Monikanavainen markkinointi on vauhdittanut Sortterin menestystä
Vuonna 2018 perustettu Sortter on kasvanut nopeasti Suomen johtavaksi lainavertailupalveluksi. Yrityksen menestys ei ole sattumaa, vaan määrätietoisen ja innovatiivisen markkinoinnin tulosta. Sortterin liiketoiminta- ja kehitysjohtaja Reetta Sinelampi kertoo, että yhteistyö Sanoman kanssa on ollut ratkaisevassa roolissa brändin rakentamisessa ja tunnettuuden kasvattamisessa.
Kilpaillulla toimialalla monikanavaisuus ja luotettavat mediat ovat avainasemassa. Sortterin viesti on välittynyt selkeästi ja uskottavasti, mikä on vahvistanut brändin asemaa kuluttajien ja yritysten mielissä.
”Olemme löytäneet kotimaisen median kanssa monipuolisia tapoja toteuttaa markkinointiamme ja tuoda esiin palvelumme tunnuspiirteet. Olemme aina valmiita kokeilemaan uutta ja lähteneet mukaan uusiin kanaviin, mikä on ollut ratkaisevaa kasvullemme”, Sinelampi kuvaa.
Viaplay TV:n kautta kiinni sitoutunutta yleisöä
Yhteistyö on mahdollistanut nopean reagoinnin ja uusien ideoiden testaamisen. Esimerkiksi Sanoman kautta myyntiin tulleella Viaplay TV:n urheilukanavalla Sortter on ollut mukana pioneerina ja tavoittanut sitoutuneen ja kiinnostuneen yleisön.
”Brändimarkkinoinnissamme tuemme urheilua aina junioriurheilun tukemisesta erilaisiin urheilulajeihin yhteenkään lajiin nimenomaisesti kiinnittymättä. Kun uusi mahdollisuus aukesi, lähdimme heti mukaan”, Sinelampi kertoo.
Luotettavuus on sisäänrakennettu osa Sortterin palvelua.
”Sortterin markkinointiviestinnässä korostuvat reiluus, rehellisyys, suomalaisuus, selkeys ja asiakkaan puolella oleminen. Olemme valinneet olla läsnä luotettavissa medioissa, mikä on vahvistanut myös brändin luotettavuutta ja auttanut erottautumaan kilpailijoista jaetun arvopohjamme kautta.”
Sanoman osaaminen ja laaja kosketuspinta erilaisiin median muotoihin, tutkimusdataan sekä kuluttajakäyttäytymiseen on ollut meille arvokasta. Yhteistyö on ollut proaktiivista ja ammattimaista. Olemme saaneet nopeasti isoja asioita aikaan.”
![]()
Uskallus kokeilla uutta ja haastaa perinteisiä median käytön konventioita on Sinelammen mukaan tärkeää Sortterin kasvun kannalta.
”Digitaalisena verkkoalustana suhtaudumme markkinointiin, mediaan ja niihin liittyviin investointeihin kunnianhimoisesti. Pyrimme tekemään investointeja liiketoimintavetoisesti datan pohjalta.”
Kampanjamateriaaleja
TV-spotti
Esimerkkejä digikampanjasta
Natiiviartikkeli IS.fi:ssä ja Somenosto karusellilla HS.fi:ssä.