Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
14.11.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Prima Pet Premium rohkaisi ideoimaan PrimaCat-tuotemerkkinsä vuotta 2025 erilaisin linssein. PrimaCatin harkintaa haluttiin kasvattaa ja vahvistaa tunnesidettä brändiin. Määrän sijaan kaivattiin laatua ja vaikuttavuutta.

Sanoma, mediatoimisto ToinenPHD ja kumppanuuksiin ja niiden hyödyntämiseen keskittyvä FUSE yhdistivät voimansa asiakasta palvelevaksi tiimiksi ja lähtivät yhdessä miettimään PrimaCatille vaikuttavaa, tavanomaisesta poikkeavaa toteutusta. 

”Asiakkaan työaikaa säästää, kun kumppanit tulivat valmiiden ehdotuksen kera, jonka sain vastaanottaa tyytyväisenä”, kertoo Brand Specialist Siina Wacker Prima Pet Premiumilta. 

Syntyi normit haastava, huomiota herättävä ja kissojen asennetta korostava konsepti. 

Brändi tutuksi uudella tavalla uusille yleisöille

Kampanja rakennettiin monivaiheiseksi kokonaisuudeksi, joka ulottui koko kesän ajalle ja toi kissan asenteen näkyväksi eri kanavissa.

Kampanja starttasi brändinäkyvyydellä televisiossa, onlinevideokanavissa ja digissä. Kampanjan ydinviesti Kissoissa on asennetta lanseerattiin festareiden lähestyessä radiopromootioilla. 

Sanoman Radio Rockin ja Radio Suomipopin promootioiden tarkoitus oli tuoda brändiä tutuksi uudella tavalla uusille yleisöille. Juontajat ohjasivat kuuntelijoita kampanjasivulle jakamaan oma Kissoissa on asennetta -tarinansa ja osallistumaan arvontaan, jossa oli tarjolla PrimaCatin tuotepaketteja sekä lippuja Rockfestiin ja Tammerfestiin. 

Sanoman radiopromootioiden huomioarvo nousi ToinenPHD:n Norstatin online-kuluttajapaneeliin mukaan 39 prosenttiin. 

”Kampanja herätti positiivisia mielikuvia, ja radio toimi kanavana erinomaisesti. Ihmiset muistivat sen hyvin”, Siina Wacker kertoo. 

Radiopromootiosta kerättiin myös uutiskirjerekisteriä PrimaCatille. 

Ennen festivaaleja PrimaCat valtasi kaupunkitilan näyttävästi: Turun linja-autoaseman 15-metrinen ulkomainos toivotti Rockfestiin matkustaneet tervetulleiksi, ja Tammerfestin aikaan otettiin haltuun Tampereen kauppakeskusten diginäytöt.

Rockfestille ja Tammerfestille suunniteltiin PrimaCatin Tassuhoitola-promootiopiste, jossa festarivieraat saivat laitattaa itselleen festarikynnet, tatuoinnit ja glitterit. Samalla kävijöillä oli mahdollisuus kasvattaa PrimaCatin lahjoitusspottia Suomen eläinsuojelulle eli SEY:lle. 

Festivaalivieraat jakoivat aktiivisesti kuvia kynsistään, tatuoinnistaan ja glittereistään sosiaalisessa mediassa, ja PrimaCat nosti niitä maksetun mainonnan tueksi. Artistit, esimerkiksi Bess, julkaisivat somepostauksia vierailustaan Tassuhoitolassa. 

Pinkki Tassuhoitola toimi erityisen hyvin mustanpuhuvassa Rockfestissä. Rokkarit osoittautuivat kissaihmisiksi, joten brand match oli erinomainen.  PrimaCat sai näkyvyyttä myös festareiden lavascreenillä ja somekanavissa. 

Pysyvämpi jälki pienempään määrään ihmisiä

Kampanja kasvoi koko kesän kattavaksi konseptiksi, joka yhdisti viihteen, vastuullisuuden ja rock-asenteen.

Kampanjan tavoitteena oli brändin tunnettuuden kasvattaminen. Mittarina oli harkinnan kasvu, joka johtaa kokeiluun, preferenssiin ja uskollisuuteen.

Mainontaa nähneistä 56 % vastasi sen lisänneen ostoharkintaa, ja 64 % raportoi aktivoituneensa brändin pariin jollakin tavalla. Festivaaleilla vierailleista vastaava luku oli 89 %.

”Olemme olleet pääasiassa esillä massamedioissa. Nyt halusimme tehdä pysyvämmän jäljen pienempään määrään ihmisiä. Onnistuimme siinä, sillä kesän toimenpiteet herättivät kiinnostusta, aktivoivat ihmisiä hakemaan tietoa PrimaCatista ja ostamaan tuotteita. Kampanjakokonaisuus oli hyvän mielen juttu, josta saimme pelkkää positiivista palautetta”, Wacker iloitsee.  

Prima Pet Premium on ollut Sanoman asiakkaana jo usean vuoden ajan. 

Siina Wackerin mukaan yhteistyö sujui hyvin ja joustavasti. 

Pidän Sanoman vahvuutena  proaktiivisuutta, idearikkautta ja monipuolisuutta. Konseptista tulee ideoita eri kanaviin, ja kokonaisuutta voi lähteä jalostamaan eteenpäin. Kun kanavavalikko on laaja, niin Sanoma pystyy tarjoamaan idean jo useampaan kanavaan jalkautettuna, mikä helpottaa kokonaisuuden hahmottamista ja tuo kampanjalle vaikuttavuutta. Mukana oli  monta muutakin toimijaa, mikä teki kokonaisuudesta entistä monipuolisemman ja vaikuttavamman.”

Siina Wacker
Brand Specialist
Prima Pet Premium

Kampanja lukuina

89 %

festivaaleilla vierailleista aktivoitui hakemaan tietoa PrimaCatista tai ostamaan tuotteita.

56 %

ostoharkinnan lisääntyminen mainontaa nähneiden parissa.

39 % 

radiopromootioiden huomioarvo.

Lähde: ToinenPHD:n kampanjatutkimus.

Kiinnostuitko?

Ota tapahtumat osaksi brändisi markkinointiviestintää

Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät.

Lue lisää

Ota osasi tähtiloisteesta

Kumppanuus tähtivaikuttajan kanssa luo syvempää merkityksellisyyttä ja tarjoaa mahdollisuuden tunteisiin vetoavan muistijäljen luomiseen. 

Lue lisää 

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Radio- ja audiomainonnalla olet äänessä kustannustehokkaasti
ja kasvatat brändisi tunnettuutta. 

Lue lisää 

 

Tagit

Audio & radio Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
  • Eckerö Line ja Me Naiset tarjoavat inspiraatiota ja hyvää mieltä kevääseen

    Julkaistu
    24.3.2025
    Ainutlaatuinen yhteistyö koostuu risteilyn sisältöyhteistyöstä, printti- ja digimainonnasta sekä radiopromootiosta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland