Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä
Prima Pet Premium rohkaisi ideoimaan PrimaCat-tuotemerkkinsä vuotta 2025 erilaisin linssein. PrimaCatin harkintaa haluttiin kasvattaa ja vahvistaa tunnesidettä brändiin. Määrän sijaan kaivattiin laatua ja vaikuttavuutta.
Sanoma, mediatoimisto ToinenPHD ja kumppanuuksiin ja niiden hyödyntämiseen keskittyvä FUSE yhdistivät voimansa asiakasta palvelevaksi tiimiksi ja lähtivät yhdessä miettimään PrimaCatille vaikuttavaa, tavanomaisesta poikkeavaa toteutusta.
”Asiakkaan työaikaa säästää, kun kumppanit tulivat valmiiden ehdotuksen kera, jonka sain vastaanottaa tyytyväisenä”, kertoo Brand Specialist Siina Wacker Prima Pet Premiumilta.
Syntyi normit haastava, huomiota herättävä ja kissojen asennetta korostava konsepti.
Brändi tutuksi uudella tavalla uusille yleisöille
Kampanja rakennettiin monivaiheiseksi kokonaisuudeksi, joka ulottui koko kesän ajalle ja toi kissan asenteen näkyväksi eri kanavissa.
Kampanja starttasi brändinäkyvyydellä televisiossa, onlinevideokanavissa ja digissä. Kampanjan ydinviesti Kissoissa on asennetta lanseerattiin festareiden lähestyessä radiopromootioilla.
Sanoman Radio Rockin ja Radio Suomipopin promootioiden tarkoitus oli tuoda brändiä tutuksi uudella tavalla uusille yleisöille. Juontajat ohjasivat kuuntelijoita kampanjasivulle jakamaan oma Kissoissa on asennetta -tarinansa ja osallistumaan arvontaan, jossa oli tarjolla PrimaCatin tuotepaketteja sekä lippuja Rockfestiin ja Tammerfestiin.
Sanoman radiopromootioiden huomioarvo nousi ToinenPHD:n Norstatin online-kuluttajapaneeliin mukaan 39 prosenttiin.
”Kampanja herätti positiivisia mielikuvia, ja radio toimi kanavana erinomaisesti. Ihmiset muistivat sen hyvin”, Siina Wacker kertoo.
Radiopromootiosta kerättiin myös uutiskirjerekisteriä PrimaCatille.
Ennen festivaaleja PrimaCat valtasi kaupunkitilan näyttävästi: Turun linja-autoaseman 15-metrinen ulkomainos toivotti Rockfestiin matkustaneet tervetulleiksi, ja Tammerfestin aikaan otettiin haltuun Tampereen kauppakeskusten diginäytöt.
Rockfestille ja Tammerfestille suunniteltiin PrimaCatin Tassuhoitola-promootiopiste, jossa festarivieraat saivat laitattaa itselleen festarikynnet, tatuoinnit ja glitterit. Samalla kävijöillä oli mahdollisuus kasvattaa PrimaCatin lahjoitusspottia Suomen eläinsuojelulle eli SEY:lle.
Festivaalivieraat jakoivat aktiivisesti kuvia kynsistään, tatuoinnistaan ja glittereistään sosiaalisessa mediassa, ja PrimaCat nosti niitä maksetun mainonnan tueksi. Artistit, esimerkiksi Bess, julkaisivat somepostauksia vierailustaan Tassuhoitolassa.
Pinkki Tassuhoitola toimi erityisen hyvin mustanpuhuvassa Rockfestissä. Rokkarit osoittautuivat kissaihmisiksi, joten brand match oli erinomainen. PrimaCat sai näkyvyyttä myös festareiden lavascreenillä ja somekanavissa.
Pysyvämpi jälki pienempään määrään ihmisiä
Kampanja kasvoi koko kesän kattavaksi konseptiksi, joka yhdisti viihteen, vastuullisuuden ja rock-asenteen.
Kampanjan tavoitteena oli brändin tunnettuuden kasvattaminen. Mittarina oli harkinnan kasvu, joka johtaa kokeiluun, preferenssiin ja uskollisuuteen.
Mainontaa nähneistä 56 % vastasi sen lisänneen ostoharkintaa, ja 64 % raportoi aktivoituneensa brändin pariin jollakin tavalla. Festivaaleilla vierailleista vastaava luku oli 89 %.
”Olemme olleet pääasiassa esillä massamedioissa. Nyt halusimme tehdä pysyvämmän jäljen pienempään määrään ihmisiä. Onnistuimme siinä, sillä kesän toimenpiteet herättivät kiinnostusta, aktivoivat ihmisiä hakemaan tietoa PrimaCatista ja ostamaan tuotteita. Kampanjakokonaisuus oli hyvän mielen juttu, josta saimme pelkkää positiivista palautetta”, Wacker iloitsee.
Prima Pet Premium on ollut Sanoman asiakkaana jo usean vuoden ajan.
Siina Wackerin mukaan yhteistyö sujui hyvin ja joustavasti.
Pidän Sanoman vahvuutena proaktiivisuutta, idearikkautta ja monipuolisuutta. Konseptista tulee ideoita eri kanaviin, ja kokonaisuutta voi lähteä jalostamaan eteenpäin. Kun kanavavalikko on laaja, niin Sanoma pystyy tarjoamaan idean jo useampaan kanavaan jalkautettuna, mikä helpottaa kokonaisuuden hahmottamista ja tuo kampanjalle vaikuttavuutta. Mukana oli monta muutakin toimijaa, mikä teki kokonaisuudesta entistä monipuolisemman ja vaikuttavamman.”
Kampanja lukuina
89 %
festivaaleilla vierailleista aktivoitui hakemaan tietoa PrimaCatista tai ostamaan tuotteita.
56 %
ostoharkinnan lisääntyminen mainontaa nähneiden parissa.
39 %
radiopromootioiden huomioarvo.
Lähde: ToinenPHD:n kampanjatutkimus.
Kiinnostuitko?
Ota tapahtumat osaksi brändisi markkinointiviestintää
Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät.
Ota osasi tähtiloisteesta
Kumppanuus tähtivaikuttajan kanssa luo syvempää merkityksellisyyttä ja tarjoaa mahdollisuuden tunteisiin vetoavan muistijäljen luomiseen.
Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla
Radio- ja audiomainonnalla olet äänessä kustannustehokkaasti
ja kasvatat brändisi tunnettuutta.