Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
6.11.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Pirkka halusi kesäkampanjoinnillaan erottua, tavoittaa nuorempaa kohderyhmää ja viestiä olevansa läsnä siellä missä kuluttajatkin ovat: arjessa, juhlissa, festareilla tai grillaamassa. Osana kampanjointia haluttiin tuoda esiin myös Pirkka grillaa -tuotesarjaa. 

Kokonaisuuteen kuului monikanavainen Pirkka grillaa -radiopromootio Radio Rockilla sekä Pirkka-paitajahtipromootio Radio Suomipopilla ja Loop-kanavalla, vaikuttajayhteistyötä Jukka Hildénin, Millu Haatajan ja Marce Rendicin kanssa ja festivaaliyhteistyö Rockfestissä sekä Suomipop- ja Tikkurila-festivaaleissa. 

Vahvan läsnäolon festareille loivat lavabrändäys ja sisäänpääsyrannekkeet. Festareilla toteutettiin ensimmäistä kertaa dance cam, jossa Pirkan jinkku tarttui esiintyjiä odottavien korviin ja lanteisiin. Perinteinen photobooth, jossa sai ottaa festariseurueesta polaroid-kuvia, osoittautui todelliseksi hitiksi ja keräsi iloista festarikansaa jonoiksi asti. Kuvat sai printattuna mukaan, ja luvan antaneiden kuvia jaettiin myös lavascreenille sekä Pirkan someen. 

”Vaikka festarit ovat alueellisia, saimme niistä hyvää pöhinää someen niin orgaanisesti kuin ostetustikin”, kertoo Pirkka-brändistä vastaava markkinointipäällikkö Merja Ylitalo Keskolta.
 

Elämyksiä ja erottuvuutta

Kesän kampanjat yhdistivät radion, somen, digikanavat, kampanjasivun, vaikuttajat, myymälät ja festarit yhdeksi kokonaisuudeksi. Näin Pirkka pystyi mahdollistamaan elämyksiä ja erottautumaan.

Läheisyyttä, iloa ja preferenssiä saatiin vahvistettua kohtaamisten kautta. Pirkan huomioarvo kolmella festivaalilla oli keskiarvoltaan huikea 82 %, mikä on selvästi yli näiden festareiden tapahtumakumppanuuksien yhteenlasketun keskiarvon (40 %). 

Radiopromootiotutkimus osoitti, että radiomainonta toimii ja on parantunut mielikuvia ja aktivointia. Nostot radiokanavien ohjelmasisällöissä olivat onnistuneita. Radiopersoonien rooli sekä juontajana että vaikuttajana toi viestille jatkuvuutta ja yhteneväisyyttä. 

Millun ja Jukan radiopromootioihin liittyvät postaukset saivat somessa yhteensä yli 2,5 miljoonaa näyttökertaa. Erityisesti T-paitajahtiin liittyvät postaukset ja myymälöihin jalkautumiset toimivat erittäin hyvin, ja niistä tuli kauppiailta positiivista palautetta. 

Kävijämäärä t-paitajahdin kampanjasivustolla yli kymmenkertainen keskiarvoon nähden. Lähes puolet aktivoitui mainonnasta, ja viesti koettiin selkeäksi, raikkaaksi ja ajan hermolla olevaksi.

Jukka Hildén on toiminut Pirkan brändilähettiläänä menestyksekkäästi jo muutaman vuoden ajan. Millu Haatajan kansa Pirkka on tehnyt yhteistyötä vuoden 2025 alusta asti. 

”Millu on TikTokissa edelläkävijä, ja hänen kauttaan tavoitamme nuorempaa kohderyhmää. Hänen tekemisensä on Jukan tavoin istunut luontevasti Pirkan brändiin”, Ylitalo kiittää. 

Myynnillisiä ja markkinoinnillisia tuloksia

Pirkan kesäkampanjointi on ollut tuloksellista.  

”Markkinoinnillisesti tulokset olivat erinomaisia. Brand tracking -tulokset osoittavat, että on tehty oikeita asioita. Brändimittarit eivät liikahda helposti. Nyt niitä on saatu kehittymään oikeaan suuntaan”, Ylitalo toteaa. 

Hän on tyytyväinen kesän kampanjatekemiseen kokonaisuudessaan. Kuluttajaa pystyttiin kuljettamaan brändin parissa eri kanavissa.

Promootiot ja festarinäkyvyys ylittivät odotukset ja toimivat todella hyvin. Sanoman vahvuus on ehdottomasti se, että brändi voi näkyä monipuolisessa ja laajassa tarjonnassa. On eri kanavia, tapahtumia ja vaikuttajia, jokaiselle jotakin. Näitä yhdistelemällä näitä saa aikaan isompia kokonaisuuksia. Aina tulee sanomista.”

Merja Ylitalo
markkinointipäällikkö
Kesko

Kampanja lukuina

82 %

Pirkan huomioarvo festareilla (keskiarvo 40 %).

2,5 miljoonaa

näyttökertaa radiopromootioihin liittyvillä postauksilla somessa. 

10 x 

radiopromootion kävijämäärät keskiarvoon nähden. 

Kiinnostuitko?

Ota tapahtumat osaksi brändisi markkinointiviestintää

Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät.

Lue lisää

Ota osasi tähtiloisteesta

Kumppanuus tähtivaikuttajan kanssa luo syvempää merkityksellisyyttä ja tarjoaa mahdollisuuden tunteisiin vetoavan muistijäljen luomiseen. 

Lue lisää 

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Radio- ja audiomainonnalla olet äänessä kustannustehokkaasti
ja kasvatat brändisi tunnettuutta. 

Lue lisää 

 

Tagit

Audio & radio Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
  • Eckerö Line ja Me Naiset tarjoavat inspiraatiota ja hyvää mieltä kevääseen

    Julkaistu
    24.3.2025
    Ainutlaatuinen yhteistyö koostuu risteilyn sisältöyhteistyöstä, printti- ja digimainonnasta sekä radiopromootiosta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland