Bonava Suomi tavoittaa potentiaaliset kohderyhmät Sanoman avulla: "Meistä oikeasti välitetään"

Bonava on yksi Euroopan johtavista asuntorakennuttajista. Uusien kohteiden markkinointi on keskeisessä roolissa yrityksen toiminnassa, jotta potentiaaliset uudet asukkaat tavoitetaan tehokkaasti.
Bonava perustettiin vuonna 2016, ja toimii Suomessa pääkaupunkiseudun lisäksi Turussa ja Tampereella. Mainontaa on tehty Sanoman kanavissa yrityksen perustamisesta asti.
"Olimme uusi toimija, uudella nimellä ja brändillä, joten oli heti alkuun tärkeää tehdä selväksi, että olemme täällä. Pyörät piti saada pyörimään heti", kertoo Bonava Suomen markkinointipäällikkö Maija Murto.
Bonava on mainostanut kerran kuukaudessa Helsingin Sanomien Koti-osiossa. Lisäksi mainontaa on tehty Sanoman digiverkostossa.
"Ideana on ollut pysyä ihmisten mielissä ja näkyä tasaisesti monessa kanavassa", Murto sanoo.
Sanoma valikoitui kumppaniksi, sillä sen verkostossa liikkuu potentiaalisia asunnon etsijöitä.
"Olemme tavoitelleet heitä kohdekohtaisilla taktisilla kampanjoilla. Se on onnistunut erittäin hyvin."
Tavoitteet on saavutettu tehokkaasti
Murto sanoo, että heidän mainonnallaan on tavoiteltu brändin rakentamisen lisäksi myös myynnin kasvattamista. Etenkin digikampanjoiden tavoitteet ovat olleet myynnillisiä.
"Kun järjestämme isompia kohde-esittelyjä, seuraamme kävijämääriä. Yleensä kävijöitä tulee enemmän, jos Hesarissa on ollut aukeaman mainos."
Lisäksi Bonavan verkkosivustolle tulevaa liikennettä ja sen konvertoitumista seurataan analytiikan avulla tarkoin. Murto sanoo, että digimainonta näkyy piikkeinä sivuston kävijämäärissä.
"Sanoman kanavista saamme laadukasta liikennettä eli sivuillemme ei tule niin sanotusti hutiklikkejä. Olemme tavoittaneet oikean yleisön", Murto kiittelee.
Tutustu digimainonnan ratkaisuihin
Näkyvyyttä "valtakunnan ykkösmediassa"
Murto sanoo, että alalla on ollut vaikeat ajat, joten monet toimijat ovat vähentäneet mainostamista.
"Meidänkin on täytynyt tarkkaan miettiä, mihin käytämme mainoseurot. Helsingin Sanomat on asia, josta emme nipistä."
Murto sanoo, että heille on tärkeää näkyä "valtakunnan ykkösmediassa".
"Hesari sopii arvomaailmaamme. Meillä on vahva usko siihen, että siellä meidän asiakkaamme ovat. Sanoman medioilla tavoitamme pääkaupunkiseudun lisäksi potentiaalisia asiakkaita myös Turussa ja Tampereella sekä muualta toiminta-alueillemme muuttavia", Murto sanoo ja jatkaa:
"Helsingin Sanomat on yhteiskuntamme kulmakivi ja siihen luotetaan. Siksi se on meille hyvä kanava. Ihmiset ovat Hesaria selatessaan tiedonjanoisessa ja luottavaisessa mielentilassa. Haluan, että meidän brändimme yhdistetään sellaisiin medioihin, joihin asiakaskuntamme luottaa."
Helsingin Sanomat on asia, josta emme nipistä."
Sanoma Ad Manager on kätevä työkalu
Murto kiittelee Sanomaa Ad Managerista, jonka avulla Bonava on voinut mainostaa Sanoman verkostossa omatoimisesti.
"Sen avulla olemme voineet ostaa mainontaa ja käynnistää kampanjoita itse nopealla aikataululla."
Murto arvostaa sitä, että Ad Managerin kautta kohderyhmä voidaan määritellä tarkasti.
"Olimme hämmentyneitä, kuinka hyviä tuloksia saimme, vaikka vasta harjoittelimme Ad Managerin käyttöä", hän sanoo ja jatkaa:
"Ad Manager on hyvä työkalu myös siksi, että pienelläkin budjetilla voi saada tuloksia. Ei tarvitse laittaa kymmeniä tuhansia euroja yhteen kampanjaan vaan näkyvyyttä voi ripotella moneen paikkaan pienemmillä summilla."
"Yhteistyö on sujunut superhyvin"
"Yhteistyö on sujunut superhyvin. Meillä on toimitilat samassa rakennuksessa, joten on helppo tavata livenäkin."
Murto arvostaa etenkin sitä, että Sanoman päässä reagoidaan aina todella nopeasti kaikkiin heidän tarpeisiinsa.
"On hienoa, että he tuntevat meidät ja me tunnemme omat yhteyshenkilömme. Se tarjoaa hedelmällisen maaperän ideoinnille ja olemme pystyneet luomaan meitä aidosti palvelevia kampanjaratkaisuita", Murto sanoo ja jatkaa:
"He tietävät, mikä on meidän tahtotilamme ja ymmärtävät arvolupauksemme. Meistä oikeasti välitetään."
Tutustu Bonavan kampanjamateriaaleihin
Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?
Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.
Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.