Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Bonava Suomi tavoittaa potentiaaliset kohderyhmät Sanoman avulla: "Meistä oikeasti välitetään"

Bonava Suomi hyödyntää Sanoman printti- ja digimainontaa saadakseen näkyvyyttä ja tavoittaakseen asunnon hankinnasta kiinnostuneita ihmisiä.
19.3.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Bonava on yksi Euroopan johtavista asuntorakennuttajista. Uusien kohteiden markkinointi on keskeisessä roolissa yrityksen toiminnassa, jotta potentiaaliset uudet asukkaat tavoitetaan tehokkaasti.

Bonava perustettiin vuonna 2016, ja toimii Suomessa pääkaupunkiseudun lisäksi Turussa ja Tampereella. Mainontaa on tehty Sanoman kanavissa yrityksen perustamisesta asti.

"Olimme uusi toimija, uudella nimellä ja brändillä, joten oli heti alkuun tärkeää tehdä selväksi, että olemme täällä. Pyörät piti saada pyörimään heti", kertoo Bonava Suomen markkinointipäällikkö Maija Murto.

Bonava on mainostanut kerran kuukaudessa Helsingin Sanomien Koti-osiossa. Lisäksi mainontaa on tehty Sanoman digiverkostossa.

"Ideana on ollut pysyä ihmisten mielissä ja näkyä tasaisesti monessa kanavassa", Murto sanoo.

Sanoma valikoitui kumppaniksi, sillä sen verkostossa liikkuu potentiaalisia asunnon etsijöitä.

"Olemme tavoitelleet heitä kohdekohtaisilla taktisilla kampanjoilla. Se on onnistunut erittäin hyvin."

Tavoitteet on saavutettu tehokkaasti

Murto sanoo, että heidän mainonnallaan on tavoiteltu brändin rakentamisen lisäksi myös myynnin kasvattamista. Etenkin digikampanjoiden tavoitteet ovat olleet myynnillisiä.

"Kun järjestämme isompia kohde-esittelyjä, seuraamme kävijämääriä. Yleensä kävijöitä tulee enemmän, jos Hesarissa on ollut aukeaman mainos."

Lisäksi Bonavan verkkosivustolle tulevaa liikennettä ja sen konvertoitumista seurataan analytiikan avulla tarkoin. Murto sanoo, että digimainonta näkyy piikkeinä sivuston kävijämäärissä.

"Sanoman kanavista saamme laadukasta liikennettä eli sivuillemme ei tule niin sanotusti hutiklikkejä. Olemme tavoittaneet oikean yleisön", Murto kiittelee.

Tutustu digimainonnan ratkaisuihin
 

Näkyvyyttä "valtakunnan ykkösmediassa"

Murto sanoo, että alalla on ollut vaikeat ajat, joten monet toimijat ovat vähentäneet mainostamista.

"Meidänkin on täytynyt tarkkaan miettiä, mihin käytämme mainoseurot. Helsingin Sanomat on asia, josta emme nipistä."

Murto sanoo, että heille on tärkeää näkyä "valtakunnan ykkösmediassa".

"Hesari sopii arvomaailmaamme. Meillä on vahva usko siihen, että siellä meidän asiakkaamme ovat. Sanoman medioilla tavoitamme pääkaupunkiseudun lisäksi potentiaalisia asiakkaita myös Turussa ja Tampereella sekä muualta toiminta-alueillemme muuttavia", Murto sanoo ja jatkaa:

"Helsingin Sanomat on yhteiskuntamme kulmakivi ja siihen luotetaan. Siksi se on meille hyvä kanava. Ihmiset ovat Hesaria selatessaan tiedonjanoisessa ja luottavaisessa mielentilassa. Haluan, että meidän brändimme yhdistetään sellaisiin medioihin, joihin asiakaskuntamme luottaa."

Tutustu ratkaisuihin uutismediassa

Helsingin Sanomat on asia, josta emme nipistä."

Maija Murto
markkinointipäällikkö
Bonava

Sanoma Ad Manager on kätevä työkalu

Murto kiittelee Sanomaa Ad Managerista, jonka avulla Bonava on voinut mainostaa Sanoman verkostossa omatoimisesti.

"Sen avulla olemme voineet ostaa mainontaa ja käynnistää kampanjoita itse nopealla aikataululla."

Murto arvostaa sitä, että Ad Managerin kautta kohderyhmä voidaan määritellä tarkasti.
"Olimme hämmentyneitä, kuinka hyviä tuloksia saimme, vaikka vasta harjoittelimme Ad Managerin käyttöä", hän sanoo ja jatkaa:

"Ad Manager on hyvä työkalu myös siksi, että pienelläkin budjetilla voi saada tuloksia. Ei tarvitse laittaa kymmeniä tuhansia euroja yhteen kampanjaan vaan näkyvyyttä voi ripotella moneen paikkaan pienemmillä summilla."

Tutustu Sanoma Ad Manageriin
 

"Yhteistyö on sujunut superhyvin"

"Yhteistyö on sujunut superhyvin. Meillä on toimitilat samassa rakennuksessa, joten on helppo tavata livenäkin."

Murto arvostaa etenkin sitä, että Sanoman päässä reagoidaan aina todella nopeasti kaikkiin heidän tarpeisiinsa.

"On hienoa, että he tuntevat meidät ja me tunnemme omat yhteyshenkilömme. Se tarjoaa hedelmällisen maaperän ideoinnille ja olemme pystyneet luomaan meitä aidosti palvelevia kampanjaratkaisuita", Murto sanoo ja jatkaa:

"He tietävät, mikä on meidän tahtotilamme ja ymmärtävät arvolupauksemme. Meistä oikeasti välitetään."

Tutustu Bonavan kampanjamateriaaleihin

0/0

    Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.

    Ota yhteyttä

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Uutismedia

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina
    • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

      Julkaistu
      4.11.2025
      Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
      Lue asiakastarina
    • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

      Julkaistu
      30.10.2025
      Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

      Julkaistu
      24.10.2025
      Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
      Lue asiakastarina
    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

      Julkaistu
      16.10.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
    • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

      Julkaistu
      2.10.2025
      Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
      Lue asiakastarina
    • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

      Julkaistu
      26.9.2025
      Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
      Lue asiakastarina
    • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

      Julkaistu
      24.9.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland