Natiivimainonta toi LE-Worksille suoraa kauppaa ja kasvatti kiinnostusta

Remonttipalveluja taloyhtiöille ja kotitalouksille tarjoava porilainen LE-Works kokeili keväällä 2023 natiiviartikkelia Satakunnan Kansassa.
Artikkeli sai ennätyslukemat, yli 13 000 sivunäyttöä, mikä on lähes nelinkertaisesti keskimääräisiä vertailulukuja enemmän. Ensimmäisen artikkelin tulokset olivat niin hyvät, että yrittäjä Mika Lehtosta ei tarvinnut juurikaan taivutella seuraavaan kokeiluun. Alkuvuodesta 2024 julkaistiin artikkeli Porin Kalevapuiston remontoiduista rivitalokodeista.
Tulokset olivat jälleen erinomaiset. Artikkelille kertyi yli 10 000 sivunäyttöä, ja esittelyssä ollut koti sai uudet omistajat.
Artikkelin julkaisun jälkeen asuntoa kävi katsomassa kymmenkunta pariskuntaa, kun ennen oli ollut vähän hiljaisempaa.
”Tästä voi päätellä, että artikkeli oli toiminut kiinnostuksen herättäjänä”, Mika Lehtonen arvelee.

Tilauskanta vauhdittui ja tunnettuus kasvoi
Kun asiakaspäällikkö Pasi Vesalainen tarjosi ensimmäistä kertaa ideaa natiiviartikkelista, Lehtonen suhtautui hieman epäilevästi. Artikkelissa patsastelu tuntui vieraalta ajatukselta.
Nyt mieli on muuttunut. Artikkeleista on tullut positiivista palautetta, ja LE-Worksille ennestään tuntemattomat tahot ovat kyselleet urakkatarjouksia.
Eikä kyse ole vain suorasta kaupasta tai tilauskannan vauhdittamisesta. Tavoitteena on tunnettuuden kasvattaminen.
”Toiveena on, että pysymme mielessä ja tämä tuo tuloksia pidemmällä aikavälillä”, Lehtonen sanoo.
LE-Worksin pääkohderyhmää ovat isännöitsijät, taloyhtiöt ja yhteiskumppanit. Seuraavana tulevat yksityiset kotitaloudet ja urakoita tehdään myös vakuutusyhtiöille.
Lehtonen on erittäin tyytyväinen saamaansa palveluun. Pasi Vesalaisen lisäksi hän kiittää Sanoman omaa tuotantotiimiä, joka vastasi artikkelin tekstisuunnittelusta ja valokuvista.
Kuvassa Sanoman Pasi Vesalainen(vas.) ja Mika Lehtonen. Kuva: Tuomas Tiainen / Sanoma.
Kaikki hoidettiin erittäin hienosti ja sujuvasti. Artikkelien myötä yritykselle saatiin kasvot ja pystyttiin kertomaan laajemmin LE-Worksin toiminnasta. Kampanja kasvatti kiinnostusta meitä kohtaan.
Kiinnostuitko?
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa
Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.