Rohkea markkinointimix kiritti Kiinteistönvälitys Otson kärkeen
Kun sanomalaiset ja otsolaiset tapaavat, ei keskustelun aiheita puutu. Puheenparsi on satakuntalaisittain suoraa ja nauru täyttää toimiston. Käsitellyiksi tulevat niin maailmanpolitiikan käänteet kuin tuoreimmat kuntosalivillitykset.
Kiinteistönvälitys Otso Lkv juhlii tänä vuonna viisivuotissynttäreitään. Se on tehnyt yhteistyötä Satakunnan Kansan mediamyynnin ja sisältömarkkinoinnin kanssa koko olemassaolonsa ajan. Yhtä kauan kuin maakuntamedia on ollut osa Sanoma Media Finlandia.
Otson kiinteistönvälittäjä ja markkinointivastaava Eula Wessberg on tyytyväinen markkinointikumppaniin: ”Kaikki on mennyt hienosti. Samaan malliin jatketaan.”
Paukkuja lanseeraukseen
Otso panosti aluksi voimakkaasti yrityksen tunnetuksi tekemiseen.
”Starttiin pistettiin aika paljon euroja. Ymmärsimme lanseeraamisen tärkeyden, kun lähdimme ikään kuin nollasta liikkeelle.”
Otso ei keskeyttänyt markkinointia haastavana korona-aikana eikä sähkökriisivuonnakaan. Jatkuva esilläolo on kannattanut. Nyt jo joka kolmas omakotitalokauppa Porissa ja naapurikaupunki Ulvilassa tehdään Otson kautta.
”Meillä on eniten kohteita myynnissä Porin alueella”, Wessberg sanoo ylpeänä.
Rohkeasti kokeilemaan
Otso esittelee edustamiaan kohteita aukeaman kokoisilla ilmoituksilla Satakunnan Kansan Koti-osiossa. Joka toinen kuukausi ilmestyvät aukeamat aiheuttavat aina selvän piikin kodinvaihtajien kiinnostukseen.
Sanoman Client Manager Teemu Janhunen on rohkaissut otsolaisia kokeilemaan painetun mainonnan rinnalla myös muita ratkaisuja kuten natiivimainontaa, Google-markkinointia ja feed-pohjaista karusellia.
”Karusellissa vaihtuvien unelmakotien avulla Otso on kasvattanut nettisivujen liikennettä vuoden aikana huikeat 30 %”, Janhunen hehkuttaa.
”Ja kyllä natiiviartikkelien jälkeen moni tulee puhumaan niistä sisällöistä. Kyllä ne luettu on”, Wessberg lisää.
Kodit, asuinalueet, sisustaminen ja muut arjen vinkit sekä paikallisten yrittäjien kuulumiset luotettavassa uutisympäristössä kiinnostavat lukijoita. Otson viime syksyistä natiiviartikkelia luettiin yli 12 000 kertaa.
Läsnäoloa ja sparrailua
Tulevan kesän uusi aluevaltaus on Otson markkinointikiertue, joka huipentuu Aito Iskelmä Pori -festivaaleille.
Otsolaiset ovat tyytyväisiä saadessaan Sanomalta ison mediatalon koko tarjoaman paikallisen yhteyshenkilön kautta. Asiakasta ei jätetä automaattivastaajan tai chatrobotin varaan. Janhusen ja Wessbergin työpöydät ovat kävelymatkan päässä toisistaan.
Wessberg toivookin tulevaisuudessa Janhuselta yhtä hyvää palvelua kuin tähänkin saakka: ”Läsnäoloa ja sparrailua.”
Kuva: Vesa Saivo
Kiinnostuitko?
Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa.
Digimainonnan ratkaisut
Tuloksellisia ratkaisuja kaikkiin digimainonnan tarpeisiin.