Jysk sai Näin Suomi nukkuu -tutkimuksesta arvokasta tietoa toimintansa tueksi
Huonekalu- ja sisustusliike Jysk halusi kartoittaa unitutkimuksella asiakkaiden valintoja ja lisätä asiakasymmärrystä siitä, mihin ne perustuvat ja millaisia elämäntilanteita tai sosioekonomisia seikkoja valintojen taustalla on. Avuksi otettiin online-kysely Sanoman Suomitutka-paneelissa.
”Tavoitteena oli löytää keinoja, joilla voisimme kehittää palveluamme vielä paremmaksi”, kertoo Jysk Suomen viestintäpäällikkö Taija Paavola.
Näin Suomi nukkuu -tutkimuksesta löytyy paljon ammennettavaa eri kulmista. Tutkimustietoa on hyödynnetty Jyskillä sisäisissä koulutuksessa ja koulutusmateriaaleissa, asiakasviestinnässä sekä mediatiedotteiden sisällöissä.
Paavola kiittää Sanoman tiimiä nopean ja ripeän palvelun lisäksi syvällisestä asiantuntemuksesta.
Sanomalta löytyy hyvää ymmärrystä asiakaskokemuksen näkökulmasta. Kun meillä oli tarve saada tutkittua tietoa, Sanomalla oli tietoa siitä, miten kysymykset kannattaa muotoilla, jotta kuluttaja ymmärtää mitä kysytään. Tulokset olivat hyvin pureskeltuja ja tarjosivat paljon hyviä oivalluksia vastaajien sosioekonomisten taustojen vaikutuksesta valintoihin.
Jysk julkaisi Näin Suomi nukkuu -tutkimuksen tulokset Maailman unipäivänä 15. maaliskuuta. Päivän kunniaksi Jysk halusi nostaa esiin tekijöitä, joita suomalaiset arvostavat nukkumisessa ja millaisilla valinnoilla voi vaikuttaa hyvään uneen.
Kiinnostuitko?
Kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nopeammin kuin koskaan. Tavoittaako viestisi oikeat kohderyhmät? Miten ne vaikuttavat yrityksesi brändimielikuvaan? Mikä on brändisi positio markkinoilla suhteessa kilpailijoihin?