If sai arvokasta tietoa yritysten vakuutushankintoja tekevien B2B-päättäjien ostopolusta
Vakuutusyhtiö If halusi selvittää yritysten vakuutushankintoja tekevien päättäjien ostopäätökseen vaikuttavia seikkoja. Sanoman B2B-päättäjien ostopolkututkimuksen pohjalta räätälöitiin Ifille oma, vakuutustoimialalle sopiva kokonaisuus. Tutkimus toteutettiin Ifin toimintamaista Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.
Toimenpidesuositukset veivät oikeaan suuntaan
”Tutkimus herätti meillä sisäisesti runsaasti huomiota ja kiinnostusta. Vaikka tutkimuksessa keskityttiin paljon mediaan, markkinointiin ja sisältöihin, siinä analysoitiin myös sitä, mikä B2B-päättäjiä huolestuttaa ja miten paljon he tekevät vertailua eri vakuutustarjoajien välillä ennen päätöksen tekemistä”, kertoo Ifin Nordic Digital Marketing Manager Christina Annala.
Tutkimuksen osana laadittuja toimenpidesuosituksia on hyödynnetty Ifillä sisällöntuotannossa, maksetun mainonnan teemoissa sekä sisältöformaateissa. Yksi suosituksista koski artikkelien ja videoiden pituutta – lyhyempien sisältöjen todettiin toimivan pitkiä paremmin.
”Yksi tärkeimpiä löydöksiä oli, että toimintamaidemme markkinat poikkeavat toisistaan. Tämä havainto auttoi meitä siinä, että teemme hieman erilaisia painotuksia sisältöihin eri maissa”, Annala kertoo.
Tutkimus tarjosi myös suosituksia mediakanavista.
”Saimme omille ajatuksillemme vahvistusta. Tavoitamme B2B-päättäjät laajasti käytössämme olevilla digikanavilla.”
Saumaton yhteistyö auttoi onnistumaan
Onnistuneen yhteistyön taustalla oli Sanoman B2B-päättäjien ostopolkututkimus, josta räätälöitiin Ifille oma toteutus, sekä saumattomasti sujunut yhteistyö. Tutkimuksen toteutuksesta vastannut Sanoman tiimi saa kiitoksia Christina Annalalta ja Ifin Nordic Marketing Business Manager Anna Kågströmiltä.
”He olivat joustavia, asiantuntevia, kuuntelivat tarpeitamme ja osasivat muuttaa ne toimenpiteiksi. He olivat myös aina saatavilla ja vastailivat todella nopeasti kaikkiin kysymyksiin.”
Prosessi oli nopea ja sujuva.
Kaikki hoitui yhden kumppanin kautta. Koko paketti käännöksineen pystyttiin tuottamaan kuukaudessa. Yhteistyö oli tiivistä, ja punaisena lankana oli koko ajan sen varmistaminen, että saamme tutkimuksesta mahdollisimman paljon hyötyä. Olemme todella tyytyväisiä, että päädyimme Sanomaan. Taustalla on mediatalon vahva osaaminen ja syvällinen ymmärrys medioista.
Kiinnostuitko?
Ymmärrä asiakkaittesi käyttäytymistä muuttuvassa maailmassa.
Tiedätkö, mikä saa asiakkaasi ostotarpeen aktivoitumaan, millaista tietoa hän kaipaa ja mistä sitä hakee?
Haluatko kuulla lisää B2B-päättäjien ostopolusta? Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla tai ota yhteyttä Tiina Kososeen.