Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

If sai arvokasta tietoa yritysten vakuutushankintoja tekevien B2B-päättäjien ostopolusta

”Yhteistyö oli tiivistä, ja punaisena lankana oli koko ajan sen varmistaminen, että saamme tutkimuksesta mahdollisimman paljon hyötyä.”
22.4.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Vakuutusyhtiö If halusi selvittää yritysten vakuutushankintoja tekevien päättäjien ostopäätökseen vaikuttavia seikkoja. Sanoman B2B-päättäjien ostopolkututkimuksen pohjalta räätälöitiin Ifille oma, vakuutustoimialalle sopiva kokonaisuus. Tutkimus toteutettiin Ifin toimintamaista Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. 

Toimenpidesuositukset veivät oikeaan suuntaan

”Tutkimus herätti meillä sisäisesti runsaasti huomiota ja kiinnostusta. Vaikka tutkimuksessa keskityttiin paljon mediaan, markkinointiin ja sisältöihin, siinä analysoitiin myös sitä, mikä B2B-päättäjiä huolestuttaa ja miten paljon he tekevät vertailua eri vakuutustarjoajien välillä ennen päätöksen tekemistä”, kertoo Ifin Nordic Digital Marketing Manager Christina Annala. 

Tutkimuksen osana laadittuja toimenpidesuosituksia on hyödynnetty Ifillä sisällöntuotannossa, maksetun mainonnan teemoissa sekä sisältöformaateissa. Yksi suosituksista koski artikkelien ja videoiden pituutta – lyhyempien sisältöjen todettiin toimivan pitkiä paremmin. 

”Yksi tärkeimpiä löydöksiä oli, että toimintamaidemme markkinat poikkeavat toisistaan. Tämä havainto auttoi meitä siinä, että teemme hieman erilaisia painotuksia sisältöihin eri maissa”, Annala kertoo. 

Tutkimus tarjosi myös suosituksia mediakanavista. 

”Saimme omille ajatuksillemme vahvistusta. Tavoitamme B2B-päättäjät laajasti käytössämme olevilla digikanavilla.”

Saumaton yhteistyö auttoi onnistumaan

Onnistuneen yhteistyön taustalla oli Sanoman B2B-päättäjien ostopolkututkimus, josta räätälöitiin Ifille oma toteutus, sekä saumattomasti sujunut yhteistyö. Tutkimuksen toteutuksesta vastannut Sanoman tiimi saa kiitoksia Christina Annalalta ja Ifin Nordic Marketing Business Manager Anna Kågströmiltä.

”He olivat joustavia, asiantuntevia, kuuntelivat tarpeitamme ja osasivat muuttaa ne toimenpiteiksi. He olivat myös aina saatavilla ja vastailivat todella nopeasti kaikkiin kysymyksiin.”

Prosessi oli nopea ja sujuva.

Kaikki hoitui yhden kumppanin kautta. Koko paketti käännöksineen pystyttiin tuottamaan kuukaudessa. Yhteistyö oli tiivistä, ja punaisena lankana oli koko ajan sen varmistaminen, että saamme tutkimuksesta mahdollisimman paljon hyötyä. Olemme todella tyytyväisiä, että päädyimme Sanomaan. Taustalla on mediatalon vahva osaaminen ja syvällinen ymmärrys medioista. 

Christina Annala
Nordic Digital Marketing Manager
If

Kiinnostuitko?

Ymmärrä asiakkaittesi käyttäytymistä muuttuvassa maailmassa.

Tiedätkö, mikä saa asiakkaasi ostotarpeen aktivoitumaan, millaista tietoa hän kaipaa ja mistä sitä hakee?

Lue lisää

Haluatko kuulla lisää B2B-päättäjien ostopolusta? Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla tai ota yhteyttä Tiina Kososeen. 

Lue lisää

Tagit

Asiakasymmärrys ja insight Kohderyhmänä B2B

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Firman piikkiin kasvattaa humoristisella toteutuksella Puuilon yritystilin tunnettuutta

    Julkaistu
    14.3.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Puuilon Firman piikkiin -kampanja jättää muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Natiivimainonta toi uusia asiakkaita AV-komponentille ja vipinää verkkokauppaan

    Julkaistu
    10.1.2025
    AV-Komponentti halusi lisätä hyönteispiston lievittäjän tunnettuutta. Avuksi otettiin natiivimainonta, joka paitsi lisäsi tuotteen tunnettuutta sai aikaan myös myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Alueellinen tv-mainoskampanja vahvisti kumppanuutta ja tavoitti alueella laajasti

    Julkaistu
    1.11.2024
    Kempeleläinen Ojan Rauta kokeili alueellista tv-mainontaa Oulun ja Kainuun alueella. Vaikka kohderyhmänä olivat rakentajat ja yritykset, hyvää imagollista näkyvyyttä tuli kaikissa kohderyhmissä.
    Lue asiakastarina
  • Läppäri tulessa ja lunta tupaan – Netvisorin kampanja varoittaa liiallisen tyytyväisyyden vaaroista

    Julkaistu
    18.10.2024
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Netvisorin yllättäviä käänteitä sisältävät spotit erottuvat.
    Lue asiakastarina
  • ”Brändimielikuvan muuttaminen on kovaa työtä” − brand tracking -tutkimus tarjoaa UKKO.fi:lle hyödyllisiä työkaluja

    Julkaistu
    9.10.2024
    Taloushallinto- ja laskutuspalvelu UKKO.fi seuraa brand trackingin avulla brändiään suhteessa kilpailijakenttään.
    Lue asiakastarina
  • Säännöllinen brand tracking auttoi Foodora Marketia ymmärtämään paremmin markkinaa ja kuluttajien käyttäytymistä

    Julkaistu
    25.6.2024
    Sanoman brand tracking -tutkimusten vahvuutena on tilastollinen luotettavuus, sanoo Foodora Marketin Anni Ahnger.
    Lue asiakastarina
  • HS etusivu toi satojen prosenttien nousun Siili Solutionsin sivujen kävijämäärään

    Julkaistu
    24.6.2024
    Ison yleisön tavoittaminen on relevanttia myös B2B-markkinoinnissa, sanoo Siili Solutionsin Valtteri Taube.
    Lue asiakastarina
  • UPM kaappasi kansainvälisten B2B-päättäjien huomion

    Julkaistu
    17.6.2024
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
    Lue asiakastarina
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
  • Jysk sai Näin Suomi nukkuu -tutkimuksesta arvokasta tietoa toimintansa tueksi

    Julkaistu
    17.6.2024
    Sanomalta löytyy hyvää ymmärrystä asiakaskokemuksen näkökulmasta, kiittää Jysk Suomen viestintäpäällikkö Taija Paavola.
    Lue asiakastarina
  • Fortum loi pohjoismaisen sisältömarkkinointimallin

    Julkaistu
    17.6.2024
    Uudenlaiset sisältömuodot herättivät Fortumin B2C- ja B2B-yleisöjen huomion.
    Lue asiakastarina
    Case Fortum
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland