Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

”Brändimielikuvan muuttaminen on kovaa työtä” − brand tracking -tutkimus tarjoaa UKKO.fi:lle hyödyllisiä työkaluja

Taloushallinto- ja laskutuspalvelu UKKO.fi seuraa brand trackingin avulla brändiään suhteessa kilpailijakenttään.
9.10.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

”Meillä on laajentuneen palvelutarjonnan kautta syntynyt tarve uudelleenpositioida brändiä. Emme ole vain kevytyrittäjän laskutuspalvelu, vaan toimimme myös kirjanpidon puolella ja yrittäjäpalveluissa sekä toiminimille että osakeyhtiöille”, kertoo UKKO.fi:n markkinointijohtaja Miko Paassilta.  

”Brändimielikuvan muuttaminen on kovaa työtä. On äärimmäisen hyödyllistä, että sitä voi seurata kolme kertaa vuodessa tehdyn tutkimuksen kautta. Pystymme tarkastelemaan myös, millä valintakriteereillä asiakkaat palveluja valitsevat. Uusien palvelujen osalta haluamme nähdä positioinnissa tapahtunutta kehitystä.” 

UKKO.fi:ssä brand trackingin tuloksia hyödynnetään sekä sisäisesti että ulkoisesti.  

”Tutkimuksen kautta näemme, minkälaiset toimenpiteet markkinoinnissa, viestinnässä tai palveluissa saavat aikaan muutoksia kohderyhmiemme mielikuvissa meitä kohtaan. Käytämme brand trackingiä myös strategiatyössä ja viestinnän suunnittelussa sidosryhmillemme. Esimerkiksi tällä hetkellä meillä on ulkona kampanja, jossa kerromme, että olemme tämän tutkimuksen mukaan Suomen luotettavin taloushallinnon toimija. Tiedämme, että luotettavuus on asiakkaille tärkein valintakriteeri. Olemme ylpeitä siitä, että olemme saaneet rakennettua palvelun, johon luotetaan. Haluamme ilman muuta kertoa siitä myös ulospäin.” 

Paassillan mukaan yhteistyö Sanoman kanssa sujuu hyvin ja joustavasti.

”Meille on tärkeää, että olemme pystyneet kehittämään tutkimusta tietyiltä osin. Kun tilanne elää, haluamme tuoda brand trackingiin mukaan uusia kysymyksiä. Sanoman asiantuntijat ovat olleet reaktiivisia ja auttaneet muotoilemaan kysymyksiä oikeanlaisiksi”, Paassilta kiittää. 

Brand trackingin raportointimuoto on vaihtunut nettipohjaiseksi, joten sitä pääsee itse tutkimaan tarpeen mukaan. 

”Voin lämpimästi suositella brand trackingia kaikille, joita kiinnostaa seurata omaa brändinsä mielikuvassa tapahtuvaa kehitystä.” 

Kiinnostuitko? 

Kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nopeammin kuin koskaan. Tavoittaako viestisi oikeat kohderyhmät? Miten ne vaikuttavat yrityksesi brändimielikuvaan? Mikä on brändisi positio markkinoilla suhteessa kilpailijoihin?

Tutustu asiakasymmärryksen ja  insightin palveluihin

Tagit

Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Autokaupan murros laittoi ”Suomen sähköisimmän autokaupan” miettimään myös markkinointinsa uudelleen – liidit ja kaupat lisääntyivät

    Julkaistu
    11.11.2024
    Markkinoinnin suunnittelu on tehtävä huolella ja mainonnan pitää olla pitkäjänteistä, jos markkinoinnista halutaan tuloksia, PP-auton toimitusjohtaja Petteri Heiskanen muistuttaa.
    Lue asiakastarina
  • Tuloksia pitkäjänteisellä digimainonnalla

    Julkaistu
    1.11.2024
    Teuvan Mökki ja Sorvituote on nojannut vahvasti Sanoman digiverkostoon ja saanut erinomaisia tuloksia pitkäaikaisella kampanjoinnilla.
    Lue asiakastarina
  • Säännöllinen brand tracking auttoi Foodora Marketia ymmärtämään paremmin markkinaa ja kuluttajien käyttäytymistä

    Julkaistu
    25.6.2024
    Sanoman brand tracking -tutkimusten vahvuutena on tilastollinen luotettavuus, sanoo Foodora Marketin Anni Ahnger.
    Lue asiakastarina
  • Jysk sai Näin Suomi nukkuu -tutkimuksesta arvokasta tietoa toimintansa tueksi

    Julkaistu
    17.6.2024
    Sanomalta löytyy hyvää ymmärrystä asiakaskokemuksen näkökulmasta, kiittää Jysk Suomen viestintäpäällikkö Taija Paavola.
    Lue asiakastarina
  • If sai arvokasta tietoa yritysten vakuutushankintoja tekevien B2B-päättäjien ostopolusta

    Julkaistu
    22.4.2024
    ”Yhteistyö oli tiivistä, ja punaisena lankana oli koko ajan sen varmistaminen, että saamme tutkimuksesta mahdollisimman paljon hyötyä.”
    Lue asiakastarina
  • RH Kylmätekniikka tuplasi liikevaihtonsa investoimalla voimakkaasti markkinointiin

    Julkaistu
    8.2.2024
    Monipuoliset mainonnan keinot siivittivät RH Kylmätekniikan liikevaihdon ja liidimäärän ennennäkemättömään nousuun. Yritys asentaa ja huoltaa ilma-, ilmavesi- ja maalämpöpumppuja pääkaupunkiseudulla, joten kilpailu alalla on kovaa.
    Lue asiakastarina
    Bannerimainoksia Sanoman verkostossa
  • Orion hyödyntää monipuolisesti Sanoman tutkimustietoa

    Julkaistu
    21.9.2023
    ”On tärkeää pysyä ajan tasalla siitä, miten kuluttajien käyttäytyminen muuttuu”, Orionin Customer Insight Manager Tanja Kipinoinen sanoo.
    Lue asiakastarina
  • Valopilkun markkinoinnin tehokkuus parani muutamassa kuukaudessa 33 prosentilla

    Julkaistu
    7.8.2023
    Brand Tracking ohjaa mainonnan suuntaa, ja ROMI-mallinnus tuo lisää tehoa mainonnan optimoinnilla. Valopilkun Tytti Strandingin mukaan markkinoinnin toimenpiteitä tulee mitata ja johtaa datalla.
    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023
    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.
    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023
    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

    Julkaistu
    18.11.2022
    Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.
    Lue asiakastarina
    Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland