Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

RH Kylmätekniikka tuplasi liikevaihtonsa investoimalla voimakkaasti markkinointiin

Monipuoliset mainonnan keinot siivittivät RH Kylmätekniikan liikevaihdon ja liidimäärän ennennäkemättömään nousuun. Yritys asentaa ja huoltaa ilma-, ilmavesi- ja maalämpöpumppuja pääkaupunkiseudulla, joten kilpailu alalla on kovaa.
Bannerimainoksia Sanoman verkostossa
8.2.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

“Kun tulin taloon, homma oli siinä pisteessä, että markkinoinnin suhteen suunta ei voinut olla kuin ylöspäin”, kuvailee Joni Puskala RH Kylmätekniikalta yrityksen lähtötilannetta.

Google-mainontaa oli tehty vuosien aikana satunnaisesti muutaman sadan euron kuukausibudjetilla ilman suurempia tuloksia. Vuonna 2023 kelkka haluttiin kääntää täysin, ja avuksi otettiin Sanoman monipuoliset mainoskanavat ja markkinointiosaaminen.

“Me toimimme päinvastoin kuin moni muu yritys eli emme tinkineet heikkona aikana markkinoinnista vaan investoimme siihen. Ymmärsimme, että tarvitsemme liidivirtaa tai meillä ei ole töitä. Investoitu summa on tullut moninkertaisena takaisin”, Puskala kiittelee.

Sanoma on toteuttanut RH Kylmätekniikalle perinteisen Google-mainonnan lisäksi näyttöpohjaista bannerimainontaa laajassa digiverkostossa, jolloin mainokset näkyvät esimerkiksi hs.fissä ja is.fissä. 

Kolmen kuukauden mittainen kampanja ajoitettiin ilmalämpöpumppujen kovimpaan myyntisesonkiin eli kevät-kesä -kaudelle. Samaan aikaan käynnistettiin kampanjat Facebookissa ja Instagramissa, jotta sivustolle saatiin liikennettä. Retarketingin, eli uudelleenmarkkinoinnin avulla sivustokävijät on pyritty tavoittamaan uudelleen myöhemmin.

Avuksi otettiin oma asiantuntija osana Google Ads premium -palvelua 

RH Kylmätekniikalla on käytössään Sanoman Google Ads premium -palvelu, joka sisältää henkilökohtaisen Google-suunnittelijan. Asiantuntija pitää mainoskampanjoista ja seurannasta huolta asiakkaan puolesta.

“Soittelin asiakaspäällikkö Santeri Saloselle, niin paljon, että hän kehotti meitä ottamaan oman Google-suunnittelijan. Olemme olleet Nico Henrikssoniin todella tyytyväisiä. Häneltä tulee hyviä ideoita ja homma on toiminut.”

Puskala saa kuukausittain automaattisen raportin tehdyistä toimenpiteistä ja tuloksista, ja lisäksi sähköpostiin kilahtaa säännöllisesti Nicon kasaama raportti.

“Nico hoitaa pääosin kaikki toimenpiteet, mutta saatan välillä kommentoida esimerkiksi raportteja ja käymme asioita läpi sähköpostitse tai puhelimitse. Hänet saa aina hyvin kiinni”, Puskala kiittelee.

Lämpöpumppuala on voimakkaasti sesonkibisnestä, joten vaihtelua yhteydenottojen ja sivustokävijöiden määrässä tulee paljon vuoden mittaan.

“Huomaan kyllä heti, jos tulee vähemmän kyselyitä ja olen yhteydessä Nicoon. Häneltä tulee yleensä hyviä ideoita, mitä voidaan kokeilla ja hän hoitaa kampanjoiden muutokset ja seurannan.”

Muutos markkinan kilpailutilanteessa johti toimenpiteisiin

Puskala kertoo, että vuosi 2023 oli  ensimmäinen vuosi koronan jälkeen, kun kilpailu lämpöpumppualalla kiristyi tosissaan.

“Korona-aikana soittoja tuli niin paljon, että mainonnalle ei ollut tarvetta. Eli meidän alallamme korona toi positiivisia vaikutuksia”, hän sanoo.

Koronan jälkeen tilanne muuttui, sillä alalle on tullut lisää toimijoita, kysyntä on ollut vähäisempää, korot ovat nousseet ja kuluttajilla raha on ollut tiukassa.

“Sen vuoksi on ehdoton asia, että näkyvyys verkossa on kunnossa. Keskitymme erityisesti kuluttajamarkkinaan, joten verkkonäkyvyys on kaikki kaikessa. Alalle on helppo tulla, mutta jos näkyvyys ei ole kunnossa, ei ole mahdollisuuksia pysyä alalla kovin pitkään”, Puskala sanoo.

Liikevaihto tuplaantui ja liidien määrä moninkertaistui

RH Kylmätekniikan liikevaihto oli toissa vuonna 360 000 euroa ja viime vuonna 630 000 euroa, joten se on lähes kaksinkertaistunut tehtyjen toimenpiteiden seurauksena. 

Myös verkosta tulevien liidien määrä on moninkertaistunut.

“Suurin osa asiakkaista, yli 90 %, on tullut oman liidihankinnan kautta, kun edellisellä kaudella suurin osa liideistä tuli muita väyliä pitkin, esimerkiksi maahantuojilta ja muilta yhteistyökumppaneilta.”

Myös sivuston kävijämäärät ovat kasvaneet räjähdysmäisesti. Puskala on erittäin tyytyväinen saavutettuihin tuloksiin, sillä mainontaan sijoitetut eurot ovat tulleet moninkertaisena takaisin.

Puskalalla on itsellään taustalla kaupallinen tutkinto, joten hänellä on ymmärrystä markkinoinnista. “Olen saanut uutta oppia ihan mielettömän määrän tässä matkan varrella.”

Henkilökohtainen palvelu saa kiitosta

Puskala kokee erittäin hyvänä asiana, että yhteyshenkilöt, Santeri ja Niko, ovat pysyneet koko ajan samoina ja heidät saa helposti kiinni.

“Uuden ihmisen kanssa kaikki olisi formaalimpaa. Nyt voin soittaa Santerille vaikka illalla. Pidän siitä, että yhteistyökumppanin kanssa suhde kehittyy henkilökohtaisemmalle tasolle ja voidaan luopua etiketeistä”, hän sanoo.

Puskalan mukaan yhteistyö Sanoman kanssa on toiminut kaikin puolin erinomaisesti.

“Olen ollut erityisen tyytyväinen Santeriin, joka on ollut alusta asti mukana ja tuntee meidän tilanteemme ja tarpeemme hyvin. Hän on joutunut varmasti kestämään pommitusta ja kyselyitä täältä suunnasta, mutta kaikki on aina hoitunut hienosti”, Puskala kiittelee.

Puskala  on ollut tyytyväinen myös Sanoman Google Ads premium -palveluun ja omaan Google-suunnittelijaan.

“Jos minulla on ollut ongelmia tai kysymyksiä, niihin on tartuttu nopeasti. Myös se on ollut positiivista, että Nicolta on tullut oma-aloitteisesti ideoita ja kehitysehdotuksia. Sitä arvostan suuresti.”

Kiireiselle ja paljon liikkuvalle yrittäjälle myös kumppanin joustavuus on ollut tärkeä asia.

“Koska en ole sen alan asiantuntija ja otan palvelun ulkoa, niin onhan se ihanteellinen tilanne, että voin heittää pallon täysin ulkoiselle toimijalle, jotta minun ei tarvitse murehtia ja tehdä sen eteen mitään”, hän summaa.

Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti. Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.  

Ota yhteyttä

Tagit

Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Somemainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland