Näyttöpohjainen display-mainonta (CPM)

Näyttöpohjaisessa display-mainonnassa maksat siitä, että mainos näytetään median käyttäjälle, eli se latautuu sovittuun kohderyhmään kuuluvan käyttäjän selainnäkymään.
Näyttöpohjaista hinnoittelua käytetään usein brändillisissä kampanjoissa. Silloin kampanja-aika on rajattu esimerkiksi kahteen viikkoon, ja näyttömäärällä voi säädellä kampanjan vaikuttavuutta – mitä isompi kampanja, sitä enemmän näyttöjä.
Näyttöpohjaisesta hinnoittelusta käytetään usein termiä CPM-hinta, eli cost per mille, hinta per tuhat näyttöä.
Sanoman näyttöpohjaiset display-mainosmuodot

Digikokosivu on vaikuttava päätelaiteriippumaton mainosratkaisu. Se näkyy kaikissa valitun median digitaalisissa kanavissa. Iso pinta-ala ja hyvä huomioarvo toimivat niin brändillisessä kuin taktisemmissakin kampanjoissa. Digikokosivu kasvattaa tutkitusti brändivaikutuksia.
Mainoksen mittasuhde on sama kuin printin kokosivuissa, joten printin kokosivut on sen avulla helppo tuoda myös digitaalisiin kanaviin. Lisäksi digikokosivun mainospaikalla pystyy helposti ajamaan useampi sivuista digitaalista mainosliitettä.
Digikokosivu on saatavilla Sanoma RON:iin, josta näytöt jakautuvat Ilta-Sanomiin, Helsingin Sanomiin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan, Vauva.fi:hin sekä Lifestylen medioihin. Kampanjoita ei voi erikseen kohdentaa Helsingin Sanomiin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan mutta muille sivustoille sivustokohdennus on mahdollista tehdä. Lisäksi Helsingin Sanomissa, Aamulehdessä ja Satakunnan Kansassa digikokosivu on osa monikanavaista print+digi-paketointia.

Paraati on näyttävä päätelaiteriippumaton mainosmuoto, jolla tavoitat kohderyhmäsi laajasti. Kuluttajat tavoitetaan päivän aikana usean kosketuspinnan kautta ja tämä lisää toistoa ja vaikuttaa myönteisesti tunnettuuteen.
Paraatin aineistona voit käyttää kuvaa, videota tai transformeria, jonka avulla voidaan esitellä useita tuotteita tai viestejä samaan aikaan. Mainos näkyy mobiilissa, tabletissa sekä desktopissa sivuston ylälaidassa. Mainosratkaisu toimii sekä taktisen kampanjan tai brändisuhdetta rakentavan kampanjan osana.
Desktopin näyttävin mainosmuoto, Paraati + tapetti, on oikea valinta, kun haluat desktopissa parhaan mahdollisen huomioarvon. Mainos näkyy koko desktop-ruudun kokoisena sisällön taustalla ja seuraa mukana myös käyttäjän selatessa sivustoa.
Pystyparaati näkyy desktopissa lukittuna suurtaulupaikalla ja mobiilissa artikkeleiden välissä. Pystyparaatin viewability ja huomioarvo ovat erittäin korkeita, koska lukittu mainospaikka liukuu sivuston oikeassa reunassa sitä mukaa kun käyttäjä rullaa sivustoa. Tällöin myös mainostajan viesti tulee selkeästi esiin ja jopa pidempiä taktisia viestejä on mahdollista tuoda pystyparaatiin.

Näyttöpohjainen natiivinosto on päätelaiteriippumaton mainosmuoto, joka ohjaa joko Sanoman medioissa tai mainostajan omalla sivustolla sijaitsevaan natiiviartikkeliin. Natiivinosto on selkeästi merkitty mainokseksi ja erottuu journalistisesta sisällöstä, mutta sulautuu luonnollisesti median yleisilmeeseen. Natiivinosto voi sijaita joko median etusivulla uutisvirran keskellä tai artikkelin välissä.
Näyttöpohjainen natiivimainos on osuva valinta, kun etsit joustavaa tapaa tehdä tehokasta natiivimainontaa luotettavissa mediaympäristöissä. Kampanjakokonaisuus on helppo räätälöidä omiin tarpeisiin yksittäistä kampanjaa tai pidempiaikaista tekemistä varten. Näyttöpohjainen natiivimainonta mahdollistaa kohderyhmääsi kiinnostavien sisältöjen kohdentamisen ilman hukkakontakteja. Näin voit suunnata esimerkiksi vegaaneille tai lihansyöjille juuri heille sopivat reseptit.
Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin
Näyttöpohjainen natiivimainonta on hyvä valinta myös silloin, kun tavoitteenasi on uusasiakashankinta sekä omien kanavien ja sisältöjen tavoittavuuden laajentaminen. Ohjaamalla asiakkaita oman sisältömarkkinointisi pariin pääset paremmin hyödyntämään verkkosivustosi liidigeneraatiomahdollisuuksia.

Mainosverkosto Haltuun 24h on erinomainen tuote lanseerauksiin ja isoihin kampanjalähtöihin, joissa halutaan tavoittaa mahdollisimman suuri yleisö tiettynä päivänä.
Mainos pyritään näyttämään ensimmäisellä mahdollisella sivunäytöllä johon kävijä saapuu. Kampanjan kesto on yksi vuorokausi, näyttömäärä: 2 000 000 impressiota, näytetään frekvenssillä 1/päivä.
Vain yksi mainostaja päivässä kerrallaan. Kampanjaan kuuluu myös retargeting klikanneille. Mainosmuotona vaikuttava päätelaiteriippumaton digikosivu.

Sanoma RON Joustava on edullinen nettohinnoiteltu tapa ostaa CPM-mainontaa. Joustavan avulla tavoitat tarkankin kohderyhmän ja se sopii erinomaisesti jatkuvaan tekemiseen. Joustavassa voi käyttää mainosmuotona digikokosivua, paraati ja/tai pystyparaatia. Suurin inventaari on käytettävissä käyttämällä kaikkia kolmea mainosmuotoa.
Mainokset näkyvät ylä- ja sivupaikoilla ja niissä voi käyttää aineistona niin kuvaa kuin videotakin (ei digikokosivussa). Joustavassa on tarjolla runsaasti eri kohdennustapoja ja voit räätälöidä yrityksellesi sopivan kohderyhmän. Kohdennuksina voi käyttää mm. kiinnostuksen kohteita, IAB-kategorioita, aihesanoja, yrityskohdennusta ja mukautettuja yleisöjä.