Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Digimainonta

Näyttöpohjainen display-mainonta (CPM)

Näyttöpohjaisessa display-mainonnassa maksat siitä, että mainos näytetään median käyttäjälle, eli se latautuu sovittuun kohderyhmään kuuluvan käyttäjän selainnäkymään.

Näyttöpohjaista hinnoittelua käytetään usein brändillisissä kampanjoissa. Silloin kampanja-aika on rajattu esimerkiksi kahteen viikkoon, ja näyttömäärällä voi säädellä kampanjan vaikuttavuutta – mitä isompi kampanja, sitä enemmän näyttöjä. 

Näyttöpohjaisesta hinnoittelusta käytetään usein termiä CPM-hinta, eli cost per mille, hinta per tuhat näyttöä. 
 

Lue lisää
Digikokosivu
Lue lisää
Paraati
Lue lisää
Paraati + tapetti
Lue lisää
Pystyparaati
Lue lisää
Natiivinosto (CPM)
Lue lisää
Mainosverkosto haltuun 24h
Lue lisää
RON Joustava

Sanoman näyttöpohjaiset display-mainosmuodot


Digikokosivu

Digikokosivu Blistex.png

Digikokosivu on vaikuttava päätelaiteriippumaton mainosratkaisu. Se näkyy kaikissa valitun median digitaalisissa kanavissa. Iso pinta-ala ja hyvä huomioarvo toimivat niin brändillisessä kuin taktisemmissakin kampanjoissa. Digikokosivu kasvattaa tutkitusti brändivaikutuksia.

Mainoksen mittasuhde on sama kuin printin kokosivuissa, joten printin kokosivut on sen avulla helppo tuoda myös digitaalisiin kanaviin. Lisäksi digikokosivun mainospaikalla pystyy helposti ajamaan useampi sivuista digitaalista mainosliitettä.

Digikokosivu on saatavilla Sanoma RON:iin, josta näytöt jakautuvat Ilta-Sanomiin, Helsingin Sanomiin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan, Vauva.fi:hin sekä Lifestylen medioihin. Kampanjoita ei voi erikseen kohdentaa Helsingin Sanomiin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan mutta muille sivustoille sivustokohdennus on mahdollista tehdä. Lisäksi Helsingin Sanomissa, Aamulehdessä ja Satakunnan Kansassa digikokosivu on osa monikanavaista print+digi-paketointia.

Formaatti

  • jpg, png, 3rd party tag (iframe), HTML5

  • Yksi linkki ja koko mainos toimii linkkialueena 

  • Aineistoihin voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

Aineiston koot

  • 620 x 891 px (300 kt)

Huom.  3rd party tag -aineistot:  Sisältö voi olla kevyesti animoitua. Medialla on oikeus pyytää korjauksia toteutukseen, mikäli katsoo sen tarpeelliseksi.

Käytettävissä olevat mediat

Digikokosivu on ostettavissa alla oleviin medioihin:

Ilta-Sanomat
Vauva.fi

etlehti.fi
hyvaterveys.fi 
gloria.fi
kodinkuvalehti.fi

Helsingin Sanomissa, Aamulehdessä ja Satakunnan Kansassa digikokosivu on osa monikanavaista print+digi-paketointia.

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.

Osta Sanoma Ad Managerista

Paraati

Paraati Kekäle.png

Paraati on näyttävä päätelaiteriippumaton mainosmuoto, jolla tavoitat kohderyhmäsi laajasti. Kuluttajat tavoitetaan päivän aikana usean kosketuspinnan kautta ja tämä lisää toistoa ja vaikuttaa myönteisesti tunnettuuteen.

Paraatin aineistona voit käyttää kuvaa, videota tai transformeria, jonka avulla voidaan esitellä useita tuotteita tai viestejä samaan aikaan. Mainos näkyy mobiilissa, tabletissa sekä desktopissa sivuston ylälaidassa. Mainosratkaisu toimii sekä taktisen kampanjan tai brändisuhdetta rakentavan kampanjan osana.

Desktop

  • 980 x 400 px 
  • Tiedostomuodot: JPG, PNG, HTML5, 3rd party tag
  • Kilotavuraja 300 kt
  • Max 5kpl per koko
  • Aineistoon voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

Mobiili

  • JPG, PNG: 600 x 600 px  tai 300 x 300px
  • HTML5, Javascript -tagi: 300x300px
  • Kilotavuraja 300 kt
  • Max 5kpl per koko
  • Aineistoon voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

Huom! HTML5 aineisto voi olla joko responsiivinen tai kiinteän kokoisena 300x300. Mainospaikka skaalautuu päätelaitteen leveyden mukaan.

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje

Osta Sanoma Ad Managerista

Paraati + tapetti

Desktopin näyttävin mainosmuoto, Paraati + tapetti, on oikea valinta, kun haluat desktopissa parhaan mahdollisen huomioarvon. Mainos näkyy koko desktop-ruudun kokoisena sisällön taustalla ja seuraa mukana myös käyttäjän selatessa sivustoa.

Desktop

  • Tapetin koko on kaikissa medioissa 1600 x 1200 px, kilotavuraja 300kt.
  • Tiedostomuodot: jpg, png tai gif (ei animoitu)
  • Tapetti keskitetään sivulle jos ei mediakohtaisissa asemointiohjeissa ole muuta mainittu
  • Tapetti ei voi latautua tagin takaa eikä se ole klikattava.
  • Tapetti myydään ainoastaan paraatipaikan yhteyteen! 
  • Paraatimainoksen mitat 980x400 pikseliä, tiedostomuotona joko jpg, gif, png (kilotavuraja 300 kt), html5 (kilotavuraja 300 kt) tai iframe -tagi.
  • Huomioi aina HTML5-aineistojen linkitysten https-vaatimukset. Paraatimainos saa latautua kolmannen osapuolen tagin takaa.
  • Tapetin toteutuksen tulee olla hillitty ja se on hyväksytettävä medialla viimeistään 5 päivää ennen kampanjan alkua.
  • Medialla on oikeus pyytää korjauksia toteutukseen, mikäli katsovat sen tarpeelliseksi.
  • Huomioithan, että 1600×1200 px -kokoinen tapetti ei skaalaudu näyttöresoluution mukaan, joten pienemmissä näytöissä osa sisällöstä voi jäädä näkymättä.
  • Kts. mediakohtainen asemointiohje

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.

Osta Sanoma Ad Managerista

Pystyparaati

Pystyparaati näkyy desktopissa lukittuna suurtaulupaikalla ja mobiilissa artikkeleiden välissä. Pystyparaatin viewability ja huomioarvo ovat erittäin korkeita, koska lukittu mainospaikka liukuu sivuston oikeassa reunassa sitä mukaa kun käyttäjä rullaa sivustoa. Tällöin myös mainostajan viesti tulee selkeästi esiin ja jopa pidempiä taktisia viestejä on mahdollista tuoda pystyparaatiin.

Formaatti

  • jpg, png, 3rd party tag, HTML5

  • Yksi linkki ja koko mainos toimii linkkialueena

  • Aineistoon voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

  • Canvaksella tehdyt animaatiot eivät toimi kunnolla iOS alustalla, emmekä suosittele niiden käyttöä, jos kampanja näkyy iOS-sovelluksissamme.

Aineiston koko

  • 300 x 600 px (.jpg, .png, tag, HTML5)

  • Kilotavuraja 300 kt

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje

Osta Sanoma Ad Managerista

Näyttöpohjainen natiivinosto (CPM)

Näyttöpohjainen natiivinosto on päätelaiteriippumaton mainosmuoto, joka ohjaa joko Sanoman medioissa tai mainostajan omalla sivustolla sijaitsevaan natiiviartikkeliin. Natiivinosto on selkeästi merkitty mainokseksi ja erottuu journalistisesta sisällöstä, mutta sulautuu luonnollisesti median yleisilmeeseen. Natiivinosto voi sijaita joko median etusivulla uutisvirran keskellä tai artikkelin välissä.

Näyttöpohjainen natiivimainos on osuva valinta, kun etsit joustavaa tapaa tehdä tehokasta natiivimainontaa luotettavissa mediaympäristöissä. Kampanjakokonaisuus on helppo räätälöidä omiin tarpeisiin yksittäistä kampanjaa tai pidempiaikaista tekemistä varten. Näyttöpohjainen natiivimainonta mahdollistaa kohderyhmääsi kiinnostavien sisältöjen kohdentamisen ilman hukkakontakteja. Näin voit suunnata esimerkiksi vegaaneille tai lihansyöjille juuri heille sopivat reseptit.

Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin

Näyttöpohjainen natiivimainonta on hyvä valinta myös silloin, kun tavoitteenasi on uusasiakashankinta sekä omien kanavien ja sisältöjen tavoittavuuden laajentaminen. Ohjaamalla asiakkaita oman sisältömarkkinointisi pariin pääset paremmin hyödyntämään  verkkosivustosi liidigeneraatiomahdollisuuksia.

Kuva

  • 600 x 314 px, max 80 kt

Otsikko

  • max 90 merkkiä

  • Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele.

  • Esimerkiksi: Tunnetko arkiruokien suolapommit? TAI Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin TAI  Ensimmäinen pyörä on kuin ensirakkaus – katso motoristien upeat kuvat

  • Tekstin laatijan on hyvä perehtyä siihen, miten samantyyppisiä aiheita on otsikoitu ja kuvitettu valitussa mediassa aiemmin.

Ingressi (kuvausteksti)

  • max 150 merkkiä

  • Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea

  • Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

Mainostajan nimi

  • Mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa. Max 32 merkkiä.

CTA

  • Tulospohjaiseen natiiviin lisätään automaattisesti aktivointitekstinä "Lue lisää". Tätä ei tarvitse toimittaa erikseen.

  • Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena

  • Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan).

Missä mainos näkyy?

Saatavilla kaikille Sanoman verkkosivustoille (pl. Supersää.fi). Mainonta näkyy desktopissa, mobiilissa ja tabletilla (pl. HS-sovellus). Käytössäsi ovat kaikki Sanoman kohdennusmahdollisuudet.

Osta Sanoma Ad Managerista

Mainosverkosto Haltuun 24h

Digikokosivu Blistex.png

Mainosverkosto Haltuun 24h on erinomainen tuote lanseerauksiin ja isoihin kampanjalähtöihin, joissa halutaan tavoittaa mahdollisimman suuri yleisö tiettynä päivänä.

Mainos pyritään näyttämään ensimmäisellä mahdollisella sivunäytöllä johon kävijä saapuu. Kampanjan kesto on yksi vuorokausi, näyttömäärä: 2 000 000 impressiota, näytetään frekvenssillä 1/päivä.

Vain yksi mainostaja päivässä kerrallaan. Kampanjaan kuuluu myös retargeting klikanneille. Mainosmuotona vaikuttava päätelaiteriippumaton digikosivu.

Digikokosivu 

Formaatti

  • jpg, png, 3rd party tag (iframe), HTML5

  • Yksi linkki ja koko mainos toimii linkkialueena 

  • Aineistoihin voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

Aineiston koot

  • 620 x 891 px (300 kt)

Huom.  3rd party tag -aineistot:  Sisältö voi olla kevyesti animoitua. Medialla on oikeus pyytää korjauksia toteutukseen, mikäli katsoo sen tarpeelliseksi.

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

RON Joustava

Sanoma RON Joustava on edullinen nettohinnoiteltu tapa ostaa CPM-mainontaa. Joustavan avulla tavoitat tarkankin kohderyhmän ja se sopii erinomaisesti jatkuvaan tekemiseen. Joustavassa voi käyttää mainosmuotona digikokosivua, paraati ja/tai pystyparaatia. Suurin inventaari on käytettävissä käyttämällä kaikkia kolmea mainosmuotoa.

Mainokset näkyvät ylä- ja sivupaikoilla ja niissä voi käyttää aineistona niin kuvaa kuin videotakin (ei digikokosivussa). Joustavassa on tarjolla runsaasti eri kohdennustapoja ja voit räätälöidä yrityksellesi sopivan kohderyhmän. Kohdennuksina voi käyttää mm. kiinnostuksen kohteita, IAB-kategorioita, aihesanoja, yrityskohdennusta ja mukautettuja yleisöjä.

Kampanjan aineistona voi olla paraati, pystyparaati tai digikokosivu tai erilaiset yhdistelmät näistä. Paras tavoittavuus saavutetaan käyttämällä kaikkia kolmea mainosmuotoa. 

Digikokosivu

  • jpg, png, 3rd party tag (iframe), HTML5 

  • Aineisto ei voi olla mp4

  • 620 x 891 px (300 kt)

Tarkemmat ohjeet: Digikokosivu

Paraati

Desktop

  • 980 x 400 px 

  • Tiedostomuodot: JPG, PNG, HTML5, 3rd party tag, vaakavideo mp4 (kts ohje)

  • Kilotavuraja 300 kt

  • Max 5kpl per koko

Mobiili

  • JPG, PNG: 600 x 600 px  tai 300 x 300 px

  • HTML5, Javascript -tagi: 300 x 300 px

  • Kilotavuraja 300 kt

  • Max 5kpl per koko

Tarkemmat ohjeet: Paraati

Tutustu muihin display-mainonnan ratkaisuihin

  • Lue lisää

    Tulospohjainen display-mainonta

    Tulospohjaisessa display-mainonnassa maksat vain toteutuneista klikeistä, mitä tekee siitä kustannustehokkaan tavan ohjata liikennettä tuotteesi tai palveluidesi pariin.

    Lue lisää 

  • Lue lisää

    Aikapohjainen display-mainonta

    Aikapohjaista display-mainontaa myydään kiinteinä mainospaikkoina, jolloin mainoksesi näkyy koko päivän samassa paikassa.

    Lue lisää

  • Lue lisää

    Rich Media -mainonta

    Rich Media -mainontaan pohjautuvia display-ratkaisuja voit käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen.

    Lue lisää

  • Lue lisää

    Dynaaminen display-mainonta

    Dynaamisen mainonnan avulla voit tehdä personoitua, vaikuttavaa display-mainontaa ja saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä aineistontuotannossa.

    Lue lisää

  • Lue lisää

    Outstream-videomainonta

    Outstream-videomainokset näkyvät display-mainospaikoilla Sanoman digimedioiden artiikkelisisältöjen yhteydessä. Käyttämällä liikkuvaa kuvaa banneriin upotettuna voit hakea staattista banneria enemmän huomioarvoa.

    Lue lisää

0/0
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland