Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Digimainonta

Tulospohjainen display-mainonta

Maksa vain toteutuneista klikeistä

Tulos- tai klikkipohjainen mainonta on kustannustehokas tapa ohjata liikennettä verkkosivustollesi. Tulospohjaisessa mainonnassa hinta määräytyy kampanjan tulosten perusteella. Jokaisella mainosmuodolla on oma pohjahintansa. 

Klikkipohjainen hinnoittelu tarkoittaa sananmukaisesti hintaa per klikkaus. Klikkipohjainen eli CPC-hinnoittelu (cost per click, hinta per klikki) sopii erityisesti jatkuvan mainonnan kampanjoihin, kun pyrit tavoittamaan kohderyhmäsi juuri oikealla hetkellä.
 

Lue lisää
Somenosto
Lue lisää
Tuotenosto
Lue lisää
Dynaaminen tuotenosto
Lue lisää
Sanoma RON CPC-paketti
Lue lisää
Natiivinosto (CPC)
Lue lisää
Tulospohjaisen mainonnan kohdentaminen

Somenosto kuvalla, karusellilla tai videolla

Somenosto on tehokas taktinen mainosmuoto, kun haluat ohjata sivustollesi liikennettä, saada aikaan konversioita tai laajentaa Facebook-mainontasi tavoittavuutta. Somenostolla onnistuu niin linkkimainos kuin toimintokutsumainos (CTA-mainos) CPC-hinnoin, ja se voidaan toteuttaa joko kuvalla, videolla tai karusellilla.

Kuvasuhde

Suositellut kuvakoot

Tiedoston tyyppi

Tiedoston koko

1.91:1

min 600 x 315 px
max 1200 x 630 px

.jpg

max. 250 kb

1:1

min 600 x 600 px
max 1200 x 1200 px

.jpg

max. 250 kb

 

Videon kuvasuhde

Suositellut kuvakoot

Tiedoston tyyppi

Tiedoston koko

16:9 (vaaka)

320 x 180 – 720 x 405

mp4

max. 4 mb

1:1 (neliö)

320 x 320 – 720 x 720

mp4

max. 4 mb

4:5 (vertikaali) 

256 x 320 – 576 x 720

mp4

max. 4 mb

 Muut videon ominaisuudet

  • Kesto: max. 30s
  • Kuvataajuus: 25 kuvaa sekunnissa
  • Ääni: 44,1 KHz tai 48 KHz
  • Äänenvoimakkuus: -23 LUFS (+/- 1,0) EBU R128 mukaisesti
  • Moov-osa tiedoston alkuun
  • Video on äänetön oletuksena ja käynnistyy automaattisesti, kun se ilmestyy käyttäjän ruudulle.

  • Video menee tauolle, kun se ei ole käyttäjän näkyvissä.

Karuselli

  • Voit valita mainokseen 2–5 kuvaa, joihin voit päättää omat call to action -tekstit. Voit  myös ohjata lukijat eri laskeutumissivustoihin kuvan mukaan.

  • Kuvasuhteiden tulee olla aina samat karusellissa. Suosittelemme 1:1 kuvasuhdetta.

Logo

  • Logon kuva, max. 50 kb (sama kuin Facebookissa)

CTA

Voit valita useista eri CTA- vaihtoehdoista itsellesi sopivan tai jättää CTA-laatikon pois.

  • Jos kyseessä on konversioon tähtäävä mainos, niin suositellaan CTA-laatikon käyttöä.
  • Voit valita useista eri vaihtoehdoista esim. "Hae nyt", "Soita nyt", "Ota yhteyttä", "Osta nyt".

Missä mainos näkyy?

Sanoma RONissa

Aineistolomakkeet

  • Yksittäinen kuva tai video: aineistolomake
  • Karuselli: aineistolomake
  • Täytä aineistolomake ja toimita se sekä pääkuva tai video ja logo varauksen jälkeen toimitetulla aineistolinkillä.
  • Aineistojen toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Osta Sanoma Ad Managerista

Tuotenosto

Product ad

Tuotenosto on helppo, matalan kynnyksen taktinen mainosratkaisu, joka ohjaa mainostajan tuote- tai tilaussivulle. Mainos muodostuu kuvasta, otsikkotekstistä, tuotekuvauksesta sekä CTA-napista, jonka teksti on itse määritettävissä. Mainos näkyy Sanoman verkostossa etusivuilla ja artikkelisivuilla.

  • Kuva koossa 600 x 314 px, max 300 kt
  • Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena 
  • Otsikko, max 90 merkkiä
  • Kuvausteksti, max 150 merkkiä
  • Mainostaja (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa) max 32 merkkiä
  • Aktivointi max 20 merkkiä, esimerkiksi:
    • "Osta nyt!"
    • "Tilaa lehti"
    • "Hae nyt"

Osta Sanoma Ad Managerista

Dynaaminen tuotenosto

Dynaaminen-mainonta-dynaaminen-tuotenosto.png

Dynaaminen tuotenosto on sopiva mainosratkaisu silloin,  kun haluat nostaa yksittäisen tuotteen esille. Tuotenosto erottuu ulkonäöltään muusta mainonnasta ja mahdollistaa helpon aineiston tuotannon.

Dynaamisessa tuotenostossa voidaan hyödyntää asiakkaan valmista tuotefeediä tai räätälöidä oma feedi esimerkiksi Google Sheetsin avulla.

Tuotenosto näytetään koossa 620 x 500 px (desktop/tablet-näkymä) ja 320 x 390 px (mobiilinäkymä)

Dynaamisen tuotenoston elementit

  • Mainostaja (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa) max 32 merkkiä
  • Call to action, max 20 merkkiä. Esimerkiksi: Osta nyt! Tilaa lehti! Hae nyt*

Tarvitsemme myös tuotefeedin, josta käytämme seuraavat kentät:

  • Otsikko (feedistä tuleva tuotteeni nimi, title) max 50 merkkiä
  • Tuotekuva (feedistä, image_link)
    Huomioitavaa: Jos kuvilla on värillinen tausta, kuvien koko tulee olla feedissä 600 x 314 px, max 80 kt
    Suositeltavaa on, että tuotekuvien taustaväri on valkoinen, jolloin kuvien mallilla ja muodolla ei ole merkitystä vaan ne skaalautuvat sille varattuun tilaan. Kuvien maksimikoko suositellaan pitämään 600x600px sisällä.
  • Kuvausteksti (feedistä tuleva tuotekuvaus, description) max 125 merkkiä
  • Klikkilinkki (tulee feedistä, link)
  • HUOM. feedissä tulee olla vähintään pakolliset kentät: id,title,image_link,link,price
    Price on pakollinen kenttä, vaikka sitä ei mainoksessa käytetä. Hinnaksi voi laittaa esim. 0
Dynaaminen tuotenosto feed 620x500
Dynaaminen tuotenosto feed 320x390

Lue lisää dynaamisesta mainonnasta

Sanoma RON CPC-paketti

CPC-paketti-mobiili-paraati.png

Klikkihinnaltaan edullisin tulospohjainen ratkaisu. Sanoma RON CPC-paketti on hyvä valinta silloin kun liikenteen määrä on kaikista tärkein mittari.

Kampanja voidaan ajaa kohdentamattomana tai kohdennettuna relevantille kohderyhmälle. Koska ainoastaan klikeistä maksetaan, suosittelemme harkitsemaan, tarvitaanko kampanjassa kohdennusta.

Mainoskoot:

  • 600 x 500 (jpg, png) / 300 x 250 (tag, html5)
  • 200 x 600
  • 468 x 400

Jotta kampanja käynnistyy, tulee järjestelmään olla syötettynä vähintään yksi mainosversio jokaista vaadittua kokoa kohden. Pelkkään mobiiliin kohdennettuun kampanjaan tarvitaan ainoastaan 600 x 500 (jpg, png) / 300 x 250 (tag, html5) koko.

Vaatimukset ja rajoitukset aineistolle:

  • Mainoksessa tulee olla yrityksen nimi ja logo selkeästi esillä
  • Mainoksen tulee ohjata klikkiin
  • Hyvä aktivointi kertoo mainoksen näkijälle, mitä häneltä toivotaan klikin jälkeen.
    • Lue lisää >
    • Osta nyt >
    • Osallistu kilpailuun >
  • Bannereiden painorajat löytyvät täältä
  • Sallitut mainosmuodot: JPEG, GIF, PNG , 3rd party tag, HTML5 (Huom! Sanoman HTML5-ohjeistus)
  • Ei “harhaanjohtavia toiminnallisuuksia”
  • Ei ääntä
  • Animoiduissa mainoksissa animointi saa kestää max. 10 sekuntia, jonka jälkeen animaation tulee päättyä
  • Ei nopeasti vilkkuvaa tai muuten häiritsevää animointia
  • Tiedoston nimessä ei saa olla välimerkkejä, välilyöntejä eikä ääkkösiä

Aineistojen toimittaminen

  • Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua
  • Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta.  Aineiston toimitusohje
  • Jos aineiston toimituksessa ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

Osta Sanoma Ad Managerista

Tulospohjainen natiivi (CPC)

Tulospohjainen natiivimainonta on kustannustehokas tapa ohjata liikennettä verkkosivustollesi, sillä maksat vain toteutuneista klikeistä. Mainos on selkeästi merkitty mainokseksi erottaen sen journalistisesta sisällöstä, mutta sulauttaen sen kuitenkin median yleisilmeiseen.

Tulospohjaisella natiivimainonnalla voit ohjata kuluttajia omiin sisältöihisi, jotka sijaitsevat joko Sanoman sivustolla tai omilla verkkosivuillasi. Asiakkaiden ohjaaminen omien sisältöjesi pariin kannattaa, koska pääset näin hyödyntämään verkkosivuillasi olevia liidigenerointimahdollisuuksia. Näin voit tuoda natiivimainontaan myös taktisen ulottuvuuden tai varmistat sisällöillesi haluamasi lukijamäärän.

Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin

Kuvakoko

600 x 314, max 80 kt

Otsikko

max 90 merkkiä. Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele.

Esimerkiksi:

  • Tunnetko arkiruokien suolapommit?

  • Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin

  • Ensimmäinen pyörä on kuin ensirakkaus – katso motoristien upeat kuvat

Tekstin laatijan on hyvä perehtyä siihen, miten samantyyppisiä aiheita on otsikoitu ja kuvitettu valitussa mediassa aiemmin.

Ingressi (kuvausteksti)

max 150 merkkiä. Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea. Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

Mainostaja

Mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa. Max 32 merkkiä.

CTA

Tulospohjaiseen natiiviin lisätään automaattisesti aktivointitekstinä "Lue lisää". Tätä ei tarvitse toimittaa erikseen.

Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena

Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan).

Missä mainos näkyy?

Mainos näkyy läpi Sanoman verkoston etusivuilla ja artikkelisivuilla desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.

Kohdennus

Tulospohjainen natiivimainonta on mahdollista toteuttaa kohdentamattomana tai kohdennettuna koko Sanoman digiverkostossa Kampanjan hinta riippuu valituista kohdennuksista. Voit valita kiinnostuskohderyhmistä vain yhden määrittävän kohdennuksen kerrallaan, minkä lisäksi voit valita yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä. Voit myös valita vain yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä.

 

Kiinnostuskohderyhmät

Wellness and Fitness

Culture & Events

Food and Beverages

Sports

Science and Technology

Business and Investing

Education

Gaming and Esports

Outdoors

Travel

Entertainment and Celebrities

Families and Relationships

Hobbies and Activities

Pets

Cars and Motorcycles

Medical Health

Consumer Electronics

Fashion and Beauty

Home, Gardening and Cottage

Shopping

Gambling

TV, Movies

News and Society

Muut kohderyhmät

Päätelaitekohdennus (mobiili / deskari)

Geo (maakunnat, isoimmat kaupungit)

Sukupuoli

Käyttöjärjestelmä (vain somenostossa)

Tulospohjaisen display-mainonnan kohdentaminen

Kohdentamisvaihtoehdot on jaettu kahteen luokkaan: kiinnostuskohderyhmät ja muut kohderyhmät. Kiinnostuskohderyhmistä voi valita vain yhden määrittävän kohdennuksen kerrallaan, minkä lisäksi voit valita yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä. Voit myös valita vain yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä.

Haluttaessasi voit hyödyntää useampia kohdennuksia ehdolla ”tai”, esim. "Business and Investing" TAI "Education", jolloin kumpaankin kohderyhmään kuluvat näkevät kyseisen mainoksen.

 

Kiinnostuskohderyhmät                                                                        

Wellness and Fitness​

Culture & Events​

Food and Beverages​

Sports​

Science and Technology

Business and Investing​

Education​

Gaming and Esports​

Outdoors

Travel​

Entertainment and Celebrities​

Families and Relationships​

Hobbies and Activities​

Pets​

Cars and  Motorcycles

Medical Health​

Consumer Electronics​

Fashion and Beauty

Home, Gardening and Cottage​

Shopping​

Gambling​

TV, Movies​

News and Society​

Muut kohderyhmät                                                                                             

Päätelaitekohdennus (mobiili / deskari)​

Geo (maakunnat, isoimmat kaupungit)​

Sukupuoli​

Käyttöjärjestelmä (vain somenostossa)​

Vinkkejä mainosten laatimiseen

Tulospohjaisessa mainonnassa mainosten rooli korostuu entisestään. Mainoksen tulee olla selkeästi rakennettu ja omaa kohderyhmääsi puhutteleva. Huomioi alla olevat asiat kun suunnittelet mainoksia tulospohjaiseen kampanjaan:

Oikeanlainen mainosviesti on tehokas tapa kohdentaa mainontaa omalle kohderyhmällesi

  • Puhuttele mainosviestillä oikeaa kohderyhmää.
  • Esitä asiasi selkeästi ja yksinkertaisesti ja vie kaikki ylimääräinen tieto laskeutumissivuille.

Mainosversioita voi olla useampi per mainosformaatti. Sopiva mainosversioiden määrä riippuu kampanjan rakenteesta, budjetista sekä kampanja-ajasta.

  • Järjestelmän automaattinen optimointi valitsee käyttöönsä parhaiten toimivat mainosversiot. Emme voi taata tasaista näkyvyyttä kaikille mainosversioille.

Tutustu muihin display-mainonnan ratkaisuihin

  • Lue lisää

    Näyttöpohjainen display-mainonta

    Näyttöpohjaisessa display-mainonnassa maksat siitä, että mainos näytetään median käyttäjälle, eli se latautuu sovittuun kohderyhmään kuuluvan käyttäjän selainnäkymään.

    Lue lisää

  • Lue lisää

    Aikapohjainen display-mainonta

    Aikapohjaista display-mainontaa myydään kiinteinä mainospaikkoina, jolloin mainoksesi näkyy koko päivän samassa paikassa.

    Lue lisää

  • Lue lisää

    Rich Media -mainonta

    Rich Media -mainontaan pohjautuvia display-ratkaisuja voit käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen.

    Lue lisää

  • Lue lisää

    Dynaaminen display-mainonta

    Dynaamisen mainonnan avulla voit tehdä personoitua, vaikuttavaa display-mainontaa ja saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä aineistontuotannossa.

    Lue lisää

  • Lue lisää

    Outstream-videomainonta

    Outstream-videomainokset näkyvät display-mainospaikoilla Sanoman digimedioiden artiikkelisisältöjen yhteydessä. Käyttämällä liikkuvaa kuvaa banneriin upotettuna voit hakea staattista banneria enemmän huomioarvoa.

    Lue lisää

0/0
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland