Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Digimainonta

Tulospohjainen display-mainonta (CPC)

Maksa vain toteutuneista klikeistä

Tulos- eli klikkipohjainen mainonta on kustannustehokas tapa ohjata liikennettä verkkosivustollesi.

Tulospohjaisessa mainonnassa hinta määräytyy kampanjan tulosten perusteella. Jokaisella mainosmuodolla on oma pohjahintansa. Klikkipohjainen hinnoittelu tarkoittaa sananmukaisesti hintaa per klikkaus. Klikkipohjainen eli CPC-hinnoittelu (cost per click, hinta per klikki) sopii erityisesti jatkuvan mainonnan kampanjoihin, kun pyrit tavoittamaan kohderyhmäsi juuri oikealla hetkellä.
 

Somenosto

Lue lisää

Tuotenosto

Lue lisää

Sanoma RON CPC-paketti

Lue lisää

CPC-natiivinosto

Lue lisää

CPC-mainonnan kohdentaminen

Lue lisää

Sanoman tulospohjaiset display-mainosmuodot

 

Somenosto

Somenosto on tehokas taktinen mainosmuoto, kun haluat ohjata sivustollesi liikennettä, saada konversioita tai laajentaa Facebook-mainontasi tavoittavuutta.

Osta Ad Managerista

Somenostolla onnistuu niin linkkimainos kuin toimintokutsumainos (CTA-mainos) CPC-hinnoin, ja se voidaan toteuttaa joko kuvalla, videolla tai karusellilla. Mainos näkyy koko Sanoman digiverkostossa.

  • Somenosto voidaan toteuttaa joko kuvalla tai videolla.
  • Somenosto voidaan toteuttaa myös karusellina.
  • Toimita somenoston tekstit *, pääkuva tai video ja logo varauksen jälkeen toimitetulla aineistolinkillä.
  • Aineistojen toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

* Mainostajan nimi (max. 25 merkkiä), Somenoston leipäteksti (max. 200 merkkiä), Laskeutumissivun URL, Otsikko (max. 50 merkkiä), CTA-aktivoinnin painike (tarvitaan vain CTA-mainokseen, kts. alta CTA)
 

Still-kuvasuhdeSuositellut kuvakootTiedoston tyyppiTiedoston koko
1.91:1

min 600 x 315 px
max 1200 x 630 px

.jpgmax. 300 kt
1:1

min 600 x 600 px
max 1200 x 1200 px

.jpgmax. 300 kt
Videon kuvasuhdeSuositellut kuvakootTiedoston tyyppiTiedoston koko
16:9

320 x 180 – 720 x 405

mp4max. 4 mt
1:1

320 x 320 – 720 x 720

mp4max. 4 mt
4:5

256 x 320 – 576 x 720

mp4max. 4 mt

 Muut videon ominaisuudet

  • Kesto: max. 30 s

  • Kuvataajuus: 25 kuvaa sekunnissa

  • Ääni: 44,1 KHz tai 48 KHz

  • Äänenvoimakkuus: -23 LUFS (+/- 1,0) EBU R128 mukaisesti

  • Moov-osa tiedoston alkuun

  • Video on äänetön oletuksena ja käynnistyy automaattisesti, kun se ilmestyy käyttäjän ruudulle.

  • Video menee tauolle, kun se ei ole käyttäjän näkyvissä.

Logo
  • Logon kuva, max. 50 kt (sama kuin Facebookissa)
CTA

Voit valita useista eri CTA- vaihtoehdoista itsellesi sopivan tai jättää CTA-laatikon pois. Jos kyseessä on konversioon tähtäävä mainos, niin suositellaan CTA-laatikon käyttöä. Mahdolliset CTA-painikkeen tekstit:

Hae nyt, Varaa  nyt, Soita nyt, Ota meihin yhteyttä, Lataa, Hae reittiohjeet, Lue lisää, Hae esitysajat, Pyydä tarjous, Lähetä viesti, Varaa aika, Tallenna, Näytä ruokalista, Osta nyt, Rekisteröidy, Katso lisää, Kuuntele nyt

Karuselli
  • Voit valita mainokseen 2–5 kuvaa, joihin voit päättää omat Call To Action -tekstit. Voit  myös ohjata lukijat eri laskeutumissivuihin kuvan mukaan.
  • Kuvasuhteiden tulee olla aina samat karusellissa. Suosittelemme 1:1 kuvasuhdetta.

Tuotenosto

Tuotenosto on helppo, matalan kynnyksen taktinen mainosratkaisu, joka ohjaa tuote- tai tilaussivulle.

Osta Ad Managerista

 

 

Product ad

Mainos muodostuu kuvasta, otsikkotekstistä, tuotekuvauksesta sekä CTA-napista, jonka teksti on itse määritettävissä. Mainos näkyy Sanoman verkostossa etusivuilla ja artikkelisivuilla.

  • Kuva koossa 600 x 314 px, max 300 kt
  • Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena 
  • Otsikko, max 90 merkkiä
  • Kuvausteksti, max 150 merkkiä
  • Mainostaja (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa) max 32 merkkiä
  • Aktivointi max 20 merkkiä, esimerkiksi:
    • "Osta nyt!"
    • "Tilaa lehti"
    • "Hae nyt"

Sanoma RON CPC-paketti

Sanoma RON CPC-paketti on hyvä valinta silloin kun liikenteen määrä on kaikista tärkein mittari.

Osta Ad Managerista

 

Mainoskoot:

  • 600 x 500 (jpg, png) / 300 x 250 (tag, html5)

  • 200 x 600

  • 468 x 400

Jotta kampanja käynnistyy, tulee järjestelmään olla syötettynä vähintään yksi mainosversio jokaista vaadittua kokoa kohden. Pelkkään mobiiliin kohdennettuun kampanjaan tarvitaan ainoastaan 600 x 500 (jpg, png) / 300 x 250 (tag, html5) koko.

Vaatimukset ja rajoitukset aineistolle:

  • Mainoksessa tulee olla yrityksen nimi ja logo selkeästi esillä

  • Mainoksen tulee ohjata klikkiin

  • Hyvä aktivointi kertoo mainoksen näkijälle, mitä häneltä toivotaan klikin jälkeen.

    • Lue lisää >

    • Osta nyt >

    • Osallistu kilpailuun >

  • Bannereiden painorajat löytyvät täältä

  • Sallitut mainosmuodot: JPEG, GIF, PNG , 3rd party tag, HTML5 (Huom! Sanoman HTML5-ohjeistus)

  • Ei “harhaanjohtavia toiminnallisuuksia”

  • Ei ääntä

  • Animoiduissa mainoksissa animointi saa kestää max. 10 sekuntia, jonka jälkeen animaation tulee päättyä

  • Ei nopeasti vilkkuvaa tai muuten häiritsevää animointia

  • Tiedoston nimessä ei saa olla välimerkkejä, välilyöntejä eikä ääkkösiä

Aineistojen toimittaminen

  • Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua

  • Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta.  Aineiston toimitusohje

  • Jos aineiston toimituksessa ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

Sanoma RON CPC-paketti on klikkihinnaltaan edullisin tulospohjainen ratkaisu. Kampanja voidaan ajaa kohdentamattomana tai kohdennettuna relevantille kohderyhmälle. Koska ainoastaan klikeistä maksetaan, suosittelemme harkitsemaan, tarvitaanko kampanjassa kohdennusta.

CPC-natiivinosto

Tulospohjainen natiivimainonta on kustannustehokas tapa ohjata liikennettä verkkosivustollesi, sillä maksat vain toteutuneista klikeistä.

Mainos on selkeästi merkitty mainokseksi erottaen sen journalistisesta sisällöstä, mutta sulauttaen sen kuitenkin median yleisilmeiseen.

Tulospohjaisella natiivimainonnalla voit ohjata kuluttajia omiin sisältöihisi, jotka sijaitsevat joko Sanoman sivustolla tai omilla verkkosivuillasi. Asiakkaiden ohjaaminen omien sisältöjesi pariin kannattaa, koska pääset näin hyödyntämään verkkosivuillasi olevia liidigenerointimahdollisuuksia. Näin voit tuoda natiivimainontaan myös taktisen ulottuvuuden tai varmistat sisällöillesi haluamasi lukijamäärän. Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin.

Kuvakoko

600 x 314, max 300 kt

Otsikko

max 90 merkkiä. Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele.

Esimerkiksi:

  • Tunnetko arkiruokien suolapommit?

  • Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin

  • Ensimmäinen pyörä on kuin ensirakkaus – katso motoristien upeat kuvat

Tekstin laatijan on hyvä perehtyä siihen, miten samantyyppisiä aiheita on otsikoitu ja kuvitettu valitussa mediassa aiemmin.

Ingressi (kuvausteksti)

max 150 merkkiä. Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea. Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

Mainostaja

Mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa. Max 32 merkkiä.

CTA

Tulospohjaiseen natiiviin lisätään automaattisesti aktivointitekstinä "Lue lisää". Tätä ei tarvitse toimittaa erikseen.

Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena

Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan).

Missä mainos näkyy?

Mainos näkyy läpi Sanoman verkoston etusivuilla ja artikkelisivuilla desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.

Kohdennus

Tulospohjainen natiivimainonta on mahdollista toteuttaa kohdentamattomana tai kohdennettuna koko Sanoman digiverkostossa Kampanjan hinta riippuu valituista kohdennuksista. Voit valita kiinnostuskohderyhmistä vain yhden määrittävän kohdennuksen kerrallaan, minkä lisäksi voit valita yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä. Voit myös valita vain yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä.

 

Kiinnostuskohderyhmät

Wellness and Fitness

Culture & Events

Food and Beverages

Sports

Science and Technology

Business and Investing

Education

Gaming and Esports

Outdoors

Travel

Entertainment and Celebrities

Families and Relationships

Hobbies and Activities

Pets

Cars and Motorcycles

Medical Health

Consumer Electronics

Fashion and Beauty

Home, Gardening and Cottage

Shopping

Gambling

TV, Movies

News and Society

Muut kohderyhmät

Päätelaitekohdennus (mobiili / deskari)

Geo (maakunnat, isoimmat kaupungit)

Sukupuoli

Käyttöjärjestelmä (vain somenostossa)

Tulospohjaisen display-mainonnan kohdentaminen

Kohdennukset valitaan joko laajoista tai suppeista kohdennuksista.

 

Laajat kohdennusvaihtoehdot

Laajoista kohdennuksia on valittavissa 1-2 kohdennusta kahdesta eri ryhmästä.
 

Tästä ryhmästä voi valita 0-2 kohdennusta

  • Päätelaite
  • Käyttöjärjestelmä
  • Maantieteellinen
  • Sukupuoli
  • Ikä
  • Kotitalouden tuloluokat
     
  • Mukautetut yleisöt

Tästä ryhmästä voi valita 0-1 kohdennusta

  • Alone (1 hengen talous)
  • Family With Children
  • No Children
  • With a Spouse
  • Children Have Moved Away
  • Employment – Employees
  • Employment – Entrepreneurs
  • Employment – Executives and Managers
  • Employment – Unemployed
  • Pensioners
  • Students

Tästä ryhmästä voi valita 0-1 kohdennusta

  • Ennakkoluuloton verkostoituja
  • Kiireinen tasapainon etsijä
  • Laatutietoinen tiedonhakija
  • Mukavuudenhaluinen viihtyjä
  • Utelias suunnannäyttäjä
  • Vakiintunut arjesta nauttija
  • Haaveileva mukanakulkija
  • Itsevarma menestyjä

Tästä ryhmästä voi valita 0-1 kohdennusta

  • Health and Wellbeing
  • Families with Children
    • Alaryhmät pienissä intresseissä
  • Fitness
  • Fashion and Beauty
  • Education
  • Wellness
  • TV and Movies
  • Investing
  • Money Saving
  • Gaming and Esports
  • Consumer Electronics
  • Winter Sports
  • Home and Garden
    • Home Decoration and Renovation
    • Construction
    • Gardening and Cottage
    • Rennovation
  • Travel
    • Hotels Finland
    • Travel Abroad
    • Domestic Travel
    • Hotels Finland
  • Culture and Events
    • High Culture
    • Nightlife
  • TV, Movies
  • News and Society
  • Food and Drink
    • Cooking
    • Beer
  • Healthy Eating
  • Ecological Awareness
  • Recycling
  • Weight Loss Diet
  • Pets
    • Dogs
  • Cars and Motorcycles
    • Electric ja Premium pienissä intresseissä
       

 

Suppeat kohdennukset

Suppeista kohdennuksista on valittavissa yksi kohdennus.

Yksi valittavissa

  • Families with newborn and 1 year olds
  • Families with 2-6 years old children
  • Families with 7 - 12 years old
  • Families with 13-17 years old
  • Electric Cars
  • Premium Cars
  • Child Planning
  • Matriculation Examination
  • Cosmetics
  • Photography
  • Wedding and Marriage
  • Kitchen Renovation
  • Design
  • Wine
  • Boating
  • Golf
  • Coffee lovers
  • Cycling
  • Hunting
  • Teeth Care
  • Fishing
  • Enterpreneurship
  • Horse
  • Remote Work
     

Yksi valittavissa

  • Cars
    • Cars - Accessories and Spare Parts
    • Cars - Premium
    • Cars - Volume Brands
  • Consumer Electronics
    • Consumer Electronics - Audio
    • Consumer Electronics - Computers and Software
    • Consumer Electronics - Sport Wearables

Vinkkejä mainosten laatimiseen

Tulospohjaisessa mainonnassa mainosten rooli korostuu entisestään. Mainoksen tulee olla selkeästi rakennettu ja omaa kohderyhmääsi puhutteleva. Huomioi alla olevat asiat kun suunnittelet mainoksia tulospohjaiseen kampanjaan:

Oikeanlainen mainosviesti on tehokas tapa kohdentaa mainontaa omalle kohderyhmällesi

  • Puhuttele mainosviestillä oikeaa kohderyhmää.
  • Esitä asiasi selkeästi ja yksinkertaisesti ja vie kaikki ylimääräinen tieto laskeutumissivuille.

Mainosversioita voi olla useampi per mainosformaatti. Sopiva mainosversioiden määrä riippuu kampanjan rakenteesta, budjetista sekä kampanja-ajasta.

  • Järjestelmän automaattinen optimointi valitsee käyttöönsä parhaiten toimivat mainosversiot. Emme voi taata tasaista näkyvyyttä kaikille mainosversioille.

Tutustu muihin display-mainonnan ratkaisuihin

  • Näyttöpohjainen display-mainonta

    Näyttöpohjaisessa display-mainonnassa maksat siitä, että mainos näytetään median käyttäjälle, eli se latautuu sovittuun kohderyhmään kuuluvan käyttäjän selainnäkymään.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Aikapohjainen display-mainonta

    Aikapohjaista display-mainontaa myydään kiinteinä mainospaikkoina, jolloin mainoksesi näkyy koko päivän samassa paikassa.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Rich Media -mainonta

    Rich Media -mainontaan pohjautuvia display-ratkaisuja voit käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Dynaaminen display-mainonta

    Dynaamisen mainonnan avulla voit tehdä personoitua, vaikuttavaa display-mainontaa ja saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä aineistontuotannossa.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Outstream-videomainonta

    Outstream-videomainokset näkyvät display-mainospaikoilla Sanoman digimedioiden artiikkelisisältöjen yhteydessä. Käyttämällä liikkuvaa kuvaa banneriin upotettuna voit hakea staattista banneria enemmän huomioarvoa.

    Lue lisää

    Lue lisää
0/0
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland