Tulospohjainen display-mainonta
Maksa vain toteutuneista klikeistä

Tulos- tai klikkipohjainen mainonta on kustannustehokas tapa ohjata liikennettä verkkosivustollesi. Tulospohjaisessa mainonnassa hinta määräytyy kampanjan tulosten perusteella. Jokaisella mainosmuodolla on oma pohjahintansa.
Klikkipohjainen hinnoittelu tarkoittaa sananmukaisesti hintaa per klikkaus. Klikkipohjainen eli CPC-hinnoittelu (cost per click, hinta per klikki) sopii erityisesti jatkuvan mainonnan kampanjoihin, kun pyrit tavoittamaan kohderyhmäsi juuri oikealla hetkellä.
Somenosto on tehokas taktinen mainosmuoto, kun haluat ohjata sivustollesi liikennettä, saada aikaan konversioita tai laajentaa Facebook-mainontasi tavoittavuutta. Somenostolla onnistuu niin linkkimainos kuin toimintokutsumainos (CTA-mainos) CPC-hinnoin, ja se voidaan toteuttaa joko kuvalla, videolla tai karusellilla.

Tuotenosto on helppo, matalan kynnyksen taktinen mainosratkaisu, joka ohjaa mainostajan tuote- tai tilaussivulle. Mainos muodostuu kuvasta, otsikkotekstistä, tuotekuvauksesta sekä CTA-napista, jonka teksti on itse määritettävissä. Mainos näkyy Sanoman verkostossa etusivuilla ja artikkelisivuilla.

Dynaaminen tuotenosto on sopiva mainosratkaisu silloin, kun haluat nostaa yksittäisen tuotteen esille. Tuotenosto erottuu ulkonäöltään muusta mainonnasta ja mahdollistaa helpon aineiston tuotannon.

Klikkihinnaltaan edullisin tulospohjainen ratkaisu. Sanoma RON CPC-paketti on hyvä valinta silloin kun liikenteen määrä on kaikista tärkein mittari.

Tulospohjainen natiivimainonta on kustannustehokas tapa ohjata liikennettä verkkosivustollesi, sillä maksat vain toteutuneista klikeistä. Mainos on selkeästi merkitty mainokseksi erottaen sen journalistisesta sisällöstä, mutta sulauttaen sen kuitenkin median yleisilmeiseen.
Tulospohjaisella natiivimainonnalla voit ohjata kuluttajia omiin sisältöihisi, jotka sijaitsevat joko Sanoman sivustolla tai omilla verkkosivuillasi. Asiakkaiden ohjaaminen omien sisältöjesi pariin kannattaa, koska pääset näin hyödyntämään verkkosivuillasi olevia liidigenerointimahdollisuuksia. Näin voit tuoda natiivimainontaan myös taktisen ulottuvuuden tai varmistat sisällöillesi haluamasi lukijamäärän.
Tulospohjaisen display-mainonnan kohdentaminen
Kohdentamisvaihtoehdot on jaettu kahteen luokkaan: kiinnostuskohderyhmät ja muut kohderyhmät. Kiinnostuskohderyhmistä voi valita vain yhden määrittävän kohdennuksen kerrallaan, minkä lisäksi voit valita yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä. Voit myös valita vain yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä.
Haluttaessasi voit hyödyntää useampia kohdennuksia ehdolla ”tai”, esim. "Business and Investing" TAI "Education", jolloin kumpaankin kohderyhmään kuluvat näkevät kyseisen mainoksen.
Vinkkejä mainosten laatimiseen
Tulospohjaisessa mainonnassa mainosten rooli korostuu entisestään. Mainoksen tulee olla selkeästi rakennettu ja omaa kohderyhmääsi puhutteleva. Huomioi alla olevat asiat kun suunnittelet mainoksia tulospohjaiseen kampanjaan:
Oikeanlainen mainosviesti on tehokas tapa kohdentaa mainontaa omalle kohderyhmällesi
- Puhuttele mainosviestillä oikeaa kohderyhmää.
- Esitä asiasi selkeästi ja yksinkertaisesti ja vie kaikki ylimääräinen tieto laskeutumissivuille.
Mainosversioita voi olla useampi per mainosformaatti. Sopiva mainosversioiden määrä riippuu kampanjan rakenteesta, budjetista sekä kampanja-ajasta.
- Järjestelmän automaattinen optimointi valitsee käyttöönsä parhaiten toimivat mainosversiot. Emme voi taata tasaista näkyvyyttä kaikille mainosversioille.