Feed-pohjainen display-mainonta

Oikea sisältö, oikealle yleisölle ja oikeaan aikaan
Feed-pohjaisen mainonnan avulla toteutat kustannustehokkaasti personoitua ja vaikuttavaa digimainontaa.
Mitä tarkoittaa feed-pohjainen mainonta?
Feed-pohjaisella mainonnalla tarkoitetaan teknologiaa, jonka avulla mainontaa on helppo personoida eri kohderyhmille.
Mainonnassa hyödynnettävä feedi voi olla aina laajasta verkkokaupan tuotefeedistä muutaman rivin taulukkoon. Dynaamiset mainokset koostuvat feedin lisäksi mainosmuodon mukaisista visuaalisista elementeistä, jotka on mahdollista määrittää brändin ilmeen mukaisiksi.
Mitä hyötyä feed-pohjaisesta mainonnasta on mainostajalle?
Feed-pohjainen mainonta helpottaa sisällön personointia oikeille kohderyhmille, ja sitä kautta parantaa mainonnan vaikuttavuutta.
Feed-pohjaista mainontaa on myös helppo hallita ja päivittää: jos tiedot tai saatavuus muuttuu, ei koko mainosta tarvitse muokata, pelkkä muutos feediin riittää. Tämä mahdollistaa jatkuvan, aina ajan tasalla olevan mainonnan toteuttamisen. Jatkuvan feedipohjaisen mainonnan avulla voidaan näin saavuttaa myös merkittäviä kustannussäästöjä aineistontuotannossa.
Sanoman feed-pohjaisen display-mainonnan ratkaisut
Feed-pohjainen paraati
Lisätietoja
Mainos näkyy paraatipaikalla mobiilissa ja desktopissa. Tuotteet nousevat selattavaan karuselliin feedistä. Mikäli valmista feediä ei ole, voidaan se rakentaa helposti Google Sheets -taulukkopohjan avulla
Feed-pohjainen pystyparaati
CPC-hinnoiteltu feed-pohjainen pystyparaati on taktinen mainosmuoto, jossa on mahdollista esitellä kuusi eri tuotetta kerralla. Mainos näkyy desktopilla suurtaulupaikalla ja mobiilissa artikkelien sisässä.
Lisätietoja
Tuotteet nousevat selattavaan karuselliin tuotefeedistä. Mikäli valmista feediä ei ole, voidaan se rakentaa helposti Google Sheets -taulukkopohjan avulla. Mainosmuodossa voi myös valita, ohjataanko kävijä tuotenäkymästä suoraan laskeutumissivustolle vai näytetäänkö tuote ensin suurempana.
Feed-pohjainen digikokosivu
Feed-pohjainen digikokosivu on hyvä valinta, kun iso kuva ja visuaalisuus ovat tärkeitä mainostettaessa esimerkiksi muotia ja sisustusta.


Lisätietoja
Feed-pohjainen digikokosivu mahdollistaa joustavasti palveluiden mainostamisen esimerkiksi erilaisiin konteksteihin. Mainosmuoto on CPM-hinnoiteltu brändimainontaan ja ohjaavaan mainontaan sekä CPC-hinnoiteltu dynaamiseen retagetointiin.
Feed-pohjainen digikokosivu karusellilla
Feed-pohjainen digikokosivu karusellilla on monipuolinen, visuaalisesti näyttävä mainosmuoto, jossa yhdistyy brändimainonta ja taktinen mainonta.
Lisätietoja
Mainoksen yläosassa voi olla video tai kuva, joilla voidaan viestiä joko yrityksen brändistä tai käynnissä olevasta kampanjasta. Alaosan karuselliin nostetaan tuotefeedistä selattavaksi halutut tuotteet. Mikäli valmista feediä ei ole, voidaan se rakentaa helposti Google Sheets -taulukkopohjan avulla.
Feed-pohjainen tuotenosto
Feed-pohjainen tuotenosto on toimiva taktinen CPC-hinnoiteltu tuote silloin, kun halutaan nostaa yksittäinen tuote kerralla esille.


Lisätietoja
Tuotenosto erottuu ulkonäöltään muusta mainonnasta ja mahdollistaa helpon aineiston tuotannon: mainos rakentuu mainostajan nimestä, tuotenimestä, tuotekuvasta, kuvaustekstistä sekä CTA-painikkeesta eikä tarvitse erillistä pää- tai taustakuvaa. Tiedot nousevat tuotenostoon feedistä. Mikäli valmista feediä ei ole, voidaan se rakentaa helposti Google Sheets -taulukkopohjan avulla.
Versio 1
Versio 2


Lisätietoja
Feed-pohjainen retargetointi sopii jatkuvaan tekemiseen: kampanja-aika on minimissään yksi kuukausi. Mainonnan sisältönä näytetään niitä tuotteita, joita kuluttaja on käynyt katsomassa verkkosivullasi. Kohderyhmästä voidaan tiputtaa pois tuotteen jo ostaneet. Pystymme optimoimaan uudelleenmarkkinointia niin, ettei mainontaa näytetä kävijälle liian usein.
Feed-pohjaista retargeting-kampanjaa varten sinun tulee asentaa sivustollesi seurantagit, jotka ”leimaavat" sivustolla vierailevat kävijät mahdollistaen retargetoidun mainonnan näyttämisen Sanomien sivuilla leimatuille kävijöille. Ennen retargeting-tagien asennusta sinun tulee toimittaa muun kampanjamateriaalin mukana retargeting-skenaario, eli mitä sisältöä ja millä logiikalla sitä näytetään sivustolla vierailun perusteella. Esimerkiksi jos kävijä on käynyt katsomassa verkkokaupassa tiettyjä lenkkikenkiä, näytetään kävijälle Sanoman verkostossa nämä kengät ja sen lisäksi saman kategorian tai saman brändin tuotteita.
Toimitamme sinulle retargeting-tagit ja tarkemman ohjeistuksen. Kun tagit on asennettu paikoilleen tarkistamme, että kävijätilastot alkavat kertymään ja kampanja voidaan aloittaa.
Feed-pohjaisen mainonnan kohdentaminen
Yleisöt
Voit kohdentaa ja varioida dynaamisen mainonnan sisältöä valitulle yleisölle esimerkiksi demografiatietojen, elämänvaiheen ja kotitalouden, kiinnostuksen kohteiden ja ostoaikeen mukaan. Myös yrityskohdennus ja mukautettujen yleisöjen hyödyntäminen on mahdollista dynaamisessa mainonnassa.
Konteksti
Voit päättää, missä kontekstissa dynaamisen mainonnan eri sisällöt näkyvät. Dynaamiseen mainontaan tarjoamme kontekstin hyödyntämistä eri tasoilla.
Sijainti
Mainonnan sisältöä voidaan varioida kuluttajan sijainnin mukaan. Dynaamisessa mainonnassa sisältöä voidaan varioida esimerkiksi maakunnan tai kunnan mukaan.
Suunnittelijan työkalut
Hinnat
Katso dynaamisen mainonnan hinnat.


Aineisto-ohjeet
Katso dynaamisen mainonnan aineisto-ohjeet.


Yhteystiedot
Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.

