Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
10.11.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Aava & Bang on markkinointi- ja viestintätoimisto, joka on jo 20 vuoden ajan auttanut yrityksiä kasvamaan. Aava & Bangilla on vahva fokus B2B-markkinointiin, ja asiakassuhteet ovat pitkäaikaisia ja kumppanuuteen perustuvia. Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Sanoma on ollut Aava & Bangille tärkeä kumppani jo vuosien ajan.

Mediasuunnittelun kumppani

Aava & Bangin digimarkkinointitiimi on hyödyntänyt mainonnan itseostokanavaa Sanoma Ad Manageria palvelun alkuajoista saakka. Nyt kumppanuus on laajentunut myös sisältötiimin koulutuksiin ja strategiseen sparraukseen.

”Emme pelkästään osta mainontaa Sanomalta, vaan sparrailemme mitä kannattaa tehdä, missä kanavissa ja millä budjetilla. Meille Sanoma on myös mediasuunnittelun kumppani”, kertoo Digital Strategist Sampo Soininen Aava & Bangilta.  

Yhteistyötä lähdettiin Soinisen mukaan tiivistämään siksi, että mainonnan sijoittelun laatu on tärkeää sen vaikuttavuuden kannalta.  

”Uutismediassa mainontaan suhtaudutaan positiivisesti, ja se myös pysäyttää tyypillisesti paremmin kuin somemainonta”, Soininen sanoo.  

On järkevää, että teemme mainontaa siellä missä kohderyhmä liikkuu. Tiedämme, että B2B-päättäjät tavoittaa Sanoman medioista. Sanoman kautta saamme tuotua monikanavaisuutta ja sitä kautta vaikuttavuutta asiakkaillemme.

Sampo Soininen
Digital Strategist
Aava & Bang

Tärkeä osa mediamixiä

Sanoman osuus Aava & Bangin asiakkuuksissa on kasvanut merkittävästi. Siinä missä aiemmin kampanjat pyörivät Googlessa, Facebookissa ja LinkedInissä, Sanoman kanavat ovat nyt vakiintunut osa mediamixiä.

Moni asiakas varsinkin B2B-kentässä ei Soinisen mukaan vielä näe Sanomaa vaihtoehtona. Pelko kalleudesta tulee edelleen vastaan.  

”Meidän työmme on auttaa, opastaa ja oivalluttaa. Asiakkaille on helppo myydä ajatus vaikuttavasta uutismediasta. Sanoman kanssa on saatu hyviä kokemuksia ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä.”  

Ajatus Sanomasta on Soinisen mukaan mielikuvallisesti muuttunut.  

Sanoma Ad Manager on osoittautunut helppokäyttöiseksi ja saavutettavaksi työkaluksi, joka kilpailee suoraan muiden digitaalisten mainosalustojen itseostokanavien kanssa.

“Hinnoittelu on selkeää, läpinäkyvää ja kilpailukykyistä. Ad Managerin käyttö on yhtä sujuvaa kuin Metan tai LinkedInin itseostokanavien. Se madaltaa kynnystä ja tekee Sanomasta aidosti saavutettavan vaihtoehdon”, Soininen sanoo.

Uutta oppia Sanoma Agency Partner -kumppanuudella

Sanomalla on käynnistänyt markkinointitoimistojen tarpeisiin suunniteltu monipuolinen kumppanuus, Sanoma Agency Partner, joka tarjoaa toimistoille koulutusta, tutkimustietoa, työkaluja ja asiantuntijaosaamista.

Soininen näkee, että ohjelma tuo paljon hyötyjä Aava & Bangille.  

”Meilläkään ei kaikille ole itsestään selvää, mitä Sanoma tarjoaa. Voimme kouluttautua ohjelman kautta, jotta meidän koko jengi osaisi mahdollisimman tehokkaasti hyödyntää Sanoman mediaratkaisuja ja tekemisiä. Sanoman kanssa on ollut todella kiva tehdä töitä. Meille kyseessä on aito kumppanuus.”

Sanoman Agency Partner -tiimin vetäjä Satu Raatikaisen mukaan yhteistyö Aava & Bangin kanssa on syventynyt entisestään.

“Meiltä osataan kysyä apua caseihin hyvin matalalla kynnyksellä. Sparraillemme ja ideoimme yhdessä asiakkaille sopivia kokonaisuuksia. Sanoma Agengy Partner -portaali sujuvoittaa toimiston suunnittelutyötä ja omatoimista kouluttautumista. Portaalista on myös helppo pääsy Sanoma Ad Manageriin. Henkilökohtaisia tapaamisia Aava & Bangin kanssa portaali ei kuitenkaan poista, sparrailemme ja ideoimme jatkossakin.” 

Sanoma Agency Partner

Tietoa, tukea ja inspiraatiota markkinointi-
toimistolaisen arkeen.

Rekisteröidy maksutta

Tagit

Ad Manager Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland