Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta
Aava & Bang on markkinointi- ja viestintätoimisto, joka on jo 20 vuoden ajan auttanut yrityksiä kasvamaan. Aava & Bangilla on vahva fokus B2B-markkinointiin, ja asiakassuhteet ovat pitkäaikaisia ja kumppanuuteen perustuvia. Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Sanoma on ollut Aava & Bangille tärkeä kumppani jo vuosien ajan.
Mediasuunnittelun kumppani
Aava & Bangin digimarkkinointitiimi on hyödyntänyt mainonnan itseostokanavaa Sanoma Ad Manageria palvelun alkuajoista saakka. Nyt kumppanuus on laajentunut myös sisältötiimin koulutuksiin ja strategiseen sparraukseen.
”Emme pelkästään osta mainontaa Sanomalta, vaan sparrailemme mitä kannattaa tehdä, missä kanavissa ja millä budjetilla. Meille Sanoma on myös mediasuunnittelun kumppani”, kertoo Digital Strategist Sampo Soininen Aava & Bangilta.
Yhteistyötä lähdettiin Soinisen mukaan tiivistämään siksi, että mainonnan sijoittelun laatu on tärkeää sen vaikuttavuuden kannalta.
”Uutismediassa mainontaan suhtaudutaan positiivisesti, ja se myös pysäyttää tyypillisesti paremmin kuin somemainonta”, Soininen sanoo.
On järkevää, että teemme mainontaa siellä missä kohderyhmä liikkuu. Tiedämme, että B2B-päättäjät tavoittaa Sanoman medioista. Sanoman kautta saamme tuotua monikanavaisuutta ja sitä kautta vaikuttavuutta asiakkaillemme.
Tärkeä osa mediamixiä
Sanoman osuus Aava & Bangin asiakkuuksissa on kasvanut merkittävästi. Siinä missä aiemmin kampanjat pyörivät Googlessa, Facebookissa ja LinkedInissä, Sanoman kanavat ovat nyt vakiintunut osa mediamixiä.
Moni asiakas varsinkin B2B-kentässä ei Soinisen mukaan vielä näe Sanomaa vaihtoehtona. Pelko kalleudesta tulee edelleen vastaan.
”Meidän työmme on auttaa, opastaa ja oivalluttaa. Asiakkaille on helppo myydä ajatus vaikuttavasta uutismediasta. Sanoman kanssa on saatu hyviä kokemuksia ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä.”
Ajatus Sanomasta on Soinisen mukaan mielikuvallisesti muuttunut.
Sanoma Ad Manager on osoittautunut helppokäyttöiseksi ja saavutettavaksi työkaluksi, joka kilpailee suoraan muiden digitaalisten mainosalustojen itseostokanavien kanssa.
“Hinnoittelu on selkeää, läpinäkyvää ja kilpailukykyistä. Ad Managerin käyttö on yhtä sujuvaa kuin Metan tai LinkedInin itseostokanavien. Se madaltaa kynnystä ja tekee Sanomasta aidosti saavutettavan vaihtoehdon”, Soininen sanoo.
Uutta oppia Sanoma Agency Partner -kumppanuudella
Sanomalla on käynnistänyt markkinointitoimistojen tarpeisiin suunniteltu monipuolinen kumppanuus, Sanoma Agency Partner, joka tarjoaa toimistoille koulutusta, tutkimustietoa, työkaluja ja asiantuntijaosaamista.
Soininen näkee, että ohjelma tuo paljon hyötyjä Aava & Bangille.
”Meilläkään ei kaikille ole itsestään selvää, mitä Sanoma tarjoaa. Voimme kouluttautua ohjelman kautta, jotta meidän koko jengi osaisi mahdollisimman tehokkaasti hyödyntää Sanoman mediaratkaisuja ja tekemisiä. Sanoman kanssa on ollut todella kiva tehdä töitä. Meille kyseessä on aito kumppanuus.”
Sanoman Agency Partner -tiimin vetäjä Satu Raatikaisen mukaan yhteistyö Aava & Bangin kanssa on syventynyt entisestään.
“Meiltä osataan kysyä apua caseihin hyvin matalalla kynnyksellä. Sparraillemme ja ideoimme yhdessä asiakkaille sopivia kokonaisuuksia. Sanoma Agengy Partner -portaali sujuvoittaa toimiston suunnittelutyötä ja omatoimista kouluttautumista. Portaalista on myös helppo pääsy Sanoma Ad Manageriin. Henkilökohtaisia tapaamisia Aava & Bangin kanssa portaali ei kuitenkaan poista, sparrailemme ja ideoimme jatkossakin.”
Sanoma Agency Partner
Tietoa, tukea ja inspiraatiota markkinointi-
toimistolaisen arkeen.