Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Autokaupan murros laittoi ”Suomen sähköisimmän autokaupan” miettimään myös markkinointinsa uudelleen – liidit ja kaupat lisääntyivät

Markkinoinnin suunnittelu on tehtävä huolella ja mainonnan pitää olla pitkäjänteistä, jos markkinoinnista halutaan tuloksia, PP-auton toimitusjohtaja Petteri Heiskanen muistuttaa.
11.11.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

PP-auton toimitusjohtajan Petteri Heiskasen aika ei ole viime vuosina käynyt pitkäksi. Päinvastoin: muutokset autokaupassa ovat olleet sen verran vauhdikkaita, että hatusta on saanut toisinaan pitää kaksin käsin kiinni.

”Autokaupassa on tapahtunut iso murros. Keskityimme aikaisemmin uusien autojen kauppaan, mutta nelisen vuotta sitten aloimme rakentaa vaihtoautobisnestä”, Heiskanen kertoo.  

Se vaati myös markkinoinnin ajattelua uusiksi. Kun kauppa keskittyi uusiin autoihin, painottui PP-auton toiminta ja myös markkinointi niille alueille, joilla myymälät sijaitsevat. Vaihtoautokauppa taas on valtakunnallista, ja siksi markkinointialuetta piti laajentaa, sanoo yli 20 vuotta PP-autolla työskennellyt Heiskanen.

”Meidän piti miettiä, millä keinoin saamme näkyvyyttä ja kasvatamme tunnettuuttamme entistä laajemmalla alueella.”

Vuosisuunnittelu ohjaa markkinointia

Heiskanen valitsi Sanoman PP-auton markkinointikumppaniksi, sillä hänen sanojensa mukaan ”palaverista Sanoman kanssa jäi hemmetin hyvä fiilis”.

Alusta asti on ollut selvää, että markkinoinnin suunnittelulla on yhteistyössä merkittävä rooli. Tuloksellisessa digimarkkinoinnissa kun ei ole oikotietä onneen eikä kyse ole äkkivoitoista, Heiskanen muistuttaa.

”Uutis- ja viestitulvan keskellä ei riitä, että meillä on aina silloin tällöin yksi mainos jossakin. Jotta saamme potentiaalisten asiakkaiden huomion, kokonaisuuden täytyy olla mietitty ja tekemisen pitkäjänteistä.”

Siitä Sanoma ja PP-auto ovat pitäneet huolen tekemällä markkinoinnin vuosisuunnitelman, jota tarkennetaan kvartaaleittain.  

Poimi täältä vinkit markkinointisuunnitelman tekoon

Monimediallinen mainonta on tuonut tuloksia

PP-auton vuosisuunnitelmassa on päätetty panostaa digimarkkinointiin, jota on helppo kohdentaa halutuille alueille. Yrityksen slogan ”Suomen sähköisin autokauppa” viittaa paitsi siihen, että PP-auto on keskittynyt sähköautojen kauppaan myös sen tapaan toimia.

”Käytämme pikaviestimiä ja chattia sekä tuotamme paljon videota. Sähköinen markkinointi on meidän juttumme”, Heiskanen kertoo.

PP-autolle on tehty muun muassa some- ja bannerimainontaa sekä jatkuvaa remarketing-kampanjaa. Lisäksi PP-auton mainoksia on pyörinyt televisiossa ja radiossa. Heiskasen mukaan kampanjassa on aina kaksi viestiä, joista toinen keskittyy tunnettuuden rakentamiseen ja toinen on selkeä, taktinen tarjous.

Suunnitelmallisen markkinoinnin tavoitteena on ajaa liikennettä PP-auton kotisivuille ja saada kauppa käymään entistä paremmin. Siinä on onnistuttu, Heiskanen kertoo.

”Yhteistyömme aikana kotisivujemme kävijämäärä on yli 2,5-kertaistunut. Sitä myötä myös liidien ja kauppojen määrä on kasvanut.”

Reaktiivista ja joustavaa yhteistyötä

PP-autolla tilanteet ja tarpeet elävät nopeasti, joten Heiskaselle on tärkeää, että yhteistyö Sanoman kanssa on paitsi suunnitelmallista myös reaktiivista ja joustavaa.

”Viime kesänä soitin yhteyshenkilöllemme Jukka Juuriselle, että nyt on laitettava hanat hetkeksi kiinni, sillä meillä on tulossa syksyllä uusia juttuja ja panoksia täytyy laittaa sinne. Syksyllä olemme sitten puskeneet yhdessä vähän tavallista lujempaa”, Heiskanen kertoo.

Hän kiittelee, että Jukka on oppinut ymmärtämään PP-auton liiketoimintaa ja tunnistamaan markkinoinnin tarpeita.

”Hän ei ole vain mainostilan myyjä, vaan osaa kyseenalaistaa ja konsultoida. On arvokasta, että saamme näkemyksiä oman boksimme ulkopuolelta.”

Tutustu tutkittuun tietoon autotoimialasta täällä

Sisällöt ja aineistot kaikkiin kanaviin

Sanoman sisällöntuotannon ammattilaiset tekevät toimivia mainosaineistoja kaikkiin kanaviin. Katso ja kuuntele PP-auton tv- ja radiomainokset alta:

Radiomainokset

TV-mainos

Display-mainokset

0/0

    Suunnitellaan sinulle toimiva menestysratkaisu yhdessä!

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Ota yhteyttä

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

      Julkaistu
      14.11.2025
      Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
      Lue asiakastarina
    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

      Julkaistu
      6.11.2025
      Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
      Lue asiakastarina
    • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina
    • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

      Julkaistu
      4.11.2025
      Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
      Lue asiakastarina
    • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

      Julkaistu
      30.10.2025
      Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

      Julkaistu
      24.10.2025
      Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
      Lue asiakastarina
    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

      Julkaistu
      16.10.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
    • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

      Julkaistu
      2.10.2025
      Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland