Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.
17.5.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Parcero on luova kasvumarkkinointitoimisto, joka tuottaa strategiseen ymmärrykseen pohjautuvaa ja tunteita herättävää markkinointiviestintää ostopolun eri vaiheisiin. Se tarjoaa palveluita brändin määrittelystä sekä markkinointiviestinnän konsepteista ja kampanjoista aina tuotantoon ja kampanjoiden jalkautukseen asti – tarvittaessa tietysti monikanavaisesti. 

"Parcerossa uskotaan vahvasti yhdessätekemisen voimaan ja sen tuomaan lisäarvoon. Se näkyy jo strategisessa suunnittelutyössä, jossa parcerot, eli toimiston osaavat tekijät, pyrkivät  asiakkaan ja projektin ydintiimin lisäksi osallistamaan myös tarvittavia sidosryhmiä", kertoo Parceron Client Manager Mona Markkanen.

Koulutuksia ja sparrailua – yhdessä olemme parempia 

Aiemmin Parcero osti Sanomalta vain medianäkyvyyttä ja -kampanjoita asiakkailleen. Kun Sanoman oman toimistotiimin Agency Success Manager, Sini Hartikka, aloitti toimiston asiakkuusvastaavana, yhteistyötä alettiin tehdä laajemmin. Esimerkiksi kampanjan rakennuksessa ja suunnittelussa parcerot saavat aina tarvittaessa sanomalaisista sparrailukaverin. 

"Yhteistyö on varsin projektikohtaista. Erityisesti silloin, kun meille tulee asiakkaalta työpöydälle monikanavaisen kampanjan suunnittelu ja toteutus, on kiva saada sparrausta ja hyödyntää Sanoman kohderyhmäymmärrystä. Sanomalla on todella paljon tutkimustietoa ja näkemystä, jota pystytään suunnittelun tukena käyttämään ja hyödyntämään. Se on ollut kyllä tosi arvokasta", Mona toteaa.

Jatkuva kehittyminen on yksi Parceron keskeisistä arvoista, ja se näkyy myös Sanoma-yhteistyössä. 

"Tuomme lisäarvoa yhteiseen tekemiseen esimerkiksi erilaisilla koulutuksilla", Sini kertoo.

“Jatkuva kehittyminen on yksi Parceron keskeisistä arvoista.”

Parcero on jo usean vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen monikanavaista medisuunnittelupalvelua. Siksi olikin luontevaa syventää olemassaolevaa yhteistyötä myös eri mediaryhmien ominaispiirteisiin liittyvin koulutuksin.

Ensimmäinen Sanoman tarjoama koulutus järjestettiin keväällä 2023, ja seuraava koulutus on myös jo lyöty lukkoon. Sanoman toimistotiimi räätälöi koulutukset aina toimistojen toiveiden ja tarpeiden mukaan. Esimerkiksi Parceron koulutusten aiheiksi valikoituivat radio ja TV. 

"Yhteistyömme kautta olemme päässeet oppimaan uutta ja syventämään jo olemassa olevaa tietoamme. Konkreettiset hyödyt näkyvät sitten itse tekemisessä kun voimme tuottaa asiakkaalle toimivat ja menestyvät kampanjat. Koulutusten avulla varmistamme myös, että pysymme ajan hermolla medioiden kehityksessä", Mona sanoo. 

Parcero pilotoi Sanoman mainonnan itseostoalusta Ad Managerin 

"Haluamme parantaa luovien toimistojen palveluvalikoimaa. Kehitimme ja lanseerasimme tätä tarvetta varten mainonnan itseostoalusta Sanoma Ad Managerin", Sini kertoo. 

Parcero sai sen kokeiltavakseen ennen palvelun varsinaista julkaisua. 

"Pääsimme toteuttamaan pilottikampanjaa Ad Managerilla. Käyttökokemus oli hyvä. Ad Manageria oli kokonaisuudessaan aika simppeliä käyttää", Mona sanoo.

Hän toteaa, että mainonnan itseostoalusta luo toimistoille paljon mahdollisuuksia ja edesauttaa kampanjoiden joustavampaa kehittämistä.

"Tässä mahdollistuu se, että voidaan hyvinkin nopeasti ja ketterästi tehdä esimerkiksi erilaisia mainosversioita tai varioida ja muokata kampanjaa ilman, että tarvitsee odottaa kampanjan päättymiseen tai käydä ylimääräistä viestittelyä edestakaisin."

Ad Manager on nimenomaan luotu tehostamaan ja ketteröittämään mainostajien arkea: sen kautta voi muun muassa tehdä suoria mediaostoja  ja tarkistaa inventaarin hyvinkin ripeästi. Myös kampanjoiden hallinta ja raportointi on helppoa ja nopeaa.

Tutustu Ad Manageriin

Sanoma tavoittaa suomalaiset ympäri maan

"Kuluttajakäyttäytyminen on kovassa muutoksessa ja sitä tutkitaankin Sanomalla varsin aktiivisesti. Näin pystymme takaamaan myös asiakkaillemme mahdollisimman ajankohtaista tietoa ja dataa", Sini summaa.

Mona komppaa valtakunnallisen tavoittavuuden olevan merkittävä etu.

"Sanoma tavoittaa merkittävän osan suomalaisista kuluttajista ja päättäjistä. Ja koska Sanoman tarjooma on hyvin monikanavainen, niin sitä kautta saamme kaipaamaamme näkemystä ja ymmärrystä kaikista monikanavaisista mahdollisuuksista", Mona kertaa.

Hän kuvailee yhteistyön olevan mutkatonta ja helppoa.

"Aina voi soittaa, jos on joku asia mielen päällä tai kaipaa sparrausta. Olemme olleet yhteistyöhön kaikin puolin tyytyväisiä." 

Kaipaatko sinäkin kaveria, jonka kanssa sparrailla? Tai haluaisitko saada lisätietoa vallalla olevista mediatrendeistä? Tutustu palveluihimme mainos- ja digitoimistoille ja ota yhteyttä, niin jutellaan!

Tagit

Ad Manager Asiakasymmärrys ja insight Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland