Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

Parcero on luova kasvumarkkinointitoimisto, joka tuottaa strategiseen ymmärrykseen pohjautuvaa ja tunteita herättävää markkinointiviestintää ostopolun eri vaiheisiin. Se tarjoaa palveluita brändin määrittelystä sekä markkinointiviestinnän konsepteista ja kampanjoista aina tuotantoon ja kampanjoiden jalkautukseen asti – tarvittaessa tietysti monikanavaisesti.
"Parcerossa uskotaan vahvasti yhdessätekemisen voimaan ja sen tuomaan lisäarvoon. Se näkyy jo strategisessa suunnittelutyössä, jossa parcerot, eli toimiston osaavat tekijät, pyrkivät asiakkaan ja projektin ydintiimin lisäksi osallistamaan myös tarvittavia sidosryhmiä", kertoo Parceron Client Manager Mona Markkanen.
Koulutuksia ja sparrailua – yhdessä olemme parempia
Aiemmin Parcero osti Sanomalta vain medianäkyvyyttä ja -kampanjoita asiakkailleen. Kun Sanoman oman toimistotiimin Agency Success Manager, Sini Hartikka, aloitti toimiston asiakkuusvastaavana, yhteistyötä alettiin tehdä laajemmin. Esimerkiksi kampanjan rakennuksessa ja suunnittelussa parcerot saavat aina tarvittaessa sanomalaisista sparrailukaverin.
"Yhteistyö on varsin projektikohtaista. Erityisesti silloin, kun meille tulee asiakkaalta työpöydälle monikanavaisen kampanjan suunnittelu ja toteutus, on kiva saada sparrausta ja hyödyntää Sanoman kohderyhmäymmärrystä. Sanomalla on todella paljon tutkimustietoa ja näkemystä, jota pystytään suunnittelun tukena käyttämään ja hyödyntämään. Se on ollut kyllä tosi arvokasta", Mona toteaa.
Jatkuva kehittyminen on yksi Parceron keskeisistä arvoista, ja se näkyy myös Sanoma-yhteistyössä.
"Tuomme lisäarvoa yhteiseen tekemiseen esimerkiksi erilaisilla koulutuksilla", Sini kertoo.
“Jatkuva kehittyminen on yksi Parceron keskeisistä arvoista.”
Parcero on jo usean vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen monikanavaista medisuunnittelupalvelua. Siksi olikin luontevaa syventää olemassaolevaa yhteistyötä myös eri mediaryhmien ominaispiirteisiin liittyvin koulutuksin.
Ensimmäinen Sanoman tarjoama koulutus järjestettiin keväällä 2023, ja seuraava koulutus on myös jo lyöty lukkoon. Sanoman toimistotiimi räätälöi koulutukset aina toimistojen toiveiden ja tarpeiden mukaan. Esimerkiksi Parceron koulutusten aiheiksi valikoituivat radio ja TV.
"Yhteistyömme kautta olemme päässeet oppimaan uutta ja syventämään jo olemassa olevaa tietoamme. Konkreettiset hyödyt näkyvät sitten itse tekemisessä kun voimme tuottaa asiakkaalle toimivat ja menestyvät kampanjat. Koulutusten avulla varmistamme myös, että pysymme ajan hermolla medioiden kehityksessä", Mona sanoo.
Parcero pilotoi Sanoman mainonnan itseostoalusta Ad Managerin
"Haluamme parantaa luovien toimistojen palveluvalikoimaa. Kehitimme ja lanseerasimme tätä tarvetta varten mainonnan itseostoalusta Sanoma Ad Managerin", Sini kertoo.
Parcero sai sen kokeiltavakseen ennen palvelun varsinaista julkaisua.
"Pääsimme toteuttamaan pilottikampanjaa Ad Managerilla. Käyttökokemus oli hyvä. Ad Manageria oli kokonaisuudessaan aika simppeliä käyttää", Mona sanoo.
Hän toteaa, että mainonnan itseostoalusta luo toimistoille paljon mahdollisuuksia ja edesauttaa kampanjoiden joustavampaa kehittämistä.
"Tässä mahdollistuu se, että voidaan hyvinkin nopeasti ja ketterästi tehdä esimerkiksi erilaisia mainosversioita tai varioida ja muokata kampanjaa ilman, että tarvitsee odottaa kampanjan päättymiseen tai käydä ylimääräistä viestittelyä edestakaisin."
Ad Manager on nimenomaan luotu tehostamaan ja ketteröittämään mainostajien arkea: sen kautta voi muun muassa tehdä suoria mediaostoja ja tarkistaa inventaarin hyvinkin ripeästi. Myös kampanjoiden hallinta ja raportointi on helppoa ja nopeaa.
Sanoma tavoittaa suomalaiset ympäri maan
"Kuluttajakäyttäytyminen on kovassa muutoksessa ja sitä tutkitaankin Sanomalla varsin aktiivisesti. Näin pystymme takaamaan myös asiakkaillemme mahdollisimman ajankohtaista tietoa ja dataa", Sini summaa.
Mona komppaa valtakunnallisen tavoittavuuden olevan merkittävä etu.
"Sanoma tavoittaa merkittävän osan suomalaisista kuluttajista ja päättäjistä. Ja koska Sanoman tarjooma on hyvin monikanavainen, niin sitä kautta saamme kaipaamaamme näkemystä ja ymmärrystä kaikista monikanavaisista mahdollisuuksista", Mona kertaa.
Hän kuvailee yhteistyön olevan mutkatonta ja helppoa.
"Aina voi soittaa, jos on joku asia mielen päällä tai kaipaa sparrausta. Olemme olleet yhteistyöhön kaikin puolin tyytyväisiä."
Kaipaatko sinäkin kaveria, jonka kanssa sparrailla? Tai haluaisitko saada lisätietoa vallalla olevista mediatrendeistä? Tutustu palveluihimme mainos- ja digitoimistoille ja ota yhteyttä, niin jutellaan!