Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.
20.3.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut TV & video Uutismedia

Taktisesta mainonnasta brändimainontaan, kohdeyleisönä koko Suomi

Kun BookBeat lanseerasi äänikirjojen suoratoistopalvelunsa vappuna 2016, Suomen äänikirjamarkkinat olivat lähes olemattomat. Naapurimaassa Ruotsissa, missä BookBeat myös toimii, äänikirjojen kulutus oli jyllännyt jo tovin ja kysyntä oli kasvussa.  

Suomessa BookBeat panosti alusta alkaen taktiseen mainontaan ja myynnin mittaamiseen. Pian rinnalle otettiin myös brändimainonta, jonka avulla haluttiin kasvattaa tunnettuutta pitkäjänteisesti.  

BookBeat halusi levittää äänikirjojen ilosanomaa suomalaisille mahdollisimman suurella kattavuudella, joten mainontaa rakennettiin monikanavaisuuden näkökulmasta. 

“Tehtävämme oli kertoa ihmisille, miksi äänikirjojen kuuntelu kannattaa ja saada ihmiset kiinnostumaan meistä”, kertoo BookBeatin markkinointijohtaja Rosa Bergheim.  

Vuoden 2020 alusta mukana matkassa on ollut mainoskumppanina Sanoma, jonka kattava kanavavalikoima ja laaja mediatuntemus takasivat BookBeatille laajan näkyvyyden ympäri Suomea.

Suomen suosituimmaksi ääni- ja e-kirjapalveluksi 

Mainonta on kattanut Total TV -mainontaa, radiota ja digitaalisia kanavia sekä printtiä, kuten Helsingin Sanomien etusivuja. Tavoitteena BookBeatilla oli tavoittaa mahdollisimman laaja yleisö, johon Sanoman kanavavalikoima tarjosi oivan mahdollisuuden. 

“Halusimme olla läsnä laatumedioissa ja niissä kanavissa, joiden kautta tavoitamme kaikki suomalaiset. Total TV on ollut mukana alusta asti – se on ollut meille todella tärkeä kanava, sillä suoratoistopalvelujen osuus katselusta kasvaa koko ajan”, Bergheim kuvailee. 

Mainonnassa on korostettu BookBeatin kirjavalikoimaa ja samalla tuotu BookBeat-nimeä esille suurelle yleisölle. Kampanjat ovat vaihdelleet monikanavaisista kirjalanseerauksista kokonaisten kirjasarjojen mainontaan ja kirjasuosituksiin. Digikampanjat ovat pitäneet sisällään esimerkiksi IS.fi-haltuunottoja ja bannerimainontaa. Printtimedia on myös ollut tärkeä kanava.

BookBeat on ollut äänikirjapalveluiden markkinajohtaja jo lanseerausvuodesta alkaen, ja tämän aseman pitämisessä Sanoma-yhteistyö on ollut tärkeää.

“Tällä hetkellä suurin osa suomalaisista tietää, mikä äänikirjapalvelu on, ja BookBeat on nimenä tuttu. Ilman massamediaa tämä ei olisi ollut mahdollista”, Bergheim toteaa. 

Media-asiantuntijuutta ja -tietämystä saman katon alta

“Äänikirjamarkkinoiden kasvuvauhti Suomessa on ollut huimaa”, Bergheim kertoo. Vuoden 2016 lopussa BookBeat arvioi, että Suomessa oli yhteensä 10 000 äänikirjapalveluista maksavaa asiakasta. Tällä hetkellä arvion mukaan yli 7 % Suomen väestöstä maksaa äänikirjapalvelusta.

Tämä tuo vapautta ja uusia mahdollisuuksia myös mainontaan. 

“Haluamme säilyttää asemamme markkinajohtajana, mikä edellyttää meiltä itsemme haastamista ja rohkeutta kokeilla uusia tapoja tehdä markkinointia”, Bergheim sanoo.  

Sanoma tarjosi suuren kanavavalikoimansa lisäksi asiantuntijuutta mediatekemisessä ja on tarjonnut vuosien varrella BookBeatin asiantuntijoille koulutuksia mediaostamisessa sekä Suomessa että Ruotsissa. Bergheim kertoo, että BookBeat on saanut Sanomalta monipuolisesti media-asiantuntijuutta saman katon alta.  

Kaikki asiantuntemus eri medioihin liittyen on tärkeää, ja olemme saaneet paljon apua mainonnan suunnitteluun.

Rosa Bergheim
Markkinointijohtaja
BookBeat

Sanoma on halunnut osaltaan tukea BookBeatin laajaa markkinointiosaamista kaikin tavoin. 

Sanoman Key Account Manager Olavi Kajantie kiittelee BookBeatia avoimuudestaan mainonnan suhteen. “BookBeat otti heti monikanavaisuuden haltuunsa, ja he ovat lähteneet ennakkoluulottomasti mukaan eri mainontaratkaisuihin”, hän kertoo. 

Jatkossa BookBeat aikoo myynnin lisäksi mitata mainontaa ja brändin tunnettuutta tarkemmin, jotta se voi entistä paremmin tarkastella mainonnan suoriutumista kanavakohtaisesti. 

“On todella mielenkiintoista päästä seuraamaan, miten esimerkiksi Sanoman kanssa toteutetut kampanjat vaikuttavat brändin tunnettuuteen jopa kuukausitasolla”, Bergheim toteaa.   

Tunne kohderyhmäsi paremmin

Tutustu asiakasymmärrys- ja insightpalveluihimme

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Elämäsi diilit ‒ Remax ottaa Diili-kumppanuudestaan kaiken irti

    Julkaistu
    29.5.2023

    Yrittäjähenkinen tekemisen meininki sopii hyvin Remaxille, joka on keskittänyt alkuvuoden markkinointitoimenpiteensä Diilin ympärille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Vain elämää -yhteistyö on kasvattanut lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

    Julkaistu
    8.5.2023

    Oma erikoisjakso on Pelastakaa Lapsille oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.

    Lue asiakastarina
  • PostNordin Lähiboksi sai hyvää näkyvyyttä Susijengin pelissä

    Julkaistu
    5.5.2023

    Sponsorointiyhteistyö sujahti luontevaksi osaksi studiolähetystä.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

    Julkaistu
    15.3.2023

    DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

    Julkaistu
    7.3.2023

    Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

    Lue asiakastarina
  • Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

    Julkaistu
    7.3.2023

    Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.

    Lue asiakastarina
    pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland