Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”
"Kilpailutin mainostoimistot vuoden 2024 lopulla ja löysin Sanoman palvelut. Sanoman konsepti oli paras, mitä meille esiteltiin. Myös tiimi vaikutti siltä, että heidän kanssaan olisi hauska tehdä töitä", sanoo InCarin kaupallinen johtaja Pasi Tolvanen ja jatkaa:
"Oikeassa olin! Kaikki on sujunut erittäin sutjakkaasti."
InCar on vuonna 1991 perustettu perheyritys, joka on nykyisin osa kotimaista Suvia Groupia. Kyseessä on ajoneuvojen vauriokorjaukseen, lasipalveluun ja automaalaukseen erikoistunut monimerkkikorjaamoketju, jolla on 66 korjaamoa ympäri Suomen.
InCar on tehnyt myös aiemmin mainontaa esimerkiksi printissä, radiossa ja sosiaalisessa mediassa. Nyt haluttiin kokeilla jotain uutta, ja menetelmiksi valittiin Sanoman digikanavissa pyörivä jatkuva videomainonta, valtakunnallinen televisiomainonta, radiomainonta sekä Ilta-Sanomien monikanavainen printtimainonta.
"Tämä toimiala on konservatiivinen mitä tulee markkinointiviestintään. Televisio oli meille uusi juttu ja se vähän arvelutti meitä. Mutta lopulta se toimi todella hyvin, ja tuotannot olivat sujuvia."
Tutustu mainonnan ratkaisuihin
Yhteistyömalli on selkeä ja asiakkaalle helppo
Yhteistyö Sanoman kanssa lähti sujuvasti käyntiin.
"Meillä oli tälle vuodelle tietty markkinointibudjetti, ja saimme Sanoman tiimin kanssa kokonaisuuden rakennettua niin, että saimme myös televisiomainonnan mahtumaan budjettiin", Tolvanen kiittelee.
Tavoitteeksi InCarin markkinoinnille asetettiin tunnettuuden kasvattaminen valtakunnallisesti.
"Toimimme vauriokorjaamona, mikä tarkoittaa, että asiakkaamme tulevat luoksemme tyypillisesti kolarin tai vahingon sattuessa. Tällaisissa tapauksissa maksajana toimii useimmiten vakuutusyhtiö, joten perinteinen taktinen kuluttajamarkkinointi ei ole meille relevantti samalla tavalla kuin monille muille aloille."
Lisäksi yhdeksi tavoitteeksi asetettiin tuulilasien vaihtojen ja lasikorjausten kasvattaminen kevätsesongin aikaan.
"Kampanjoiden vaikutus alkoi heti näkyä tuulilasipuolella."
Sanoman yhteistyömalli kerää kiitosta, sillä se oli Tolvasen mukaan selkeä, systemaattinen ja asiakkaalle helppo.
"Laitoimme viikkopalaverit kalenteriin ja suunnittelimme kampanjat yhdessä. Porukka tuli hyvin toimeen keskenään ja veti projektit maaliin ammattimaisesti. Itselleni on tärkeää, että yhteistyökumppaneiden kanssa puhutaan samalla sävelkorkeudella", hän sanoo ja jatkaa:
"Olimme myös todella tyytyväisiä Sanoman tuottamiin mainosmateriaaleihin. Lisäksi aikataulut ja budjetti pitivät."
Tulokset vakuuttivat
"Tällä alalla vuosia on vaikea verrata keskenään, sillä ne eroavat toisistaan paljonkin. Esimerkiksi tänä vuonna talvi puuttui käytännössä kokonaan, joten myös kolareita sattui vähemmän."
Silti kampanjoiden tulokset ovat vakuuttaneet.
"Konversioaste on kasvanut merkittävästi. Etenkin televisio- ja radiokampanjat ovat toimineet todella hyvin, jos katsoo esimerkiksi ROASia (Return on Ad Spend)."
Tolvanen on tyytyväinen Sanoman tarjoamaan kokonaisuuteen aina suunnittelusta luovan projektin läpivientiin ja aikataulutukseen.
"Meillä on itsellämme niin pieni markkinointitiimi, että emme olisi onnistuneet tässä ilman Sanoman ammattilaisia. On hienoa, että rinnalle on löytynyt kumppani, joka pitää lupauksensa ja vie asiat maaliin."
Yhteistyö Sanoman kanssa jatkuu seuraavaksi kesä- ja syyskampanjoiden suunnittelulla.
Tutustu InCarin digi- ja printtimainoksiin