Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu

Tuloksellisuus on meidän peli

Markkinoinnin pelikenttä on armoton, ja tuloksellisen markkinoinnin tekeminen kaikkea muuta kuin helppoa. Me Sanomalla tunnemme tämän pelin, ja haluamme auttaa kaiken kokoisia yrityksiä onnistumaan. Kanssamme voit koota parhaan joukkueen ja ratkaisut tavoitteesi saavuttamiseksi.

Lisää liike ja pärjäät markkinoinnin pelikentällä

Ihmiset kuluttavat liikkuvaa kuvaa entistä enemmän.
Ei ihme, se on muotona ylivoimainen tunteiden herättämiseen.
 

Lähde: Liikkuvan kuvan ajankäytön jakauma, A25–64, Sanoman arviot ja ennusteet

Tavoita jopa 92 % kansasta

Liikkuvan kuvan mediamme tarjoavat mainostajille maan vaikuttavimman ympäristön.
 

Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, AdEdge  ja  Total TV-tutkimus, AdEdge VOD – vkot  1-52 2024, keskimääräinen viikkotavoittavuus. Kantar Mind Kuluttaja, vuosi 2024. , Sanoman Tv+videoverkoston (instream ja outstream) viikkotavoittavuus, kun kaikilla alustoilla hyödynnetään video täyteen potentiaaliin. Kohderyhmä A25-64

Sanoman pelinrakentajat

Sanoman pelinrakentajat

  • Nelonen
  • Helsingin Sanomat
  • Satakunnan Kansa Länsi-Suomi
0/0

    Poimi vinkit tulokselliseen markkinointiin

    • Markkinoinnin tavoitteet ja niiden asettaminen: kolme pelisääntöä tehokkaaseen mainontaan

      Markkinoinnin tavoitteet johdetaan liiketoiminnan tavoitteista, ja niistä ponnistavat mm. mainonnan tavoitteet. Näiden vaiheita seuraamalla asetat tavoitteet sekä mittarit fiksusti ja saat mainontasi tuottamaan tuloksia.

      Tagit

      Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
      Julkaistu
      14.8.2025
      Lue lisää
    • Brändin rakentaminen ja tunnettuus: mistä kestävä ja hyvä brändi ponnistaa?

      Mikä on brändi ja miten sitä rakennetaan kestävästi? Huomioi nämä seikat, kun rakennat tunnettuutta ja suunnittelet brändimainontaa.

      Tagit

      Markkinoinnin suunnittelu
      Julkaistu
      10.6.2025
      Lue lisää
    • Yhdistä taktinen markkinointi brändimarkkinointiin – näin saat parhaat tulokset

      Tuloksellinen markkinointi perustuu nykyisten ostajien tavoittamiseen ja uusien asiakkaiden houkutteluun. Taktisen markkinoinnin ja brändimarkkinoinnin keinoja yhdistelmällä voit kasvattaa markkinointiin sijoitetun pääoman tuottoa jopa 90 %.

      Tagit

      Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä
      Julkaistu
      10.6.2025
      Lue lisää
    • Kahdeksan keinoa tulokselliseen markkinointiin

      Miten mainonnan tuloksellisuutta voi kasvattaa? Brändin vaikutus myyntiin on kiistaton. Vahvalla brändillä on suurempi kasvupotentiaali, korkeampi tuotto, parempi kate sekä paremmat lähtökohdat rakentaa markkinaosuutta ja aktivoida myyntiä.

      Tagit

      Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä Omakynä
      Julkaistu
      9.6.2025
      Lue lisää
    • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

      Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

      Tagit

      Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
      Julkaistu
      2.6.2025
      Lue lisää
    • Miten seurata markkinoinnin tuloksia ja vaikutuksia liiketoimintaan?

      Markkinointi on aina investointi, joten sen tuottoa ja vaikutuksia liiketoimintaan tulee seurata. Lataa simppeli taulukko, jonka avulla koostat ja seuraat markkinoinnin tärkeimpiä tunnuslukuja ja KPI-mittareita.

      Tagit

      Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
      Julkaistu
      2.6.2025
      Lue lisää

      Tutustu tuloksiin, jotka puhuvat puolestaan

      • Rohkea markkinointimix kiritti Kiinteistönvälitys Otson kärkeen

        Julkaistu
        14.3.2025
        Tuttuun markkinointikumppaniin uskaltaa kirjaimellisestikin nojata. Markkinointipäällikkö Eula Wessberg ja asiakkuuspäällikkö Teemu Janhunen ovat tehneet yhteistyötä jo vuosia.
        Lue asiakastarina
      • Fiksuruoka sai somenostolla kustannustehokasta liikennettä

        Julkaistu
        7.3.2025
        Ostaneet asiakkaat suljettiin pois kampanjasta mukautettujen yleisöjen avulla. Onnistunut testi toi ideoita seuraavaan kampanjaan.
        Lue asiakastarina
      • Ohjelmayhteistyö on kasvattanut Vaihtokapulan tunnettuutta ja harkintaa

        Julkaistu
        3.2.2025
        Ohjelmayhteistyö Huutokauppakeisarissa ja Diilissä on tuonut Vaihtokapulalle pitkäaikaista näkyvyyttä.
        Lue asiakastarina
      • Kasvupalvelu tiputti RH Kylmätekniikan konversiohintaa puolella: ”Konversioita tulee enemmän kuin ehdimme hoitaa”

        Julkaistu
        16.12.2024
        Lämpöpumppuja asentava ja huoltava RH Kylmätekniikka tarvitsi lisää ja edullisempia konversioita. Ratkaisu löytyi Kasvupalvelusta, jonka tavoitteena on siivittää yrityksen liiketoiminta kasvuun.
        Lue asiakastarina
        Bannerimainoksia Sanoman verkostossa
      • Ranuan Tarvikekeskus sai natiivikampanjalla ostoaikeen ja tunnettuuden huikeaan kasvuun

        Julkaistu
        19.3.2024
        Natiiviartikkeleja ja videoita yhdistänyt kokonaisuus tavoitti tehokkaasti kohdeyleisön.
        Lue asiakastarina

        Oletko markkinoinnin mestari vai kenttäpelaaja?

        Testaa pelisilmäsi

        Jos kaipaat ideoita ja sparrausta tulokselliseen markkinointiin liittyen, autamme mielellämme.

        Ota yhteyttä

        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland