Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kasvupalvelu tiputti RH Kylmätekniikan konversiohintaa puolella: ”Konversioita tulee enemmän kuin ehdimme hoitaa”

Lämpöpumppuja asentava ja huoltava RH Kylmätekniikka tarvitsi lisää ja edullisempia konversioita. Ratkaisu löytyi Kasvupalvelusta, jonka tavoitteena on siivittää yrityksen liiketoiminta kasvuun.
Bannerimainoksia Sanoman verkostossa
16.12.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Vuoden 2024 alussa ilma-, ilmavesi- ja maalämpöpumppuja asentavan ja huoltavan RH Kylmätekniikan yrittäjä Joni Puskala kaipasi yrityksensä mainontaan uusia tuulia. Niitä tarvittiin, sillä kysyntä oli Puskalan sanojen mukaan ”ihan kuollutta.”  

Lämpöpumppubisnes on vahvasti kausiriippuvaista. Loppukeväällä ja kesällä kysyntä on kovaa, mutta vuodenvaihteessa se tavallisesti hiljenee – eikä vuosien 2023–2024 vaihde ollut poikkeus.

Pääasiassa Uudenmaan alueella toimiva RH Kylmätekniikka on perustettu vuonna 2021. Sen asiakkaita ovat sekä kuluttajat että yritykset, ja yritys työllistää kaudesta riippuen 6–8 henkilöä.  

Liiketoiminta kasvuun edullisella Kasvupalvelulla

RH Kylmäpalvelun yhteyshenkilöllä, Sanoman asiakaspäällikkö Santeri Salosella oli Puskalalle ratkaisuehdotus valmiina kiperään tilanteeseen.  

”Kun Santeri kertoi Kasvupalvelusta, oli selvää, että se vastaisi tarpeisiimme. Kasvupalvelu on edullinen, ja vakuutuin entisestään, kun tapasin tiimin. He vaikuttivat tosi skarpeilta.”

Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu, jonka tavoitteena on tuottaa konkreettisia tuloksia, jotka johtavat liiketoiminnan kasvuun. 

Tutustu Kasvupalveluun

RH Kylmätekniikan tavoitteeksi asetettiin bränditunnettuuden kasvu Uudenmaan alueella. Lisäksi haluttiin kasvattaa RH Kylmätekniikan kotisivujen kautta tulevien yhteydenottopyyntöjen määrää ja laskea konversiokohtaista hintaa.

”Halusin kokeilla monipuolisempia mainontaratkaisuja ja päästä testaamaan, mikä toimii ja mikä ei”, Puskala kertoo.

Tunnettuuden kasvatus on pitkäjänteistä tekemistä

RH Kylmätekniikka on tehnyt yhteistyötä Sanoman kanssa vuodesta 2022. Yhteistyön ajalta kerätty data kertoi, että Google Ads oli tuonut eniten konversioita, joten se päätettiin ottaa Kasvupalvelu-mainonnan pääkanavaksi.  

”En itse ymmärrä Google-mainonnasta kovinkaan paljon. Santeri onkin ollut meille suuri apu”, Puskala kiittelee.

Metaa käytettiin suuren ihmismassan tavoittamiseen. Facebookista ja Instagramista saatiin ohjattua liikennettä edullisesti RH Kylmätekniikan verkkosivuille – ja bonuksena lisää täytettyjä yhteydenottolomakkeita.

Bränditunnettuutta pyrittiin lisäämään nostamalla esiin RH Kylmätekniikan kotisivuillaan julkaisemiaan asiantuntija-artikkeleita. Niihin ohjattiin CPC-bannereilla Sanoman kanavista, pääasiassa Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien verkkosivuilta. Bannerinäkyvyys kohdennettiin Uudenmaan alueelle.

”Alamme on kilpailtu, joten hyvä maine on meille tärkeä. Teemme työmme aina laatu edellä, ja haluamme tuoda sen esiin mainonnassamme”, Puskala sanoo.

Hän tietää, että brändimielikuvan ja tunnettuuden nostaminen vaatii pitkäkestoista mainontaa.  

”Haluamme olla ensimmäinen yritys, joka tulee mieleen, kun kuluttaja tai yritys harkitsee lämpöpumpun asennuttamista. Siinä eivät yksittäiset mainontatoimenpiteet riitä.”

Konversioiden hinta putosi puolella

RH Kylmätekniikka on saanut Kasvupalvelulla aikaan hyviä tuloksia. Brändin tunnettuus on kasvanut, ja sitä myötä on kasvanut myös verkkosivujen kävijämäärä. Kun vuosi sitten RH Kylmätekniikan verkkosivuilla oli 300 orgaanista kävijää kuukaudessa, on määrä nyt noin 2 000.

Ja kun kävijöiden määrä on lisääntynyt, ovat myös konversiot lisääntyneet. Lisäksi Kasvupalvelulla on saavutettu tavoitteista tärkein: konversiokohtainen hinta on pudonnut puolella.

”Meidän ei tarvitse enää stressata konversioista. Niitä tulee enemmän kuin ehdimme hoitaa”, Puskala sanoo.

Joustavuus on tärkeää

Dataohjautuvan Kasvupalvelun idea on, että yritys voi ulkoistaa markkinoinnin ammattilaisille ja keskittyä ydinliiketoimintaansa. Se on sopinut Puskalalle, sillä hänellä on kädet täynnä muita töitä.

Puskala kiittelee myös Kasvupalvelun ja Salosen joustavuutta.  

”Nostan Santerille hattua. Teen liikkuvaa duunia, ja päiväni venyvät joskus pitkiksi. Santeri on valmis ottamaan palaverin joskus illallakin.”

Puskalalle on ollut tärkeää muun muassa se, että mainonnalla on voitu reagoida markkinatilanteeseen.

”Tänä vuonna lopetimme mainonnan kokonaan toukokuun jälkeen, sillä yhteydenottoja tuli valtava määrä ja myimme toukokuussa melkein 40 prosenttia tämän vuoden liikevaihdostamme. Jatkoimme mainontaa taas elokuussa. Kasvupalvelulle kuuluu iso krediitti siitä, mitä olemme saavuttaneet.” 

Kiinnostuitko?

Tutustu Kasvupalveluun tarkemmin ja varaa aika 30 minuutin etätapaamiseen, niin käydään läpi Kasvupalvelun tarjoamia keinoja juuri sinun yrityksesi liiketoiminnan kasvattamiseen.

Tutustu  ja varaa aika

Tagit

Digiratkaisut Google Ads Somemainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland