Kasvupalvelu tiputti RH Kylmätekniikan konversiohintaa puolella: ”Konversioita tulee enemmän kuin ehdimme hoitaa”
Vuoden 2024 alussa ilma-, ilmavesi- ja maalämpöpumppuja asentavan ja huoltavan RH Kylmätekniikan yrittäjä Joni Puskala kaipasi yrityksensä mainontaan uusia tuulia. Niitä tarvittiin, sillä kysyntä oli Puskalan sanojen mukaan ”ihan kuollutta.”
Lämpöpumppubisnes on vahvasti kausiriippuvaista. Loppukeväällä ja kesällä kysyntä on kovaa, mutta vuodenvaihteessa se tavallisesti hiljenee – eikä vuosien 2023–2024 vaihde ollut poikkeus.
Pääasiassa Uudenmaan alueella toimiva RH Kylmätekniikka on perustettu vuonna 2021. Sen asiakkaita ovat sekä kuluttajat että yritykset, ja yritys työllistää kaudesta riippuen 6–8 henkilöä.
Liiketoiminta kasvuun edullisella Kasvupalvelulla
RH Kylmäpalvelun yhteyshenkilöllä, Sanoman asiakaspäällikkö Santeri Salosella oli Puskalalle ratkaisuehdotus valmiina kiperään tilanteeseen.
”Kun Santeri kertoi Kasvupalvelusta, oli selvää, että se vastaisi tarpeisiimme. Kasvupalvelu on edullinen, ja vakuutuin entisestään, kun tapasin tiimin. He vaikuttivat tosi skarpeilta.”
Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu, jonka tavoitteena on tuottaa konkreettisia tuloksia, jotka johtavat liiketoiminnan kasvuun.
RH Kylmätekniikan tavoitteeksi asetettiin bränditunnettuuden kasvu Uudenmaan alueella. Lisäksi haluttiin kasvattaa RH Kylmätekniikan kotisivujen kautta tulevien yhteydenottopyyntöjen määrää ja laskea konversiokohtaista hintaa.
”Halusin kokeilla monipuolisempia mainontaratkaisuja ja päästä testaamaan, mikä toimii ja mikä ei”, Puskala kertoo.
Tunnettuuden kasvatus on pitkäjänteistä tekemistä
RH Kylmätekniikka on tehnyt yhteistyötä Sanoman kanssa vuodesta 2022. Yhteistyön ajalta kerätty data kertoi, että Google Ads oli tuonut eniten konversioita, joten se päätettiin ottaa Kasvupalvelu-mainonnan pääkanavaksi.
”En itse ymmärrä Google-mainonnasta kovinkaan paljon. Santeri onkin ollut meille suuri apu”, Puskala kiittelee.
Metaa käytettiin suuren ihmismassan tavoittamiseen. Facebookista ja Instagramista saatiin ohjattua liikennettä edullisesti RH Kylmätekniikan verkkosivuille – ja bonuksena lisää täytettyjä yhteydenottolomakkeita.
Bränditunnettuutta pyrittiin lisäämään nostamalla esiin RH Kylmätekniikan kotisivuillaan julkaisemiaan asiantuntija-artikkeleita. Niihin ohjattiin CPC-bannereilla Sanoman kanavista, pääasiassa Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien verkkosivuilta. Bannerinäkyvyys kohdennettiin Uudenmaan alueelle.
”Alamme on kilpailtu, joten hyvä maine on meille tärkeä. Teemme työmme aina laatu edellä, ja haluamme tuoda sen esiin mainonnassamme”, Puskala sanoo.
Hän tietää, että brändimielikuvan ja tunnettuuden nostaminen vaatii pitkäkestoista mainontaa.
”Haluamme olla ensimmäinen yritys, joka tulee mieleen, kun kuluttaja tai yritys harkitsee lämpöpumpun asennuttamista. Siinä eivät yksittäiset mainontatoimenpiteet riitä.”
Konversioiden hinta putosi puolella
RH Kylmätekniikka on saanut Kasvupalvelulla aikaan hyviä tuloksia. Brändin tunnettuus on kasvanut, ja sitä myötä on kasvanut myös verkkosivujen kävijämäärä. Kun vuosi sitten RH Kylmätekniikan verkkosivuilla oli 300 orgaanista kävijää kuukaudessa, on määrä nyt noin 2 000.
Ja kun kävijöiden määrä on lisääntynyt, ovat myös konversiot lisääntyneet. Lisäksi Kasvupalvelulla on saavutettu tavoitteista tärkein: konversiokohtainen hinta on pudonnut puolella.
”Meidän ei tarvitse enää stressata konversioista. Niitä tulee enemmän kuin ehdimme hoitaa”, Puskala sanoo.
Joustavuus on tärkeää
Dataohjautuvan Kasvupalvelun idea on, että yritys voi ulkoistaa markkinoinnin ammattilaisille ja keskittyä ydinliiketoimintaansa. Se on sopinut Puskalalle, sillä hänellä on kädet täynnä muita töitä.
Puskala kiittelee myös Kasvupalvelun ja Salosen joustavuutta.
”Nostan Santerille hattua. Teen liikkuvaa duunia, ja päiväni venyvät joskus pitkiksi. Santeri on valmis ottamaan palaverin joskus illallakin.”
Puskalalle on ollut tärkeää muun muassa se, että mainonnalla on voitu reagoida markkinatilanteeseen.
”Tänä vuonna lopetimme mainonnan kokonaan toukokuun jälkeen, sillä yhteydenottoja tuli valtava määrä ja myimme toukokuussa melkein 40 prosenttia tämän vuoden liikevaihdostamme. Jatkoimme mainontaa taas elokuussa. Kasvupalvelulle kuuluu iso krediitti siitä, mitä olemme saavuttaneet.”
Kiinnostuitko?
Tutustu Kasvupalveluun tarkemmin ja varaa aika 30 minuutin etätapaamiseen, niin käydään läpi Kasvupalvelun tarjoamia keinoja juuri sinun yrityksesi liiketoiminnan kasvattamiseen.