Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ohjelmayhteistyö on kasvattanut Vaihtokapulan tunnettuutta ja harkintaa

Ohjelmayhteistyö Huutokauppakeisarissa ja Diilissä on tuonut Vaihtokapulalle pitkäaikaista näkyvyyttä.
3.2.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

DNA:n käytettyjen puhelimien kauppapaikka Vaihtokapula syntyi halusta vastata kasvavaan vastuullisempaan kuluttamiseen. Puhelinmarkkinan kehittyessä kysyntä halvemman hintapisteen puhelimille ja luonnonvaroja säästävälle vaihtoehdolle oli selkeästi kasvussa.

Vuonna 2023 toimintansa käynnistäneen Vaihtokapulan tavoitteena on alkuvaiheessa ollut tunnettuuden ja harkinnan kasvattaminen. Ohjelmayhteistyö on osoittautunut siihen erinomaiseksi keinoksi. 

Huutokauppakeisari valikoitui ohjelmayhteistyökumppaniksi sisäisen sparrauksen tuloksena.

”Tavoittelemme puhelinkaupan uuden normaalin luomista. Siihen tarvitaan yleisö, joka voisi olla vastaanottavainen kiertotalousliiketoiminnan viesteille”, kertoo Vaihtokapulan Business Manager Stella Forsskåhl.

Ohjelmayhteistyötunnisteista näkyvyyteen itse ohjelmissa

Tänä vuonna Vaihtokapula on ohjelmayhteistyötunnisteiden lisäksi mukana myös Diilin jaksotehtävässä.  

Meistä on pidetty todella hyvä huolta Sanomalla. Yhteyshenkilömme ovat aidosti paneutuneet tavoitteisiimme, budjettiimme ja arvomaailmaamme. Tästä syystä olemme myös päässeet mukaan liiketoiminnalle ja brändille sopiviin markkinoinnin lähtöihin. Diili edustaa uuden liiketoiminnan yleisöä ja Huutokauppakeisari käytetyn tavaran ostoa ja myyntiä. Vahvalla, avoimella ja pitkäjänteisellä yhteistyöllä olemme oppineet tekemään töitä kohti yhteisiä tavoitteita, brändin tunnettuuden ja käytettyjen puhelinten kysynnän kasvattamista.”

Stella Forsskåhl
Business Manager
Vaihtokapula

Perinteinen media rakentaa luottamusta

Brand tracking -tutkimuksen tulosten mukaan Vaihtokapula on noussut parissa vuodessa neljänneksi tunnetuimmaksi käytettyjen puhelimien jälleenmyyjien brändiksi. Kärkikolmikko on toiminut markkinalla jo pidempään.

Uudelle toimijalle, jonka tavoite on saada näkyvyyttä ja rakentaa luottamusta, näkyvyys perinteisessä mediassa on osoittautunut keskeiseksi markkinoinnin toimenpiteeksi.

“Perinteinen media on iso sijoitus ja toisaalta massoille mainostaminen edellyttää myös tarpeeksi hyvää tasoa omassa toiminnassa. Muuten iso näkyvyys kääntyy äkkiä itseään vastaan. Perinteinen media on ollut tärkeä paitsi näkyvyyden ja tunnettuuden lisäämiselle myös luotettavuuden kasvattamiselle”, Forsskåhl sanoo.

Kiinnostavuus ja helposti lähestyttävyys kuvaa Brand Tracking -tutkimuksen tulosten mukaan kuluttajien mielestä parhaiten Vaihtokapulaa. Vaihtokapulan top-of-mind, tunnettuus ja harkinta ovat kasvaneet. Myös asenteet käytetyn puhelimen ostamiseen ovat kehittyneet myönteisemmiksi. Joulukuussa 2023 51 % oli ostanut tai voisi ostaa käytetyn puhelimen. Joulukuussa 2024 ryhmä oli jo kasvanut 57 %:iin.

HS etusivu herätti kiinnostusta

Tammikuussa Vaihtokapula herätteli suomalaisia HS etusivulla vastuullisuusviestillä: käytetty puhelin säästää luonnonvaroja 80 % uuteen puhelimeen verrattuna.  

"Helsingin Sanomien etusivu oli mainospaikkana vielä vahvempi kuin odotin. Mainos toi meille uuden tason näkyvyyttä ja herätti myös keskustelua. HS etusivu osoittautui toimivaksi mediaksi laajemman yleisön herättämiseen kohti puhelinkaupan uutta normaalia”,  Forsskåhl sanoo.

Mainoksen klikkiprosentti ylitti HS etusivun keskiarvon. Klikanneissa korostuivat 25−35-vuotiaat.

"Oli hienoa huomata, että tavoitimme ostokäyttäytymistään jo vastuullisemmaksi muokanneita nuoria vakiintuneempien kohderyhmien lisäksi.”

Sanoman vahvuus on laaja ymmärrys lähes koko kansasta. Sanoman vahva markkina-asema viihteen ja median parissa tarjoaa ymmärrystä luoda vaikuttavaa ja tuloksellista markkinointia. Erityisen iloinen olen siitä, että olemme saavuttaneet tavoitteitamme yhdessä osaavan kumppanin kanssa.”

Stella Forsskåhl
Business Manager
Vaihtokapula

“Vaihtokapulalaiset ovat avoimia, rohkeita ja aina yhtä innostuneita. Ohjelmayhteistyö on tuonut heille pitkäaikaista näkyvyyttä, ja näkyvyys ohjelman sisällä on ollut erittäin luontevaa. Monimediallinen markkinointi on tukenut kokonaisuutta ja kasvattanut tunnettuutta”, sanoo Vaihtokapulan asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Partner Satu Salminen.

Pääkuvassa Amel Gaily, Mikko Valtonen, Jaajo Linnonmaa, Stella Forsskåhl ja Toni Lähde. Kuvaaja Petri Saarelainen.

Esimerkkejä sisältönäkyvyydestä Huutokauppakeisarissa ja Diilissä

Esimerkkejä ohjelmayhteistyötunnisteista

Kiinnostuitko?

Ilmiöohjelmayhteistyöllä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat mielikuviin

Tutustu ohjelmayhteistyöhön ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.

Lue lisää

Tagit

Digiratkaisut TV & video Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland