Orion hyödyntää monipuolisesti Sanoman tutkimustietoa
Millaisessa muutoksessa kuluttajien ostotavat ovat? Mitkä ovat hyvinvoinnin trendit? Mistä kuluttajat mieluiten ostavat itsehoitoon tarkoitettuja valmisteita?
Orionilla käytetään aktiivisesti Sanoman tuottamaa insight-tietoa. Orion on ostanut Sanomalta hyvinvointia, kulutuspulssia sekä apteekki- ja itsehoitotuotteita koskevia tutkimuksia.
”Olemme hyödyntäneet näitä kaikkia sisäisesti eri toimintojen kanssa. Esittelen tutkimuksia esimerkiksi myynnille ja johdolle. Myyntiedustajamme käyttävät näitä tuloksia B2B-asiakkuuksien hoidossa, kun he esitelmöivät Orionista tai apteekki- ja itsehoitotuotteiden markkinasta”, kertoo Orionin Customer Insight Manager Tanja Kipinoinen.
Hyvinvointitutkimuksessa käsitellään laajasti ihmisten käsityksiä hyvinvoinnista sekä hyvinvointipalveluihin ja -tuotteisiin liittyviä kulutustottumuksia.
”Hyvinvointitutkimuksessa on paljon kuluttajia kiinnostavaa terveystrendejä koskevaa tietoa. Meillä on kuluttajille suunnattu Itsehoitoapteekki.fi-sivusto, jonne teemme artikkeleja insightin pohjalta. Kun tuotamme sisältöä omiin kanaviin, hyödynnämme sitä myös digimarkkinoinnissa. Tuomme näin esiin asiantuntijuuttamme ja trendien tuntemusta. Insightia käytetään myös mainonnan suunnittelun tukena.”
Kulutuspulssissa avataan suomalaisten ostokäyttäytymisen muutoksia, vastuullisuuden vaikutusta ostopäätöksiin sekä taloustilanteen vaikutusta isoimpiin hankintoihin.
”On tärkeää pysyä ajan tasalla siitä, miten kuluttajien käyttäytyminen muuttuu. Asiakasymmärrys on toimintamme keskiössä. Itsehoitotuotteiden osalta on olennaista tietää, mitä kuluttajat ajattelevat ja mikä heitä kiinnostaa”, Kipinoinen summaa.
Sanoman tuottama tutkimustieto on meille arvokasta. Hyödynnämme sitä aktiivisesti eri toiminnoissa.
Kiinnostuitko?
Kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nopeammin kuin koskaan. Tavoittaako viestisi oikeat kohderyhmät? Miten ne vaikuttavat yrityksesi brändimielikuvaan? Mikä on brändisi positio markkinoilla suhteessa kilpailijoihin?