Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Orion hyödyntää monipuolisesti Sanoman tutkimustietoa

”On tärkeää pysyä ajan tasalla siitä, miten kuluttajien käyttäytyminen muuttuu”, Orionin Customer Insight Manager Tanja Kipinoinen sanoo.
21.9.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Millaisessa muutoksessa kuluttajien ostotavat ovat? Mitkä ovat hyvinvoinnin trendit? Mistä kuluttajat mieluiten ostavat itsehoitoon tarkoitettuja valmisteita?

Orionilla käytetään aktiivisesti Sanoman tuottamaa insight-tietoa. Orion on ostanut Sanomalta hyvinvointia, kulutuspulssia sekä apteekki- ja itsehoitotuotteita koskevia tutkimuksia.

”Olemme hyödyntäneet näitä kaikkia sisäisesti eri toimintojen kanssa. Esittelen tutkimuksia esimerkiksi myynnille ja johdolle. Myyntiedustajamme käyttävät näitä tuloksia B2B-asiakkuuksien hoidossa, kun he esitelmöivät Orionista tai apteekki- ja itsehoitotuotteiden markkinasta”, kertoo Orionin Customer Insight Manager Tanja Kipinoinen.

Hyvinvointitutkimuksessa käsitellään laajasti ihmisten käsityksiä hyvinvoinnista sekä hyvinvointipalveluihin ja -tuotteisiin liittyviä kulutustottumuksia.

”Hyvinvointitutkimuksessa on paljon kuluttajia kiinnostavaa terveystrendejä koskevaa tietoa. Meillä on kuluttajille suunnattu Itsehoitoapteekki.fi-sivusto, jonne teemme artikkeleja insightin pohjalta. Kun tuotamme sisältöä omiin kanaviin, hyödynnämme sitä myös digimarkkinoinnissa. Tuomme näin esiin asiantuntijuuttamme ja trendien tuntemusta. Insightia käytetään myös mainonnan suunnittelun tukena.”

Kulutuspulssissa avataan suomalaisten ostokäyttäytymisen muutoksia, vastuullisuuden vaikutusta ostopäätöksiin sekä taloustilanteen vaikutusta isoimpiin hankintoihin.

”On tärkeää pysyä ajan tasalla siitä, miten kuluttajien käyttäytyminen muuttuu. Asiakasymmärrys on toimintamme keskiössä. Itsehoitotuotteiden osalta on olennaista tietää, mitä kuluttajat ajattelevat ja mikä heitä kiinnostaa”, Kipinoinen summaa.

Sanoman tuottama tutkimustieto on meille arvokasta. Hyödynnämme sitä aktiivisesti eri toiminnoissa.

Tanja Kipinoinen
Customer Insight Manager
Orion

Kiinnostuitko? 

Kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nopeammin kuin koskaan. Tavoittaako viestisi oikeat kohderyhmät? Miten ne vaikuttavat yrityksesi brändimielikuvaan? Mikä on brändisi positio markkinoilla suhteessa kilpailijoihin?

Tutustu asiakasymmärryksen ja  insightin palveluihin

Tagit

Asiakasymmärrys ja insight

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • ”Brändimielikuvan muuttaminen on kovaa työtä” − brand tracking -tutkimus tarjoaa UKKO.fi:lle hyödyllisiä työkaluja

    Julkaistu
    9.10.2024
    Taloushallinto- ja laskutuspalvelu UKKO.fi seuraa brand trackingin avulla brändiään suhteessa kilpailijakenttään.
    Lue asiakastarina
  • Säännöllinen brand tracking auttoi Foodora Marketia ymmärtämään paremmin markkinaa ja kuluttajien käyttäytymistä

    Julkaistu
    25.6.2024
    Sanoman brand tracking -tutkimusten vahvuutena on tilastollinen luotettavuus, sanoo Foodora Marketin Anni Ahnger.
    Lue asiakastarina
  • Jysk sai Näin Suomi nukkuu -tutkimuksesta arvokasta tietoa toimintansa tueksi

    Julkaistu
    17.6.2024
    Sanomalta löytyy hyvää ymmärrystä asiakaskokemuksen näkökulmasta, kiittää Jysk Suomen viestintäpäällikkö Taija Paavola.
    Lue asiakastarina
  • If sai arvokasta tietoa yritysten vakuutushankintoja tekevien B2B-päättäjien ostopolusta

    Julkaistu
    22.4.2024
    ”Yhteistyö oli tiivistä, ja punaisena lankana oli koko ajan sen varmistaminen, että saamme tutkimuksesta mahdollisimman paljon hyötyä.”
    Lue asiakastarina
  • Valopilkun markkinoinnin tehokkuus parani muutamassa kuukaudessa 33 prosentilla

    Julkaistu
    7.8.2023
    Brand Tracking ohjaa mainonnan suuntaa, ja ROMI-mallinnus tuo lisää tehoa mainonnan optimoinnilla. Valopilkun Tytti Strandingin mukaan markkinoinnin toimenpiteitä tulee mitata ja johtaa datalla.
    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023
    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.
    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023
    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

    Julkaistu
    18.11.2022
    Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.
    Lue asiakastarina
    Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva
  • Monimediatutkimus auttoi Metsien Suomi -viestintähankkeen vaikuttavuuden mittaroinnissa

    Julkaistu
    25.10.2022
    Metsien Suomi on metsäalan yhteinen viestintähanke, jonka tehtävänä on kertoa pohjoisten metsien käytön kestävyydestä ja käytön tarjoamista ratkaisuista. Se haluaa tarjota myös faktatietoa Suomen metsistä ja niiden hoidosta. Ennen kaikkea hankkeen päämääränä on saada meidät kiinnittämään huomiota siihen, kuinka metsät ovat meillä Suomessa kaikessa mukana.
    Lue asiakastarina
    metsiensuomi_asiakasrefe.jpg
  • Kokemuksia mainostoimiston ja mediatalon yhteistyöstä: Ahooy Creative ja Sanoma

    Julkaistu
    14.10.2022
    Mitä tapahtuu, kun samaan pöytään istutetaan luovan toimiston markkinointi- ja suunnitteluosaaminen sekä Sanoman media- ja insight-ammattilaiset?
    Lue asiakastarina
    ahooyartikkelikuva.jpg
  • eKukka.fi haluaa tietää, mitä kuluttajat heistä ajattelevat – avuksi bränditutkimus

    Julkaistu
    7.10.2022
    eKukka.fi on kuluttajille suunniteltu ja täysin kotimainen kukkien ostamiseen tarkoitettu verkkopalvelu, jonka avulla voit ostaa kukkia kaikkialle Suomeen. Palvelussa on mukana yli 550 kukkakauppaa. Voit siis tilata kukkia helposti ja vaivattomasti omalta kukkakauppiaaltasi tai lähettää kimpun vaikka vähän kauemmaskin! eKukka.fi -palvelusta löydät myös kasvikirjaston, kukkavinkkejä ja tietoa kaikesta alaan liittyvistä asioista.
    Lue asiakastarina
    ekukka.fi kansikuva
  • Ei mutua vaan dataa

    Julkaistu
    20.5.2022
    Sanoman brand tracking -tutkimukset tarjoavat Valopilkulle vastauksia siihen, mikä on aidosti toimivaa.
    Lue asiakastarina
    Valopilkku artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland