Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

eKukka.fi haluaa tietää, mitä kuluttajat heistä ajattelevat – avuksi bränditutkimus

eKukka.fi on kuluttajille suunniteltu ja täysin kotimainen kukkien ostamiseen tarkoitettu verkkopalvelu, jonka avulla voit ostaa kukkia kaikkialle Suomeen. Palvelussa on mukana yli 550 kukkakauppaa. Voit siis tilata kukkia helposti ja vaivattomasti omalta kukkakauppiaaltasi tai lähettää kimpun vaikka vähän kauemmaskin! eKukka.fi -palvelusta löydät myös kasvikirjaston, kukkavinkkejä ja tietoa kaikesta alaan liittyvistä asioista.
ekukka.fi kansikuva
7.10.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

"Olemme mielestäni onnistuneet hienosti yhdistämään kuluttajat ja kukkakauppiaat helppokäyttöisellä verkkokaupalla, jossa on tasavertaisesti mukana niin isoja kuin pienempiäkin kauppoja", kertoo eKukka.fi:n (Floweb Oy) luova johtaja Pasi Kivilompolo.

Bränditutkimuksesta apua mielikuvan kirkastamiseen

Bränditutkimus on tapa selvittää miten vahva yrityksen brändi markkinoilla on, miten se suhtautuu kilpailijoiden brändeihin ja miten brändiä voitaisiin kehittää vahvemmaksi.

eKukka.fi:n tavoitteet ovat pysyneet varsin samana viime vuodesta. Se haluaa tulla ensimmäisenä suomalaisille mieleen silloin, kun he ajattelevat kukkien ostamista tai tilaamista. Yritys onkin panostanut tunnettavuuteensa ja lähtenyt rakentamaan brändiä monimediallisella mainonnalla ja rohkeilla kokeiluilla. Nyt he päättivät kokeilla Sanoman kautta brand trackingia.

Sanoman bränditutkimuksen tiedonkeruu tehdään sen omassa Suomitutka-paneelissa, jolloin kyselyn vastaajamäärä on aina vähintään 500 henkilöä tutkimusta kohden. Tutkimuksessa vertailuun otetaan enintään viisi kilpailevaa yritystä. Brand tracking tarkoittaa siis sitä, että bränditutkimus ja sen raportointi toteutetaan pulssimaisena, jatkuvana mittauksena.

"Olemme aika tuore yritys ja siksi bränditietoisuus ja sen lisääminen on meille keskeinen asia", Pasi kertoo. "Ensimmäinen kierros on tuonut esille jo mielenkiintoisia näkökulmia".

Sanoman bränditutkimuksessa suoritetaan vähintään kolme kyselykierrosta. Jokaisessa vaiheessa kysymyksiä ja kohderyhmää tarkennetaan edellisestä.

Tuloksista on valtava hyöty myös kampanjoissa

Tutkimuksen tulokset havainnollistavat muun muassa, miten brändi erottuu kilpailijoista ja onko yrityksen brändikuva tavoitteen mukainen. Se auttaa yritystä löytämään vetovoimatekijät sekä kehittämiskohteet ja tällä tavalla tuottamaan kullanarvoista dataa yrityksen kampanjoiden optimointiin ja oikeiden kuluttajien löytämiseen.

eKukka.fi on teettänyt asiakkaillaan myös omia kyselytutkimuksia, mutta Sanoman tutkimus auttaa avaamaan brändikuvaa vielä hieman laajemmin, sillä kyselytutkimukseen osallistuu yrityksen jo olemassa olevista asiakkaista suurempi otanta.

"Vaikka eKukka.fi:n brändin tunnettuuden kasvattamisessa on vielä paljon tekemistä, niin silti kuluttajat ovat löytäneet palvelumme hyvin ja olemme suurin kukkakauppa-alan toimijoista", Pasi iloitsee.

Tutkimuksesta saatava tieto auttaa yritystä löytämään ne potentiaalisimmat ostajat ja näin ollen kohdentamaan kampanjoitaan vieläkin tarkemmin. Tulokset käydään läpi yhdessä asiakkaan ja Sanoman asiakkuuspäällikön kanssa. Me autamme nostamaan esille, mikä juuri sinun kampanjassasi on onnistunut, palastelemme tulokset selkeästi ja autamme hyödyntämään niitä myös tulevissa kampanjoissa.

Yhteinen päämäärä on kaiken A ja O

eKukka.fi on panostanut jatkuvaan näkyvyyteen. Se on omien some-kampanjoiden lisäksi hyödyntänyt innovatiivisesti myös Sanoman laajaa tuotevalikoimaa. Äitienpäivän kampanjassaan se muun muassa kokeili kanavadominanssia eli tehomainontaa Radio Suomipopilla. Kanavadominanssissa otettiin haltuun koko kanava viikon ajaksi, jolloin jokaisen päivän jokaisena tuntina soitettiin eKukka.fi:n mainos (10 sek) aina mainoskatkolle siirryttäessä sekä sieltä takaisin ohjelman pariin palattaessa.

"Lähdimme ensin tekemään näyttävää mainontaa ja olemme sen jälkeen kokeilleet paljon erilaisia asioita", Pasi naurahtaa. "Melkeinpä voisi kysyä, mitä ei olla kokeiltu".

eKukka.fi:n ja Sanoman yhteistyö on jatkunut jo viisi vuotta. Pitkäjänteinen tekeminen ja rohkeus kokeilla uusia asioita ovat olleet hedelmällisen yhteistyön ehdoton vahvuus. 

"Olemme olleet kyllä tyytyväisiä yhteistyöhön. Oman asiakaspäällikkömme, Maria Waltarin, asiantuntijuus mahdollistaa vaivattoman yhteistyön, jossa pyritään aina löytämään mahdollisimman tuottava ja hyvä ratkaisu sillä budjetilla kuin käytettävissä on", Pasi kehuu.

 "Molemmat ymmärtävät pitkän asiakkuuden merkityksen!"

Lue ekukka.fiin tarinasta lisää

Tagit

Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland