Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

eKukka.fi haluaa tietää, mitä kuluttajat heistä ajattelevat – avuksi bränditutkimus

eKukka.fi on kuluttajille suunniteltu ja täysin kotimainen kukkien ostamiseen tarkoitettu verkkopalvelu, jonka avulla voit ostaa kukkia kaikkialle Suomeen. Palvelussa on mukana yli 550 kukkakauppaa. Voit siis tilata kukkia helposti ja vaivattomasti omalta kukkakauppiaaltasi tai lähettää kimpun vaikka vähän kauemmaskin! eKukka.fi -palvelusta löydät myös kasvikirjaston, kukkavinkkejä ja tietoa kaikesta alaan liittyvistä asioista.
ekukka.fi kansikuva
7.10.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio

"Olemme mielestäni onnistuneet hienosti yhdistämään kuluttajat ja kukkakauppiaat helppokäyttöisellä verkkokaupalla, jossa on tasavertaisesti mukana niin isoja kuin pienempiäkin kauppoja", kertoo eKukka.fi:n (Floweb Oy) luova johtaja Pasi Kivilompolo.

Bränditutkimuksesta apua mielikuvan kirkastamiseen

Bränditutkimus on tapa selvittää miten vahva yrityksen brändi markkinoilla on, miten se suhtautuu kilpailijoiden brändeihin ja miten brändiä voitaisiin kehittää vahvemmaksi.

eKukka.fi:n tavoitteet ovat pysyneet varsin samana viime vuodesta. Se haluaa tulla ensimmäisenä suomalaisille mieleen silloin, kun he ajattelevat kukkien ostamista tai tilaamista. Yritys onkin panostanut tunnettavuuteensa ja lähtenyt rakentamaan brändiä monimediallisella mainonnalla ja rohkeilla kokeiluilla. Nyt he päättivät kokeilla Sanoman kautta brand trackingia.

Sanoman bränditutkimuksen tiedonkeruu tehdään sen omassa Suomitutka-paneelissa, jolloin kyselyn vastaajamäärä on aina vähintään 500 henkilöä tutkimusta kohden. Tutkimuksessa vertailuun otetaan enintään viisi kilpailevaa yritystä. Brand tracking tarkoittaa siis sitä, että bränditutkimus ja sen raportointi toteutetaan pulssimaisena, jatkuvana mittauksena.

"Olemme aika tuore yritys ja siksi bränditietoisuus ja sen lisääminen on meille keskeinen asia", Pasi kertoo. "Ensimmäinen kierros on tuonut esille jo mielenkiintoisia näkökulmia".

Sanoman bränditutkimuksessa suoritetaan vähintään kolme kyselykierrosta. Jokaisessa vaiheessa kysymyksiä ja kohderyhmää tarkennetaan edellisestä.

Tuloksista on valtava hyöty myös kampanjoissa

Tutkimuksen tulokset havainnollistavat muun muassa, miten brändi erottuu kilpailijoista ja onko yrityksen brändikuva tavoitteen mukainen. Se auttaa yritystä löytämään vetovoimatekijät sekä kehittämiskohteet ja tällä tavalla tuottamaan kullanarvoista dataa yrityksen kampanjoiden optimointiin ja oikeiden kuluttajien löytämiseen.

eKukka.fi on teettänyt asiakkaillaan myös omia kyselytutkimuksia, mutta Sanoman tutkimus auttaa avaamaan brändikuvaa vielä hieman laajemmin, sillä kyselytutkimukseen osallistuu yrityksen jo olemassa olevista asiakkaista suurempi otanta.

"Vaikka eKukka.fi:n brändin tunnettuuden kasvattamisessa on vielä paljon tekemistä, niin silti kuluttajat ovat löytäneet palvelumme hyvin ja olemme suurin kukkakauppa-alan toimijoista", Pasi iloitsee.

Tutkimuksesta saatava tieto auttaa yritystä löytämään ne potentiaalisimmat ostajat ja näin ollen kohdentamaan kampanjoitaan vieläkin tarkemmin. Tulokset käydään läpi yhdessä asiakkaan ja Sanoman asiakkuuspäällikön kanssa. Me autamme nostamaan esille, mikä juuri sinun kampanjassasi on onnistunut, palastelemme tulokset selkeästi ja autamme hyödyntämään niitä myös tulevissa kampanjoissa.

Yhteinen päämäärä on kaiken A ja O

eKukka.fi on panostanut jatkuvaan näkyvyyteen. Se on omien some-kampanjoiden lisäksi hyödyntänyt innovatiivisesti myös Sanoman laajaa tuotevalikoimaa. Äitienpäivän kampanjassaan se muun muassa kokeili kanavadominanssia eli tehomainontaa Radio Suomipopilla. Kanavadominanssissa otettiin haltuun koko kanava viikon ajaksi, jolloin jokaisen päivän jokaisena tuntina soitettiin eKukka.fi:n mainos (10 sek) aina mainoskatkolle siirryttäessä sekä sieltä takaisin ohjelman pariin palattaessa.

"Lähdimme ensin tekemään näyttävää mainontaa ja olemme sen jälkeen kokeilleet paljon erilaisia asioita", Pasi naurahtaa. "Melkeinpä voisi kysyä, mitä ei olla kokeiltu".

eKukka.fi:n ja Sanoman yhteistyö on jatkunut jo viisi vuotta. Pitkäjänteinen tekeminen ja rohkeus kokeilla uusia asioita ovat olleet hedelmällisen yhteistyön ehdoton vahvuus. 

"Olemme olleet kyllä tyytyväisiä yhteistyöhön. Oman asiakaspäällikkömme, Maria Waltarin, asiantuntijuus mahdollistaa vaivattoman yhteistyön, jossa pyritään aina löytämään mahdollisimman tuottava ja hyvä ratkaisu sillä budjetilla kuin käytettävissä on", Pasi kehuu.

 "Molemmat ymmärtävät pitkän asiakkuuden merkityksen!"

Lue ekukka.fiin tarinasta lisää

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Lakumix® goes HitMix – radiopromootio ja festarikumppanuus muistuttivat 20 vuotta täyttävästä Panda®-makeisten brändistä

    Julkaistu
    27.9.2023

    Myynti veti kesän aikana hyvin, ja kampanjasivu houkutteli ennätysmäärän kävijöitä.

    Lue asiakastarina
  • Orion hyödyntää monipuolisesti Sanoman tutkimustietoa

    Julkaistu
    21.9.2023

    ”On tärkeää pysyä ajan tasalla siitä, miten kuluttajien käyttäytyminen muuttuu”, Orionin Customer Insight Manager Tanja Kipinoinen sanoo.

    Lue asiakastarina
  • Utö Akva -puuöljyn myynti tuplaantui monikanavaisella kampanjalla

    Julkaistu
    18.9.2023

    GVK Coating Technologyn kampanja koostui radion ohjelmayhteistyöstä, tv:stä ja digistä.

    Lue asiakastarina
  • Lempi Kodinhoito nousi monimediallisella kampanjalla alansa tunnetuimpien brändien joukkoon

    Julkaistu
    8.9.2023

    Erottuva tv-, radio-, digi- ja printtikampanja Sanoman medioissa kasvatti reippaasti verkkosivujen kävijämääriä.

    Lue asiakastarina
  • Maj tavoitti kauneus- ja hyvinvointialan ammattilaiset tehokkaasti radio- ja digikampanjalla

    Julkaistu
    6.9.2023

    Tunnettuuden kasvu on näkynyt myös asiakasmäärissä.

    Lue asiakastarina
  • Valopilkun markkinoinnin tehokkuus parani muutamassa kuukaudessa 33 prosentilla

    Julkaistu
    7.8.2023

    Brand Tracking ohjaa mainonnan suuntaa, ja ROMI-mallinnus tuo lisää tehoa mainonnan optimoinnilla. Valopilkun Tytti Strandingin mukaan markkinoinnin toimenpiteitä tulee mitata ja johtaa datalla.

    Lue asiakastarina
  • Monimediallinen kuntamarkkinoinnin kampanja houkutteli uusia yrittäjiä Savonlinnaan

    Julkaistu
    20.6.2023

    Radiota, tv:tä ja digiä yhdistänyt kampanja toi merkittävän kävijäpiikin Itä-Savon uusyrityskeskuksen sivuille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä Järvikylälle tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä monimediakampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland