Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

eKukka.fi rakentaa brändiä monimediallisella mainonnalla ja rohkeilla kokeiluilla

eKukka.fi rakentaa valtakunnallista tunnettuutta monikanavaisen mainonnan, tv-mainonnan ja verkkomainonnan avulla.
ekukka.fi kansikuva
24.8.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Digiratkaisut TV & video

eKukka.fi on helppokäyttöinen verkkopalvelu, jonka kautta kuluttaja-asiakkaat voivat asioida verkossa oman, paikallisen kukkakauppiaansa kanssa tai tilata kukkia tarvittaessa kauempaakin. 

eKukka.fin tavoitteena on olla ensimmäinen palvelu, joka suomalaisille tulee mieleen silloin, kun he ajattelevat kukkien ostamista itselle tai toisille, kodin sisätiloihin tai terassille.

"Tavoitteenamme on valtakunnallinen tunnettuus, ja sen lisäksi asema paikallisten kukkakauppojen digitalisoinnin mahdollistajana", kertoo eKukka.fin takana olevan Floweb Oy:n luova johtaja Pasi Kivilompolo. 

"Koronavuoden aikana kasvumme oli huomattavaa. Nyt haluamme vahvistaa uusia asiakkuuksiamme entisestään."

Valtakunnallinen tunnettuus vaatii mainontaa

eKukka.fi ja Sanoma ovat olleet yhteistyökumppaneita jo useamman vuoden ajan. Vuosien varrella tekeminen on kehittynyt, ja mainonnan muotoja on otettu käyttöön lisää. Mainonnan hyödyntäminen brändin rakennuksessa oli alusta asti itsestään selvää. 

"Alussa lähdimme liikkeelle vähän varovaisemmin panoksin ja kokeilimme erilaisia lähestymistapoja. Koska kyse on valtakunnallisesta yrityksestä, täytyy markkinointia tehdä aktiivisesti, jotta yritys pysyy asiakkaiden mielessä.

Aloitimme kaupunkikohtaisella paraatimainonnalla Ilta-Sanomien sivuilla. Silloin halusimme tuoda eKukan brändiä esiin juuri sesonkien alla. Siitä aloimme hienosäätää sitten yhdessä seuraavaa kampanjaa varten", Pasi Kivilompolo kertoo yhteistyön alusta. 

"Sittemmin olemme tehneet hyvinkin monenlaisia ratkaisuja, ja kaikenlaisia kokeiluja. Viimeisimpinä uusina kampanjaelementteinä ovat olleet äitienpäivän kilpailukampanja Me Naiset -radiossa ja valtakunnallinen televisiokampanja Nelonen Median kanavilla."

Brändin rakentaminen edellyttää hyvää mainosta ja oikean yleisön tavoittamista

Kun tavoitteena on brändin rakentaminen, on mainosten onnistuttava jäämään yleisön mieleen. TV- ja radiomainonta ovat vahvoja muistijäljen rakentajia etenkin silloin, kun viestin kärki on terävä ja toteutus tarjoaa yleisölle oivalluksen. 

"Kevään kampanjassa parasta oli se, että löysimme hauskan, raikkaan ja tähän aikaan sopivan näkökulman mainokseen. Sanoisinkin, että löydettiin eKukka.fin henki", Pasi Kivilompolo kuvaa.

"Kannattaa valita huolella hyvät tekijät: silloin jälkikin on hyvännäköistä. Meillä oli tosi hyvä tuotantoyhtiö, Drama Moving Pictures, toteuttamassa alun perin meillä syntynyttä ideaa, ja jälki oli todella hyvää."

Toimiva mainos vaatii tietysti myös sen, että se kohtaa oikean kohderyhmän riittävän monta kertaa. eKukka.fillä ollaan tyytyväisiä Sanomalta saatuun tavoittavuuteen. 

"Kevään kampanjaan saimme moneen muuhun toimijaan verrattuna kattavan tarjouksen, ja rahoille vastinetta. Toistoja tuli hyvin, niin Nelosen eri tv-kanavilla kuin radiossakin", Kivilompolo kertoo.

Mittarit kertovat mainonnan oikeasta suunnasta

eKukka mittaa mainonnan onnistumista sekä mielikuvan kehittymisen että konkreettisten kävijämäärälukujen ja myyntien kautta. Mielikuvaan ja brändin rakentamiseen liittyvät asiat ovat haastavampia mitattavia. 

"Lukujen valossa palvelu on löydetty hyvin. Asiakasmäärät ovat kasvaneet noin 4-5 -kertaisiksi ja saamme kauppiailta palautetta siitä, että eKukka.fin kautta tulee asiakkaita. Lisäksi meille on tulossa palveluun oma sähköinen asiakaskyselynsä ja jossain kohtaa tulemme tekemään myös mielikuvamittauksen.

Toinen tärkeä asia on se, että palvelussa mukana olevat kauppiaat ovat huomanneet, että markkinointiin käytetään paljon paukkuja. Saamme heiltä positiivista palautetta eKukka.fin näkyvyydestä –  mitä enemmän me näymme, niin paremmin hekin onnistuvat."

Hyvä kumppanuus rakentuu pitkäaikaisesta yhteistyöstä

Yhteistyö Sanoman ja yhteyshenkilö Maria Waltarin kanssa on vuosien aikana kehittynyt varsin ratkaisukeskeiseksi yhteistyömalliksi.

"Totta kai myyjä haluaa aina myydä, mutta tässä on kyllä vallalla sellainen kumppanuus ja ratkaisukeskeisyys", Pasi kuvaa. 

"Jos on tarve jollekin tietylle mainosmuodolle tai meillä on valmiina ajatus siitä, mitä se voisi olla, niin haemme siihen yhdessä sopivimman ratkaisun. Esimerkiksi kevään Me Naiset -Radion promoa varten saimme Sanomalta ehdotuksen, jota sitten peilasimme kohderyhmäämme ja arvioimme, mistä heidät tavoitamme. Keskustelemme myös säännöllisesti siitä, mitä mahdollisesti voisi puolin ja toisin olla tulossa, ja pohdimme sopivimpia ratkaisuja."

Miten brändi rakennetaan kestävästi? Lue tärkeimmät asiat tunnettuuden rakentamisen ja brändimainonnan taustalle!

Täältä artikkeliin

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Elämäsi diilit – Remax ottaa kaiken irti ohjelmayhteistyöstään Diilin kanssa

    Julkaistu
    29.5.2023

    Yrittäjähenkinen tekemisen meininki sopii hyvin Remaxille, joka on keskittänyt alkuvuoden markkinointitoimenpiteensä Diilin ympärille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Vain elämää -ohjelmayhteistyö on kasvattanut Pelastakaa Lasten saamien lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

    Julkaistu
    8.5.2023

    Oma erikoisjakso on oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.

    Lue asiakastarina
  • PostNordin Lähiboksi sai hyvää näkyvyyttä Susijengin pelissä

    Julkaistu
    5.5.2023

    Sponsorointiyhteistyö sujahti luontevaksi osaksi studiolähetystä.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland