Audiostrategia
Ryhdy audioedelläkävijäksi!

Ääni on nopeimmin kasvava markkinoinnin keino. Luovasti suunniteltu, taitavasti tuotettu ja oikeista kanavista ulos tuutattu audiomarkkinointi on voittajan valinta.
Teemme brändisi tavoitteisiin perustuvan audiostrategian ja viemme sen käytäntöön. Monikanavainen äänenkäyttö Sanoman medioissa on sellainen temmellyskenttä, ettei paremmasta väliä. Audioedelläkävijän tontti on vielä vapaana sinunkin toimialallasi. Ota se.
Audion kulutus on kasvussa
Ja kasvaa muuten niin vauhdikkaasti kaikkialla maailmassa, että hitaampia hengästyttää. Radio on saanut seurakseen podcastit, äänikirjat, ääniohjauksen, sosiaalisen median äänisovellukset jne. Joku sanoikin että audio on uusi must. Vai sanoiko se, että audio on uusi musta?
Ääntä on kaikkialla
Ääni on enemmän läsnä elämässämme kuin koskaan aikaisemmin. Kuulokemyynti on hurjassa kasvussa ja ääni on mukana arjessamme entistä enemmän – autolla ajaessa, imuroidessa, ruokaa laittaessa. Jo ennen lounasta olemme vastaanottaneet jo parisen tuntia ääntä eri kanavista.
Ääni on vanhin vaikuttamisen väline
Tiedämme, miten ääni vaikuttaa prosesseihimme aivoissamme, kuinka ihokarvat nousevat pystyyn musiikista tai kuinka sykkeemme kiihtyy korkeista hälytysäänistä ja saa meidät painamaan kädet korville.
Brändi-identiteetin luonti on kokonaisvaltaista
Alä jätä ääntä strategian ulkopuolelle!
Äänellä voidaan tukea jo moneen kertaan määriteltyä ja kirkastettua brändistrategiaa. Brand bookissasi on tone of voice jo linjattu, joten käytä jo tehtyä työtä hyväksesi ja liitä ääni luonnolliseksi osaksi ja jatkumoksi brändiäsi. Audio brand book voi olla monelle toimivan brand bookin viimeinen silaus, jolla mainonnasta saadaan vielä enemmän irti.
On oikeastaan melko hämmentävää, että kaikilla markkinoijilla ei vielä ole omaa äänistrategiaa.
Olemme vuosikausia tehneet brändistrategioita, luoneet värimäärityksiä, valinneet fontteja, esimerkittäneet kuvamaailmaa, pohtineet tekstin tone of voicea unohtaen brändin kuuluvan äänen. Visuaalinen brändi-identiteetti on takuuvarmasti sinullakin kunnossa, mutta miten on äänen laita?
Siinä missä ennen ajateltiin äänimainonnalla radiospottia autossa työmatkalla, tänä päivänä oikein käytettynä se on yksi monipuolisimmista keinoista vaikuttaa. Henkilökohtaisesti ja sosiaalisissa tilanteissa. Podcasteissa ja tapahtumissa. Puhelimissa ja nettiradioissa. Kuuntelu jättää tilaa omalle mielikuvitukselle, henkilökohtaiselle mielenteatterille ja näin myös visuaalisuudelle.
Missä kaikissa kohtaamispisteissä asiakkaasi kuulevat sinut?
Mitä asiakkaasi kuulevat, kun he astuvat liikkeeseesi? Kotiutuuko mainontasi omaan laariin äänen avulla? Onko sinulla oma äänilogo?
Erottaudu äänellä
Kaupallinen äänenkäyttö on paitsi järkevää, myös melkoisen edullista ja ennen kaikkea nopeaa. Ääni on taktinen, se on brändiä rakentava. Juuri sitä mitä tuotteesi tarvitsee.
Asiakkaidesi ja brändisi äänen kohtaamispisteiden määrittely käynnistää menestyksekkään äänen strategiatyön. Hyvin suunniteltu ja johdonmukainen äänimaailma jättää pitkäkestoisen muistijäljen ja lisää merkittävästi ostokiinnostusta.
Kuusamon Juusto otti äänibrändäyksen avuksi tunnistettavan äänimaailman luomiseen
Sanoman kanssa tehty äänibrändäys on luonut perustan Kuusamon Juuston audiomarkkinoinnille.
Äänenkäytön mestarit
Kysyimme tunnetuilta audion hyödyntämisen mestareilta, mikä on äänen rooli heidän markkinoinnissaan.

Sanoista tekoihin!
Näin pääset alkuun audiostrategiassa
Onko brändisi nopea vai hidas? Lämmin vai kylmä? Kuulostaako se viihdyttävältä? Mitkä ovat brändiatribuuttisi? Muutetaan ne yhdessä ääneksi.
Datan, teknologian ja luovuuden avulla analysoimme, toteutamme ja hallitsemme brändisi ääniprofiilia ja tarjoamme työkalut yhtenäisen ja brändimukaisen soundin hallintaan ja testaukseen.
Tarjoamme markkinoijille kaupallisesti mielenkiintoisimmat korvat niin valtakunnallisesti kuin paikallisestikin. Meiltä löytyvät alustat ja kanavat monimediallisesti kokonaisvaltaiseen äänenkäyttöön, audiostrategian hyödyntämiseen.