Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
29.9.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu kampanjoi aina keväisin yhteishaun yhteydessä. Viime keväänä Haaga-Helia kokeili ensimmäistä kertaa radio- ja festivaaliyhteistyötä.

”Koulutuksiamme markkinoidaan lähinnä 18–40-vuotiaiden kohderyhmässä. Tavoitteenamme oli vahvistaa Haaga-Helian brändiä ja saada opiskelijoita valitsemaan meidät yhteishaussa”, kertoo Brand Manager Hanna Huuskonen Haaga-Heliasta. 

Radiopromootio koostui spottikampanjasta ja ohjelmayhteistyöstä Loop-kanavan kanssa. Loopin aamun juontajat Millu Haataja ja Karoliina Tuominen kertoivat omia kokemuksiaan opiskeluistaan ja kouluun hakemisesta sekä miettivät eri ammatteja ja niihin sopivia tutkintoja. He ohjasivat kuuntelijoita kampanjasivulle tutustumaan koulutustarjontaan, pyöräyttämään onnenpyörää ja osallistumaan Tikkurila Festivaali -lippujen arvontaan. Kampanjaan kuului myös somepostaus Loopin TikTok-kanavalla ja natiiviartikkelien nosto Sanoman digiverkostossa.

”Saimme radioyhteistyöstä hyviä kokemuksia. Halusimme sitoa radioyhteistyön ja Tikkurila Festivaalin yhteen niin, että ne olisivat yhtenäinen kokonaisuus, joka sopii markkinointikampanjoidemme kalenteriin ajallisesti”, Huuskonen kertoo. 

Yksi kanava ei riitä 

Haaga-Helialla on ollut jo pidempään etsinnässä aktivoiva kampanja kesäaikaan. 

”Tulevista opiskelijoistamme suurin osa on pääkaupunkiseudulta. Tikkurila Festivaali on meille kävijäryhmältään sopiva, ja festareiden discokontti oli hyvän mielen festaritoteutus. Tiedämme, että nuorten mediankäyttö on todella pirstaleista. Heidät pitää saada monesta kanavasta kiinni, yksi ei riitä.” 

Festivaalikumppanuus sisälsi discokontin lisäksi näkyvyyden lavascreeneillä ja festivaalin somekanavissa. 

Yhteistyö Sanoman kanssa sujui Huuskosen mukaan todella hyvin. Yhdessä keskustelemalla saatiin parhaat ratkaisut aikaan.

Näinä aikoina joutuu miettimään median ja mainonnan vastuullisuutta. Teemme toki markkinointia erilaisia somealustoilla, mutta näemme, että rinnalla on hyvä olla kotimainen toimija. Sanoman vahvuus on monikanavaisuus. Kohderyhmää ei saa enää yhdestä laatikosta kiinni, vaan pitää heilutella monia eri boxeja.”

Hanna Huuskonen
Brand Manager
Haaga-Helia

Tulokset ylittivät odotukset

Kampanja oli erittäin onnistunut ja ylitti odotukset suoriutumalla erinomaisesti pienellä kanavalla. Juontajat saivat hyvän otteen yhteistyöhön ja nostivat sitä monipuolisesti hyödyntäen myös omia kokemuksiaan. Kampanjan somepostaus julkaistiin Loopin TikTokissa Millu Haatajan ja Karoliina Tuomisen tutuksi tekemänä red or green -haasteena. Julkaisu tavoitti lähes 26 000 silmäparia. Orgaanisena ja kaupallisena yhteistyönä tehtynä julkaisuna tavoittavuus oli hyvä, kun sitä vertaa Loopin omiin TikTok-julkaisuihin. Digin puolelta kävijöitä ohjattiin kampanjasivulle CPC-natiivinostoilla, joka olivat tähän kampanjaan erittäin hyvä valinta. Ne keräsivät kaikkiaan yli miljoona näyttöä ja yli 7 000 klikkausta kampanjasivulle.

Tikkurila Festivaalin kävijäkyselyssä 36,8 % vastaajista kertoi nähneensä Haaga-Helian mainontaa tapahtuma-alueella. Erityisesti discokonttia pidettiin loistavana toteutuksena. 

Esimerkkejä kampanjamateriaalista

On air -nosto
Loop livepodcast
Promospotti

Haaga-Helia näkyi Tikkurila Festivaalin discokontissa

Kiinnostuitko?

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Radio- ja audiomainonnalla olet äänessä kustannustehokkaasti
ja kasvatat brändisi tunnettuutta. 

Lue lisää 

Ota tapahtumat osaksi brändisi markkinointiviestintää

Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät.

Lue lisää

Tagit

Audio & radio Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
  • Eckerö Line ja Me Naiset tarjoavat inspiraatiota ja hyvää mieltä kevääseen

    Julkaistu
    24.3.2025
    Ainutlaatuinen yhteistyö koostuu risteilyn sisältöyhteistyöstä, printti- ja digimainonnasta sekä radiopromootiosta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland