Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

HS etusivu toi satojen prosenttien nousun Siili Solutionsin sivujen kävijämäärään

Ison yleisön tavoittaminen on relevanttia myös B2B-markkinoinnissa, sanoo Siili Solutionsin Valtteri Taube.
24.6.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Ohjelmistokehitysyhtiön Siili Solutionsin tunnettuus Suomessa on hyvä.  

”Meillä ole mitään maineongelmaa, mutta olemme ehkä hieman profiloimaton. Muutamilla kilpailijoillamme on selkeä oma profiili”, kertoo Siilin markkinointi- ja viestintäjohtaja Valtteri Taube. 

Tekoäly muuttaa monia toimialoja, mutta erityisesti ohjelmistokehitystä. 

”Olemme havainneet sisäisissä testeissämme, tekoälyavusteinen AI:n avulla tuottavuuteen saa 30–300 prosentin kasvun. Olemme siksi kouluttaneet viitisensataa työntekijäämme tekoälytyökaluihin, ja meillä on paljon muitakin toimenpiteitä menossa tekoälyavusteisuudessa. Haluamme olla tekoälyavusteisen ohjelmistokehityksen edelläkävijä ja erottautua näin kilpailijoista. Emme halua jäädä harmaaseen massaan."

Viestin ympärille rakennettiin yhteistyössä mainostoimisto Sherpan kanssa konsepti ja tarpeeksi näkyvyyttä.

”Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä hommaa. Teemme mainontaa varmasti seuraavat vuodet samalla viestillä.” 

Oikeasti vahva B2B-brändi on laajasti tunnettu

Kampanjakokonaisuuteen kuului Helsingin Sanomien monikanavainen etusivu, Kauppalehti, Alman digikanavat ja LinkedIn. 

”LinkedIn on meille tosi iso, melkein primääri kanava. Teemme suoramarkkinointia top-asiakaslistalle. Suomessa on joitakin satoja yrityksiä, joiden kanssa meillä relevanttia tehdä yhteistyötä”, Taube kertoo.

”B2B-markkinoinnissa unohdetaan liian usein se, että päätöksentekoon vaikuttaa kymmeniä tai satoja ihmisiä eivätkä ihmiset pysy samassa työpaikassa. Jos haluamme rakentaa oikeasti vahvan B2B-brändin, sen pitää olla myös niiden ihmisten mielessä, joka tulevat avainasiakkaillemme toimialalta, joka ei ole ollut meillä millään tavalla fokuksessa. Jos keskitymme tekemään vain account based marketing -toimenpiteitä coreyrityksillemme, viiden vuoden päästä kaikki näiden yritysten päättäjät ovat vaihtuneet ja tilalla on ihmisiä, jotka eivät ole meistä ikinä kuulleetkaan. Tarpeeksi ison yleisön tavoittaminen on relevanttia myös B2B-markkinoinnissa. Mikä tahansa mediatila voi olla fiksua ostaa riippuen siitä, millaista yleisöä ollaan hakemassa”, Taube painottaa.  

HS etusivulla on paras huomioarvo

Taube kertoo, ettei ole koskaan saanut niin paljon palautetta Siilin mainonnasta kuin HS etusivusta. 

”HS etusivulla kaikista mediakanavista paras huomioarvo. Toimistolla ihmiset kertoivat, että heiltä oli tultu ensimmäistä kertaa ikinä kysymään, että mikäs tämä Siili on. Sivustoliikenteemme alkoi kasvaa, kun kampanja alkoi. HS etusivu toi vielä satojen prosenttien nousun kävijämäärään.”

Tauben mukaan 14 päivän kampanjan aikana tuli yhtä paljon liidejä kuin viime vuonna koko ykköskvartaalin aikana yhteensä. 

”Hesarin etusivun vaikutusta on hankala todentaa, mutta tyypillisesti korrelaatio toimii niin, että jos ihmiset tulevat sanomaan nähneensä mainoksen, sen vaikuttavuus on yleensä ollut hyvä.”

Kuusinumeroisen digikehitysprojektin myyntiaika on nimissään kuukausia, yleensä puolen vuoden tienoilla. 

”Meidän asiakkaamme lähettävät tarjouspyynnön kahdelle tai kolmelle toimijalle, joten on tärkeää olla mukana TOP 3:ssa, mieluiten vähintään kakkosena. Tavoitteenamme on päästä prospektien harkintalistalle, kun heillä on tarve digikehityshankkeille. Toivomme heidän muistavan, että Siili on tekoälyavusteisen ohjelmistokehityksen edelläkävijä ja tämän takia tuottavampi ja laadukkaampi kuin muut”, Taube summaa. 

HS etusivulla kaikista mediakanavista paras huomioarvo. Sivustoliikenteemme alkoi kasvaa, kun kampanja alkoi. HS etusivu toi vielä satojen prosenttien nousun kävijämäärään.

Valtteri Taube
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Siili Solutions

Kiinnostuitko?

Monikanavainen uutismedia tuo tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan

Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat koko mediaa lukevan yleisön siellä missä he median sisältöjä seuraavat.

Lue lisää

Miten B2B-päättäjät tekevät ostopäätöksensä?

Katso

Tutustu B2B-toimialatietoon

Tagit

Digiratkaisut Kohderyhmänä B2B Printtiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland