HS etusivu toi satojen prosenttien nousun Siili Solutionsin sivujen kävijämäärään
Ohjelmistokehitysyhtiön Siili Solutionsin tunnettuus Suomessa on hyvä.
”Meillä ole mitään maineongelmaa, mutta olemme ehkä hieman profiloimaton. Muutamilla kilpailijoillamme on selkeä oma profiili”, kertoo Siilin markkinointi- ja viestintäjohtaja Valtteri Taube.
Tekoäly muuttaa monia toimialoja, mutta erityisesti ohjelmistokehitystä.
”Olemme havainneet sisäisissä testeissämme, tekoälyavusteinen AI:n avulla tuottavuuteen saa 30–300 prosentin kasvun. Olemme siksi kouluttaneet viitisensataa työntekijäämme tekoälytyökaluihin, ja meillä on paljon muitakin toimenpiteitä menossa tekoälyavusteisuudessa. Haluamme olla tekoälyavusteisen ohjelmistokehityksen edelläkävijä ja erottautua näin kilpailijoista. Emme halua jäädä harmaaseen massaan."
Viestin ympärille rakennettiin yhteistyössä mainostoimisto Sherpan kanssa konsepti ja tarpeeksi näkyvyyttä.
”Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä hommaa. Teemme mainontaa varmasti seuraavat vuodet samalla viestillä.”
Oikeasti vahva B2B-brändi on laajasti tunnettu
Kampanjakokonaisuuteen kuului Helsingin Sanomien monikanavainen etusivu, Kauppalehti, Alman digikanavat ja LinkedIn.
”LinkedIn on meille tosi iso, melkein primääri kanava. Teemme suoramarkkinointia top-asiakaslistalle. Suomessa on joitakin satoja yrityksiä, joiden kanssa meillä relevanttia tehdä yhteistyötä”, Taube kertoo.
”B2B-markkinoinnissa unohdetaan liian usein se, että päätöksentekoon vaikuttaa kymmeniä tai satoja ihmisiä eivätkä ihmiset pysy samassa työpaikassa. Jos haluamme rakentaa oikeasti vahvan B2B-brändin, sen pitää olla myös niiden ihmisten mielessä, joka tulevat avainasiakkaillemme toimialalta, joka ei ole ollut meillä millään tavalla fokuksessa. Jos keskitymme tekemään vain account based marketing -toimenpiteitä coreyrityksillemme, viiden vuoden päästä kaikki näiden yritysten päättäjät ovat vaihtuneet ja tilalla on ihmisiä, jotka eivät ole meistä ikinä kuulleetkaan. Tarpeeksi ison yleisön tavoittaminen on relevanttia myös B2B-markkinoinnissa. Mikä tahansa mediatila voi olla fiksua ostaa riippuen siitä, millaista yleisöä ollaan hakemassa”, Taube painottaa.
HS etusivulla on paras huomioarvo
Taube kertoo, ettei ole koskaan saanut niin paljon palautetta Siilin mainonnasta kuin HS etusivusta.
”HS etusivulla kaikista mediakanavista paras huomioarvo. Toimistolla ihmiset kertoivat, että heiltä oli tultu ensimmäistä kertaa ikinä kysymään, että mikäs tämä Siili on. Sivustoliikenteemme alkoi kasvaa, kun kampanja alkoi. HS etusivu toi vielä satojen prosenttien nousun kävijämäärään.”
Tauben mukaan 14 päivän kampanjan aikana tuli yhtä paljon liidejä kuin viime vuonna koko ykköskvartaalin aikana yhteensä.
”Hesarin etusivun vaikutusta on hankala todentaa, mutta tyypillisesti korrelaatio toimii niin, että jos ihmiset tulevat sanomaan nähneensä mainoksen, sen vaikuttavuus on yleensä ollut hyvä.”
Kuusinumeroisen digikehitysprojektin myyntiaika on nimissään kuukausia, yleensä puolen vuoden tienoilla.
”Meidän asiakkaamme lähettävät tarjouspyynnön kahdelle tai kolmelle toimijalle, joten on tärkeää olla mukana TOP 3:ssa, mieluiten vähintään kakkosena. Tavoitteenamme on päästä prospektien harkintalistalle, kun heillä on tarve digikehityshankkeille. Toivomme heidän muistavan, että Siili on tekoälyavusteisen ohjelmistokehityksen edelläkävijä ja tämän takia tuottavampi ja laadukkaampi kuin muut”, Taube summaa.
HS etusivulla kaikista mediakanavista paras huomioarvo. Sivustoliikenteemme alkoi kasvaa, kun kampanja alkoi. HS etusivu toi vielä satojen prosenttien nousun kävijämäärään.
Kiinnostuitko?
Monikanavainen uutismedia tuo tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan
Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat koko mediaa lukevan yleisön siellä missä he median sisältöjä seuraavat.