Firman piikkiin kasvattaa humoristisella toteutuksella Puuilon yritystilin tunnettuutta
B2B-markkinointi on liian usein virallista ja hieman harmaata. Huumorista ammentava Puuilon Firman piikkiin -kampanja tekee tästä ilahduttavan poikkeuksen.
”Puuilon yritystili ei ole sinänsä uusi asia. Olemme palvelleet yritysasiakkaita jo pitkään. Halusimme kuitenkin kasvattaa yritystilin valtakunnallista tunnettuutta. Meillä on laaja myymäläverkosto, joka tarjoaa paikallisille yrittäjille laajan valikoiman tuotteita edulliseen hintaan. Ketjumme on laajentunut nopeasti uusille alueille, joissa tietoisuus yritystilin mahdollisuudesta ei ole vielä samalla tasolla kuin alueilla, joissa myymälöitämme on ollut pidempään. Samassa yhteydessä halusimme uudistaa ja kehittää yritysasiakkaidemme asiointikokemusta myymälöissä”, kertoo Puuilon markkinointijohtaja Perttu Partanen.
Puuilon yritystilin nimi oli aiemmin Puuilo Firma.
”Tästä syntyi ajatus Firman piikistä, joka on kaikkien tuntema fraasi ja osuu brändiimme kuin nenä päähän.”
Lanseerauksessa käytettiin laajasti eri medioita. Kampanjakokonaisuuteen kuului tv- ja radiomainonta, video, sanomalehtimainonta, leffamainonta, ulkomainonta, display ja some sekä Puuilon oma suorajakelu.
Kattokonseptin takana on luova toimisto Sherpa. Tv -ja radiomainonnan käsikirjoituksen ja tuotannon on toteuttanut Filmo.
”Asiakkailtamme saama palaute on ollut erittäin positiivista ja konsepti on herättänyt suurta innostusta myös talon sisällä. Kampanjan tulokset ovat olleet erinomaiset”, Partanen kertoo.
Onnea Puuilo, luova toimisto Sherpa, mediatoimisto GroupM, tuotantoyhtiö Filmo ja ohjaaja Kim Karlsson!
Raadin kommentit
Humoristinen lähestymistapa toimii ja herättää huomiota.
Kampanjakokonaisuus sopii mainiosti Puuilon brändiin.
B2B-mainontakin voi olla hauskaa!