Kuukauden kamppis

Kuukauden-kamppis-parallax.jpg

Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Valitsemme vuoden 2023 aikana joka kuukausi yhden kampanjan, toteutuksen tai konseptin, joka täyttää jonkun näistä kriteereistä.

Kuukauden kamppis saa mainetta, kunniaa sekä hieman medianäkyvyyttä. Valintamme perustuvat puhtaasti mututuntumaan ja fiilikseen. Niin kuin monet kuluttajien ostopäätöksetkin. Raatilaisilla on kymmenien vuosien kokemus markkinoinnin suurkuluttajina ja alan ammattilaisina.

Helmikuun kamppis

DNA Netti Apuri

Raadin kommentit

Sanontojen runsas käyttö ja niiden visualisoiminen tekee TV-spotista oivaltavan ja viihdyttävän.

Hyvän mielen spotti, jonka ydinviesti on asiakaslähtöinen.

Spottiin on helppo samaistua. Toimiva nettiyhteys on tänä päivänä melkeinpä elinehto.  

Aiemmin valitut kuukauden kampanjat

TAMMIKUU

Xploran erikoisartikkeli

Markkinoija: Xplora
Tuotanto: Sanoma

Raadin kommentit:

  • Erikoisartikkelissa on upea visuaalinen toteutus
  • Kiinnostavaa tietoa älypuhelinten käytöstä houkuttelevasti paketoituna
  • Laadukas sisältökokonaisuus innostaa lukemaan
  • Tuote on syntynyt todellisesta tarpeesta
Lue lisää kampanjasta
HSL Kuukauden kamppis artikkelikuva

JOULUKUU

HSL: Länsimetron jatkeen markkinointikampanja

markkinoija: HSL
mediatoimisto: Dagmar
mainostoimisto: Wörks

Raadin kommentit:

  • Mainonnan konsepti kutkuttaa nauruhermoja 

  • Kliseiset kuvapankkikuvat herättävät hyvin huomion

  • Mainokset yllättävät positiivisesti. Mainonnan oivaltavuus ja huumori uppoavat.

Lue lisää kampanjasta
JOULUKUU

MARRASKUU

the other danish guyn radiomainokset

Raadin kommentit:

  • the other danish guy on uskollinen valitsemalleen mainonnan linjalle. Mainonta on tunnistettavaa kanavasta riippumatta.
  • Radiospottien huumori naurattaa ja pysäyttää kuuntelemaan.
  • Itseironia itsenäisyyspäivän radiospotissa osuu ja uppoaa.

  • Kiinnittyminen ajankohtaiseen tapahtumaan toimii mainiosti.

Lue lisää kampanjasta

LOKAKUU

Pohjola Vakuutus: Kaikki kyllä järjestyy

Raadin kommentit:

  • Mukaansatempaavaa tarinankerrontaa ja upeaa ohjaustyötä.
  • Tällainen on mainos, joka parantaa katsojan päivän.
  • Komediallisuus toimii huikean hyvin. Päähenkilöä ei aseteta naurunalaiseksi, vaan sankarittareksi.

Lue lisää kampanjasta

SYYSKUU

Verkkokauppa.com: Back to '92

Raadin kommentit:

  • Erottuva kampanja, joka tarjoaa aitoa 90-luvun tunnelmaa.
  • Huumori toimii. Spotit tuovat hymyn huulille.

  • Tarinat kytkeytyvät hienosti Verkkokauppa.comin pitkään historiaan.

Lue lisää kampanjasta 

ELOKUU

Prisma: Influensseri

Raadin kommentit:

  • Kampanja jatkaa onnistuneesti tuttua Yhtä halpa kuin halvin -konseptia.
  • Huumoria ja itseironiaa ei puutu. Spotti nauratti aidosti.
  • Kampanjan ydinviesti on saatu hienosti paketoitua kiinnostavaan tarinaan. Hintaviestintäkin voi olla hauskaa ja kiinnostavaa.
Lue lisää kampanjasta
Porisuhdeneuvoja 1920x1080.png

HEINÄKUU

Porin kaupunki: Porisuhdeneuvoja

Raadin kommentit:

  • Someilmiliöksi noussut Porisuhdeneuvoja Luukkone ihastuttaa huumorillaan. Tunnistettavat kasvot Hesarin etusivulla kutkuttavat nauruhermoja.

  • Kampanja todistaa miten rohkeudella ja ennakkoluulottomuudella voi jättää vahvan muistijäljen.

  • Tällaista mainontaa oikein odottaa näkevänsä lisää. Toivottavasti kuulemme jatkossakin lisää Porisuhdeneuvojasta.

Lue lisää kampanjasta

KESÄKUU

Kulta-Katriina: Eläköön suomalainen kahvikulttuuri

Raadin kommentit:

  • Kulta Katriinan uudet spotit jatkavat hienosti tutun konseptin linjaa ja kirvoittavat hymyn huulille.
  • Hyvä insight kantaa pitkälle. Oivallukset suomalaisten suhteesta kahviin osuvat naulan kantaan.
  • Sujuva tarinankerronta ja laadukas tuotanto on kombo joka toimii erinomaisesti.
Lue lisää kampanjasta
Ukko.fi Kuukauden kamppis artikkelikuva

TOUKOKUU

Ukko.fi:n rekrytointikampanja

Raadin kommentit:

  • Rekrymainokset ovat liian usein tylsiä ja konservatiivisia. Samaa ei voi sanoa Ukko.fi:n ilmoituksesta.
  • Mainio esimerkki siitä, miten rekrymainontaa voi tehdä hauskasti, huomioita herättävästi ja isosti.
  • HS etusivun rekrytointi-ilmoitus vahvistaa hienosti Ukko.fi:n työnantajamielikuvaa.
Lue lisää kampanjasta
Kuukauden kamppis HSL.jpg

HUHTIKUU

HSL: Mitta täynnä

markkinoija: HSL, mainostoimisto: Sherpa, mediatoimisto: Dagmar

Raadin kommentit:

  • Kampanja tarttuu ajankohtaisesti ja oivaltavasti polttoaineen hinnan nousuun.
  • Radiospoteissa huumori ja rinnastus säätiedotuksiin toimivat mainiosti yhteen.
  • Digibannerit ovat hyvin suunniteltuja: mainoksen pariin pysähtyy ja rinnastus bensamittariin toimii erinomaisesti.
Lue lisää kampanjasta
Finlayson artikkelikuva.jpg

MAALISKUU

Finlaysonin kannanotot

Markkinoija: Finlayson, mediatoimisto: Toinen PHD

Raadin kommentit:

  • Finlayson ei taaskaan petä rohkeilla kannanotoillaan.
  • Finlayson tekee arvonsa näkyväksi ja isosti.
  • Finlayson on tuonut vastuullisuuden kiinteäksi osaksi tarinaansa.
Lue lisää kampanjasta

HELMIKUU

Sini puhdistustabletit

Kampanja: Sini puhdistustabletit, markkinoija: Sinituote Oy, mediatoimisto: OMD Finland

Raadin kommentit:

  • Sinituotteen puhdistustabletit ovat hieno vastuullisuusteko, joka tehtiin lanseerauskampanjassa isosti näkyväksi.
  • Tuoteuutuudella vastataan kuluttajien tarpeisiin ja ollaan ajan hermolla.
  • Mainonta on selkeää, tunnistettavaa ja helposti ymmärrettävää.
Lue lisää kampanjasta
Kuukauden kamppis tammikuu

TAMMIKUU

Kiroileva Hiili

Asiakas: Kesko Oyj, Mainostoimisto: Wörks, Mediatoimisto: Dagmar

Raadin kommentit:

  • Vastuullisuusviesti toteutettu oivaltavasti ja hauskasti.
  • Ohittamaton kampanja, joka jalkautettu hienosti ja laajasti eri kanaviin.
  • Tämä tulee vielä pokkaamaan monet palkinnot alan kilpailuissa.
  • Liiketoimintastrategia ohjaa selvästi markkinointia.

Lue lisää kampanjasta

JOULUKUU

Lidlin satukausi

Markkinoija: Lidl Suomi, mainostoimisto: Folk, mediatoimisto: IPG Mediabrands Finland

Raadin kommentit:

  • Jälleen kerran upeaa tarinankerrontaa ja korkeaa tuotantoarvoa Lidlin satuihin sukeltavassa konseptissa
  • Klassikkosatujen maailma ihastuttaa ja koskettaa vuodesta toiseen
  • Puuseppä ja nukke -hyväntekeväisyyskampanja sai raatilaistemme silmäkulmat kostumaan
  • Kuukauden voittajan valinta on harvoin ollut näin helppoa. Lidlin mainonta erottautuu edukseen
Lue lisää kampanjasta
Kk-kamppis_marraskuu_Hartwall_kollaasi.png

MARRASKUU

Hartwall: Vuoden harmain päivä

Markkinoija: Hartwall, mainostoimisto: Bob the Robot, mediatoimisto: Dagmar

Raadin kommentit:

  • Palkittu konsepti koki uuden tulemisen kaupunkikohtaisilla etusivuilla.
  • Etusivut herättivät ansaitusti positiivista huomioita ja keskustelua somessa.
  • Alueellinen viestien räätälöinti herättää kiinnostuksen.
Lue lisää kampanjasta
Remppa vai muutto.jpg

LOKAKUU

Bo LKV: Remppa vai muutto -ohjelmayhteistyö

Raadin kommentit:

  • Onnistunut kumppanuus osana Remppa vai muutto -ohjelmaa. Bo LKV:lla on ohjelmassa luonteva näkyvyys, joka vahvistaa mielikuvaa Bo LKV:n asiantuntijuudesta.
  • Kiinnittyminen viihdeohjelmaan tuo Bo LKV:n ympärille tähtipölyä, joka kasvattaa kiinnostusta brändiä kohtaan.
  • Pitkäjänteinen brändityö, joka erottuu muusta toimialasta.
  • Bo LKV:n mainonta on tunnistettavaa ja näkyy kaikissa toimenpiteissä, myös asuntoilmoittelussa.
Lue lisää kampanjasta

SYYSKUU

Pohjola Vakuutus: #tätäenjätätekemättä

Asiakas: Pohjola Vakuutus, mainostoimisto: Hasan & Partners, mediatoimisto: Dagmar

Raadin kommentit:

  • Nykyaikaista, tekoihin keskittyvää markkinointia ja asiakkaiden osallistamista
  • Teko nostettiin kokoaan isommaksi, kertomalla siitä massamedian avulla laajalle joukolle
  • Usein vakavasti ja faktoin lähestyttävään aiheeseen on valittu kepeämpi ja humoristisempi kulma. Itse tarina herättää kiinnostuksen
  •  Kampanja erottautuu raikkaalla tavalla toimialan muusta markkinoinnista
Lue lisää kampanjasta

ELOKUU

Dove: Käänteinen selfie

Mainostaja: Unilever, mainostoimisto: Ogilvy, mediatoimisto: GroupM

Raadin kommentit:

  • Kampanja jatkaa hienosti Doven arvopohjaisen markkinoinnin linjaa
  • Dove nostaa taas kerran esille erittäin ajankohtaisen aiheen – sosiaalisen median luomat ulkonäköpaineet
  • Kampanja erottautuu raikkaalla tavalla toimialan muusta markkinoinnista.
  • Kampanja ei ole vain yksittäinen lähtö, vaan pitkäaikainen liike nuorten positiivisen kehonkuvan rakentamiseksi
Lue lisää kampanjasta

HEINÄKUU

DNA: Verkko ei ole tärkeä. Elämä on.

Mediatoimisto: Dagmar, mainostoimisto: Folk

Raadin kommentit:

  • Radikaali mainonnan linjan uudistus, jossa rohkealla suunnanmuutoksella huumorista tunteelliseen linjaan, puhutellaan varmasti laajaa kohderyhmää. Tästä mainonnasta on helppo pitää.
  •  Erottuu edukseen mainosvirrasta. Monimediainen ratkaisu, jossa kaikki mediaryhmät tukevat toinen toistaan. Oppikirjasuoritus synergiasta mediaryhmien välillä.
  • Vaatii rohkeutta sanoa, että verkko ei ole tärkeä. Tässä konktekstissa se toimii kuitenkin erinomaisesti. On onnistuttu tuomaan uutta otetta sloganiin "elämä on" sitä samalla kunnioittaen ja kirkastaen koko brändiä uuteen uskoon.
Lue lisää kampanjasta

KESÄKUU

K-RYHMÄ: Kannustamisen voima

Asiakas: K-ryhmä, mediatoimisto: Dagmar

Raadin kommentit:

  • Hieno vastuullinen kulma Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppanuudelle
  • Kiinnittyminen ajankohtaiseen ja laajasti suomalaisia innostavaan aiheeseen tuo takuuvarmasti korkean huomioarvon kampanjalle
  • Oivaltava idea tuoda ykköspelaajia ennen ja nyt printteihin. Herättää varmasti vahvoja positiivisia tunteita Huuhkaja-faneissa
  • Yhdessä tekeminen, yrittäminen ja kannustamisen voima yhdistyvät osuvasti jalkapallon arvomaailmaan
Lue lisää kampanjasta
Kk-kamppis_toukokuu_Marimekko_artikkeli.jpg

TOUKOKUU

Marimekko 70 vuotta

Asiakas: Marimekko, mediatoimisto: ToinenPHD

Raadin kommentit:

  • Upeat klassikkokuosit puhuvat puolestaan.
  • Hieno luova toteutus, jossa printtiä käytetty innovatiivisella tavalla.
  • Perinteisellä medialla saatiin aikaan somepöhinää. Kampanja levisi päivän aikana viraaliksi somekanaviin.
  • Se, ettei sanoja tarvita, on jo vahva osoitus brändin voimasta.
Lue lisää kampanjasta  

HUHTIKUU

GIGANTTI: Freeze frame

Asiakas: Gigantti yritysmyynti, mediatoimisto: Dentsu, mainostoimisto: Nord DDB

Raadin kommentit:

  •  Spotti nauratti ihan olan takaa. Tilanne oli samaistuttava ja niin valitettavan tuttu
  • Gigantti on tarttunut ajankohtaiseen aiheeseen, joka koskettaa kaikkia etätyötä tekeviä
  • Sijoittelu Diilin finaaliin erinomainen – tästä huomaa, että luovuutta voi käyttää niin monella eri tapaa
  • Kampanja osoittaa erinomaisesti, että B2B-mainontaa voi tehdä isosti ja hauskasti
Lue lisää kampanjasta
Kk-kamppis-Osuuskauppa-kollaasi.png

MAALISKUU

Alueellinen valinta: Pirkanmaan Osuuskaupan natiivisarja

Raadin kommentit:

  •  Natiivimainonta toimii erinomaisesti alueellisesti tuomalla paikallisesti merkitykselliset aiheet lähelle.
  • Lähtökohta natiivisisällöissä on auttaminen ja välittäminen. Sisällöt antavat lukijoille rohkaisua ja tunnetta, ettei vaikeiden asioiden kanssa tarvitse olla yksin. Tässä Osuuskauppa on noussut itseään isommaksi.
  • Moniosaisen natiivisarjan ihmisläheinen lähestyminen on mieltä lämmittävää. Employer brandingiä parhaimmillaan.
  • Sisältö rohkaisee myös muita yrityksiä huomioimaan ihmisten erilaiset tarpeet ja lähtökohdat
Tutustu natiivisarjaan
Lue lisää kampanjasta
Kuukauden kamppis Mehiläinen

HELMIKUU

Mehiläinen: Elämä tehtävänä

Raadin kommentit:

  • Pysäyttävä ilmoitussarja. Printtimainontaa parhaimmillaan.
  • Vahva visuaalinen viesti, jossa kuvat puhuvat puolestaan.
  • Vertailu yli sadan vuoden takaisiin olosuhteisiin on paitsi kiinnostava, myös lohdullinen. Se luo uskoa siihen, että myös tästä pandemiasta selvitään.
  • Sanonta "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa", pitää tässä kampanjassa totisesti paikkansa.
Lue lisää kampanjasta

TAMMIKUU

Snellman: Lisäaineiden vähentäminen

Raadin kommentit:

  •  Parhaat ideat tunnistaa siitä, että ne tuntuvat itsestäänselvyyksiltä. Noinhan se kuuluu tehdä. E-koodeista on puhuttu aina. Niiden poistaminen mainonnasta on nerokas mainonnallinen idea.
  • Herättää heti uteliaisuuden katsoa tarkemmin mistä on kyse
  • Mainonnassa on johdonmukainen viesti mediaryhmästä toiseen. Viimeisen päälle tyylikkäästi toteutettu jokaisessa mediassa. Liikkuvassa kuvassa on elokuvallista kerrontaa.
  • Hyvä esimerkki siitä, miten mainonnalla voi vaikuttaa vakiintuneeseen ostokäyttäytymiseen ja top-of-mindiin. Viesti e-koodien poisjäämisestä muistuu mieleen myös kaupan hyllyllä. Tuomaristosta kuului kommentteja oman ostokäyttäytymisen muutoksesta jo nyt.
Lue lisää kampanjasta

JOULUKUU

Lidl: Meille jotka rakastamme yllätyksiä

Raadin kommentit:

  • Tuttuja satuja on hyödynnetty yllätyksellisesti ja humoristisesti
  • Hienoa visuaalista tarinankerrontaa
  • Kampanjan linja on johdonmukainen jatkuen myös tarjousmainonnassa
  • Poikkeaa tarinoillaan perinteisestä joulumainonnasta
Lue lisää kampanjasta
WSOY-kustantamossa-kuukauden-kamppis.png

MARRASKUU

WSOY: Kustantamossa

Raadin kommentit:

  • Kekseliäs tapa promota kirjailijoita ja kirjoja kirjamessujen peruunnuttua
  • Tunnetut vaikuttajat haastattelijoina tuovat lisää syitä tutustua videoihin
  • Haastattelujen yhteydessä on suora myyntikanava kirjan myyntiin; taktinen elementti istuu luontevasti kokonaisuuteen
Lue lisää kampanjasta

 

Finnair-illaksi-pois-kotoa-HS-etusivu.png

LOKAKUU

Finnair: Illaksi pois kotoa

Mainostaja: Finnair, mediatoimisto: Dagmar, mainostoimisto: SEK

Raadin kommentit:

  • Kampanja antaa äänen matkailualalle ja vastuulliselle  matkustamiselle.
  • Legendaarinen illaksi kotiin -konsepti on päivitetty oivaltavasti tähän hetkeen sopivaksi.
  • Kampanja muistuttaa matkailun tärkeästä yhteiskunnallisesta roolista.

Lue lisää kampanjasta

 

Paulig Ville Valo artikkelikuva

SYYSKUU

Paulig: Presidentti, suomalainen ikoni

Mainostaja: Oy Gustav Paulig Ab, Mainostoimisto: Bob the Robot, Mediatoimisto: Dentsu Aegis

Raadin kommentit:

  • Poikkeuksellisen hieno tuotanto, jossa kaikki, tarinasta yksityiskohtiin, on viimeisen päälle hiottua.
  • Suomalaisten henkilöikonien ja Presidentti-kahvin rinnastaminen on mainio oivallus, joka puhuttelee niin nuorempaa kuin varttuneempaa kahvin juojaa.
  • Kampanjan vahva tunnelma ja intensiivinen kertojaääni on vaikuttava yhdistelmä. Kampanja huomataan ja muistetaan aivan varmasti.
  • Kampanja on jalkautettu taitavasti eri mediaryhmiin hyödyntämällä kunkin median vahvuuksia.

Lue lisää kampanjasta

Keltanokat-saittikuva.png

ELOKUU

If: Keltanokat

Asiakas: If vahinkovakuutus, mediatoimisto: Dentsu Aegis, mainostoimisto: If Creative Agency

Raadin kommentit:

  • Keltanokat on enemmän kuin mainoskampanja – se on vastuullinen teko liikenneturvallisuuden parantamiseksi.
  • Erinomaisen tärkeä aihe, joka on joka vuosi koulujen alkaessa yhtä ajankohtainen.
  • Keltainen lippis ja kampanja on jo tuttu suomalaisille vuosien takaa. Pitkäjänteinen tekeminen kantaa pitkälle.
  • Monipuolinen kampanja tavoittaa ja puhuttelee laajaa kohderyhmää.

Katso natiiviartikkeli

Lue lisää kampanjasta

HEINÄKUU

Atria Grillfulness – polku parempaan mieleen

Asiakas: Atria Suomi Oy, mediatoimisto: Vizeum Oy, mainostoimisto: TBWA

Raadin kommentit:

  • "Oivaltava idea rinnastaa pinnalla oleva mindfulness-trendi grillaamiseen"
  •  "Tuotannollisesti monipuolinen kampanja jalkautuu hienosti eri medioihin"
  •  "Radion ja TV:n hauskat spottisarjat saavat hymyn huulelle ja veden kielelle"
  •  "Tarinallisten spottien rinnalla Atria tuo houkuttelevasti esiin myös tuotteita ja tuoteuutuuksia"

Lue lisää kampanjasta

KESÄKUU

Herra Tokmannin paluu

Asiakas:  Tokmanni, mediatoimisto: Dagmar, mainostoimisto Bob the Robot, Bob the Robot Pictures

Raadin kommentit:

  • Yllättävä tarina, mutta silti tunnistettava. Huomioarvo ja kotiutus taattu!
  • "Eiköhän laiteta taas pyörät pyörimään" inspiroi ja rohkaisee
  • Johdonmukainen ja pitkään tehty konsepti kantaa hyvin
  • Hauska tarina yhdistettynä dramaattiseen musiikkiin toimii

Lue lisää kampanjasta 

TOUKOKUU

Metsien Suomi

Asiakas:  Metsien Suomi -hanke, mainostoimisto: Miltton Creative

Raadin kommentit:

  • Hienoa nähdä, että metsäalan yhteisestä viestintähankkeesta on tehty vaikuttava ja kuluttajia laajasti tavoittava markkinointikampanja!
  • Metsä asuu syvällä suomalaisten dna:ssa. Mainonta vetoaa juuri tähän tunnesiteeseen.
  • Mainonta kertoo myös viihdyttävästi puun monipuolisista käyttötarkoituksista.
  • Natiivisarjan avulla metsiin liittyvää faktatietoa on onnistuttu jakamaan kiinnostavalla tavalla

Lue lisää kampanjasta 

Tutustu Metsien Suomi -sivustoon

Lue natiiviartikkelit

SOK_sisaltonosto.jpg

HUHTIKUU

Tulkoon mitä vaan

Asiakas: SOK, Mediatoimisto: Carat Finland, Mainostoimisto: Bob the Robot Pictures

Raadin kommentit:

  • Henkinen läheisyys ja ihmisistä välittäminen todella huokuu spotista.
  • Viesti lähtee suoraan brändin ytimestä ja arvoista.
  • Nostaa henkilökunnan keskiöön ja osoittaa arvostusta niille, jotka tekevät tärkeää työtä mahdollistaen yhteiskunnan pyörien pyörimisen poikkeusaikana.
  • Tämä on juuri sellaista mainontaa, mitä suomalaiset nyt tarvitsevat. Osuu sydämiin ja koskettaa tehden varmasti positiivisen vaikutuksen brändiin. Se kantaa pitkälle myös kriisin jälkeen.

Lue lisää kampanjasta

telia_yhdessa_sisaltonosto.jpg

MAALISKUU

#yhdessä

Asiakas: Telia Finland Oyj

"Olin ollut kampanjaa edeltävät viikot jo lähes luovuttamismielialalla näiden kaikkien koronajuttujen ja vääjäämättömän taloudellisen ahdingon kanssa. Kampanjaan mukaan pääsy oli meille yllätys ja todellinen onnenpotku. Olemme saaneet paljon yhteydenottoja eri some-kanavien kautta ja perinteisiä puhelinsoittojakin on tullut jo mukavasti.”

– Niko Tynnilä, Haloradio, Helsinki 

Raadin kommentit:

  • Tähän vaikeaan hetkeen tarvitaan juuri tällaisia kannustavia toimia.
  • Vaikuttava kampanja, jolla voi olla iso vaikutus pienyrittäjien toimintaan.
  • Viestin aitous ja auttamisen halu koskettavat.
  • Hyvä teko on tehty näkyväksi.

Lue lisää kampanjasta

HELMIKUU

Paulig Juhla Mokka – Tekijöiden kahvi, myös seuraavat 90 vuotta

Asiakas: Oy Gustav Paulig Ab, Mainostoimisto: SEK, Mediatoimisto: Dentsu Aegis Network, Tuotantoyhtiö: Woodpecker, Musiikki: Lasse Mårtenson, Anna Puu, Jukka Immonen, Eppu Kosonen, Universal Music & Brands

Raadin kommentit:

  • Spotin herkkyys ja tarinallisuus koskettaa. Monimuotoisuutensa ansiosta se vetoaa laajasti eri ikäpolviin.
  • Ikonisen musiikin kaunis uudelleensovitus ensimmäistä kertaa sanoitettuna säväyttää.
  • Onnistunut äänimaailma toimii hienosti myös radiossa.
  • Juhla Mokka ammentaa perinteistään, mutta onnistuu silti olemaan niin tätä päivää.

Lue lisää kampanjasta

TAMMIKUU

JHL: Kyllä joku hoitaa

Markkinoija: Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry, mediatoimisto: OMD Finland, mainostoimisto: Nord DDB

Raadin kommentit:

  • Ajankohtainen ja tärkeä aihe. On aika nostaa julkisten alojen työntekijät esille.
  • Filmi ei syyllistä tai masenna, vaan tuo esiin miten moninaisissa tilanteissa meistä pidetään huolta.
  • Spotti tuo oivaltavasti esille sen mitä emme näe, vaikka se on joka päivä läsnä.
Lue lisää kampanjasta