Kuukauden kamppis

Kuukauden kamppis hero

Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Valitsemme vuoden 2020 aikana joka kuukausi yhden kampanjan, toteutuksen tai konseptin, joka täyttää jonkun näistä kriteereistä.

Kuukauden kamppis saa mainetta, kunniaa sekä hieman medianäkyvyyttä. Valintamme perustuvat puhtaasti mututuntumaan ja fiilikseen. Niin kuin monet kuluttajien ostopäätöksetkin. Raatilaisilla on kymmenien vuosien kokemus markkinoinnin suurkuluttajina ja alan ammattilaisina.

Maaliskuun kuukauden kamppis: #yhdessä

Asiakas: Telia Finland Oyj

Kuukauden kamppis Telia

”Olin ollut kampanjaa edeltävät viikot jo lähes luovuttamismielialalla näiden kaikkien koronajuttujen ja vääjäämättömän taloudellisen ahdingon kanssa. Kampanjaan mukaan pääsy oli meille yllätys ja todellinen onnenpotku. Olemme saaneet paljon yhteydenottoja eri some-kanavien kautta ja perinteisiä puhelinsoittojakin on tullut jo mukavasti.”

Niko Tynnilä, Haloradio, Helsinki 

Raadin kommentit:

"Tähän vaikeaan hetkeen tarvitaan juuri tällaisia kannustavia toimia ”

”Vaikuttava kampanja, jolla voi olla iso vaikutus pienyrittäjien toimintaan”

”Viestin aitous ja auttamisen halu koskettavat”

”Hyvä teko on tehty näkyväksi”

Aikaisemmin valitut kuukauden kampanjat

HELMIKUU

Paulig Juhla Mokka – Tekijöiden kahvi, myös seuraavat 90 vuotta

Asiakas: Oy Gustav Paulig Ab, Mainostoimisto: SEK, Mediatoimisto: Dentsu Aegis Network, Tuotantoyhtiö: Woodpecker, Musiikki: Lasse Mårtenson, Anna Puu, Jukka Immonen, Eppu Kosonen, Universal Music & Brands

Raadin kommentit:

  • Spotin herkkyys ja tarinallisuus koskettaa. Monimuotoisuutensa ansiosta se vetoaa laajasti eri ikäpolviin
  • Ikonisen musiikin kaunis uudelleensovitus ensimmäistä kertaa sanoitettuna säväyttää
  • Onnistunut äänimaailma toimii hienosti myös radiossa
  • Juhla Mokka ammentaa perinteistään, mutta onnistuu silti olemaan niin tätä päivää

Lue lisää kampanjasta

Kuukauden kamppis tammikuu

TAMMIKUU

Kiroileva Hiili

Asiakas: Kesko Oyj, Mainostoimisto: Wörks, Mediatoimisto: Dagmar

Raadin kommentit:

  • Spotin herkkyys ja tarinallisuus koskettaa. Monimuotoisuutensa ansiosta se vetoaa laajasti eri ikäpolviin
  • Ikonisen musiikin kaunis uudelleensovitus ensimmäistä kertaa sanoitettuna säväyttää
  • Onnistunut äänimaailma toimii hienosti myös radiossa
  • Juhla Mokka ammentaa perinteistään, mutta onnistuu silti olemaan niin tätä päivää

Lue lisää kampanjasta

Ajankohtaisia lukuvinkkejä