Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
25.8.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Terveystalon seniori-ikäisille suunnattu kampanja sai poikkeuksellisen hyvän vastaanoton. Kokonaisvaltainen terveyden ja hyvinvoinnin viestintä tavoitti ja kosketti kohderyhmäänsä. 

Kampanjan taustalla on yhteiskunnallinen muutos: eläkeikäisten määrä kasvaa vauhdilla, ja samalla julkisen terveydenhuollon ruuhkat ovat kaikkien tiedossa. Terveystalossa tunnistettiin tarve palveluportfoliolle, joka aidosti palvelee tätä kasvavaa kohderyhmää.

”Me haluamme olla yli 60-vuotiaiden terveydenhuollon kumppani, joka ei keskity vain sairauksien hoitoon, vaan tukee hyvinvointia ja aktiivista elämäntapaa kokonaisvaltaisesti. Eliniän pidetessä on tärkeää, että myös vanhempana pystyy nauttimaan itselle tärkeistä asioista,” toteaa Terveystalon brändi- ja markkinointijohtaja Karla Martinez Majander.

Tavoitteena elinikäinen kumppanuus

Idean ytimessä oli ajatus siitä, että koskaan ei ole liian myöhäistä huolehtia omasta terveydestään. Terveystalon kattava palveluportfolio tarjoaa ennaltaehkäisevää tukea, sujuvaa perussairaanhoitoa ja vaikuttavaa erikoissairaanhoitoa – kaikki saman katon alta.

Mainonnan konseptin kiteytys "Elämää kokeneiden terveydeksi" osoittautui osuvaksi ja kunnioittavaksi tavaksi puhutella kohderyhmää. Se toimi kampanjan punaisena lankana ja rakensi siltaa eri palveluiden ja viestien välille.

Kampanjan tavoitteena oli tehdä Terveystalosta tunnettu ja luotettu terveyskumppani eläkeikää lähestyville ja hiljattain eläköityneille. 

”Halusimme viestiä, että me olemme asiantunteva ja kotimainen toimija, johon voi luottaa”, Martinez Majander kertoo. ”Tavoitteena oli myös vahvistaa mielikuvaa Terveystalosta helposti lähestyttävänä, ihmisläheisenä kumppanina eläkevuosille.” 

Taktisessa kampanjassa tavoitteena oli aktivointi: saada kohderyhmä varaamaan aika ja tutustumaan Terveystalon palveluihin. 

Tulokset yllättivät positiivisesti

Kampanjan monimediatutkimuksen tulokset yllättivät positiivisesti. Huomioarvo nousi peräti 71 prosenttiin, ja mainonnasta pitäminen oli huikeat 82 %. 

”Vanhempaa kohderyhmää on usein vaikea saada pitämään mainonnasta ja ylipäätään huomaamaan sitä. Tälle kohderyhmälle mainonnan täytyy olla selkeää ja asiallista. 35 %:n aktivointitaso oli todella korkea.”

Jatkuvan brand tracking -tutkimuksen tulokset osoittivat, että Terveystalon tunnettuus ja preferenssi kohderyhmässä ovat nousseet heinäkuussa ennätykselliselle tasolle. Terveystalo koetaan entistä houkuttelevampana, ihmisläheisempänä ja asiantuntevampana kumppanina.

Kampanja näkyi laajasti TV:ssä, YouTubessa, digissä, printissä, radiossa, somessa ja ulkomainonnassa. 

”Testasimme viestejä etukäteen, sillä halusimme olla varmoja, että tapa puhutella kohderyhmää on oikea”, Martinez Majander kertoo.

Kampanjalähtö oli myös tapa valmistella kenttää syyskuussa alkavalle Kelan valinnanvapauskokeilulle, jossa 65-vuotta täyttäneet voivat asioida yksityisellä yleislääkärillä julkisen terveydenhuollon asiakasmaksua vastaavalla hinnalla.

”Koen, että tämä antaa meille siihen vahvat lähtökohdat.”

Kampanja on saanut spontaania asiakaspalautetta koskettavuudestaan.

”Ihmiset tuntuvat olevan ilahtuneita, että tehdään selkeästi heille kohdennettua mainontaa. Tästä olemme saaneet kiitosta.”

Kohderyhmä, joka usein jää mainonnassa varjoon, on saanut ansaitsemansa huomion.

”Yllättävää kyllä, kampanja puhutteli myös senioreiden aikuisia lapsia. Kun teimme mediasuunnitelmaa, totta kai toivoimme, että haloefekti vaikuttaa myös työikäisiin.”

Kampanjaan kuului Sanoma Content Studion tekemää natiivimainontaa. 

”Sisältömarkkinointi on tälle sisältöjä aktiivisesti kuluttavalle kohderyhmälle erittäin relevanttia.”  

Onnea Terveystalo, mainostoimisto TBWA, mediatoimisto NØRR3, tuotantoyhtiö Directors Guild ja Sanoma Content Studio! 

Raadin kommentit

" 
Kampanja huomioi hienosti mainonnassa usein unohdetun kohderyhmän.

" 
Monikanavainen kampanja saavutti kohderyhmän huomion.

" 
Kampanja muutti ikääntymisestä käytävää keskustelua arvostavampaan suuntaan.

Kampanjan sisältöjä

Sanoman Kuukauden kamppis

on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista.

Tutustu aiempiin Kuukauden kamppiksiin

Tagit

Aikakausmedia Digiratkaisut Kuukauden kamppis Natiivimainonta TV & video Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland