Läppäri tulessa ja lunta tupaan – Netvisorin kampanja varoittaa liiallisen tyytyväisyyden vaaroista
Visma Solutionsin taloushallinnon ohjelmisto Netvisorin bränditarinaa kirkastettiin alkuvuodesta. Bränditarinan päälle suunniteltiin monikanavainen mainoskonsepti. Kampanjan ensimmäinen lähtö oli keväällä ja toinen syyskuussa.
”Pitkällä tähtäimellä tavoitteenamme on brändin tunnettuuden kasvattaminen ja se, että harkinta- ja ostovaiheessa olemme asiakkaan mielessä. Tavoitteena on siis olla tunnettu ja muistettu brändi”, kertoo Product Marketing Specialist Monica Andersson Netvisorilta.
”Meillä on kaksi isoa kohderyhmää: tilitoimistot sekä yrittäjät ja yritykset. Pohdimme mikä voisi olla yhteinen asia näille kohderyhmille ja mihin haluamme heitä kannustaa. Haluamme innostaa ja tukea yrityksiä kasvamaan. Kasvun taustalta löysimme tyytymättömyyden siemenen, josta muodostui insight tälle kampanjalle. Halusimme saarnata liiallista tyytyväisyyttä vastaan. Jokaisen kasvavan yrityksen takana on ihminen, joka ei tyydy vaan vaatii lisää. Jos antautuu liiallisen tyytyväisyyden valtaan, kasvu pysähtyy ja tapahtuu yllättäviä asioita: läppäri roihahtaa liekkeihin, säkkituoli hotkaisee start-up -yrittäjän tai lunta tulee tupaan”, kertoo Product Marketing Manager Jenni Reunanen Netvisorilta.
Tavoitteena oli, että mainonta herättää tunteita.
”Halusimme tehdä mainontaa, joka huomataan, ja erottautua näin kilpailijakentästä”, Andersson sanoo.
Kampanja on huomattu hyvin ja kerännyt positiivista palautetta. Eräs asiakaspalveluun yhteydessä ollut eräs asiakas kertoi, ettei malta odottaa näkevänsä jälleen Netvisorin mainoksen.
Monikanavainen kampanja sisälsi tv- ja videomainonnan digimainontaa, ulkomainontaa, printtiä, somemainontaa ja radiokampanjan Sanoman radiossa.
Kevään kampanjasta on jo saatu kampanjamittauksen tulokset.
”Huomioarvo oli selkeästi B2B-kampanjoiden vertailulukujen yläpuolella. Uskon, että saamme syksyn kampanjasta samankaltaisia tuloksia. Kampanja on hyvin huomattu. Tavoitteenamme on herättää tunteita ja jäädä sitä kautta mieleen”, Reunanen sanoo.
Onnea Netvisor, luova toimisto Ivalo Creative, mediatoimisto Dagmar, tuotantoyhtiö Directors Guild, ohjaaja Teemu Niukkanen ja tuottaja Ville Varesvuo!
Raadin kommentit
B2B-mainontaakin voi tehdä isosti ja huumoripitoisesti
Yllättäviä käänteitä sisältävien spottien huomioarvo on taattu.
Spottien viesti on selkeä: älä tyydy vähään, vaan vaadi enemmän