Sanoma tutki: Reilusti yli kolmannes harkitsee muuttavansa seuraavan parin vuoden aikana

Kun kuluttajat valitsevat uutta asuntoa, tärkeimmiksi kriteereiksi nousevat hinta ja sijainti. Erityisesti kotia ympäröivällä luonnolla on aiempaa isompi merkitys. Sopivan sijainnin lisäksi kuluttajat arvostavat asuinalueen rauhallisuutta ja turvallisuutta.
Energiakriisi ja vastuullisuuden merkityksen kasvu näkyvät asuntomarkkinoilla. Asumisen energiamuotoon ja energiatehokkuuteen kiinnitetään yhä enemmän huomiota uuden kodin valinnassa.
Syvennämme kuluttaja- ja toimialaymmärrystä tutkimusten valossa.
Kysy lisää Sanoman yhteyshenkilöltäsi
Kyselyn kohderyhmänä oli 18–69-vuotiaat suomalaiset kuluttajat väestöä edustavasti. Tutkimuksen kokonaisvastaajamäärä on 549. Tiedonkeruu toteutettiin Sanoman Suomitutka-paneelissa marraskuussa 2022.
Katso myös: