Tavoittavin kaupallinen liikkuvan kuva talo – hyödynnä tv:n ja videon voima

Televisiosisältöjen kulutustapa on jatkuvassa muutoksessa, mutta 25–54-vuotiaiden kohderyhmä viihtyy edelleen erittäin hyvin tv-vastaanottimien äärellä. Viime vuosien aikana katseluun käytetty aika on ollut suhteellisen tasaista. Suomalaiset viettävät tv-ruudun ääressä keskimäärin yli 3 tuntia vuorokaudessa.
Vuoden 2022 aikana tv-ruudun ääressä käytetystä ajasta 42 prosenttia oli jotain muuta kuin televisiolähetysten seuraamista. Tähän muuhun käyttöön sisältyvät suoratoistopalvelut, joita katsotaan mieluiten tv-ruudun välityksellä. Ruudun katselusta tv-laitteen kautta tulee 66 prosenttia.
Sanoma TV:n sisältöjä katsotaan Ruudusta jatkuvasti enemmän. Ruudun osuus Sanoma TV:n katsotuimmista ohjelmista oli viime vuoden aikana keskimäärin 24 prosenttia, kun vuonna 2021 vastaava osuus oli 14 prosenttia.
Sanoma TV, Total TV 2022, katsotuimmat ohjelmajaksot 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä
(Listassa ei ole mukana urheilu- eikä uutislähetyksiä)

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, vuosi 2022
Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan. Ohjelmajakso sisältää vuoden kaikki esitykset.
Nelonen, Jim, Liv, Hero ja Ruutu (AVOD ja SVOD)
Myös Ruudun sisältöjen jaksokohtaiset katsojamäärät ovat olleet kasvussa. Erityisesti Selviytyjät Suomen jaksokohtainen katselu on kasvanut Ruudun ansiosta. Ohjelman kuudes tuotantokausi tavoitti viime syksynä 61 prosenttia 25–54-vuotiaista. Sanoma TV:ssä Selviytyjien tavoittavuus oli 47 prosenttia ja Ruudussa 31 prosenttia. Vain elämää on suosittua perjantaiviihdettä, joten ohjelmaa seurataan runsaasti sen lähetysaikaan Nelosella. Viime syksynä Vain elämää tavoitti 68 prosenttia 25–54-vuotiaista. Sanoma TV:ssä ohjelman tavoittavuus oli 63 prosenttia ja Ruudussa 26 prosenttia.
Selviytyjät Suomi – Ruutu vauhditti ohjelman katselun kasvua 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, 25-54 v. elo-lokakuu 2021 ja elo-lokakuu 2022.
Yksi jakso sisältää ohjelman ensiesityksen ja pikauusinnat Nelosella.
Sanoma TV ja Ruutu (AVOD ja SVOD)
Ruudun Top 5:n listalla jaksokohtainen katselu on kasvanut merkittävästi edelliseen vuoteen verrattuna. Ruudun katsotuimmat ohjelmajaksot 25–54-vuotiaiden parissa olivat vuonna 2022 Koskinen, Syke ja Erikoisjoukot.
25–54-vuotiaat viihtyvät entistä enemmän Ruudun parissa. Ruudun katsotuimmat ohjelmajaksot vuonna 2021 ja vuonna 2022

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, vuosi 2022
Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan.
Ruutu (AVOD ja SVOD)
Ruudun vaikutus tavoittavuuksiin on monissa ohjelmissa merkittävä, joten työkalupakkiin kannattaa ottaa ohjelmayhteistyö, joka tarjoaa laajasti tavoittavaa ja vaikuttavaa näkyvyyttä. Tv-kampanjallesi saat lisää silmäpareja ottamalla mukaan videomainonnan. Sanoman videoverkoston kautta tavoitat kohderyhmäsi laajemmin monimuotoisilla videoratkaisuilla. Tänä vuonna saadaan tuotantoon mainonnan uusi Total TV -mittaus, joka antaa mainonnan ostajille ja myyjille kokonaisnäkymän tv- ja suoratoistomainonnan kampanjan tuloksiin.
Hyödyntämällä koko tarjoamaa voit varmistaa laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

Sanoma oli vuonna 2022 tavoittavin kaupallinen liikkuvan kuvan talo.
’Sanoma Total TV tavoittaa viikossa lähes 80 % 25–54-vuotiaista. (Lähde: Finnpanel Oy, Total TV-tutkimus, Tammi-joulukuu 2022, Kohderyhmä A25–54).
Katso myös:
Mitä kaikkea on Sanoman Total TV?
Sanoma auttaa tavoittamaan asiakkaasi
Burgereita viidakossa? – Parhaat vinkit onnistuneeseen sisältöyhteistyöhön ilmiöohjelmissa