Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Tavoittavin kaupallinen liikkuvan kuva talo – hyödynnä tv:n ja videon voima

Ruutu ja Sanoman videoverkosto tarjoavat liikkuvan kuvan kampanjoillesi lisää tavoittavuutta ja vaikuttavaa näkyvyyttä.
3.2.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Televisiosisältöjen kulutustapa on jatkuvassa muutoksessa, mutta 25–54-vuotiaiden kohderyhmä viihtyy edelleen erittäin hyvin tv-vastaanottimien äärellä. Viime vuosien aikana katseluun käytetty aika on ollut suhteellisen tasaista. Suomalaiset viettävät tv-ruudun ääressä keskimäärin yli 3 tuntia vuorokaudessa.

Vuoden 2022 aikana tv-ruudun ääressä käytetystä ajasta 42 prosenttia oli jotain muuta kuin televisiolähetysten seuraamista. Tähän muuhun käyttöön sisältyvät suoratoistopalvelut, joita katsotaan mieluiten tv-ruudun välityksellä. Ruudun katselusta tv-laitteen kautta tulee 66 prosenttia.

Sanoma TV:n sisältöjä katsotaan Ruudusta jatkuvasti enemmän. Ruudun osuus Sanoma TV:n katsotuimmista ohjelmista oli viime vuoden aikana keskimäärin 24 prosenttia, kun vuonna 2021 vastaava osuus oli 14 prosenttia.

Sanoma TV, Total TV 2022, katsotuimmat ohjelmajaksot 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä 

(Listassa ei ole mukana urheilu- eikä uutislähetyksiä)

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, vuosi 2022
Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan. Ohjelmajakso sisältää vuoden kaikki esitykset. 
Nelonen, Jim, Liv, Hero ja Ruutu (AVOD ja SVOD)


Myös Ruudun sisältöjen jaksokohtaiset katsojamäärät ovat olleet kasvussa. Erityisesti Selviytyjät Suomen jaksokohtainen katselu on kasvanut Ruudun ansiosta. Ohjelman kuudes tuotantokausi tavoitti viime syksynä 61 prosenttia 25–54-vuotiaista. Sanoma TV:ssä Selviytyjien tavoittavuus oli 47 prosenttia ja Ruudussa 31 prosenttia. Vain elämää on suosittua perjantaiviihdettä, joten ohjelmaa seurataan runsaasti sen lähetysaikaan Nelosella. Viime syksynä Vain elämää tavoitti 68 prosenttia 25–54-vuotiaista. Sanoma TV:ssä ohjelman tavoittavuus oli 63 prosenttia ja Ruudussa 26 prosenttia.

Selviytyjät Suomi – Ruutu vauhditti ohjelman katselun kasvua 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä

Lähde: Finnpanel Oy,  Total TV -tutkimus, 25-54 v. elo-lokakuu 2021 ja elo-lokakuu 2022.
Yksi jakso sisältää ohjelman ensiesityksen ja pikauusinnat Nelosella.
Sanoma TV ja Ruutu (AVOD ja SVOD)
 

Ruudun Top 5:n listalla jaksokohtainen katselu on kasvanut merkittävästi edelliseen vuoteen verrattuna. Ruudun katsotuimmat ohjelmajaksot 25–54-vuotiaiden parissa olivat vuonna 2022 Koskinen, Syke ja Erikoisjoukot.

25–54-vuotiaat viihtyvät entistä enemmän Ruudun parissa. Ruudun katsotuimmat ohjelmajaksot vuonna 2021 ja vuonna 2022

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, vuosi 2022
Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan.
Ruutu (AVOD ja SVOD)
 

Ruudun vaikutus tavoittavuuksiin on monissa ohjelmissa merkittävä, joten työkalupakkiin kannattaa ottaa ohjelmayhteistyö, joka tarjoaa laajasti tavoittavaa ja vaikuttavaa näkyvyyttä. Tv-kampanjallesi saat lisää silmäpareja ottamalla mukaan videomainonnan. Sanoman videoverkoston kautta tavoitat kohderyhmäsi laajemmin monimuotoisilla videoratkaisuilla. Tänä vuonna saadaan tuotantoon mainonnan uusi Total TV -mittaus, joka antaa mainonnan ostajille ja myyjille kokonaisnäkymän tv- ja suoratoistomainonnan kampanjan tuloksiin.

Hyödyntämällä koko tarjoamaa voit varmistaa laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

Sanoma oli vuonna 2022 tavoittavin kaupallinen liikkuvan kuvan talo.

’Sanoma Total TV tavoittaa viikossa lähes 80 % 25–54-vuotiaista. (Lähde: Finnpanel Oy, Total TV-tutkimus, Tammi-joulukuu 2022, Kohderyhmä A25–54).

Katso myös: 

Mitä kaikkea on Sanoman Total TV?

Sanoma auttaa tavoittamaan asiakkaasi

Burgereita viidakossa? – Parhaat vinkit onnistuneeseen sisältöyhteistyöhön ilmiöohjelmissa

Tagit

Tutkittua TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoma TV:n syksyn 2023 ohjelmistossa on monipuolinen kattaus uutuuksia ja tuttuja suosikkeja

    Pitkä odotus palkitaan, kun fanien vuosia odottama Amazing Race Suomi nähdään syksyllä Nelosella ja Ruudussa. Yksi syksyn kiinnostavimmista uutuuksista on ympäri maailmaa supersuosituksi noussut uutuusformaatti, tosielämän murhamysteeripeli Petolliset.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja

    Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    24.5.2023
    Lue lisää
  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Kotimaanmatkailu voi edelleen hyvin

    Pandemian vauhdittama kotimaanmatkailu kiinnostaa edelleen, ja valtaosa suomalaisista aikoo matkustaa kotimaassa samalla tavalla kuten aiemminkin, Sanoman teettämästä tutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Reilusti yli kolmannes harkitsee muuttavansa seuraavan parin vuoden aikana

    Miltei kolmasosa on lykännyt uuden kodin hankintaa epävarman taloudellisen tilanteen vuoksi, Sanoman tekemästä asumisen toimialatutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Tutkittua
    Julkaistu
    19.4.2023
    Lue lisää
  • Epävarma maailmantilanne haastaa asumisen toimialaa

    Toimialalla korostuvat murroksessa olevat vaatimukset, digitalisaatio ja vastuullisuuden nousu.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Helmikuun kuukauden kamppis on DNA:n hyvän mielen tv-mainos

    Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. DNA:n Netti Apuri -kampanja viihdyttää ja oivalluttaa.

    Tagit

    Kuukauden kamppis TV & video
    Julkaistu
    16.3.2023
    Lue lisää
  • Huippuviihteen kevät jatkuu

    Valovoimaisimmat tähdet yhdistävät kevään ohjelmauutuuksia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    13.3.2023
    Lue lisää
  • Duudsonit tekee paluun Neloselle

    Duudsonit palaa Neloselle koko poppoon voimin! Duudsonit eli Jukka Hildén, Jarno Laasala, Jarno "Jarppi" Leppälä ja HP Parviainen vierailevat jälleen haasteiden keskellä olevien perheiden luona ympäri Suomea, kun Duudsonit tuli taloon palaa ruutuihin uusin jaksoin. Ohjelma nähdään Nelosella syksyllä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    1.3.2023
    Lue lisää
  • Muuttuva ympäristö luo mahdollisuuksia, tartu siis toimeen nyt

    Muuttuvan ympäristön keskellä menestyy tarttumalla toimeen. Tässä tutkimukseen pohjautuvassa artikkelissa pureudumme suomalaisen kuluttajan käyttäytymiseen ja arvoihin seuraavien teemojen kautta: verkko-ostaminen, vastuullisuus ja tulevaisuuden suunnitelmat.

    Tagit

    Näkemyksiä Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    8.2.2023
    Lue lisää
    muuttuva_ymparisto
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland