Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Suomi kehityksen kärjessä: Uusi Total TV -mainonnan mittaus markkinan käyttöön

Tv-sisältöjen katselutavat monipuolistuvat ja suoratoistopalvelujen katselu kasvaa. Tämän vuoksi myös mainonnan mittauksen tulee kehittyä. Uusi Total TV -mainonnan* mittaus antaa mainonnan ostajille ja myyjille kokonaisnäkymän tv- ja suoratoistomainonnan kampanjan tuloksiin. Yhteismitallisuus, läpinäkyvyys ja luotettavuus mahdollistavat mittauksen käytön myös mainonnan valuuttana.
Segmenttien tv katselu artikkelikuva
25.1.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Suomen kaupalliset tv-yhtiöt MTV Oy ja Sanoma Media Finland Oy ovat allekirjoittaneet media-analytiikkaan erikoistuneen dataBreedersin kanssa sopimuksen, joka mahdollistaa Total TV -valuutan käytön Suomessa ensimmäisten maiden joukossa maailmassa jo vuoden 2023 aikana. Tv- ja suoratoistomainonnan kampanjamittaus antaa kauan kaivatut yhteismitalliset tunnusluvut eri jakelutavoilla katsotuille mainoksille.   

Total TV -mainonnanmittausprojekti käynnistyi Suomessa vuonna 2020, ja kehitysprojektia on johtanut Screenforce Finland. Tärkeänä taustatukena ovat lisäksi olleet Pure X Median yleisömittauksen asiantuntijat. Total TV -mainonnan mittauksen kehityksestä tulee jatkossa vastaamaan taho, jossa kaupalliset tv-kanavat (MTV, Sanoma ja Warner Bros. Discovery) toimivat yhteistyössä. Myös muiden tv- tai suoratoistomainonnan myyntiä harjoittavien toimijoiden on mahdollista liittyä mukaan yhteisten pelisääntöjen puitteissa.   

”On upeaa, että olemme Suomessa pioneereina viemässä läpi mainonnanmittaushanketta valuuttaan asti. On tärkeää saada kampanjatasolle asti yhteiset tunnusluvut mainostavalle asiakkaalle hyödynnettäväksi”, kommentoi Sanoman B2B-yksikön kaupallinen johtaja Tuomas Airisto.  

”Total TV -mainonta on tutkitusti vaikuttavin ja eniten kasvua tuova mainonnan muoto. Tarjoamme jo nyt mainostajille tällaisia ratkaisuja ja niitä osataankin jo hyödyntää. MTV on erittäin sitoutunut kehittämään Total TV -mittausta myös jatkossa”, sanoo MTV:n kaupallinen johtaja Sauli Asikainen.  

"Yhteisvaluutta tuo toivottua läpinäkyvyyttä markkinaan, ja olemme kehityksestä suunnattoman ylpeitä. Koska yrityksessämme on parhaillaan käynnissä fuusion jälkeinen sisäinen siirtymäkausi, liitymme mittaukseen mukaan myöhemmin", sanoo Warner Bros. Discovery Suomen VP Ad Sales & Operations Elina Valtia. 

Total TV -sisällön yleisömittaus on ollut Suomessa käytössä jo viiden vuoden ajan, kun taas televisio- ja suoratoistomainontaa mitataan edelleen erikseen. Uusi Total TV -mainonnanmittaus yhdistää eri tietolähteitä, Finnpanel Oy:n TV-mittaritutkimusta ja tv-yhtiöiden suoratoistopalvelujen mainonnan dataa. Lopputuloksena ovat yhteismitalliset kontaktit, tavoittavuus sekä toisto kanavien ja palvelujen mainosnäytöille. Kehitysprojekti osoitti, että Suomen tv-yhtiöiden mainonnan data ja TV-mittaritutkimusdata ovat erittäin korkealaatuisia.   

“Mainonnan mittauksen pitää olla huippuluokkaa: läpinäkyvää, luotettavaa ja tasalaatuista. Finnpanelin kaltaisten kumppaneiden ansiosta tämä on mahdollista. On todella hienoa, että voimme tuoda Total TV -mainonnan mittauksen ja mahdollisen valuutan Suomeen ensimmäisten joukossa maailmassa“, Screenforce Finlandin toimitusjohtaja Anna Lujanen sanoo. 

“Haluamme kiittää tv-yhtiöitä, Screenforce Finlandia, Finnpanelia ja Pure X Mediaa erinomaisesti yhteistyöstä. Sen avulla olemme rakentaneet konseptin, joka hyödyntää tv-mittari- ja suoratoistopalvelujen mainonnan dataa. Kumppanuutemme tuo Suomen markkinoille vuoden 2023 aikana huipputason järjestelmän, joka osoittaa suoratoisto- ja tv-mainonnan suorituskyvyn eri alustoilla”, kommentoi dataBreedersin toimitusjohtaja Andrea Mezzasalma.      

Screenforce Finlandin jäsenenä on 4 tv-yhtiötä edustaen yli 16 tv-kanavaa, jotka kattavat lähes 100 prosenttia Suomen kaupallisista tv-toimijoista ja vastaavat yhteensä 260 miljoonan euron mainostuloista (2021).      

*Total TV tarkoittaa videosisältöä tv-kanavissa ja suoratoistopalveluissa eri päätelaitteilla.   

Katso myös: 

Sanoman liikkuvan kuvan tarjonta on markkinan laajin ja monipuolisin

Mitä kaikkea on Sanoman Total TV? 

Miksi Sanoma on markkinoijan ykkösvalinta?

Tagit

Tutkittua TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoma TV:n syksyn 2023 ohjelmistossa on monipuolinen kattaus uutuuksia ja tuttuja suosikkeja

    Pitkä odotus palkitaan, kun fanien vuosia odottama Amazing Race Suomi nähdään syksyllä Nelosella ja Ruudussa. Yksi syksyn kiinnostavimmista uutuuksista on ympäri maailmaa supersuosituksi noussut uutuusformaatti, tosielämän murhamysteeripeli Petolliset.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja

    Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    24.5.2023
    Lue lisää
  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Kotimaanmatkailu voi edelleen hyvin

    Pandemian vauhdittama kotimaanmatkailu kiinnostaa edelleen, ja valtaosa suomalaisista aikoo matkustaa kotimaassa samalla tavalla kuten aiemminkin, Sanoman teettämästä tutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Reilusti yli kolmannes harkitsee muuttavansa seuraavan parin vuoden aikana

    Miltei kolmasosa on lykännyt uuden kodin hankintaa epävarman taloudellisen tilanteen vuoksi, Sanoman tekemästä asumisen toimialatutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Tutkittua
    Julkaistu
    19.4.2023
    Lue lisää
  • Epävarma maailmantilanne haastaa asumisen toimialaa

    Toimialalla korostuvat murroksessa olevat vaatimukset, digitalisaatio ja vastuullisuuden nousu.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Helmikuun kuukauden kamppis on DNA:n hyvän mielen tv-mainos

    Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. DNA:n Netti Apuri -kampanja viihdyttää ja oivalluttaa.

    Tagit

    Kuukauden kamppis TV & video
    Julkaistu
    16.3.2023
    Lue lisää
  • Huippuviihteen kevät jatkuu

    Valovoimaisimmat tähdet yhdistävät kevään ohjelmauutuuksia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    13.3.2023
    Lue lisää
  • Duudsonit tekee paluun Neloselle

    Duudsonit palaa Neloselle koko poppoon voimin! Duudsonit eli Jukka Hildén, Jarno Laasala, Jarno "Jarppi" Leppälä ja HP Parviainen vierailevat jälleen haasteiden keskellä olevien perheiden luona ympäri Suomea, kun Duudsonit tuli taloon palaa ruutuihin uusin jaksoin. Ohjelma nähdään Nelosella syksyllä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    1.3.2023
    Lue lisää
  • Muuttuva ympäristö luo mahdollisuuksia, tartu siis toimeen nyt

    Muuttuvan ympäristön keskellä menestyy tarttumalla toimeen. Tässä tutkimukseen pohjautuvassa artikkelissa pureudumme suomalaisen kuluttajan käyttäytymiseen ja arvoihin seuraavien teemojen kautta: verkko-ostaminen, vastuullisuus ja tulevaisuuden suunnitelmat.

    Tagit

    Näkemyksiä Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    8.2.2023
    Lue lisää
    muuttuva_ymparisto
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland