Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoman liikkuvan kuvan tarjonta on markkinan laajin ja monipuolisin

Mainostaja varmistaa laajan tavoittavuuden hyödyntämällä Sanoman koko liikkuvan kuvan tarjoamaa, Tina Åström kirjoittaa.
Tina Åström artikkelikuva
24.11.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Liikkuva kuva vie valtaosan kuluttajan mediapäivästä. Vuorokauden aktiivitunneista peräti 22 % vietetään television äärellä. Eniten kulutetaan yhä lineaarista tv:tä, eli katsotaan ohjelmia niiden lähetysaikaan. Kansainvälisesti verrattuna lineaari-tv:n katselu on Suomessa vielä poikkeuksellisen korkealla. Suomessa laadukas, monipuolinen ja vapaasti katsottavissa olevan tv-ohjelmisto hidastaa lineaari-tv:n laskua.

Koska älytelevisioiden määrä on kasvanut ja sovelluksien käyttö on helpottunut, niin kuluttajin on entistä helpompi seurata lempiohjelmien myös netti-tv:n ja suoratoistopalveluiden kautta. Tämä trendi näkyy myös Sanoman tarjonnassa. Erityisesti 25–54-vuotiaat viihtyvät aiempaa enemmän Ruudun parissa.  

Tv-ruudun äärellä vietetään enemmän aikaa

Tv-ruudun käyttö 2022
Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus (4+). Muu TV-ruudun käyttö sisältää esim. suoratoistopalveluiden katselua, pelaamista jne.

Ilmiö näkyy vahvasti erityisesti Selviytyjät Suomi -ohjelmassa. Ohjelmajaksojen kokonaiskatselu on hieman kasvanut 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä edelliseen tuotantokauteen verrattuna. Kasvu on tapahtunut erityisesti Ruudun ansiosta.

Ruutu vauhdittaa Selviytyjät Suomi -ohjelman katselua 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä

Selviytyjät Suomi katselu 2022
Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, 25–54 v. elo-lokakuu 2021 ja elo-lokakuu 2022
Sanoma TV = yksi jakso sisältää ohjelman ensiesityksen ja pikauusinnat
Ruutu = AVOD ja SVOD

Ruudun osuus katselusta on kasvussa
Syys-lokakuun katsotuimmat ohjelmajaksot

Katsotuimmat ohjelmajaksot syys-lokakuu 2022
Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, 25–54 v. syys-lokakuu 2021 ja syys-lokakuu 2022
Sanoma TV = yksi jakso sisältää ohjelman ensiesityksen ja pikauusinnat, Ruutu = AVOD ja SVOD. Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan


Sanomalla on markkinan laajin, monipuolisin ja tavoittavin liikkuvan kuvan tarjooma. Sanoman Total TV -viikkotavoittavuudet ovat kasvaneet hienosti tänä syksynä. Erityisesti videoiden tavoittavuudet viihde- ja uutissisällöissä ovat vaikuttaneet merkittävästi kokonaistavoittavuuden kasvuun. Hyödyntämällä Sanoman koko liikkuvan kuvan tarjoamaa mainostaja voi varmistaa laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

Sanoma Total TV viikkotavoittavuus syksy 2022
Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, 25–54 viikot 35–43 2021 ja 35– 43 2022
Sanoma Total TV = Nelonen, Liv, Jim, Hero , FOX, NG ja Ruutu AVOD+SVOD

Tina Åström työskentelee Sanomalla Audience Insight Strategistina.

Vaikuttavimmat tv-sisällöt, puhutuimmat ilmiöohjelmat, kirkkaimmat tähdet. Lue lisää: 

Mitä kaikkea on Sanoman Total TV?
Tutustu TV:n ja videon erikoisratkaisuihin
Miksi Sanoma on markkinoijan ykkösvalinta?

Tagit

Omakynä Tutkittua TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Brändin arvo punnitaan epävarmuudessa

    Pandemia-aikana brändeiltä kaivattiin läsnäoloa, nyt keskeistä on hinta. Kuluttajakäyttäytymisen vuonna 2023 voisi kiteyttää sanoin ”Price, not presence”, mutta tämä olisi liian suuri yksinkertaistus. Kyse on pikemminkin arvon luomisesta ja sen ymmärtämisestä, mikä lopulta tuottaa arvoa, kirjoittaa Sanoman B2B-yksikön myynnin kehitysjohtaja Paula Hernetkoski.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    31.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma TV:n syksyn 2023 ohjelmistossa on monipuolinen kattaus uutuuksia ja tuttuja suosikkeja

    Pitkä odotus palkitaan, kun fanien vuosia odottama Amazing Race Suomi nähdään syksyllä Nelosella ja Ruudussa. Yksi syksyn kiinnostavimmista uutuuksista on ympäri maailmaa supersuosituksi noussut uutuusformaatti, tosielämän murhamysteeripeli Petolliset.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja

    Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    24.5.2023
    Lue lisää
  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Kotimaanmatkailu voi edelleen hyvin

    Pandemian vauhdittama kotimaanmatkailu kiinnostaa edelleen, ja valtaosa suomalaisista aikoo matkustaa kotimaassa samalla tavalla kuten aiemminkin, Sanoman teettämästä tutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Katse pallossa – mittaatko oikeita asioita?

    Pidä katse pallossa on erinomainen ohje monessa pallopelissä. Mutta se voi toimia myös loistavana metaforana tämän päivän markkinoijalle fokusoida olennaiseen, vaikka ympärillä kuohuu ja pauhaa, kirjoittaa Kati Alijoki.

    Tagit

    Mittaaminen Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.5.2023
    Lue lisää
  • Enemmän liikennettä samalla budjetilla

    Johannes Hocksell kertoo, miten dynaaminen CPC-hinnoittelu toimii käytännössä ja tarjoaa vinkkejä tehokkaaseen mainontaan.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • 4 vinkkiä uutiskirjemainonnan tehostamiseksi

    Veli-Matti Nurmela kertoo, miten uutiskirjeen ja digimainonnan parhaat puolet kannattaa yhdistää.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    25.4.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Reilusti yli kolmannes harkitsee muuttavansa seuraavan parin vuoden aikana

    Miltei kolmasosa on lykännyt uuden kodin hankintaa epävarman taloudellisen tilanteen vuoksi, Sanoman tekemästä asumisen toimialatutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Tutkittua
    Julkaistu
    19.4.2023
    Lue lisää
  • Epävarma maailmantilanne haastaa asumisen toimialaa

    Toimialalla korostuvat murroksessa olevat vaatimukset, digitalisaatio ja vastuullisuuden nousu.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.4.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland