Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Natiiviartikkeli sai aikaan kävijäryntäyksen Tapanilan Urheilukeskukseen

Tapanilan Urheilukeskuksen uutta viihdekeskusta päätettiin mainostaa Sanoman natiivikampanjan avulla. Tulokset näkyivät varauspiikkinä heti artikkelin julkaisun jälkeen.
11.4.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Tapanilan Urheilukeskuksen varauskalenteri ja myynti ruuhkautuivat syksyllä 2024.

“Suoraan sanottuna yllätyimme, kuinka suuri vaikutus yhdellä artikkelilla voi olla”, kertoo Tapanilan Urheilutalosäätiön myyntipäällikkö Pia Salmijärvi.

Tapanilan Urheilukeskus on ollut Sanoman asiakas vuosien ajan. Aiemmin Sanoman kanavissa on markkinoitu lähinnä virkistyspäiviä yrityksille, mutta nyt päätettiin lähteä tavoittelemaan yksityishenkilöitä natiivikampanjan avulla.

Tapanilan Urheilukeskuksen tiloissa harrastetaan peräti 80 sisäliikuntalajia. Kesällä 2024 urheilukeskusta laajennettiin viihdekeskukseksi. Tiloissa toimi jo aiemmin keilahalli, ravintola ja ammuntasali, mutta nyt valikoimiin saatiin mukaan myös hohtobiljardi, darts ja pakopelejä.

“Viihdekeskus toimii päivisin koko perheen tapahtumapaikkana, mutta sopii hyvin myös esimerkiksi kaveriporukoiden illanviettopaikaksi. Halusimme tälle kokonaisuudelle näkyvyyttä”, Salmijärvi kertoo.

Virkistyspäiville näkyvyyttä klikkipohjaisella mainonnalla

Tapanilan Urheilukeskuksen mainontaa on aiemmin tehty lähinnä klikkipohjaisen mainonnan (CPC eli cost per click) avulla. Sanoman kanavien kautta on tavoiteltu yrityksiä, jotka ovat järjestämässä virkistyspäiviä.

Yritysten virkistyspäivävalikoimassa on yli 50 aktiviteettia, ravintolapalvelut sekä kokous- ja saunatilat.

“Meillä käy vuosittain 400 ryhmää kokeilemassa erilaisia lajeja. Ryhmät voivat olla kooltaan muutamasta kymmenestä satoihin osallistujiin. Usein virkistyspäivää ei vietetä montaa kertaa samassa paikassa, joten asiakashankinta on meille tärkeää”, Salmijärvi sanoo.

Hänen mukaansa markkinointia on tehty kausittaisella painotuksella, sillä yritykset järjestävät virkistyspäiviä syksyn alussa, pikkujoulukaudella ja keväällä.

“Bannerikampanjat ovat olleet todella toimivia, joten olemme jatkaneet niitä jo vuosien ajan”, Salmijärvi sanoo.

Natiivimainonta osui ja upposi yksityisasiakkaisiin

Kun viihdekeskus valmistui, sitä haluttiin mainostaa yritysten sijasta yksityishenkilöille.

“Päätimme kokeilla natiivimainontaa kohdennettuna Uudellemaalle. Olimme erittäin positiivisesti yllättyneitä siitä, kuinka hyvin se toimi”, Salmijärvi kiittelee.

Natiiviartikkelin vaikutukset alkoivat näkyä heti viihdekeskuksen varauskalenterissa – mutta myös ryhmämyynnin puolella.

“Vaikka mainostimme artikkelin avulla viihdekeskusta yksityishenkilöille, artikkelissa mainittiin, että tarjoamme palveluita myös ryhmille. Se aiheutti selvän piikin ryhmäkyselyihin.”

Salmijärvi sanoo, että artikkelin seurauksena uusia asiakkaita on tullut todella paljon.

“Myyntikautemme on yleensä päättynyt ennen pikkujoulukautta, mutta viime syksynä myyntiä tuli lisää ja lisää. Kampanja loi meille täysin uuden myyntikauden ja tavoitti uusia kohderyhmiä. Kaveriporukat havahtuivat, että pitäisikö järjestää jotain kivaa. Näitä ryhmiä tuli huomattavasti enemmän kuin normaalisti.”

Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa aina uutismediasta aikakausmediaan, kuten esimerkiksi Ilta-Sanomissa, Aamulehdessä, Gloriassa, Me Naisissa ja vaikkapa Aku Ankassa. Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.

Tutustu natiivimainonnan ratkaisuihin

Juustokakkukyselyt mainonnan onnistumisen leikkisänä mittarina

Salmijärvi kertoo, että natiiviartikkelin toteuttaminen sujui mutkattomasti. Mainonnan tavoitteeksi asetettiin tunnettuuden lisääminen.

“Sisällöntuottaja kirjoitti meille hyvän artikkelipohjan, jota saimme kommentoida. Oli hyvä, että tekstin kirjoitti ulkopuolinen henkilö, jotta siihen löytyi tuore näkökulma. Tuotantona tämä oli helppo, selkeä ja suoraviivainen.”

Salmijärvi sanoo, että Tapanilan Urheilukeskus aikoo hyödyntää natiiviartikkeleita markkinoinnissa jatkossakin. Myös aiemmin tehtyä artikkelia buustataan esimerkiksi silloin, kun varauskalenteriin kaivataan lisää täytettä tai ajankohta on muuten otollinen.

Salmijärvi kertoo, että Sanoman tuottama natiiviartikkeli sai myös koomisia piirteitä, sillä artikkelin julkaisun jälkeen myyntihenkilöstö alkoi kysellä Salmijärveltä, miksi varaajat ovat yhtäkkiä kovin kiinnostuneita juustokakuista.

“Heitin tuottajalle haastattelussa menu-esimerkkejä ja mainitsin juustokakun. Se oli natiiviartikkelin viimeinen sana ja jäi selvästi monelle mieleen. Jos myynniltä kyseltiin juustokakuista, tiesimme heti, että asiakas on löytänyt meidät natiiviartikkelin kautta”, Salmijärvi nauraa.

Sanoman sisältöpalvelut tuottavat natiiviartikkeleiden lisäksi aineistoja kaikkiin kanaviin, kanssamme onnistuvat tv- ja radiospotit, videot, bannerit ja printtimainokset, saman katon alta. 

Tutustu palveluun

Luotettavaa ja sujuvaa yhteistyötä

Salmijärvi arvostaa sitä, että heillä on ollut Sanoman päässä alusta asti sama yhteyshenkilö, Valtteri Kuusela.

“Valtteri tuntee meidän talomme ja palvelumme, ja tekee markkinoinnin meille todella helpoksi. Vaikka meillä olisi vaikeitakin kysymyksiä, saamme aina vastauksia ja kaikki järjestyy.”

Salmijärvi kiittelee Sanomaa myös Ad Managerista, jonka avulla he voivat itse tehdä kampanjoita vaivattomasti.

“Olemme tykänneet siitä paljon. Sen avulla olemme voineet tehdä lyhytkestoisia kampanjoita tai buustata esimerkiksi jotain tapahtumia.”

Salmijärvi kiittelee Sanomaa kaikin puolin hyvin sujuneesta yhteistyöstä.

“Olemme olleet tuloksiin äärettömän tyytyväisiä”, hän sanoo.

 

Millainen mainoskampanja 
sinulle saisi olla?

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.

Ota yhteyttä

Tagit

Ad Manager Digiratkaisut Natiivimainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • T-Max ylitti myyntitavoitteensa EM-koriksen ja Radio Rockin voittavalla kokonaisuudella

    Julkaistu
    26.11.2025
    Urheilun ja rockin liitto toi T-Maxille yli 47 %:n tavoittavuuden kohderyhmässä.
    Lue asiakastarina
  • Aurinkotekniikka löysi ketterän tavan kasvattaa näkyvyyttä Sanoma Ad Managerin avulla

    Julkaistu
    25.11.2025
    Monikanavainen näkyvyys kasvatti verkkosivuliikennettä yli 200 % ja vahvisti brändin tunnettuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland