Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen
Suurin osa yrityksistä tiedostaa, että markkinointiin kannattaa investoida, jotta päästään tavoitteisiin tai saavutetaan kasvua. On kuitenkin tärkeää pohtia, millaiseen markkinointiin budjetti kannattaa suunnata, jotta siitä on aidosti hyötyä. Kanssamme voit mainostaa laajassa digiverkostossamme, painetuissa lehdissä, televisiossa ja radiossa sekä Googlessa että somessa. Lisäksi meiltä saat kattavasti markkinoinnin palveluita.
Sanomalta voit ostaa mainontaa itse tai hyödyntää kokeneita asiantuntijoitamme apunasi.
Jos sinulla on digimainonnan suhteen selvät sävelet, voit suunnitella, luoda ja käynnistää digikampanjoita:
Ilmoitukset ja mainokset painettuihin sanomalehtiin hoituvat itseostokanavan kautta:
Jos et vielä tiedä, millainen mainonta sopii juuri sinun tarpeisiisi ja mihin budjetti kannattaa käyttää, ole yhteydessä kokeneisiin asiantuntijoihimme. Suora yhteydenotto on paras ratkaisu myös silloin, kun haluat mainostaa aikakauslehdissämme tai etsit kumppania esimerkiksi radio- ja tv-mainontaan tai muihin suurempiin ja monimediallisiin kokonaisuuksiin.
“Tärkeintä on, että asiakkaamme tavoite saavutetaan. Haastamme, pohdimme ja annamme näkemystä. Kerromme, mitä saat ja millaisia tuloksia voit odottaa”, kertoo Sanoman asiakaspäällikkö Marjaana Peltonen.
Ohjelmallinen ostaminen on tapa ostaa mediatilaa suoraan järjestelmien avulla. Tätä ostotapaa käyttävät esimerkiksi ammattiostajat mainos-, media- ja digitoimistoissa, mutta myös joillain markkinoijilla on ostotyökalu omassa käytössä.
Ota yhteyttä, niin keskustellaan yhdessä, millaisella markkinoinnilla saat tavoittelemiasi tuloksia!
Näin ostat digimainontaa Sanoman medioihin
Sanoman digitaalisissa medioissa (esim. Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Aamulehti) näkyvää display-mainontaa voit suunnitella, ostaa ja luoda kätevästi itse Ad Managerin kautta. Voit rakentaa kuva- ja videomainoksia helppokäyttöisen, suomenkielisen palvelun avulla.
Näyttöpohjaisilla (CPM) mainosmuodoilla rakennat yrityksesi tunnettuutta, ja klikkipohjaisilla (CPC) mainoksilla ajat tehokkaasti liikennettä sivustollesi.
Näin luot mainoksen itse:
- Valitse sopiva mainostyyppi
- Määrittele budjetti
- Kohdenna mainos halutessasi tietylle maantieteelliselle alueelle
- Valitse kohderyhmä (esim. iän tai sijainnin perusteella)
- Luo mainos ja julkaise se
- Seuraa ja analysoi tuloksia
“Ad Managerissa prosessi ohjaa käyttäjää koko ajan eteenpäin. Kun syötät palveluun tekstin ja kuvan, automaatio rakentaa mainoksen puolestasi”, Peltonen kertoo.
Jos et halua tehdä mainontaa itse tai et tiedä, kuinka lähteä asiassa liikkeelle, ota meihin yhteyttä. Käymme läpi tavoitteesi ja pohdimme yhdessä, millaisella markkinoinnilla saat tuloksia!
Näin ostat ilmoituksia painettuihin sanomalehtiin
Voit ostaa verkosta mainoksia myös printtilehtiin, kuten Helsingin Sanomiin, Satakunnan Kansaan tai Aamulehteen, sekä moniin paikallislehtiin.
Suomenkielinen ilmoita.sanoma.fi sivusto ohjaa sinut eteenpäin helposti ja käyttäjäystävällisesti. Ensimmäiseksi valitaan haluttu printtilehti sekä yksi neljästä vaihtoehdosta: teen ilmoituksen itse, ostan aineistotuotannon palveluna Sanomalta, toimitan valmiin aineiston myöhemmin tai minulla on jo valmis ilmoitusaineisto.
Tämän jälkeen reitti etenee valitun vaihtoehdon mukaan, ja näet myös suoraan ilmoituksen hintatiedot. Palvelun avulla lehti-ilmoituksen tekeminen on nopeaa, helppoa ja vaivatonta.
Jos et halua luoda printtimainontaa itse verkossa tai et tiedä, kuinka lähteä asiassa liikkeelle, ota meihin yhteyttä!
Näin ostat aikakauslehti- , tv- ja radiomainontaa sekä monimediallisia ratkaisuja
Jos etsinnässä on laajempi markkinoinnin kokonaisuus kannattaa sitä pohtia yhdessä asiantuntijamme kanssa. Tarjoamme päätösten tueksi tutkittua tietoa, tiedämme miten mainontaa kannattaa kohdentaa halutuille kohderyhmille ja mitkä mainonnan keinot sopivat erilaisiin tarkoituksiin.
Televisio- ja radiomainonta on ketterää ja helppoa, sillä meiltä löytyy useita ammattilaisia avuksesi kampanjoinnin kaikkiin vaiheisiin - asiakkaanamme saat palvelun yhden yhteyshenkilön kautta.
Monimedialliset ratkaisut ja aikakauslehtimainonta sujuu kätevimmin henkilökohtaisen palvelun kautta. Mainosaineistot ja -tuotannot sekä markkinoinnin palvelut saat myös omalta yhteyshenkilöltäsi.
“Asiantuntijoillamme on näkemystä siitä, mitä ratkaisuja, tuotteita ja palveluita tai vaikkapa mainosformaatteja kannattaa hyödyntää missäkin tilanteessa” Peltonen sanoo. “Otamme tilanteen mukaan kantaa myös siihen millaiselle sivulle mainontaa kannattaa ohjata. Tarvittaessa uudistamme asiakkaan kotisivut kuntoon tai toteutamme erillisen mainontaa varten tarkoitetun laskeutumissivun”, Peltonen jatkaa.
Voit ottaa yhteyttä asiantuntijoihimme soittamalla, sähköpostilla, chatin tai lomakkeen kautta. Yhteydenottopyyntöihin vastataan arkisin saman vuorokauden aikana.
“Jos asiakkaalla on selkeä budjetti ja tavoite sekä tarvittavat aineistot, voidaan kampanja aloittaa nopeastikin. Jos kyse on laajemmasta kokonaisuudesta tai tavoitteet eivät ole täysin selvät, sovimme erillisen palaverin”, Peltonen kertoo.
Kaikki kysymykset ja pohdinnat ovat tervetulleita. Emme oleta asiakkaidemme olevan mainonnan ammattilaisia. Autamme, neuvomme ja ohjaamme oikeiden ratkaisujen pariin. Esitämme kysymyksiä, kirkastamme tavoitteitasi ja pohdimme markkinoinnin mahdollisuuksia kanssasi yhdessä tuumin. Keskustelu kanssamme on aina maksutonta, eikä sen tarvitse johtaa tilaukseen.
Jos haluat tehdä tehokasta ja monikanavaista mainontaa Suomen suosituimmissa medioissa, ota meihin yhteyttä. Voit soittaa meille arkisin klo 9-16 puh. 010 80 80 85, lähettää sähköpostia, yrityspalvelu@sanoma.fi tai täyttää yhteydenottolomakkeen. Lisäksi saat tukea sivun oikeassa alalaidassa olevasta chatista arkisin klo 9-15.
Tutustu mainonnan ratkaisuihin
Lue lisää markkinoinnin palveluista