Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.
Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.
16.4.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Suurin osa yrityksistä tiedostaa, että markkinointiin kannattaa investoida, jotta päästään tavoitteisiin tai saavutetaan kasvua. On kuitenkin tärkeää pohtia, millaiseen markkinointiin budjetti kannattaa suunnata, jotta siitä on aidosti hyötyä. Kanssamme voit mainostaa laajassa digiverkostossamme, painetuissa lehdissä, televisiossa ja radiossa sekä Googlessa että somessa. Lisäksi meiltä saat kattavasti markkinoinnin palveluita.

Sanomalta voit ostaa mainontaa itse tai hyödyntää kokeneita asiantuntijoitamme apunasi.

Jos sinulla on digimainonnan suhteen selvät sävelet, voit suunnitella, luoda ja käynnistää digikampanjoita:

 Ad Managerissa

Ilmoitukset ja mainokset painettuihin sanomalehtiin hoituvat itseostokanavan kautta:

ilmoita.sanoma.fi 

Jos et vielä tiedä, millainen mainonta sopii juuri sinun tarpeisiisi ja mihin budjetti kannattaa käyttää, ole yhteydessä kokeneisiin asiantuntijoihimme. Suora yhteydenotto on paras ratkaisu myös silloin, kun haluat mainostaa aikakauslehdissämme tai etsit kumppania esimerkiksi radio- ja tv-mainontaan tai muihin suurempiin ja monimediallisiin kokonaisuuksiin.

“Tärkeintä on, että asiakkaamme tavoite saavutetaan. Haastamme, pohdimme ja annamme näkemystä. Kerromme, mitä saat ja millaisia tuloksia voit odottaa”, kertoo Sanoman asiakaspäällikkö Marjaana Peltonen.

Ohjelmallinen ostaminen on tapa ostaa mediatilaa suoraan järjestelmien avulla. Tätä ostotapaa käyttävät esimerkiksi ammattiostajat mainos-, media- ja digitoimistoissa, mutta myös joillain markkinoijilla on ostotyökalu omassa käytössä.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan yhdessä, millaisella markkinoinnilla saat tavoittelemiasi tuloksia!

OTA YHTEYTTÄ

Näin ostat digimainontaa Sanoman medioihin

Sanoman digitaalisissa medioissa (esim. Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Aamulehti) näkyvää display-mainontaa voit suunnitella, ostaa ja luoda kätevästi itse Ad Managerin kautta. Voit rakentaa kuva- ja videomainoksia helppokäyttöisen, suomenkielisen palvelun avulla.

Näyttöpohjaisilla (CPM) mainosmuodoilla rakennat yrityksesi tunnettuutta, ja klikkipohjaisilla (CPC) mainoksilla ajat tehokkaasti liikennettä sivustollesi.

Näin luot mainoksen itse:

  1. Valitse sopiva mainostyyppi
  2. Määrittele budjetti
  3. Kohdenna mainos halutessasi tietylle maantieteelliselle alueelle
  4. Valitse kohderyhmä (esim. iän tai sijainnin perusteella)
  5. Luo mainos ja julkaise se
  6. Seuraa ja analysoi tuloksia

“Ad Managerissa prosessi ohjaa käyttäjää koko ajan eteenpäin. Kun syötät palveluun tekstin ja kuvan, automaatio rakentaa mainoksen puolestasi”, Peltonen kertoo.

Jos et halua tehdä mainontaa itse tai et tiedä, kuinka lähteä asiassa liikkeelle, ota meihin yhteyttä. Käymme läpi tavoitteesi ja pohdimme yhdessä, millaisella markkinoinnilla saat tuloksia!

OTA YHTEYTTÄ

Näin ostat ilmoituksia painettuihin sanomalehtiin

Voit ostaa verkosta mainoksia myös printtilehtiin, kuten Helsingin Sanomiin, Satakunnan Kansaan tai Aamulehteen, sekä moniin paikallislehtiin.

Suomenkielinen ilmoita.sanoma.fi sivusto ohjaa sinut eteenpäin helposti ja käyttäjäystävällisesti. Ensimmäiseksi valitaan haluttu printtilehti sekä yksi neljästä vaihtoehdosta: teen ilmoituksen itse, ostan aineistotuotannon palveluna Sanomalta, toimitan valmiin aineiston myöhemmin tai minulla on jo valmis ilmoitusaineisto.

Tämän jälkeen reitti etenee valitun vaihtoehdon mukaan, ja näet myös suoraan ilmoituksen hintatiedot. Palvelun avulla lehti-ilmoituksen tekeminen on nopeaa, helppoa ja vaivatonta.

Jos et halua luoda printtimainontaa itse verkossa tai et tiedä, kuinka lähteä asiassa liikkeelle, ota meihin yhteyttä!

Näin ostat aikakauslehti- , tv- ja radiomainontaa sekä monimediallisia ratkaisuja

Jos etsinnässä on laajempi markkinoinnin kokonaisuus kannattaa sitä pohtia yhdessä asiantuntijamme kanssa. Tarjoamme päätösten tueksi tutkittua tietoa, tiedämme miten mainontaa kannattaa kohdentaa halutuille kohderyhmille ja mitkä mainonnan keinot sopivat erilaisiin tarkoituksiin.

Televisio- ja radiomainonta on ketterää ja helppoa, sillä meiltä löytyy useita ammattilaisia avuksesi kampanjoinnin kaikkiin vaiheisiin - asiakkaanamme saat palvelun yhden yhteyshenkilön kautta.

Monimedialliset ratkaisut ja aikakauslehtimainonta sujuu kätevimmin henkilökohtaisen palvelun kautta. Mainosaineistot ja -tuotannot sekä markkinoinnin palvelut saat myös omalta yhteyshenkilöltäsi.

“Asiantuntijoillamme on näkemystä siitä, mitä ratkaisuja, tuotteita ja palveluita tai vaikkapa mainosformaatteja kannattaa hyödyntää missäkin tilanteessa” Peltonen sanoo. “Otamme tilanteen mukaan kantaa myös siihen millaiselle sivulle mainontaa kannattaa ohjata. Tarvittaessa uudistamme asiakkaan kotisivut kuntoon tai toteutamme erillisen mainontaa varten tarkoitetun laskeutumissivun”, Peltonen jatkaa.

Voit ottaa yhteyttä asiantuntijoihimme soittamalla, sähköpostilla, chatin tai lomakkeen kautta. Yhteydenottopyyntöihin vastataan arkisin saman vuorokauden aikana.

“Jos asiakkaalla on selkeä budjetti ja tavoite sekä tarvittavat aineistot, voidaan kampanja aloittaa nopeastikin. Jos kyse on laajemmasta kokonaisuudesta tai tavoitteet eivät ole täysin selvät, sovimme erillisen palaverin”, Peltonen kertoo.

Kaikki kysymykset ja pohdinnat ovat tervetulleita. Emme oleta asiakkaidemme olevan mainonnan ammattilaisia. Autamme, neuvomme ja ohjaamme oikeiden ratkaisujen pariin. Esitämme kysymyksiä, kirkastamme tavoitteitasi ja pohdimme markkinoinnin mahdollisuuksia kanssasi yhdessä tuumin. Keskustelu kanssamme on aina maksutonta, eikä sen tarvitse johtaa tilaukseen.

Jos haluat tehdä tehokasta ja monikanavaista mainontaa Suomen suosituimmissa medioissa, ota meihin yhteyttä. Voit soittaa meille arkisin klo 9-16 puh. 010 80 80 85, lähettää sähköpostia, yrityspalvelu@sanoma.fi tai täyttää yhteydenottolomakkeen. Lisäksi saat tukea sivun oikeassa alalaidassa olevasta chatista arkisin klo 9-15.

Tutustu mainonnan ratkaisuihin 

Lue lisää markkinoinnin palveluista

 

Tagit

Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin vuosikello ja markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

    Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet, voit ladata vuosikellopohjan ja pääset työstämään omaa markkinoinnin vuosikelloasi.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    7.10.2025
    Lue lisää
  • Kohti tavoitteita ja niiden yli: Mainonnan mittaamisen ja analytiikan perusteet

    Opi mittaamaan mainonnan ja markkinoinnin tuloksia tehokkaasti. Käytännön vinkkejä KPI-mittareista, analytiikasta ja kampanjan onnistumisen arvioinnista datan avulla.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    6.10.2025
    Lue lisää
  • Tehokkaan mainonnan muistilista

    Markkinoinnin ja mainonnan tehtävä on tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita. Koostimme 8 kohdan listan, jonka avulla varmistat että teet vaikuttavaa, tehokasta ja tuloksellista mainontaa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    30.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointistrategia: esimerkki markkinoinnin strategiseen suunnitteluun

    Liiketoimintastrategian kanssa linjassa oleva markkinointistrategia auttaa määrittelemään oikeat toimenpiteet ja viemään ne osaksi markkinoinnin suunnitelmia. Strateginen markkinointi on pitkäjänteistä ja tuloksellista, sillä viestit ja toimenpiteet satavat samaan laariin ja tuovat markkinointiin tehoa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    29.9.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland