”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia
”Mun ei ole tarvinnut ikinä ilmoitella”, tokaisi Kalusteverstaan Pekka Lahtisen yrittäjäkaveri polleana.
”Tällä alalla on usein se näkemys, että jos tarvitsee mainostaa, ei ole riittävästi töitä”, Lahtinen naurahtaa.
”Itselläni on kaupallista taustaa, ja olen vahvasti sitä mieltä, että mainonnalla pystyy vaikuttamaan tehokkaasti kysyntään”, hän vakuuttaa.
Alueellisesti kohdennettua, tuloksellisesti toimivaa
Espoolainen Kalusteverstas on erikoistunut kodinremontointiin ja mittojen mukaan tehtäviin puusepäntöihin. Kalusteverstas on käyttänyt säännöllisesti mainontaansa HS Aluemarkkinoita jo vuosikausien ajan.
Kalusteverstaalla on uskollinen asiakaskunta, mutta kodin remontointi ei ole mikään vuosittain, saati kuukausittain, toistuva hankinta.
”Vanhalla asiakaskunnalla ei pelkästään elä. Mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut tuloksellista. Suosittelen sitä vahvasti pienemmillekin yrityksille”, Lahtinen kannustaa.
”Omaa toimintaansa kannattaa tuotteistaa ja lähteä rohkeasti ilmoittamaan. Aluemarkkinoiden ilmoituksen hinta on kohtuullinen ja se kannattaa. Mainosten kautta tulee jatkuvasti soittoja ja uusia tilauksia”, Lahtinen sanoo.
Lahtinen on usein kuullut väitteen: kun laitat printtiin ilmoituksen, se on päivässä vanha.
Näin ei hänen kokemuksensa ole. Remontteja tehdessään hän on useasti nähnyt lehdestä leikatun mainoksensa kiinnitettynä jääkaapin oveen.
”Painetun Hesarin tilaajat ovat maksukykyistä porukkaa. Lehti on laadukas, ja Aluemarkkinoilla saa kohdennettua alueellisesti”, Lahtinen kiittää.
Mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut tuloksellista. Suosittelen sitä vahvasti pienemmillekin yrityksille. Ilmoituksen hinta on kohtuullinen ja se kannattaa. Mainosten kautta tulee jatkuvasti soittoja ja uusia tilauksia”
Brändi ei ole vain isojen yritysten juttu
Mainonta on ollut Lahtisen mukaan avainasemassa yrityksen menestyksen kannalta.
”Brändääminen ei ole vain isojen firmojen asia. Samalla ilmeellä saa tekstiä vaihtamalla kerrottua erilaista viestiä tarpeen mukaan. Markkinointi on pitkäjänteistä toimintaa, ja jatkuvuus ja säännöllisyys on siinä tärkeää. Kun olemme vuosikausia ilmoitelleet, olemme tulleet ihmisille tutuksi”, Lahtinen sanoo.
Säännöllisen mainonnan avulla Kalusteverstaalla on jatkuvasti kädet täynnä töitä, ja yhteistyö Sanoman kanssa sujuu joustavasti. Aineiston vaihtaminen tarvittaessa kesken kampanjan on helppoa.
”Markkinointiin menee rahaa, mutta täytyy vain katsoa, että se tuottoina takaisin. Olen erittäin tyytyväinen tuloksiin. Ilmoittelu kannattaa.”
Kalusteverstaan printtimainoksia