Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Kohti tavoitteita ja niiden yli: Mainonnan mittaamisen ja analytiikan perusteet

Opi mittaamaan mainonnan ja markkinoinnin tuloksia tehokkaasti. Käytännön vinkkejä KPI-mittareista, analytiikasta ja kampanjan onnistumisen arvioinnista datan avulla.
6.10.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Jokainen markkinoija haluaa päästä tavoitteisiinsa, mielellään tietysti ylittääkin ne.

Monipuolisessa mediamaisemassa voi joskus olla vaikea määritellä onnistuminen tai hahmottaa, mitkä luvut kertovat kampanjan onnistumisesta tai epäonnistumisesta.

Vaikka myynti ja asiakkuuksien laatu ovat luonnollisesti mainonnan onnistumisen keskeisimmät mittarit, on tärkeää hyödyntää myös analytiikan työkaluja ja muita tunnuslukuja kampanjan vaikuttavuuden arvioinnissa. Tässä paketissa esitellään keskeisiä mittareita, joita kannattaa seurata jatkuvasti – ja joista on hyvä käydä keskustelua mainonnan tekijöiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

Tässä katsauksessa käydään läpi seuraavat näkökulmat:

  1. Mitä eroa on brändimarkkinoinnilla ja taktisella markkinoinnilla tavoitteiden ja mittaamisen näkökulmasta?

  2. Brändimainonnan ja taktisen mainonnan seuraaminen analytiikasta

  3. Miten mainonnan onnistumista kannattaa mitata?

  4. Mitä medioiden raportit kertovat?

  5. Analytiikka vs. mainonnan tavoitteet ja raportin luvut, mihin kiinnittää huomiota?

  6. Älä mittaa vain viimeistä klikkiä - huomioi koko asiakaspolku

  7. Miten omaa mittaamis- ja analytiikkaymmärrystä voi kehittää?

Markkinointi on aina investointi, joten sen tuottoa ja vaikutuksia liiketoimintaan tulee seurata. Lataa avuksesi simppeli taulukko, jonka avulla koostat ja seuraat markkinoinnin tärkeimpiä tunnuslukuja ja KPI mittareita, esimerkiksi kvartaali- ja vuositasolla.

Mitä eroa on brändimarkkinoinnilla ja taktisella markkinoinnilla tavoitteiden ja mittaamisen näkökulmasta?

Taktisessa mainonnassa haetaan nopeita, myynnillisiä tuloksia. Taktisen mainonnan viesti ohjaa suoraan ostokseen, alennukseen tai esimerkiksi sovelluksen lataukseen. Tavoite on selkeä, usein tietyn tuotteen tai palvelun myynnin nopea buustaaminen ja asiakasta kehotetaan toimimaan heti.

Brändin rakennus on taas jatkuvaa kasvatusta yrityksen tunnettuudelle tai viesteille, joista yritys haluaa olla tunnettu; brändimainonta ei ole mitattavissa saman tien, vaan onnistuminen rakentuu pitkän ajan kuluessa.

Tunnetut yritykset ja luotetut palvelut pärjäävät paremmin kilpailijoihinsa verrattuna. Brändin kasvattaminen on elinehto pitkässä juoksussa myös verkkokaupoille. Mielikuvat eivät synny hetkessä, ulkoinen viestintä ja mainonta auttaa rakentamaan brändiä, mutta myös yrityksen jokapäiväisellä toiminnalla on merkitystä. 

Taktista markkinointia mitataan useimmiten suoralla myynnillä: sen tulokset halutaan nähdä heti myynnissä, joko myymälässä tai verkkokaupassa.

Brändimainonta ei näy myynnissä heti, mutta rakentaa tunnettuutta tasaisesti pikkuhiljaa ja tulos näkyy pitemmällä aikavälillä.

Näitä kahta ei voi mitata samalla tavalla.

Lue vielä nämä: 

  • Yhdistä taktinen markkinointi brändimarkkinointiin – näin saat parhaat tulokset

  • Mittaaminen johtaa usein harhaan − varo performance-markkinoinnin kohtalonkierrettä

Brändimainonnan ja taktisen mainonnan seuraaminen analytiikan avulla

Bränditunnettuuden mittaaminen verkkosivujen analytiikan avulla on sikäli hankalaa, että tuloksista kertova data kehittyy hitaasti. Seurantaa on siis tehtävä pitkällä aikavälillä, sinnikkäästi ja samoja lukuja katsoen.

Jos kampanjassa käytetään offline-massamediaa, kuten printtiä, radiota ja/tai TV:tä, pitäisi kampanjan näkyä sivuston orgaanisessa (eli maksuttomassa hakukoneliikenteessä) ja suorassa liikenteessä kasvuna.

Pitää kuitenkin muistaa, että kampanjan aikainen kasvu ei kerro kaikkea: brändin kehittymisen suhteen pitää seurata, kuinka tunnettuus ja mielikuva ja sitä kautta orgaaninen ja suora liikenne kehittyvät pitemmillä aikajaksolla; kvartaalissa, puolessa vuodessa, vuodessa. Brandtracking -tutkimus on ketterä tapa selvittää miten brändisi suhteutuu kilpailijoihinsa nähden.

Tutustu asiakasymmärryksen ja mainonnan mittaamisen palveluihin

Jos liikenne kasvaa, mutta kauppojen määrä ei kehity pitkässä juoksussa ollenkaan, täytyy miettiä, ohjataanko asiakkaita riittävän napakasti myös ostamaan: kerrotaanko verkossa, mistä tuotetta voi ostaa tai mikä on seuraava askel kiinnostuneelle asiakkaalle. Käy läpi omat verkkosivusi asiakkaan silmin.

Taktisissa kampanjoissa mittareita, dataa ja analytiikkaa tarkastellaan lyhyemmällä aikavälillä. Jos kyseessä on tietyn ajan kestävä tarjouskampanja, kannattaa lukuja seurata hyvinkin aktiivisesti, esimerkiksi viikkotasolla, jotta heikkoihin tuloksiin voi reagoida vaikkapa mainonnan viestiä vaihtamalla jo kampanjan aikana.

Taktisen mainonnan analytiikasta seurattavia lukuja ovat:

  • Sivuston kävijämäärät

  • Konversiot ostoon tai yhteydenottoon

  • Viikko- ja kuukausitason liidimäärät

  • Myynti –  myös se, paljonko kivijalassa tehtiin myyntiä verrattuna aikaan ennen kampanjaa.

Kertauksena vielä lyhyesti, brändimarkkinointi vs. taktinen markkinointi:

  • Taktinen mainonta tähtää nopeisiin tuloksiin ja ohjaa suoraan ostoon.

  • Brändimainonta rakentaa tunnettuutta ja mielikuvaa pitkällä aikavälillä. 

Mittaustavat eroavat: taktista mitataan myynnillä, brändiä tunnettuuden ja liikenteen kehityksellä.
 

Tutustu taustatietoihin 

Aina kun kampanjaa suunnitellaan, täytyy tietää lähtötilanne ja taustat. Miten liiketoiminta on menestynyt muutamien vuosien saatossa, millaisia kampanjoita on tehty, mitä medioita on käytetty? Pidä historia mielessä ja katso kehitystä siihen verrattuna. 

Miten sivustoliikenne on kehittynyt, millaisia tuloksia edelliset kampanjat ovat tuoneet, onko kampanjatavoitteet olleet realistiset?

Miten mainonnan onnistumista kannattaa mitata?

Mainonnan onnistumisen mittaaminen voi olla haastavaa varsinkin silloin kun toimijoita on useita. Kokonaiskuvan piirtäminen on aina tehtävä itse. Jaa tietoa ja keskustele kampanjan tavoitteista kaikkien tahojen kanssa aina suunnittelusta loppuraportointiin. 

Onnistuminen riippuu kampanjan tavoitteesta. Mieti myös mikä rooli kampanjasivulla on, jotta osaat tulkita verkkoanalytiikkaa oikein. Esimerkiksi:

  • Onko sivulla tarkoitus tarjota tietoa, johon asiakkaan tulisi syventyä?
  • Onko tavoite ohjata suoraan napakkaan tarjoukseen?

Esimerkiksi asumiseen liittyvät palvelut, tontit tai talopaketit ovat asioita, joihin paneutuminen eli pitkä sivustolla vietetty aika kielii jo jonkinlaisesta kiinnostuksesta. Tällaisia palveluja ei osteta heti ja päätös hankinnasta voi kestää pitkäänkin.

Tarjoukseen tähtäävällä sivulla alhainen aktivoitumisprosentti tai lyhyt sivustolla vietetty aika ei kieli epäonnistumisesta, vaan kertoo, että lisätieto oli helposti löydettävissä ja asiakas sai haluamansa nopeasti. Myyntidatasta voit seurata kuinka moni tarttui tarjoukseen ja vaikka ostoa ei tapahtuisi heti on ajatus voinut jäädä kytemään.

Mitä medioiden raportit kertovat?

Brändimainonnan suoria tuloksia, eli mainonnan vaikuttavuutta, on vaikea nähdä ilman erillistä bränditutkimusta.

Kuten moni varmasti jo tietää, kaikesta digimainonnasta nähdään helposti kaksi lukua: mainonnan klikit ja näyttömäärä sekä näiden suhde. CTR eli click through rate kertoo, kuinka suuri prosenttiosuus mainontaa nähneistä klikkasi mainosta. Verkkomainonnan klikkaamisen trendi on ollut pitkään laskusuuntainen, mutta toistaiseksi bannerimainonta on edelleen tehokas keino saada sivustolle liikennettä ja kerätä esimerkiksi kiinnostuneiden “poolia” retargeting-mainontaa varten.

Lisäksi kannattaa muistaa, että etenkin isot banneripinnat suosituilla sivustoilla toimivat myös tunnettuutta rakentavana tai muistuttavana mainontana ja jättävät muistijäljen. Siksi myös näyttömäärällä, eli sillä, moniko silmäpari mainontaa on nähnyt, on edelleen merkitystä.

Näiden perusmittareiden lisäksi kannattaa mainonnan raportista syventyä muutamaan tekijään:

  • Viewability rate kertoo, kuinka suuri osa verkkomainonnasta on todennetusti näkynyt käyttäjän ruudulla. Tämä on tärkeä mittari, koska on olennaista tunnistaa kuinka hyvin mainos oikeasti loppujen lopuksi nähdään.  Viewability rateen vaikuttavat käytetyt mainosmuodot ja mainosaineiston koko (raskaat tiedostot latautuvat hitaasti). Tärkein mainonnan näkymiseen vaikuttava tekijä on kuitenkin laadukas inventaari, eli mainosmedian mainospaikkojen laatu.

  • Kiinnostuskohderyhmät. Mainonnan raportista saadaan tietoa siitä, millainen kohderyhmä klikkasi mainontaa. Tämä luku siis kertoo, mistä asioista kiinnostuneille mainontasi toimi erityisen hyvin. Nämä tiedot auttavat seuraavan kampanjan kohdentamisessa ja mahdollisesti myös mainonnan viestien suunnittelussa.

  • Demografiakohderyhmät. Raportti näyttää mainontaa klikanneiden maantieteellisen alueen, ikäryhmän ja sukupuolen.  Sekä demografia- että kiinnostuskohderyhmät perustuvat median kattaviin käyttäjä- ja evästetietoihin.

Offline-mediasta ei luonnollisesti saa yhtä reaaliaikaista raporttia kuin verkkomainonnasta.  Printin tavoittavuus raportoidaan KMT:ssä eli kansallisessa mediatutkimuksessa (Media Metrics Finland) vuosittain selvitetyn lukijamäärän mukaan.

TV- ja radiomainonnan raportissa kerrotaan kampanjan todelliset tavoittavuusluvut. Tämä on tärkeää siksi, että kampanjan suunnitteluvaiheen tunnusluvut ovat aina ennusteita. Mielestämme mainostajan on tärkeää tietää, tavoittiko kampanja 100 000 katsojaa suunniteltua enemmän vai vähemmän. TV- ja radiokampanjoissa on usein mukana myös kontaktitakuu.

Tutustu tarkemmin: 

  • Mitä TV-mainonnan raportti kertoo?
  • Mitä digimedioiden tulosraportit kertovat ja miten niitä tulkitaan?

Analytiikka vs. mainonnan tavoitteet ja raportin luvut, mihin kiinnittää huomiota?

Verkkomainonnan mittauksessa kannattaa aina miettiä ja muistaa, mitä bannerilla on ajettu takaa.

Display-mainonnasta, suorasta ensimmäisestä klikistä, tulee kauppaa äärettömän harvoin. Siksi on tärkeää katsoa myynnin kokonaisuuden kehitystä taktisen kampanjan aikana, vaikka bannerissa näytettäisikin tarjous ja kehotettaisiin ostamaan suoraan verkkokaupasta.

Banneri nimittäin ohjaa sivustolle hyvin liikennettä, mutta useimmiten itse osto tapahtuu vasta myöhemmin, suoran tai hakukoneliikenteen kautta.

Eli asiakas klikkaa banneria, kurkkaa palvelun, tuotteen tai tarjouksen ja palaa ostamaan myöhemmin joko muistuttavan mainonnan tai sopivan hetken myötä. Uudelleenmarkkinointi eli remarketing sivustolla käyneille asiakkaille puolestaan vie asiakkaat herkemmin ostoon asti, kun asia on jo jollain tapaa tuttu.

TV-, radio- ja printtimainonnan osalta taas analytiikasta seurataan orgaanista, suoraa ja brändivetoista klikkipohjaista liikennettä ja näiden kautta tulevien asiakkaiden käyttäytymistä sivustolla.

Älä mittaa vain viimeistä klikkiä – huomioi koko asiakaspolku

 

Mainonnan mittaamisen tyypillisimmät ajatusvirheet ovat: tuijotetaan pelkkää kävijämäärää ja mitataan vain viimeistä konversiota.

Todellisuudessa asiakkaan ostopolku alkaa usein paljon aiemmin – esimerkiksi brändimainoksesta tai bannerista, joka herättää kiinnostuksen.

Jos mittaaminen ja analytiikka keskittyy vain viimeiseen klikkiin ennen ostoa, jää koko alkupään vaikutus huomiotta. Tämä on erityisen tärkeää silloin, kun brändi tai tuote ei ole vielä tunnettu kohderyhmän keskuudessa.

Hyvä mittaustaktiikka kattaa koko asiakaspolun, ensimmäisestä kontaktista lopulliseen konversioon.

Miten omaa mittaamis- ja analytiikka­ymmärrystä voi kehittää?

Aloita omista tarpeista ja tavoitteista sekä historiasta, tee ensimmäiset havainnot vaikkapa exceliin. Kun tunnet lähtökohdat on tulevien tekemisten, tavoitteiden ja mittareiden määritteleminen helpompaa.

Jossain vaiheessa excelistä voi siirtyä työkaluun jolla asioita pääsee tutkimaan reaaliaikaisesti. Tärkeintä on aloittaa, luoda yksinkertainenkin malli ja lähteä kehittämään sitä systemaattisesti eteenpäin.

Opi koostamaan ja seuraamaan markkinoinnin tärkeimpiä tunnuslukuja ja KPI mittareita, lue artikkeli ja nappaa kätevä seurantataulukko: 

Miten seurata markkinoinnin tuloksia ja vaikutuksia liiketoimintaan? 

Lataa avuksesi Markkinoinnin työkalupakki, se pitää sisällään vuosikellopohjan, digikampanjoiden tavoite- ja seurantalaskurit.

  • Vuosikellopohjan avulla suunnittelet ja kirjaat markkinoinnin tavoitteet, toimenpiteet, mediat ja budjetit samaan näkymään!
  • Tavoitelaskuri auttaa hahmottamaan lukujen valossa, miten eri muuttujat vaikuttavat toisiinsa.  Voit tarkastella mediakohtaisia sekä koko kampanjan tavoitteita samassa näkymässä.
  • Seurantalaskurilla seuraat kampanjoiden suorituskykyä medioittain. Laskuri näyttää myös kaikkien kampanjoiden keskiarvot ja yleiskuvan. Tässä on todella kätevä työkalu, kun haluat seurata millaisia tuloksia saat mainontaan investoiduilla euroilla. 

 Lataa työkalut

Tutustu Kasvupalveluun

Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu. Kasvupalvelun lähtökohtana on, että markkinointi tuottaa liiketoiminnalle merkityksellisiä, konkreettisia tuloksia.

Palvelu sisältää mainontaa Facebookissa ja Instagramissa, Googlessa sekä Sanoman medioissa ja tuloksia seurataan reaaliajassa päivittyvältä kasvuraportilta.

Tutustu

Tagit

Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinoinnin vuosikello ja markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

    Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet, voit ladata vuosikellopohjan ja pääset työstämään omaa markkinoinnin vuosikelloasi.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    7.10.2025
    Lue lisää
  • Tehokkaan mainonnan muistilista

    Markkinoinnin ja mainonnan tehtävä on tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita. Koostimme 8 kohdan listan, jonka avulla varmistat että teet vaikuttavaa, tehokasta ja tuloksellista mainontaa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    30.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointistrategia: esimerkki markkinoinnin strategiseen suunnitteluun

    Liiketoimintastrategian kanssa linjassa oleva markkinointistrategia auttaa määrittelemään oikeat toimenpiteet ja viemään ne osaksi markkinoinnin suunnitelmia. Strateginen markkinointi on pitkäjänteistä ja tuloksellista, sillä viestit ja toimenpiteet satavat samaan laariin ja tuovat markkinointiin tehoa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    29.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin tavoitteet ja niiden asettaminen: kolme pelisääntöä tehokkaaseen mainontaan

    Markkinoinnin tavoitteet johdetaan liiketoiminnan tavoitteista, ja niistä ponnistavat mm. mainonnan tavoitteet. Näiden vaiheita seuraamalla asetat tavoitteet sekä mittarit fiksusti ja saat mainontasi tuottamaan tuloksia.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    14.8.2025
    Lue lisää
  • Mitä loppuvuoden markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa kannattaa huomioida?

    Millaista apua Sanoma Ad Managerin kampanjakalenteri tarjoaa? Miksi mainontaa kannattaa ylläpitää jatkuvasti? Senior Customer Success Specialist Heidi Rantala tarjoaa parhaat vinkkinsä syksyn suunnitteluun.

    Tagit

    Ad Manager Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä
    Julkaistu
    7.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Vain testaamalla opit – mainonnassa onnistuminen vaatii kokeiluja

    Markkinoijan niskassa hönkäilee usein tuloksiin liittyvä rimakauhu. Mistä tietää, tuovatko toimenpiteet rahalle vastinetta?

    Tagit

    Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    4.7.2025
    Lue lisää
  • Brändin rakentaminen ja tunnettuus: mistä kestävä ja hyvä brändi ponnistaa?

    Mikä on brändi ja miten sitä rakennetaan kestävästi? Huomioi nämä seikat, kun rakennat tunnettuutta ja suunnittelet brändimainontaa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    10.6.2025
    Lue lisää
  • Yhdistä taktinen markkinointi brändimarkkinointiin – näin saat parhaat tulokset

    Tuloksellinen markkinointi perustuu nykyisten ostajien tavoittamiseen ja uusien asiakkaiden houkutteluun. Taktisen markkinoinnin ja brändimarkkinoinnin keinoja yhdistelmällä voit kasvattaa markkinointiin sijoitetun pääoman tuottoa jopa 90 %.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä
    Julkaistu
    10.6.2025
    Lue lisää
  • Kahdeksan keinoa tulokselliseen markkinointiin

    Miten mainonnan tuloksellisuutta voi kasvattaa? Brändin vaikutus myyntiin on kiistaton. Vahvalla brändillä on suurempi kasvupotentiaali, korkeampi tuotto, parempi kate sekä paremmat lähtökohdat rakentaa markkinaosuutta ja aktivoida myyntiä.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    9.6.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland