Mitä loppuvuoden markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa kannattaa huomioida?
Ennakoi
Syksy on kiireistä aikaa. Kiireahdistuksen vältät suunnittelemalla ja aikatauluttamalla kampanjat etukäteen. Mainonnan itseostoalusta Sanoma Ad Managerin kampanjakalenterin avulla voi tehdä täsmälähdöt valmiiksi. Tarvittaessa voit tehdä muutoksia kampanjoihin ja lisätä nopeita lähtöjä. Kampanjakalenterin avulla kampanjat on myös helppo hahmottaa aikajanan muodossa. Näet yhdellä silmäyksellä, minkälaisia kampanjoita on käynnissä ja tulossa.
Muista myös kalenterin tärkeät päivänmäärät: esimerkiksi isänpäivä, Black Friday, Cyber Monday ja joulu, ja varmista, että kampanjat pääsevät alkamaan ajallaan.
Kun syksyn runko markkinointikampanjoiden osalta on tehty valmiiksi, voi ottaa syksyn kiireiden keskellä vähän rennommin.
Sanoma Ad Managerin kampanjakalenterin avulla voi tehdä täsmälähdöt valmiiksi.
Ylläpidä jatkuvaa mainontaa
Vain 5 % asiakkaista on kampanjan hetkellä ostoaikeet mielessä. Jos panostat kampanjoiden lisäksi jatkuvaan mainontaan, et jätä huomiotta 95 % potentiaalisista asiakkaistasi.
Mitä enemmän viestin toistoa on eri medioissa, sitä varmemmin jäät potentiaalisten asiakkaittesi mieleen. Yhdistämällä digikampanjaasi esimerkiksi radio- ja printtimainontaa vahvistat viestisi läpimenoa ja mainonnan vaikutusta eri ostopolun vaiheissa.
Katse tulevaan vuoteen
Syksyn aikana luot pohjaa seuraavan vuoden menestykselle. Markkinoinnin vuosisuunnittelu auttaa yrityksen arjen pyörittämisessä. Vuosisuunnitelmaan kannattaa kirjata toimenpiteiden lisäksi myös onnistumisen mittarit ja aikataulu, jolla niitä seuraat.
Katso myös:
Mainosta tuloksellisesti Sanoman mainosverkostossa
Sanoma Ad Managerilla pääset helposti mainonnassa alkuun. Rekisteröityminen on ilmaista ja tarvitset sitä varten vain kotimaisen Y-tunnuksen.