Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?
Ongelma: Tiedon määrä ja kehityksen vauhti
Yrityksen markkinointivastaavien pitäisi pysyä kärryillä muutoksista ja uusista työkaluista sekä niiden hyödyntämismahdollisuuksista. Verkkokauppojen toimintaan liittyy valtava ja alati kasvava määrä dataa. Miten luottaa tekoälyyn vaikkapa datan käsittelijänä, kun samaan aikaa puhutaan tekoälyn suoltamista virheistä ja tietojenkäsittelyyn liittyvät säädöksetkin tiukentuvat ympärillä?
Kumppani, joka ymmärtää tekoälyn päälle
Onneksi verkkokauppayrittäjän ei tarvitsekaan tietää kaikkea tai pysyä koko ajan kärryillä kaikesta. Vaikka tekoälystä puhutaan paljon ja asiasta rummutetaan välillä pelottelevallakin sävyllä, olisi verkkokauppatoimijoiden parasta pitää pää kylmänä ja valita rinnalleen luotettava digitaalisen mainonnan kumppani, joka hyödyntää tekoälyä oikeissa paikoissa ja sopivassa suhteessa.
Tämän kumppanuuden pitäisi tarjota verkkokaupoille muun muassa nopeampaa datan käsittelyä, digitaalisen mainonnan palveluiden parempaa hinta-laatusuhdetta, toimivampia kohdennuksia, selkeämpää raportointia ja alentuneita kustannuksia sisällöntuotannossa.
Sanoman Kasvupalvelu lisää kilpailuetua ja antaa voimaa kasvuun
Sanoman Kasvupalvelu on digitaalisen mainonnan ratkaisu pienille ja keskisuurille verkkokaupoille. Toteutamme asiakkaillemme jatkuvan mainonnan kokonaisuuksia, joissa hyödynnetään Googlen, Metan ja Sanoman valtavan mainosvalikoiman parhaimpia osasia. Kasvupalvelu tähtää liiketoiminnalle merkityksellisiin tuloksiin ja antaa tarvittavaa lisävoimaa verkkokaupan kasvutavoitteisiin.
Ketterää kehitystä ja tekoälyn hyödyntämistä
Kasvupalvelua kehittää Sanomalla oma organisaatio, jossa eri mainosalustoihin, kuten Google Adsiin tai Metan Business Manageriin, erikoistuneet suunnittelijat tuottavat sisältöä, rakentavat ja kohdentavat mainontaa sekä ottavat haltuun jatkuvasti mainosalustojen tekoälyyn ja algoritmeihin liittyviä uudistuksia ja muutoksia. Kehittämme jatkuvalla tahdilla asiakkaidemme mainontaa näitä ja Sanoman omia kanavia hyödyntäen.
Suunnittelijoiden lisäksi asiakkuuksien kimpussa toimii kasvuhakkeri, jonka päätavoite on hakea ja mahdollistaa kasvun paikkoja asiakkaillemme. Kasvuhakkeri käsittelee työssään valtavat määrät dataa, ja juuri tekoälyn hyödyntäminen mahdollistaa datan perkaamisen siihen olennaiseen, jonka avulla mainontaa voidaan kehittää kokonaisuutena kohti asetettuja tulostavoitteita.
Konkreettinen työkalu: Kasvuraportti
Tarvitseeko sinun yhä puikkelehtia tarkastelemassa dataa ihan liian monessa eri järjestelmässä? Toivottavasti ei sentään. Sanoman kasvupalveluorganisaatio on tähän haasteeseen vastatakseen kehittänyt asiakkailleen asiakasraportiksi Kasvuraportin. Kasvuraportti yhdistää monen eri lähteen olennaisen datan ja olennaiset tulokset yhteen reaaliaikaiseen ja selkeään raporttiin, jolta näet juuri ne liiketoiminnalle olennaiset tulokset.
Ota yhteyttä, otetaan yhdessä tekoäly haltuun − ilman päänsärkyä
Sanoman Kasvupalvelu tarjoaa huolettomuutta, asiantuntijuutta ja raportointia, joiden avulla verkkokauppa voi kasvaa ja kehittyä. Tekoälyä hyödyntäen.
Jenni Tamminen toimii Sanoman Kasvupalvelun kehityspäällikkönä ja Marjaana Himma markkinointistrategina.