
Evästemuutos
Mitä keksien kuoleman jälkeen?
Kolmannen osapuolen evästeisiin perustuva kohdentaminen tulee katoamaan tämän hetken tiedon mukaan vuoden 2023 aikana. Muutos tarkoittaa tuttujen digimarkkinoinnin keinojen poistumista markkinoijan työkalupakista, mutta avaa samalla myös uusia mahdollisuuksia ja tapoja.
Tältä sivulta saat tietoa evästemuutoksesta ja vinkkejä uusiin digimarkkinoinnin toimintamalleihin.
Alalla on nyt erinomainen mahdollisuus pohtia, miten asioita voidaan tehdä nykytilannetta paremmin, ja miten ensimmäisen osapuolen datan edut saadaan täysin hyödynnettyä. Tervetuloa oppimaan uutta kolmannen osapuolen evästeiden jälkeisestä ajasta!
Mistä evästemuutoksessa on kyse?
Millaisella markkinointimallilla luodaan tulevaisuuden kasvu?
Miten jatkossa kohdennetaan ja mitataan markkinointia?
Ratkaisusi evästemuutoksen jälkeiseen aikaan
Kirjoituksia evästemuutoksesta

Oletko aina mitannut digimarkkinointia väärin?
Digimarkkinoinnin mittaaminen on liian helppoa ja siksi sen vaikuttavuutta mitataan kerta toisensa jälkeen väärin, Omnicom Media Groupin Teemu Neiglick väittää. Teemua haastatteli Aina tulee sanomista LIVE -webinaarissa Jaakko Kuivalainen.

Omalla datalla tehoa display- ja videomainontaan
Evästemuutoksen jälkeenkin toimivia kohdennusratkaisuja on saatavilla jo nyt, kirjoittaa Sanoman B2B:n digijohtaja Jaakko Kuivalainen.

Sanoma ja Custobar helpottavat asiakasdatan käyttöä digimarkkinoinnissa
Sanoma Media Finland ja asiakasdatan hyödyntämiseen erikoistunut Custobar vievät kotimaisen digimarkkinoinnin kohdentamisen kansainvälisten toimijoiden tasolle ensimmäisenä Suomessa.

Mittaamisen uusi aikakausi
Mittaammeko oikeita asioita?, RADLYn Tiina Kangasniemi pohtii.

Miten tulevaisuudessa kohdennetaan?
Dagmar Driven vetäjä Antti Kallio kertoo, miten evästemuutos vaikuttaa mediatoimiston ja markkinoijien työhön.

Nyt kannattaa viimeistään lopettaa datahaihattelu
Digimarkkinoinnissa ei kannata jäädä nykymallin mukaiseen tekemiseen, sillä kaiken korjaavaa hopealuotia ei ole tulossa, OMG:n Teemu Neiglick kirjoittaa.

Mitä datan jälkeen? -tutkimus avaa kontekstuaalisen mainonnan mahdollisuuksia
Miten markkinoijat kokevat kontekstuaalisen mainonnan? Tutustu tuoreisiin tutkimustuloksiin.

Evästemuutos mullistaa digimainonnan toimintamallit
Markkinoija tarvitsee kumppanikseen sellaisia tahoja, joiden kanssa pystyy rakentamaan ratkaisuja, jotka toimivat muutoksista huolimatta, Head of Digital Tero Tiainen kirjoittaa.

Kumppanuus korvaa evästeet
Kohdennettu markkinointi ja markkinoinnin mittaamisen palvelut tarjoavat apua evästeiden jälkeiseen aikaan, digijohtaja Jaakko Kuivalainen kirjoittaa.

Keksit kuolevat, mitä tilalle?
Mitä evästemuutos merkitsee markkinoijan kannalta ja miten siihen tulisi varautua? Sanoman Jaakko Kuivalainen vastaa.

Kohti älykkäitä kontekstikohdennuksia
Oikean yleisön tavoittaminen ei ole koskaan ollut samanaikaisesti niin helppoa ja vaikeaa kuin nyt, kirjoittaa Head of Data & Display Valtteri Vartiainen.