Evästemuutos

Evästemuutos

Miten jatkossa kohdennetaan ja mitataan markkinointia?

Kolmannen osapuolen evästeisiin perustuva kohdentaminen tulee katoamaan viimeistään vuoden 2022 aikana. Muutos tarkoittaa tuttujen digimarkkinoinnin keinojen poistumista markkinoijan työkalupakista, mutta avaa samalla myös uusia mahdollisuuksia ja tapoja. 

Tämän osion tarkoituksena on tarjota tietoa evästemuutoksesta ja antaa vinkkejä uusiin digimarkkinoinnin toimintamalleihin. Alalla on nyt erinomainen mahdollisuus pohtia, miten asioita voidaan tehdä nykytilannetta paremmin, ja miten ensimmäisen osapuolen datan edut saadaan täysin hyödynnettyä. Mistä muutoksessa on kyse? Millaisella markkinointimallilla luodaan tulevaisuuden kasvu? Miten jatkossa kohdennetaan ja mitataan markkinointia? 

Tervetuloa oppimaan uutta kolmannen osapuolen evästeiden jälkeisestä ajasta!

Evastemuutos-ikoni.png

Kirjoituksia evästemuutoksesta

Tiina Kangasniemi artikkelikuva

Mittaamisen uusi aikakausi

Evästemuutos tuo uusia tuulia digitaaliseen markkinointiin, eikä tehokkuuden mittaaminen ole tässäkään poikkeus. Mutta mittaammeko oikeita asioita?, RADLYn Tiina Kangasniemi pohtii.

Mittaamisen uusi aikakausi
Antti Kallio artikkelikuva

Miten tulevaisuudessa kohdennetaan?

Dagmar Driven vetäjä Antti Kallio kertoo, miten evästemuutos vaikuttaa mediatoimiston ja markkinoijien työhön. 

Miten tulevaisuudessa kohdennetaan?
Tero Tiainen artikkelikuva

Evästemuutos mullistaa digimainonnan toimintamallit

Kolmannen osapuolen evästeisiin perustuva kohdentaminen tulee katoamaan viimeistään vuonna 2022. Markkinoija tarvitsee kumppanikseen sellaisia tahoja, joiden kanssa pystyy rakentamaan ratkaisuja, jotka toimivat muutoksista huolimatta, Head of Digital Tero Tiainen kirjoittaa.

Evästemuutos mullistaa digimainonnan toimintamallit
Jaakko Kuivalainen artikkelikuva

Kumppanuus korvaa evästeet

Kohdennettu markkinointi ja markkinoinnin mittaamisen palvelut tarjoavat apua evästeiden jälkeiseen aikaan, digijohtaja Jaakko Kuivalainen kirjoittaa.  

Kumppanuus korvaa evästeet
Jaakko Kuivalainen

Keksit kuolevat, mitä tilalle?

Evästeet, cookiet ja keksit, rakkaalla lapsella on monta nimeä. Googlen ilmoitus poistaa kolmannen osapuolen evästeet kahdessa vuodessa on herättänyt keskustelua markkinointipiireissä. Mitä päätös merkitsee markkinoijan kannalta ja miten siihen tulisi varautua? Sanoman Jaakko Kuivalainen vastaa.

Keksit kuolevat, mitä tilalle?
Valtteri Vartiainen

Kohti älykkäitä kontekstikohdennuksia

Oikean yleisön tavoittaminen ei ole koskaan ollut samanaikaisesti niin helppoa ja vaikeaa kuin nyt, kirjoittaa Head of Data & Display Valtteri Vartiainen.

Kohti älykkäitä kontekstikohdennuksia
kohdennettu-markkinointi-hero.jpg

Paranna viestisi tehoa kohdennetulla markkinoinnilla.