Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Radio- ja audiomainonta

Audiostrategia

Ryhdy audioedelläkävijäksi!

audiostrategia_sanoma_hero.jpg

Ääni on nopeimmin kasvava markkinoinnin keino. Luovasti suunniteltu, taitavasti tuotettu ja oikeista kanavista ulos tuutattu audiomarkkinointi on voittajan valinta.

Teemme brändisi tavoitteisiin perustuvan audiostrategian ja viemme sen käytäntöön. Monikanavainen äänenkäyttö Sanoman medioissa on sellainen temmellyskenttä, ettei paremmasta väliä. Audioedelläkävijän tontti on vielä vapaana sinunkin toimialallasi. Ota se.

Audion kulutus on kasvussa

Ja kasvaa muuten niin vauhdikkaasti kaikkialla maailmassa, että hitaampia hengästyttää. Radio on saanut seurakseen podcastit, äänikirjat, ääniohjauksen, sosiaalisen median äänisovellukset jne. Joku sanoikin että audio on uusi must. Vai sanoiko se, että audio on uusi musta?

Ääntä on kaikkialla

Ääni on enemmän läsnä elämässämme kuin koskaan aikaisemmin. Kuulokemyynti on hurjassa kasvussa ja ääni on mukana arjessamme entistä enemmän – autolla ajaessa, imuroidessa, ruokaa laittaessa. Jo ennen lounasta olemme vastaanottaneet jo parisen tuntia ääntä eri kanavista.

Ääni on vanhin vaikuttamisen väline

Tiedämme, miten ääni vaikuttaa prosesseihimme aivoissamme, kuinka ihokarvat nousevat pystyyn musiikista tai kuinka sykkeemme kiihtyy korkeista hälytysäänistä ja saa meidät painamaan kädet korville.

Brändi-identiteetin luonti on kokonaisvaltaista

Alä jätä ääntä strategian ulkopuolelle!

Äänellä voidaan tukea jo moneen kertaan määriteltyä ja kirkastettua brändistrategiaa. Brand bookissasi on tone of voice jo linjattu, joten käytä jo tehtyä työtä hyväksesi ja liitä ääni luonnolliseksi osaksi ja jatkumoksi brändiäsi. Audio brand book voi olla monelle toimivan brand bookin viimeinen silaus, jolla mainonnasta saadaan vielä enemmän irti.

On oikeastaan melko hämmentävää, että kaikilla markkinoijilla ei vielä ole omaa äänistrategiaa.

Olemme vuosikausia tehneet brändistrategioita, luoneet värimäärityksiä, valinneet fontteja, esimerkittäneet kuvamaailmaa, pohtineet tekstin tone of voicea unohtaen brändin kuuluvan äänen. Visuaalinen brändi-identiteetti on takuuvarmasti sinullakin kunnossa, mutta miten on äänen laita? 

Siinä missä ennen ajateltiin äänimainonnalla radiospottia autossa työmatkalla, tänä päivänä oikein käytettynä se on yksi monipuolisimmista keinoista vaikuttaa. Henkilökohtaisesti ja sosiaalisissa tilanteissa. Podcasteissa ja tapahtumissa. Puhelimissa ja nettiradioissa. Kuuntelu jättää tilaa omalle mielikuvitukselle, henkilökohtaiselle mielenteatterille ja näin myös visuaalisuudelle.

Missä kaikissa kohtaamispisteissä asiakkaasi kuulevat sinut?

Mitä asiakkaasi kuulevat, kun he astuvat liikkeeseesi? Kotiutuuko mainontasi omaan laariin äänen avulla? Onko sinulla oma äänilogo?

Erottaudu äänellä

Kaupallinen äänenkäyttö on paitsi järkevää, myös melkoisen edullista ja ennen kaikkea nopeaa. Ääni on taktinen, se on brändiä rakentava. Juuri sitä mitä tuotteesi tarvitsee.

Asiakkaidesi ja brändisi äänen kohtaamispisteiden määrittely käynnistää menestyksekkään äänen strategiatyön. Hyvin suunniteltu ja johdonmukainen äänimaailma jättää pitkäkestoisen muistijäljen ja lisää merkittävästi ostokiinnostusta.

Kuusamon Juusto otti äänibrändäyksen avuksi tunnistettavan äänimaailman luomiseen

Sanoman kanssa tehty äänibrändäys on luonut perustan Kuusamon Juuston audiomarkkinoinnille.

Lue lisää

Äänenkäytön mestarit

Kysyimme tunnetuilta audion hyödyntämisen mestareilta, mikä on äänen rooli heidän markkinoinnissaan.

Lue lisää

Aanenkayton-mestarit-artikkelikuva2.jpg

Sanoista tekoihin!

Näin pääset alkuun audiostrategiassa

Onko brändisi nopea vai hidas? Lämmin vai kylmä? Kuulostaako se viihdyttävältä? Mitkä ovat brändiatribuuttisi? Muutetaan ne yhdessä ääneksi. 

Datan, teknologian ja luovuuden avulla analysoimme, toteutamme ja hallitsemme brändisi ääniprofiilia ja tarjoamme työkalut yhtenäisen ja brändimukaisen soundin hallintaan ja testaukseen.

Tarjoamme markkinoijille kaupallisesti mielenkiintoisimmat korvat niin valtakunnallisesti kuin paikallisestikin. Meiltä löytyvät alustat ja kanavat monimediallisesti kokonaisvaltaiseen äänenkäyttöön, audiostrategian hyödyntämiseen.

Ota yhteyttä ja pulistaan lisää

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland