Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kotipizzan Kotisporttituur - Kun poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja

Kevät 2020 tullaan muistamaan aikana, jolloin oltiin kotona. Ja jolloin kaikki sportti maailmassa oli tauolla. Tämä ei kuitenkaan meitä lannistanut. Poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja. Kotisporttituur jatkoi Hokituurin ja Sporttituurin perinteitä levittäen positiivista fiilistä.
Kotipizza_Rainer ja Heidi.jpg
29.6.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Suunnitelmat olivat selvillä jo alkuvuodesta. Tänä vuonna Kotipizzan ja Radio Rockin Korporaation Sporttituur keskittyisi jalkapallon EM-kisojen ympärille ja Kotipizzoihin ympäri maata perustettaisiin maailman suurin kisakatsomo.

Sitten iski korona ja EM-kisat peruttiin. No eipä hätää, Sanomalla ajateltiin. Korporaatio voitaisiin lähettää alkuperäisen Sporttituurin idean mukaisesti turneelle etsimään sporttia, paikallisten sarjojen tai höntsäjoukkueiden pelejä.

Sitten kaikki urheilu peruttiin. No ehkä Korporaatio voisi kuitenkin tehdä jonkun teeman ympäriltä lähetyksiä Kotipizzoista ympäri Suomen?

Ei sittenkään. Seuraavaksi suljettiin Uudenmaan rajat. Ja jos tässä ei vielä ollut tarpeeksi haastetta, saman tien suljettiin kaikki ravintolat.

Seuraavaksi mietinnässä ollut, e-sportin ympärille suunniteltu kokonaisuus osoittautui kalliiksi ja hankalaksi toteuttaa.

”Tässä vaiheessa meinasi loppua usko koko projektin mielekkyyteen. Mutta tuumasimme, että periksi emme anna. Luova strategi Riku Talvitie ideoi väsymättä uusia toteutustapoja”, Kotipizzan asiakkuudesta Sanomalla vastaava Heidi Isohanni toteaa.

Idea Kotisporttituurista syntyi, kun Heidi törmäsi somessa t-paita-haasteeseen, jossa paita tuli pukea päälle käsillä seisten.

Kotisporttituurissa lukijat saivat lähettää Korporaatioon sporttihenkisiä haastevideoita. Korporaation juontajat Harri Moisio ja Kim Sainio valitsivat videoista yhden, jonka he yrittivät toteuttaa. Valitun videon tekijä sai Kotipizzan lahjakortin. Lahjakortin arvo tuplattiin, jos juontajat epäonnistuivat haasteen suorittamisessa.

Kotipizzan ja Korporaation yhteistyö on jatkunut jo vuosia

”Korporaatio on ollut Kotipizzalle mieluisa kumppani. Kohderyhmä on oikea, ja Korporaatio on ottanut kampanjat omakseen. Iso kiitos sekä Kotipizzalle ja Korporaatiolle, jotka lähtivät pelottomasti tähänkin hullukseen mukaan”, Heidi Isohanni sanoo.

”Radio Rockin Korporaation kanssa on tehty jo monena keväänä yhteistyötä Sporttituurin muodossa. Joka kerta olemme onnistuneet yhdessä luomaan uutta kulmaa mediayhteistyöhön. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä niin yhteistyön sujuvuuteen kuin myös kaupallisiin tuloksiin. Nyt poikkeuksellinen kevät pisti monta suunnitelmaa uusiksi, eikä Korporaatio-yhteistyökään siltä säästynyt. Mutta notkean toiminnan tuloksena löysimme Sanoman tiimin kanssa Sporttituuriin uutta kulmaa, joka teki mediayhteistyöstä rajoitusten aikana vielä relevantimman sisältökokonaisuuden kuin normaalissa tilanteessa”, Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist kiittää.

Kevään myynnin kehitys on ollut Kotipizzassa positiivista edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

”Yhtenä syynä tähän on se, että olemme pystyneet jatkamaan markkinoinnin toimenpiteitä lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä. Markkinoinnin rooli on ollut äärimmäisen tärkeä muun muassa myynnin ajurina poikkeuksellisina aikoina”, Rainer Lindqvist sanoo.

Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli tehdä hyvää sisältöä Kotipizzan ja Radio Rockin kanaviin. Kampanjan aikana markkinoitiin Kotipizzan kotiinkuljetuspalveluita ja ennakkotilausmahdollisuutta.

Toteutus

Radio Rockin Korporaatio otti kolme viikkoa erilaisia kotisporttihaasteita vastaan. Korporaation juontajat ohjasivat kuulijoita päivittäin kampanjasivulle ja kehottivat lähetyksissään kuulijoita haastamaan heidät erilaisilla kotisporttivideoilla. He myös tilasivat Kotipizzan pizzaa ennakkotilauksena ennen perjantain Kotisporttituurin haastevideon suorittamista.

Kampanjasivulla kävijää kannustettiin haastamaan Korporaatio omalla Kotisporttituur-tempullaan ja näyttämään, mitä kaikkea poikkeusolot saavat meidät tekemään. Päivähaasteeksi nousseet temput palkittiin Kotipizzan lahjakorteilla. Perjantaiksi valitun haasteen jättänyt kuuntelija voitti lahjakortin tuplana.

Kampanjaan kuului promootiospotti Radio Rockilla ja ohjelmayhteistyötunnisteet Radio Rockin Korporaatio-ohjelmassa, digimainontaa Sanoman verkostossa postauksia Radio Rockin somekanavilla.

Tulokset

Kotisporttituur-kollaasi.png

Teimme sen, poikkeusoloissakin! Kotisporttituur-kampanja otettiin hyvin vastaan. Korporaation sitoutuminen ja intohimo poikkeusajan kotisporttaamiselle ja Kotipizzan nostettaville teemoille, kuten kotiinkuljetukselle ja ennakkotilaukselle, antoivat hyvät ainekset kampanjan läpivientiin. Kotipizzasta puhuttiin päivittäin ja kuulijat ottivat osaa lähetyksiin. Kuulijat lähettivät oivaltavia temppuvideoitaan antaumuksella ja haastoivat Korporaatiota temppuja suorittamaan.

Kampanjasivu tavoitti noin 3000 kävijää, ja sporttihaastevideoita tuli yhteensä 94 kappaletta. Somepostausten tavoittavuus oli hurjat 240 000.

Notkean toiminnan tuloksena löysimme Sanoman tiimin kanssa Sporttituuriin uutta kulmaa, joka teki mediayhteistyöstä rajoitusten aikana vielä relevantimman sisältökokonaisuuden kuin normaalissa tilanteessa.

Rainer Lindqvist
markkinointijohtaja
Kotipizza Group

Kuva: Rainer Lindqvist ja Heidi Isohanni

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland