Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien alueellinen mainonta herätti innostusta - radiomainoksessa käytettiin kohderyhmälle tuttua ääntä

Monimedialliset kampanjat kasvattavat tehokkaasti tunnettuutta. Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät valjastivat Sanoman mediat alueellisiin mainoksiin.
Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien kansikuva
25.5.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut

Haaste

Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien brändin vahvistaminen, tunnettuuden kasvattaminen ja mielenkiinnon herättäminen jäsenyydestä alueen yrittäjien keskuudessa.  ​​​​​​

Ratkaisu

Monimedialliset alueelliset mainoskampanjat.

Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät (PPY) halusi löytää tehokkaan tavan kasvattaa tunnettuuttaan alueen yrittäjien keskuudessa. Ratkaisuksi tähän löytyi Sanoman valtakunnalliset mediat, joiden kanaviin PPY:n viesti räätälöitiin alueellisella kohdennuksella. PPY:n viestinnästä ja markkinoinnista vastaavan Sari Reinikainen-Laineen mukaan he halusivat kokeilla, millaisia tuloksia yhteistyö vaikuttavan mediatalon kanssa voisi tuottaa. 

Yhteistyössä suunnittelimme kolme kampanjaa kolmeen eri mediaan. Syksyllä 2020 pyöri neljä mainosta Ruudun videoverkostossa, keväällä 2021 bannerimainokset näkyivät koko Sanoman verkossa sekä radiomainokset kuuluivat kolmen viikon aikana paikallisesti neljässä eri kanavassa: Aito Iskelmässä, Hit Mixissä, Me Naiset Radiossa ja Helmi Radiossa. Yhdessä radiomainoksessa piili pieni yllätys.  

Yksi kaikkien puolesta - radiomainonta yllätti niin PPY:n kuin oululaiset yrittäjät

Radiomainonta oli kampanjoista yllättävin. PPY ei ollut käyttänyt radiomainontaa moneen vuoteen, joten Reinikainen-Laine piti sitä ennakkoon villinä korttina. 

Lopulta kolmen viikon ajan PPY:n radiomainokset pyörivät noin 7 kertaa jokaisella kanavalla päivittäin, mikä on erittäin hyvä määrä tavoitteeseen nähden. 

"Radiokamppikset ovat olleet meille isoja juttuja. Olemme näyttäytyneet niissä positiivisessa valossa yrittäjille", Reinikainen-Laine kertoo. 

Positiivinen fiilis syntyi osittain siitä, että yhdessä mainoksessa oli mukana Oulun yrittäjien puheenjohtaja Risto Huovinen. Mainoksessa Huovinen kehottaa täydellisellä radioäänellä yrittäjiä liittymään mukaan oululaisten yrittäjien verkostoon.

Kuuntele radiomainos

Huovisen käyttäminen mainonnassa oli Reinikainen-Laineen idea. Hän mietti, miten tuodaan PPY:tä organisaationa lähelle yrittäjää ja yksi idea oli tehdä mainokset - tai ainakin osa niistä - oman alueen suulla. 

Yrittäjät kuuntelevat parhaiten toista yrittäjää, vertaistaan. Kyllähän moni sitten mainoksen bongasi ja kiusoittelikin hyväntahtoisesti Ristoa, Reinikainen-Laine nauraa.

Koko jäsenkampanjan sloganina olikin osuvasti “yksi kaikkien puolesta”. 

Reinikainen-Laine arvioi, että radiokampanjasta on tullut eniten näkyvyyttä. Se on osaltaan edesauttanut siinä, että yrittäjien on ollut helppo lähestyä Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjiä. 

Mainonnan alueellinen kohdennus valtakunnallisissa kanavissa tukee jäsenhankintaa

PPY:n jäsenkehitys on ollut hyvää ja mainoskampanjat ovat näkyvyydellään ja kuuluvuudellaan sitä tukeneet. PPY tekee myös aktiivista jäsentyötä monessa muussa kanavassa, mutta Reinikainen-Laineen mukaan lisänäkyvyys isoissa, tunnetuissa medioissa on aina hyvä asia.

Brändinäkyvyys ja kampanjat tukevat kaikkea tekemistä. Kun viestit tulevat monesta kanavasta ja näkyminen on positiivista, siitä syntyy hyvä kierre. Olemme sitten jo tuttu toimija yrittäjälle, kun otamme heihin henkilökohtaisesti yhteyttä.
Pohjois-Pohjanmaa banneri

Radiokampanjoiden tulosten lisäksi PPY toteutti kolmen kuukauden aikana klikkipohjaisen bannerikampanjan Pohjois-Pohjanmaan alueella niissä kunnissa, joissa PPY:llä on jäsenyhdistyksiä. Bannerimainoksilla oli lopulta noin 3,5 miljoonaa näyttökertaa sekä lähes 7000 klikkiä Pohjois-Pohjanmaan yrittäjien määrittämälle laskeutumissivulle, jossa sisältönä oli jäseneksi liittyminen.

"Yrittäjät ovat selvästi nähneet mainokset ja klikanneet bannereista meidän sivuille. Näkyvyyden osalta olemme saaneet kaiken, mitä lähdimme alunperin hakemaan. Ei tässä voi olla muuta kuin tyytyväinen", Reinikainen-Laine iloitsee.

Tulokset kertovat siitä, että valtakunnalliset mediat alueellisella kohdennuksella saavuttavat oikean kohderyhmän tarkasti.

Yhteistyö sujui kuin tanssi

PPY aloitti yhteistyön kanssamme koronakeväänä. Reinikainen-Laine kertoo jännittäneensä hieman aloitusta uuden kumppanin kanssa etänä. Lopulta hän päätyi kuitenkin hämmästelemään sitä, miten hyvin, helposti ja sujuvasti yhteistyö alkoi ja on sujunut. 

Yhteistyö aloitettiin tarkan viestinnän vuosikellon tekemisellä ja näkyvyyttä on sen jälkeen seurattu kuukausittain. Toimenpiteet suunnitellaan hyvin ja rauhassa sekä aikataulutetaan ajoissa. 

"Kaikki on sujunut tosi helposti, ei ole tarvinnut kysellä perään ja saimme  valmiit mainosaineistot jaettavaksi", Reinikainen-Laine toteaa.

PPY:lle on ollut jopa hieman yllätys se, kuinka iso toimija Sanoma todellisuudessa on. Koko on kuitenkin ollut vain plussaa.

"Kun tekee ison talon kanssa tällaista työtä, huomaa, että siellä on hyviä toimintatapoja ja levollisuutta toiminnassa", Reinikainen-Laine summaa. 

Reinikainen-Laine arveleekin, että kampanjoiden tekeminen jatkuu myös tulevaisuudessa Sanoman kanssa. 

Haluatko varmistaa monimediallisen kampanjasi onnistumisen? Monimediallisen mainonnan oppaan avulla suunnittelet toimivan ja onnistuneen kampanjakokonaisuuden!

Lataa  maksuton opas

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • Pielispakarista kuukauden radiomainostaja – mistä on kyse?

    Julkaistu
    15.11.2022

    Pielispakarin tarina alkoi kahden hengen kotileipomosta Nurmeksessa, Pielisen rannalla. Tänä päivänä se työllistää lähes 100 henkilöä ja on vuosien saatossa kasvanut valtakunnalliseksi toimijaksi. Keväällä 2022 Pielispakari juhli jo 30-vuotispäiväänsä!

    Lue asiakastarina
    pielispakari_artikkelikuva.jpg
  • K-Citymarketin pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    Julkaistu
    9.11.2022

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Lue asiakastarina
    Case K-Citymarket pystyvideo hero
  • Mainio Muuttopalvelu Oy tekee iloista ja hersyvää some-mainontaa – buustiksi Sanoman somenosto!

    Julkaistu
    7.11.2022

    Mainio Muuttopalvelu Oy on turkulainen, vuonna 2018 toimintansa aloittanut perheyritys ja täyden palvelun muuttotalo. Se tarjoaa asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä kokonaisuuksia täysmuutoista ja yritysmuutoista aina muuttolaatikoiden vuokraukseen – ja kaikkea siltä väliltä!

    Lue asiakastarina
    Mainiomuuttopalvelu_artikkelikuva.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland