Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Suomen Akut Oy:n menestys piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa ja onnistuneessa mainonnassa

Kutsumme itseämme kasvuyritykseksi. Viime vuonna liikevaihdon kehitys oli 70 % luokkaa ja kasvoi neljä miljoonaa euroa. Uskomme ja myös tiedämme, että kasvun ja menestyksen salaisuus piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa mutta myös onnistuneessa mainonnassa.
Suomen_akut_oy_artikkelikuva.jpg
1.7.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Rovaniemeläinen, vuonna 1958 perustettu Suomen Akut Oy on yhden miehen unelmasta Suomen laajuiseksi ketjuksi ja maahantuojaksi kasvanut perheyritys, joka panostaa täysillä asiakaspalveluun. Yhdeksän kivijalkaliikkeen lisäksi 24/7 palveleva verkkokauppa on yritykselle merkittävä myyntikanava, mutta myös tietopankki omille työntekijöille ja jälleenmyyjille.

Yrityksen kasvu on ollut huimaa, kuten toimitusjohtaja Kari Rautionaho kertoo:

“Kutsumme itseämme kasvuyritykseksi. Viime vuonna liikevaihdon kehitys oli 70 % luokkaa ja kasvoi neljä miljoonaa euroa. Uskomme ja myös tiedämme, että kasvun ja menestyksen salaisuus piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa mutta myös onnistuneessa mainonnassa.”

Loistavan asiakaspalvelun ansiosta kaikki sujuu mutkattomasti

“Mikkoon oli helppo tykästyä heti alusta alkaen. Hän on hyvin palveluhenkinen kaveri, jonka kanssa on mukava tehdä töitä, suunnitella yrityksen mainospuolen tulevaisuutta ja samalla kasvattaa yhteistyötä.”

Laadukas asiakaspalvelu on Suomen Akkujen valttikortti. Samoin se on ollut suuressa roolissa myös meillä Sanomalla - Asiakaspalvelupäällikkö Mikko Piirainen saa yrittäjäpariskunnalta ansaittua palautetta:

“Hyvä asiakaspalvelu on kaikki kaikessa. Siksi odotamme sitä puolisoni Marin kanssa myös Sanomalta, ja sitä me myös olemme saaneet. Mikko ei vain myy meille kampanjoita, hän haluaa keksiä ne oikeasti parhaat ratkaisut, joiden avulla saamme lisähyötyä mainonnasta. Ja vaikka rahalle pitää tottakai saada vastinetta, se ei tarkoita vain viivan alle jääviä lukuja vaan erinomaista asiakaspalvelua.”

Yrittäjän arki helpottuu, kun monikanavaista mainontaa voi tilata saman katon alta

Suomen Akut ja Sanoma aloittivat yhteistyön radiomainonnalla parisen vuotta sitten. Kampanja johti toiseen, ja pian Suomen Akut näkyi myös bannereissa ja televisiossa. 

Kuten Kari toteaa, yhteistyön etu piilee siinä, että Sanoma pystyy tarjoamaan erilaisia mainonnan vaihtoehtoja todella laajasti. Kaiken saa halutessaan saman katon alta. 

Monikanavaisuuden tärkeys onkin huomioitu tarkasti ja mainonnan paletti kattaa kaikki osa-alueet: monet kuuntelevat radiota, osa katsoo telkkaria ja loput tavoittaa parhaiten digimainonnalla. 

“Kun asiakkaat tavoittaa eri kanavista, näkyvyys on tottakai laajempi. Tällä alalla ei voi nojata vain yhteen kanavaan.”

Mainonnan avulla kasvatetaan yrityksen tunnettuutta

Suomen Akut hyödyntää monikanavaista mainontaa yrityksen tunnettuuden kasvattamiseen. 

Mainoksissa ei siis mennä tuote- tai tarjouskampanja edellä, vaan niissä keskitytään kattotason markkinointiin eli siihen, että asiakkaat löytävät liikkeistä ja verkkokaupasta aina kaikki tarvitsemasi akut.

“Vaikka yrityksellä menee hyvin, koen, että meillä on mielettömästi kasvuvaraa ja potentiaalia päästä uusien asiakkaiden tietoisuuteen. Ilman mainontaa tämä olisi mahdotonta. Nyt meillä on kaikki mahdollisuudet tuplata liikevaihto ja kasvattaa myymäläverkostoa, ja molempia tavoitteita tuetaan mainonnan avulla.”

Vuosisuunnitelma vapautti yrittäjän aikaa

“Mie tykkään siitä, että meidät otetaan huomioon ja meille keksitään ratkaisuja sen sijaan, että meille vain myytäisiin mahdollisimman paljon kampanjoita. Koemme, että olemme saaneet hyvää palvelua, minkä vuoksi olemme myös valmiita panostamaan kampanjoihin. Tällaisessa tilanteessa molemmat voittavat, se on sitä yhteispeliä parhaimmillaan.”

Aika on rajallista, eikä työpäivän tuntimäärää voi kasvattaa. Osaaminen ja energia eivät aina riitä mainosten suunnitteluun, jolloin asiansa osaava asiakaspäällikkö auttaa ja ehdottaa rohkeasti uusia näkemyksiä mainonnan tehostamisen tueksi. 

“Yksi näistä ideoista oli vuosisuunnitelman rakentaminen, jonka suunnittelusta vastasi Media Plannerimme Hanna-Mari Laakkonen. Sanomalla on niin leveät harteet, että jokaiseen juttuun löytyy aina osaava tekijä”, Mikko kiittelee “Hansben” panosta ja apua.

Vuosisuunnitelma tarkoittaa nimensä mukaisesti vuoden kellottamista etukäteen; siinä on mietitty valmiiksi eri kampanjat, myymäläavaukset ja rekrytoinnit sekä niiden ajankohdat.

“Vuosisuunnitelma vapauttaa todella paljon aikaa! Kun tiedämme, mitä missäkin kuussa tapahtuu, ja mitä missäkin kanavassa milloinkin mainostetaan, meidän ei tarvitse kuukausitasolla pohtia, että mitäs nyt. Kun mainonta on päätetty ennakkoon, aikaa jää todella paljon kaikkeen muuhun.”

Myös Mikko kiittelee yhteistyötä yrittäjäpariskunnan kanssa: “Kaikki on sujunut todella hyvin, ja työskentely Rautionahon pariskunnan kanssa on mukavaa. Heihin on helppo olla yhteydessä ja heille on helppo ehdottaa uusia ideoita. Ja vaikka yrittäjät ovat aina kiireisiä, pidämme yhdessä huolen aikatauluista, niin että kaikki työt saadaan hoidettua ajallaan.”

Osan voi tehdä itse, mutta enemmän tehdään yhdessä 

Osa mainosmateriaaleista on toteutettu yrittäjän puolelta itse. Mutta vaikka uuden myymälän avaamiseen löytyy valmis aineisto, digimainokset tilataan aina Sanomalta. Laatu on ollut hyvää ja materiaaleihin ollaan oltu tyytyväisiä.

Tyytyväisiä ollaan oltu myös mainonnan mahdollisuuksien avaamiseen:

“Mikon kanssa on hyvä yhdessä tekemisen meininki. Hän on auttanut ymmärtämään, mitä kaikkea mainonnassa ja sen avulla ylipäätään voi tehdä! Ja vaikka emme ole Marin kanssa mainonnan ammattilaisia, haluamme yhteispeliä pohdinnassa, jolloin ideoita voi jakaa ja sparrata puolin ja toisin. Se on ollut todella hedelmällistä.”

Yhteistyö jatkuu, Karia lainaten niin kauan kuin henki pihisee:

“En voi liikaa korostaa asiakaspalvelun osuutta ja tärkeyttä. Uskon, että moni yrittäjä kokisi samoin, jos vain tekisi yhteistyötä Sanoman kanssa. Me ainakin aiomme jatkaa yhteistyötä niin kauan kuin henki pihisee.”

Me autamme kaikenkokoisia yrityksiä saavuttamaan tavoitteensa markkinoinnin ja mainonnan avulla.

Ota rohkeasti yhteyttä

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland