Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Suomen Akut Oy:n menestys piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa ja onnistuneessa mainonnassa

Kutsumme itseämme kasvuyritykseksi. Viime vuonna liikevaihdon kehitys oli 70 % luokkaa ja kasvoi neljä miljoonaa euroa. Uskomme ja myös tiedämme, että kasvun ja menestyksen salaisuus piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa mutta myös onnistuneessa mainonnassa.
Suomen_akut_oy_artikkelikuva.jpg
1.7.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut TV & video

Rovaniemeläinen, vuonna 1958 perustettu Suomen Akut Oy on yhden miehen unelmasta Suomen laajuiseksi ketjuksi ja maahantuojaksi kasvanut perheyritys, joka panostaa täysillä asiakaspalveluun. Yhdeksän kivijalkaliikkeen lisäksi 24/7 palveleva verkkokauppa on yritykselle merkittävä myyntikanava, mutta myös tietopankki omille työntekijöille ja jälleenmyyjille.

Yrityksen kasvu on ollut huimaa, kuten toimitusjohtaja Kari Rautionaho kertoo:

“Kutsumme itseämme kasvuyritykseksi. Viime vuonna liikevaihdon kehitys oli 70 % luokkaa ja kasvoi neljä miljoonaa euroa. Uskomme ja myös tiedämme, että kasvun ja menestyksen salaisuus piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa mutta myös onnistuneessa mainonnassa.”

Loistavan asiakaspalvelun ansiosta kaikki sujuu mutkattomasti

“Mikkoon oli helppo tykästyä heti alusta alkaen. Hän on hyvin palveluhenkinen kaveri, jonka kanssa on mukava tehdä töitä, suunnitella yrityksen mainospuolen tulevaisuutta ja samalla kasvattaa yhteistyötä.”

Laadukas asiakaspalvelu on Suomen Akkujen valttikortti. Samoin se on ollut suuressa roolissa myös meillä Sanomalla - Asiakaspalvelupäällikkö Mikko Piirainen saa yrittäjäpariskunnalta ansaittua palautetta:

“Hyvä asiakaspalvelu on kaikki kaikessa. Siksi odotamme sitä puolisoni Marin kanssa myös Sanomalta, ja sitä me myös olemme saaneet. Mikko ei vain myy meille kampanjoita, hän haluaa keksiä ne oikeasti parhaat ratkaisut, joiden avulla saamme lisähyötyä mainonnasta. Ja vaikka rahalle pitää tottakai saada vastinetta, se ei tarkoita vain viivan alle jääviä lukuja vaan erinomaista asiakaspalvelua.”

Yrittäjän arki helpottuu, kun monikanavaista mainontaa voi tilata saman katon alta

Suomen Akut ja Sanoma aloittivat yhteistyön radiomainonnalla parisen vuotta sitten. Kampanja johti toiseen, ja pian Suomen Akut näkyi myös bannereissa ja televisiossa. 

Kuten Kari toteaa, yhteistyön etu piilee siinä, että Sanoma pystyy tarjoamaan erilaisia mainonnan vaihtoehtoja todella laajasti. Kaiken saa halutessaan saman katon alta. 

Monikanavaisuuden tärkeys onkin huomioitu tarkasti ja mainonnan paletti kattaa kaikki osa-alueet: monet kuuntelevat radiota, osa katsoo telkkaria ja loput tavoittaa parhaiten digimainonnalla. 

“Kun asiakkaat tavoittaa eri kanavista, näkyvyys on tottakai laajempi. Tällä alalla ei voi nojata vain yhteen kanavaan.”

Mainonnan avulla kasvatetaan yrityksen tunnettuutta

Suomen Akut hyödyntää monikanavaista mainontaa yrityksen tunnettuuden kasvattamiseen. 

Mainoksissa ei siis mennä tuote- tai tarjouskampanja edellä, vaan niissä keskitytään kattotason markkinointiin eli siihen, että asiakkaat löytävät liikkeistä ja verkkokaupasta aina kaikki tarvitsemasi akut.

“Vaikka yrityksellä menee hyvin, koen, että meillä on mielettömästi kasvuvaraa ja potentiaalia päästä uusien asiakkaiden tietoisuuteen. Ilman mainontaa tämä olisi mahdotonta. Nyt meillä on kaikki mahdollisuudet tuplata liikevaihto ja kasvattaa myymäläverkostoa, ja molempia tavoitteita tuetaan mainonnan avulla.”

Vuosisuunnitelma vapautti yrittäjän aikaa

“Mie tykkään siitä, että meidät otetaan huomioon ja meille keksitään ratkaisuja sen sijaan, että meille vain myytäisiin mahdollisimman paljon kampanjoita. Koemme, että olemme saaneet hyvää palvelua, minkä vuoksi olemme myös valmiita panostamaan kampanjoihin. Tällaisessa tilanteessa molemmat voittavat, se on sitä yhteispeliä parhaimmillaan.”

Aika on rajallista, eikä työpäivän tuntimäärää voi kasvattaa. Osaaminen ja energia eivät aina riitä mainosten suunnitteluun, jolloin asiansa osaava asiakaspäällikkö auttaa ja ehdottaa rohkeasti uusia näkemyksiä mainonnan tehostamisen tueksi. 

“Yksi näistä ideoista oli vuosisuunnitelman rakentaminen, jonka suunnittelusta vastasi Media Plannerimme Hanna-Mari Laakkonen. Sanomalla on niin leveät harteet, että jokaiseen juttuun löytyy aina osaava tekijä”, Mikko kiittelee “Hansben” panosta ja apua.

Vuosisuunnitelma tarkoittaa nimensä mukaisesti vuoden kellottamista etukäteen; siinä on mietitty valmiiksi eri kampanjat, myymäläavaukset ja rekrytoinnit sekä niiden ajankohdat.

“Vuosisuunnitelma vapauttaa todella paljon aikaa! Kun tiedämme, mitä missäkin kuussa tapahtuu, ja mitä missäkin kanavassa milloinkin mainostetaan, meidän ei tarvitse kuukausitasolla pohtia, että mitäs nyt. Kun mainonta on päätetty ennakkoon, aikaa jää todella paljon kaikkeen muuhun.”

Myös Mikko kiittelee yhteistyötä yrittäjäpariskunnan kanssa: “Kaikki on sujunut todella hyvin, ja työskentely Rautionahon pariskunnan kanssa on mukavaa. Heihin on helppo olla yhteydessä ja heille on helppo ehdottaa uusia ideoita. Ja vaikka yrittäjät ovat aina kiireisiä, pidämme yhdessä huolen aikatauluista, niin että kaikki työt saadaan hoidettua ajallaan.”

Osan voi tehdä itse, mutta enemmän tehdään yhdessä 

Osa mainosmateriaaleista on toteutettu yrittäjän puolelta itse. Mutta vaikka uuden myymälän avaamiseen löytyy valmis aineisto, digimainokset tilataan aina Sanomalta. Laatu on ollut hyvää ja materiaaleihin ollaan oltu tyytyväisiä.

Tyytyväisiä ollaan oltu myös mainonnan mahdollisuuksien avaamiseen:

“Mikon kanssa on hyvä yhdessä tekemisen meininki. Hän on auttanut ymmärtämään, mitä kaikkea mainonnassa ja sen avulla ylipäätään voi tehdä! Ja vaikka emme ole Marin kanssa mainonnan ammattilaisia, haluamme yhteispeliä pohdinnassa, jolloin ideoita voi jakaa ja sparrata puolin ja toisin. Se on ollut todella hedelmällistä.”

Yhteistyö jatkuu, Karia lainaten niin kauan kuin henki pihisee:

“En voi liikaa korostaa asiakaspalvelun osuutta ja tärkeyttä. Uskon, että moni yrittäjä kokisi samoin, jos vain tekisi yhteistyötä Sanoman kanssa. Me ainakin aiomme jatkaa yhteistyötä niin kauan kuin henki pihisee.”

Me autamme kaikenkokoisia yrityksiä saavuttamaan tavoitteensa markkinoinnin ja mainonnan avulla.

Ota rohkeasti yhteyttä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Elämäsi diilit ‒ Remax ottaa Diili-kumppanuudestaan kaiken irti

    Julkaistu
    29.5.2023

    Yrittäjähenkinen tekemisen meininki sopii hyvin Remaxille, joka on keskittänyt alkuvuoden markkinointitoimenpiteensä Diilin ympärille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Vain elämää -yhteistyö on kasvattanut lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

    Julkaistu
    8.5.2023

    Oma erikoisjakso on Pelastakaa Lapsille oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.

    Lue asiakastarina
  • PostNordin Lähiboksi sai hyvää näkyvyyttä Susijengin pelissä

    Julkaistu
    5.5.2023

    Sponsorointiyhteistyö sujahti luontevaksi osaksi studiolähetystä.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland