Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Uudistuneen ET:n ytimessä on ikäpositiivisuus

ET-lehden koetaan rikkovan myönteisellä tavalla ennakkoluuloja ikääntymisestä ja ikääntyneistä ihmisistä.
ET Jorma Uotinen artikkelikuva
10.5.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

ET-lehti uudistui viime syyskuussa numerossa 18/2021. Uudistuksen tavoitteena oli korostaa ikäpositiivisuutta.  ET:n lukijatutkimus osoittaa, että uudistustavoitteessa on onnistuttu. ET-lehden koetaan muun muassa rikkovan myönteisellä tavalla ennakkoluuloja ikääntymisestä ja ikääntyneistä ihmisistä. Myös aiempaa useampi lukija kokee lehdellä olevan positiivinen elämänkokemuksen ääni.

Ulkoasullisesti lehti koetaan uudistukseen jälkeen erityisesti selkeämmäksi ja raikkaammaksi, ja myös sisältöön koetaan tulleen parannuksia. Yksi ET-lehden parhaista puolista on lukijoiden mielestä lehden monipuolisuus. Aihealueista henkilötarinat sekä terveys ja hyvinvointi nousivat lukijoille kaikkein tärkeimmiksi.

Lukijatutkimuksessa kysyttiin mielipidettä myös ET:n sloganista Hyvällä elämällä ei ole ikärajaa. Vastaajista lähes yhdeksän kymmenestä pitää ajatusta puhuttelevana ja kolme neljästä kokee ajatuksen vastaavan omaa kokemusta ET-lehdestä. Ajatus tulee lukijoiden mukaan esiin mm. henkilötarinoista, erilaisten teemojen esiin tuomisesta sekä lehden kannustavasta ja positiivisesta sävystä.

"Ikääntyminen ei tarkoita laskevaa käyrää, päinvastoin.  Kohderyhmässämme onkin valtavasti elämänvoimaa, viisautta ja vimmaa, minkä haluamme tuoda näkyväksi. Hyvällä elämällä ei ole ikärajaa, minkä ymmärtäminen ja näkeminen tekee meille kaikille hyvää", sanoo päätoimittaja Minna McGill.

ET:n brändikampanja näkyi Sanoman kaikissa kanavissa maalis- ja huhtikuussa. Mainonnan nähneistä 68 prosenttia koki kuuluvansa kohderyhmään. Tilaajista, harkitsijoista, säännöllisesti tai silloin tällöin lukevista kohderyhmään koki kuuluvansa yli 80 %.

Tavoittavuuden lisäksi on tärkeää se, miten brändi koetaan. Tutkimuksen mukaan ET:n mainonta nosti erityisesti brändiattribuutteja elämäniloinen, hyväntuulinen ja innostava.

Brändikampanjatutkimukseen vastasi 300 aikavälillä 21.3.–3.4.2022. Kohderyhmänä olivat yli 60-vuotiaat naiset. Lukijatutkimukseen vastasi lähes 600 ET-lehden tilaajaa joulukuussa 2021.

ET

ET-brändin muodostavat 24 kertaa vuodessa ilmestyvä ET-lehti, etlehti.fi ja ET Terveys. ET:n kokonaistavoittavuus on 350 000.

ET tavoittaa aktiiviset aikuiset lukijat, joilla on sekä aikaa, rahaa että halua panostaa omaan ja läheistensä hyvinvointiin. ET puhuu kohderyhmälleen juuri heidän elämänvaiheeseensa liittyvistä tärkeistä ja kiinnostavista asioista, antaa vertaistukea, viihdyttää ja antaa runsaasti hyötytietoa. Terveys ja hyvinvointi, ihmiset, tarinat ja haastattelut, pukeutuminen ja tyyli, kulttuuri, sisustaminen ja oma talous sekä matkailu eli koko elämän kirjo kiinnostaa lukijoitamme. Me uskomme, että uteliaisuus elämän pieniä ja suuria asioita kohtaan pitää jokaisen päivän mielenkiintoisena ja mielen avoimena uusille kokemuksille uudessa elämänvaiheessa. Siksi kannustamme elämään rohkeasti omannäköistä elämää, sillä hyvällä elämällä ei ole ikärajaa!

ET-lehden mediakortti

Katso myös: 

Sanoma selvitti: 60-plussat eivät mukaudu vanhentuneisiin ikäoletuksiin – on aika unohtaa yleiset standardit tiettyyn ikään sopivasta elämästä

Minna McGill: Aikakausmedia on turvasatama

Sanoman aikakausmedia

ET kampanja Jorma Uotinen

Tagit

Aikakausmedia Tutkittua Vastuullisuus

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja

    Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    24.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Kotimaanmatkailu voi edelleen hyvin

    Pandemian vauhdittama kotimaanmatkailu kiinnostaa edelleen, ja valtaosa suomalaisista aikoo matkustaa kotimaassa samalla tavalla kuten aiemminkin, Sanoman teettämästä tutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Lisää hyvinvointia ja irtiottoja arjesta – Me Naiset ja Gloria uudistuivat

    Me Naiset, suomalaisnaisten tavoittavin puheenaihemedia, ja Gloria, Suomen suurin kansainvälisen tason muotilehti, tarjoavat laatuaikaa lukijoilleen.

    Tagit

    Aikakausmedia
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Reilusti yli kolmannes harkitsee muuttavansa seuraavan parin vuoden aikana

    Miltei kolmasosa on lykännyt uuden kodin hankintaa epävarman taloudellisen tilanteen vuoksi, Sanoman tekemästä asumisen toimialatutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Tutkittua
    Julkaistu
    19.4.2023
    Lue lisää
  • Epävarma maailmantilanne haastaa asumisen toimialaa

    Toimialalla korostuvat murroksessa olevat vaatimukset, digitalisaatio ja vastuullisuuden nousu.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.4.2023
    Lue lisää
  • Mitkä ovat ruokatrendit juuri nyt?

    Glorian ruoka & viinin päätoimittaja ja HS ruokatoimituksen vetäjä Sanna Maskulin kertoo, mitkä ruokatrendit toimituksessa juuri nyt puhuttavat.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
  • Budjetin ääripäät – suunnittele mainonta budjetin mukaan

    Miten markkinointibudjettia käytetään, kun sitä on vähän tai hieman enemmän? Nappaa vinkit erilaisiin budjetteihin.

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
    budjetin_aaripaat
  • Uutis- ja aikakausmedian kesäedut

    Tavoita asiakkaasi kesälläkin.

    Tagit

    Aikakausmedia Natiivimainonta Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    14.3.2023
    Lue lisää
  • Viherpesun lopettaminen on myös yritysten etu

    Viherpesu ei ole ainoastaan kuluttajien harhaan johtamista. Vielä ongelmallisempaa on se, että yritykset valehtelevat myös itselleen, väittää Antti Isokangas.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    10.3.2023
    Lue lisää
  • ”Ympäristöystävällinen”, ”eko” tai jopa ”päästötön”

    Mainonnan yleiset ympäristöväittämät johtavat usein kuluttajia harhaan. Mitä me markkinoinnin ammattilaiset voisimme asialle tehdä, pohtii viestintäpäällikkö Ritva Lassila.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    6.3.2023
    Lue lisää
  • Vastuullinen kuluttaminen on vaikea ja monimutkainen asia ja siksi useimmat keskittyvät siihen, mikä itselle on merkityksellistä

    Markkinoijilla on valtaa ja vastuuta ohjata kohderyhmiään kohti helpompia ja selkeämpiä vastuullisuusvalintoja, kirjoittaa Ivalo Creativen Leena Komulainen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    15.2.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland