Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Uudistuneen ET:n ytimessä on ikäpositiivisuus

ET-lehden koetaan rikkovan myönteisellä tavalla ennakkoluuloja ikääntymisestä ja ikääntyneistä ihmisistä.
ET Jorma Uotinen artikkelikuva
10.5.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

ET-lehti uudistui viime syyskuussa numerossa 18/2021. Uudistuksen tavoitteena oli korostaa ikäpositiivisuutta.  ET:n lukijatutkimus osoittaa, että uudistustavoitteessa on onnistuttu. ET-lehden koetaan muun muassa rikkovan myönteisellä tavalla ennakkoluuloja ikääntymisestä ja ikääntyneistä ihmisistä. Myös aiempaa useampi lukija kokee lehdellä olevan positiivinen elämänkokemuksen ääni.

Ulkoasullisesti lehti koetaan uudistukseen jälkeen erityisesti selkeämmäksi ja raikkaammaksi, ja myös sisältöön koetaan tulleen parannuksia. Yksi ET-lehden parhaista puolista on lukijoiden mielestä lehden monipuolisuus. Aihealueista henkilötarinat sekä terveys ja hyvinvointi nousivat lukijoille kaikkein tärkeimmiksi.

Lukijatutkimuksessa kysyttiin mielipidettä myös ET:n sloganista Hyvällä elämällä ei ole ikärajaa. Vastaajista lähes yhdeksän kymmenestä pitää ajatusta puhuttelevana ja kolme neljästä kokee ajatuksen vastaavan omaa kokemusta ET-lehdestä. Ajatus tulee lukijoiden mukaan esiin mm. henkilötarinoista, erilaisten teemojen esiin tuomisesta sekä lehden kannustavasta ja positiivisesta sävystä.

"Ikääntyminen ei tarkoita laskevaa käyrää, päinvastoin.  Kohderyhmässämme onkin valtavasti elämänvoimaa, viisautta ja vimmaa, minkä haluamme tuoda näkyväksi. Hyvällä elämällä ei ole ikärajaa, minkä ymmärtäminen ja näkeminen tekee meille kaikille hyvää", sanoo päätoimittaja Minna McGill.

ET:n brändikampanja näkyi Sanoman kaikissa kanavissa maalis- ja huhtikuussa. Mainonnan nähneistä 68 prosenttia koki kuuluvansa kohderyhmään. Tilaajista, harkitsijoista, säännöllisesti tai silloin tällöin lukevista kohderyhmään koki kuuluvansa yli 80 %.

Tavoittavuuden lisäksi on tärkeää se, miten brändi koetaan. Tutkimuksen mukaan ET:n mainonta nosti erityisesti brändiattribuutteja elämäniloinen, hyväntuulinen ja innostava.

Brändikampanjatutkimukseen vastasi 300 aikavälillä 21.3.–3.4.2022. Kohderyhmänä olivat yli 60-vuotiaat naiset. Lukijatutkimukseen vastasi lähes 600 ET-lehden tilaajaa joulukuussa 2021.

ET

ET-brändin muodostavat 24 kertaa vuodessa ilmestyvä ET-lehti, etlehti.fi ja ET Terveys. ET:n kokonaistavoittavuus on 350 000.

ET tavoittaa aktiiviset aikuiset lukijat, joilla on sekä aikaa, rahaa että halua panostaa omaan ja läheistensä hyvinvointiin. ET puhuu kohderyhmälleen juuri heidän elämänvaiheeseensa liittyvistä tärkeistä ja kiinnostavista asioista, antaa vertaistukea, viihdyttää ja antaa runsaasti hyötytietoa. Terveys ja hyvinvointi, ihmiset, tarinat ja haastattelut, pukeutuminen ja tyyli, kulttuuri, sisustaminen ja oma talous sekä matkailu eli koko elämän kirjo kiinnostaa lukijoitamme. Me uskomme, että uteliaisuus elämän pieniä ja suuria asioita kohtaan pitää jokaisen päivän mielenkiintoisena ja mielen avoimena uusille kokemuksille uudessa elämänvaiheessa. Siksi kannustamme elämään rohkeasti omannäköistä elämää, sillä hyvällä elämällä ei ole ikärajaa!

ET-lehden mediakortti

Katso myös: 

Sanoma selvitti: 60-plussat eivät mukaudu vanhentuneisiin ikäoletuksiin – on aika unohtaa yleiset standardit tiettyyn ikään sopivasta elämästä

Minna McGill: Aikakausmedia on turvasatama

Sanoman aikakausmedia

ET kampanja Jorma Uotinen

Tagit

Aikakausmedia Tutkittua Vastuullisuus

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoma tutki: Auton ostoon liittyy epävarmuutta

    Auton ostajat kaipaavat eniten tietoa hinnasta, käyttökustannuksista ja jälleenmyyntiarvosta, Sanoman tekemästä auton ostoprosessitutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Tutkittua
    Julkaistu
    15.10.2025
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
  • Vastuullinen markkinointi alkaa kysymyksistä – tässä niistä tärkeimmät

    Vastuullisuus on keskeinen osa laadukasta markkinointia. Se ei ole vain pinnalla oleva trendi tai imagokysymys. Se on strateginen valinta, jolla on vaikutusta asiakassuhteisiin, yrityksen brändiin ja koko liiketoiminnan kestävyyteen, kirjoittaa Jonne Ansamaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    6.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Rahapeliuudistus avaa markkinat − suomalainen pelaaja on rationaalinen ja avoin uusille brändeille

    Suomalainen pelaaja on harkitseva ja tekee valintansa luotettavuuden, uskottavuuden ja turvallisuuden perusteella, selviää Sanoman tekemästä Suomalainen rahapelaaja -kyselytutkimuksesta.

    Tagit

    Näkemyksiä Tutkittua
    Julkaistu
    26.6.2025
    Lue lisää
  • Suomalaisten luottamus ja kiinnostus uutisiin on edelleen maailman kärkeä

    Suomalaisista 75 prosenttia kertoo luottavansa useimpiin seuraamiinsa uutisiin ja 67 prosenttia uskoo, että useimpiin uutisiin voi luottaa, selviää Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta.

    Tagit

    Tutkittua Uutismedia
    Julkaistu
    17.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista mainontaa luotettavassa ympäristössä

    Uutismedia tarjoaa mainostajille luotettavuutta ja turvallisuutta vaihtoehtona sosiaaliselle medialle, kirjoittaa Team Lead, Digital Sales Minna Kruhse.

    Tagit

    Digiratkaisut Omakynä Uutismedia Vastuullisuus
    Julkaistu
    7.5.2025
    Lue lisää
  • Median tulevaisuus – taivas vai helvetti?

    Tekoäly on valtava mahdollisuus niin ihmisille, toimittajille kuin brändeillekin, jotka haluavat tehdä positiivista muutosta, journalisti ja kirjailija Frida Boisen sanoo.

    Tagit

    Get Tomorrow Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    22.4.2025
    Lue lisää
  • Medialla on väliä – 5 hyvää syytä valita Sanoman digi

    Kun sosiaalisen median alustoilla kuohuu, kotimainen media on vastuullinen ja turvallinen valinta. Product Sales Director Janne Nurmisto listaa viisi hyvää syytä valita digimainonnan kumppaniksi Sanoma.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    4.4.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland