Sanomista vastuullisuudesta -podcast tarjoaa vinkkejä ja vertaistukea markkinoijille vastuullisuuden viidakossa
Kaksi ensimmäistä jaksoa on jo kuunneltavissa Suplassa. Seuraavat neljä jaksoa julkaistaan viikon välein.
Ensimmäisessä jaksossa sukelletaan vastuullisuuden teemaan logistiikan alalle. Logistiikka-ala on yksi maailman saastuttavimmista toimialoista. Miten iso logistiikkayritys voi olla vastuullinen? Jaksossa on vieraana Posti-konsernin brändi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anna Salmi.
”Me elämme maapallolla jo jatkoajalla. Ison logistiikkayrityksen tuleekin olla vastuullinen”, Salmi sanoo.
Toisessa jaksossa pohditaan sosiaalista vastuuta ja sen tuomia mahdollisuuksia. Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haaviston mukaan yrityksissä huomioidaan ympäristövastuu ja taloudellinen vastuu jo kohtuullisen hyvin, mutta sosiaalinen vastuu on vielä lapsenkengissä.
”Ensin tulee olla teot, sitten sanat, jotta saadaan vaikuttavuutta. Jos tekee pelkkiä tekoja, se ei vielä kasvata arvoa eikä ole kilpailutekijä yritykselle. Jos taas on pelkkiä sanoja, silloin on kyse viherpesusta tai pinkkipesusta. Sekä tekoja että sanoja tarvitaan”, Haavisto sanoo.
Kuuntele Sanomista vastuullisuudesta -podcast Suplasta
Lue jaksojen tiivistelmät:
Jakso 1: Postin brändi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anna Salmi: "Me elämme maapallolla jo jatkoajalla”
Jakso 2: Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haavisto: "Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän, joka kasvattaa yrityksen arvoa”
Jakso 4: Reloven perustaja Noora Hautakangas: ”Kiertotaloudessa on yksi voittaja – se on maapallo”
Jakso 6: Sanoman insight strategi Tiina Kosonen: ”Osa yrityksistä on jäänyt viherpesuansaan”
Tutustu vastuullisuussisältöihimme: