Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.
16.5.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Idea Postin Välitämme-kampanjaan syntyi monen tekijän summana.  

”Pohjalla on tutkimuksia brändimme nykytilasta ja kehittämistä vaativista asioista. Taustalla on myös ylimmän johdon tahto siitä, millaista Postia haluamme lähteä rakentamaan. Kysyimme myös postilaisilta, mitä postilaisuus heille merkitsee ja miten he näkevät työnsä Postilla. Olin mukana yhdessä haastattelussa, jossa yhdeltä postilaiselta kysyttiin: Jos sinun pitäisi yhdellä sanalla kuvata sitä, mitä työsi Postilla on, mikä se olisi? Hän vastasi välittäminen. Välittäminen kumpusi useista muistakin vastauksista”, kertoo Postin brändistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Jenni Ihatsu.

Kampanjan lähestymistapa oli rohkea. Postin saamat negatiiviset palautteet tuotiin vahvasti esiin.

”Meille tämänkaltainen palaute on hyvin arkipäivästä, saamme sitä jatkuvasti. Lähes 400 vuotta vanhana brändinä Posti on merkityksellinen Suomelle ja suomalaisille. Halusimme tuoda avoimesti julki, että kuulemme palautteen ja olemme sitoutuneet  kehittämään Postista jatkuvasti parempaa.”

Posti on aikojen saatossa ollut usein siinä tilanteessa, että pitää kehittyä ja reagoida maailman muutoksiin.

”Tämä on meillä hyvin DNA:ssa. Välitämme on lupaus myös sisäisesti. Se on postilaisille paljon enemmän kuin kampanja. Se on sitoumus postilaisia kohtaan siitä, että rakennamme koko ajan parempaa työyhteisöä.”

20 000 henkilön työyhteisö työllistää yli 80 eri kansalaisuutta.

”Halusimme nostaa esiin sitä tärkeätä työtä, mitä postilaiset tekevät. He vastaavat päivittäin siitä, että pyörät pyörivät ympäri Suomen.”

Välitämme-kampanja on näkynyt Postilla sisäisesti jo viime syksystä alkaen. Kampanjan ulkoinen vaihe käynnistyi pääsiäisen jälkeen ja sen medianäkyvyys kesti kolme viikkoa.

Kampanjaan kuului tv, radio, ulkomainonta, digitaaliset ratkaisut ja sosiaalisen median näkyvyys, sekä paljon huomiota saanut, Postille luontainen viestintäkanava, eli koteihin toimitettu postikortti.

”Kortti oli tärkeä osa kampanjaa. Vierailemme 3 miljoonalla ovella lähes päivittäin, joten meistä tuntui hyvin luontevalta, että käytämme postikorttia tässä kampanjakokonaisuudessa.”

Vaikka kampanjan tämänkertainen ulkoinen näkyvyys on päättynyt, työ jatkuu Postin sisällä.

”Olemme sitoutuneet siihen, että lunastamme lupauksiamme ja kerromme Postissa tapahtuvasta kehityksestä. Kampanja on saanut valtavasti palautetta. Halusimmekin herättää keskustelua ja varmistaa, että lupauksemme tavoittaa suomalaiset.”

Palaute on ollut sekä positiivista ja negatiivista, ei kuitenkaan sellaista, mitä Posti ei muutenkin saisi.

”Erityisesti olen onnellinen siitä positiivisesta palautteesta, mitä postinjakajamme ovat vastaanottaneet. Sitä on tullut monissa eri muodoissa, kahvilähetyksinä, kirjeinä ja kortteina. Monelle postilaiselle on ollut merkityksellistä, että he ovat päässeet työssään keskustelemaan paljon avoimemmin asiakkaiden kanssa.”

Kampanja on lupaukseltaan niin iso, että tulosten lunastaminen vie aikansa.

”Se on kuitenkin herättänyt paljon keskustelua ja puhuttaa edelleen paljon. Tämä kertoo tietenkin siitä, että kampanja on huomattu ja tavoittanut, mikä tavoitteemme olikin. Se on kiinnostanut, ja sen sisältöjen parissa on vietetty aikaa”, Ihatsu iloitsee.

Onnittelut Posti, Ivalo Creative, ToinenPHD ja tuotantoyhtiö Cocoa!

Tutustu muihin Kuukauden kamppiksiin

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland