Natiivimainonta printissä

Natiivimainonta printissä, tai niin sanotut advertoriaalit, antavat mahdollisuuden sisällölliseen mainontaan painetussa ympäristössä. Natiivimainonta voidaan toteuttaa yksittäisenä advertoriaalina tai jatkuvana kolumnin kaltaisena yhteistyönä.
Printin natiivimainontaa voidaan roolittaa monella eri tavalla. Sillä voidaan luoda vahvasti brändimielikuvaa jo valmiiksi aiheesta kiinnostuneen yleisön keskuudessa. Esimerkiksi tiettyyn aihepiiriin keskittyvät teemalehdet saavat kiinni potentiaalisen yleisön, jolle mainostaja voi syventää viestiään inspiraation ja hyödyllisen sisällön avulla. Natiivimainonta antaa mahdollisuuden syventää brändin tarinaa tai kiinnittyä brändille olennaisiin laajempiin teemoihin.

Printti-ilmoituksessa natiivimainonnalla haetaan usein elämyksellisempää toteutusta, jossa kuvilla, kuvituksella ja ilmeellä on suuri rooli.
Mahdollisia ovat myös erikoisratkaisut, jotka voivat olla kosketettavia ja jotka kuluttaja voi säilyttää. Esimerkiksi erilaiset lehden väliin tuleviin liitteet, tuotenäytteet tai esitteet sekä näyttävät julisteet tai kortit varmistavat korkean huomioarvon lukijoiden keskuudessa ja erottuvat voimakkaasti. Myös painoteknisien erikoisuuksien hyödyntäminen, kuten esimerkiksi lakkapinnoitteiden, erikoispainovärien, muotoon leikkausten tai muut viimeistelyratkaisujen käyttö, on mahdollista.
Printissä natiivimainonta antaa mahdollisuuden näyttäviin ja yllättäviin toteutuksiin
Taktisempia tuloksia kaivattaessa printissä toteuttavan natiivimainonnan avulla voidaan myös aktivoida ja ohjata kivijalkaan esimerkiksi erilaisten etujen ja tarjoussetelien avulla. Natiivimainonta printissä voi myös täydentää monikanavaista kokonaisuutta, joka näkyy esimerkiksi verkossa tai muissa kanavissa. Esimerkiksi verkkoartikkelista voidaan helposti taittaa myös printtitoteutus, jolloin saadaan kampanjalle lisää peittoa ja tavoittavuutta.
Printtinatiivi voi myös täydentää monikanavaista kokonaisuutta
Natiivimainonnan näkyvyys printissä
Natiivimainontaa on mahdollista toteuttaa kaikissa Sanoman printtibrändeissä uutismediasta aikakauslehtiin. Katso alta esimerkkiratkaisut.

Natiivimainos, jossa on käytetty kuvitusta hyväksi

Verkkoartikkelin pohjalta tuotettu natiivimainos printissä

Printtilehden välissä jaeltava sisällöllinen liite

Lisäkansi, jossa on hyödynnetty natiivimainontaa
Suunnittelijan työkalut
Hinnat ja myyntiehdot
Katso natiivimainonnan hinnat ja myyntiehdot.

Mediatiedot
Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.

Aineisto-ohjeet
Tutustu printtinatiivien aineisto-ohjeisiin.

Ota yhteyttä
Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.
